Қарағанды қаласы әкімдігінің "Қарағанды қаласының…
№32 ЖББМ КММ

Қазақ тілін үйренеміз

сараң
скупой
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 192
Жаңа сұрақтар: 7

"Жарық" ОҒҚ

  

№ 32 ЖББОМ КММ оқушылардың ғылыми қоғамы  

"Жарық"

 

 

 

2021-2022 оқу жылына "ЖАРЫҚ " оқушылардың ғылыми қоғамының жұмыс жоспары»
 
1.24. Дарынды балалар " бағдарламасын іске асыруды талдау»
 
 
Дарынды оқушылармен жұмыс істеу мәселесі қазіргі қазақстандық қоғам үшін өте өзекті. Сондықтан негізгі және қосымша білім беру жүйесінде дарынды балалармен жұмыстың негізгі міндеттері мен бағыттарын анықтау өте маңызды.
Дарынды-бұл ақыл-ой дамуындағы құрдастарынан едәуір озып кеткен немесе басқа ерекше қабілеттерден (музыкалық, көркемдік, спорттық) ерекшеленетін бала.
Дарынды оқушылармен оңтайлы жұмыс істеу үшін оқу жоспары шеңберінде жекелеген пәндер бойынша жеке жоспарлар әзірленеді. Дарынды оқушыны оқытуда жеделдету стратегиясы жүзеге асырылуы мүмкін, мұндай студенттермен жұмыс жасау кезінде мұғалімдерге таңдалған пән саласындағы жоғары танымдық деңгейлерге жылдам ілгерілеуді қолдану ұсынылады. Мектептің педагогикалық кеңестерінде оқушылармен ғылыми-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру, олимпиадаларға дайындық мәселелері қарастырылады. Оқу жылының басында олимпиадаға дайындалу үшін бейіндік мектеп ұйымдастырылады.
Мақсаты: дарынды балаларды анықтау, сүйемелдеу және қолдау, олардың өзін-өзі жүзеге асыруы, қабілеттеріне сәйкес кәсіби өзін-өзі анықтауы үшін қолайлы жағдайлар жасау.
Міндеттері:
1. Дарынды балалармен жұмыстың нормативтік-құқықтық базасын жаңарту.
2. Дарынды балалардың қабілеттерін дамытуға бағытталған білім беру, спорт, мәдениет және өнер саласындағы білім беру қызметтерінің қолжетімділігін арттыру.
3. Дарынды балалардың конкурстарға, жарыстарға, олимпиадаларға қатысу мүмкіндігін қамтамасыз ету.
4. Қолда бар кадрлардың біліктілігін арттыру, дарынды балаларды сүйемелдеуге қабілетті кадрларды тарту.
 
Дарынды балалармен жұмыс жасау бағытында әдістемелік бірлестіктердің жұмысы арқылы үлкен жұмыс жүргізілуде. ӘБ отырыстарында мұғалімдер нормативтік құжаттарды зерделейді, өзінің әдістемелік шеберлігін жетілдіреді, әртүрлі деңгейдегі тәрбиемен және оқытумен, оның ішінде қандай да бір қызмет саласында қабілет көрсететін балалармен жұмыс тәжірибесімен алмасады. Шығармашылық, зияткерлік, спорттық балаларды анықтау және сүйемелдеу оларды оқушылар олимпиадасына, зияткерлік марафондарға, зияткерлік және интерактивті ойындарға, конкурстарға, фестивальдарға, байқауларға, конференцияларға, спорттық жарыстарға және т.б. қатысуға тарту арқылы жүргізіледі, осыған байланысты мұғалімдер Е.В. Воронова (математика мұғалімі), Л. И. Черкашина (химия мұғалімі), Н. В. Федорова (биология мұғалімі), Н. В. Альтергот,Е. З. Алмаханов (тарих мұғалімі), Ш. Ж. Аубакирова (қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі), Тіл және әдебиет), голобородова м. в., Ионова С. ю. (Көркем еңбек мұғалімдері), барлық дене шынықтыру мұғалімдері, А.и. Хомин және В. А. Курилина (орыс тілі мен әдебиеті мұғалімдері), И. в. Степанюк (физика), Б. и. Жолдасбаева, л. д. Кузембаева, Г. А. Тусупбаева, М. в. Полетаева, т. и. Новикова, Л. А. Грибанова, Т. Е. Бабкина және басқалар.
Бірінші жартыжылдықтағы жұмыс нәтижелері бойынша мұғалімдерге сауалнама жүргізу, мектеп мұғалімдерімен және әкімшілікпен әңгімелесу "дарынды балалар"бағдарламасын іске асыру аясында мектептің, сыныптардың, жеке оқушылардың, мұғалімдердің жетістіктеріне тоқталуға мүмкіндік береді.
Бағдарламаны жүзеге асырудың бір тәсілі – мектеп Ғылыми Қоғамының жұмысы және ғылыми-практикалық конференцияларға қатысу. Оқушылармен жұмыс істеу және оқушыларды конференцияларға қатысуға дайындау үшін тренингтер мен консультациялар ұйымдастырылды, онда кураторлар зерттеуді ұйымдастыруға және жұмысты ресімдеуге көмектесу үшін ұсыныстар берді. ОҒҚ жұмысы екі бағытта өтті: пәндер бойынша сыныптан тыс іс-шаралар және рефераттар жазу бойынша ғылыми жұмыс, сондай-ақ мектеп, қалалық олимпиадалар мен конференцияларға қатысу. Зерттеулер биология, экология, тарих, орыс тілі, математика, технология салаларында жүргізілді.
Дарынды балалармен жұмыс жасау бойынша білім беру ортасын құру үшін мектепте оңтайлы жағдайлар жасалған.
Ең алдымен, "дарынды балалар" бағдарламасы құрылды, ол келесі міндеттерді шешеді:
1. талантты және дарынды балалардың қабілеттерін дамыту және іске асыру үшін оңтайлы жағдайлар мен мүмкіндіктер жасау;
2. дарынды балалармен мақсатты іс-шаралар өткізу;
3. дарынды балаларды моральдық және материалдық ынталандыру;
4. озық тәжірибені, жаңа технологияларды және дарынды балалармен жұмыс бағыттарын енгізу.
Бағдарламаның мақсатты параметрлері:
1. Әр оқушыны, оның табиғи бейімділігін ашуға және жалпы және арнайы дарындылықты, жан-жақты қызығушылықтар мен бейімділіктерді дамытуға ықпал ететін білім беру ортасын құру.
2. Оқушылардың өздігінен білім алуына педагогикалық қолдау көрсету, барлық мектеп оқушыларын өзін-өзі дамытудың қол жетімді формаларына қосу.
3. Оқушыларды шығармашылық іс-әрекеттің әртүрлі, қол жетімді формаларына қосу және осы негізде шығармашылық ойлау, шығармашылық қабілеттерін дамыту.
4. Оқушыларға деңгейі мен бағыты бойынша әртүрлі білім беру бағдарламаларын, міндеттерін меңгеру және меңгеру үшін ұсыну, дамудың күрделілігі бойынша әртүрлі сатылары мен траекторияларын құру, өз бетінше құру және өзіндік даму жолын іске асыру бойынша олардың белсенділігін ынталандыру.
Оқу жылы барысында 4-11 сынып оқушылары арасында жаратылыстану, математика, физика, химия, биология, Қазақстан тарихы және Дүниежүзілік тарих, орыс тілі, әдебиет, информатика, география, құқық, ағылшын тілі бойынша мектеп олимпиадаларының іріктеу турлары өткізілді.
Мектеп оқушыларымен жұмыс жасауда басты назар креативтілік пен шығармашылықты дамытуға аударылады. Бұл арқылы қол жеткізіледі:
1. Пәндер бойынша мектеп олимпиадаларына қатысу.
2. Кіші, орта және үлкен оқушылардың мектепішілік, қалалық жобалау және зерттеу жұмыстарының конкурстарына қатысу.
3. "Ақ бота", "Кенгуру", "Русский медвежонок" және т. б. интеллектуалдық облыстық, республикалық, халықаралық байқауларға қатысу.
Өткен оқу жылында 4-11 сынып оқушыларының мектептегі пәндік олимпиадаларға қатысу сапасының оң динамикасы байқалады. Оқушылардың физика, информатика, математика пәндерінен сөйлеу сапасы төмен болып қалуда. Мектеп оқушыларының олимпиадаларға дайындық деңгейі бірнеше жыл бойы тұрақты болып қала бермейді, сондықтан бастауыш сынып мұғалімдеріне дарынды және Қабілетті оқушылармен жұмысты ұйымдастырудың тәсілдерін қайта қарау қажет.
 
 
1.25. 2019-2020 оқу жылындағы олимпиадалардың, оқушылардың конкурстарға, ғылыми-практикалық конференцияларға қатысуының нәтижелілігі
 
Оқу жылының басынан бастап "Жарық"оқушылардың ғылыми қоғамы өз жұмысын жүргізеді. ОҒҚ 4 секцияны қамтиды: "алғашқы қадамдар"- бастауыш сынып оқушылары үшін, "Гуманитарлық ғылымдар", "жаратылыстану-математикалық бағыт", "эстетикалық бағыт".
Жұмыс жоспарына сәйкес ТБУ мүшелерінің отырысы, тренингтер, қатысушылар арасында зияткерлік ойындар өткізіледі. ОҒҚ-ның әрбір мүшесі жобалық қызметпен айналысады. Пән мұғалімдерімен бірлесіп жұмыс жасай отырып, олар ғылыми жобаның тақырыбын таңдайды, жұмыстың мақсатын анықтайды. Оқу жылы бойы жоба жетекшілерімен бірге жұмысты бақылау және зерттеу жүргізіледі. Ғылыми жұмыстың соңғы кезеңі-бұл мектептің ғылыми-проактикалық конференциясына қатысу. Мектеп ҒПК секция бойынша өткізіледі, жобалар ,ТБУ мүшелері тыңдалады. Секциялар бойынша жеңімпаздар мен жүлдегерлер анықталады.
"Дарын" облыстық ғылыми жобалар жарысының жеңімпазы Дюсембин Асылхан биыл Алматы қаласындағы республикалық жарыста да мектептің намысын қорғады. Онда Асылхан халықаралық жарысқа қатысты. "Математика және жобалау" халықаралық байқауының жобаларын қорғау онлайн режимінде өткізілді. Асылхан ІІ дәрежелі диплом иегері атанды.
Дарынды балалармен және оқуға оң ынталы оқушылармен жұмыс барлық пәндер бойынша жүргізіледі. Мұғалімдер оқыту үшін жеке және топтық тапсырмаларды қолданады, мектеп оқушыларын қосымша әдебиеттерге және ақпарат көзі ретінде интернет-ресурстар ретінде, ақпарат көзін көрсете отырып бағыттайды. Жеке, топтық жұмыс практикалық тапсырмаларды, жобалық жұмыстарды, қосымша материалдармен жұмыс істеуді, табиғи матемматикалық ғылымның барлық пәндері бойынша зерттеу мәселелерін шешуді қамтиды.
"Абай оқулары", "Қасым оқулары", "Живая классика" және т.б. сияқты мектеп және қалалық деңгейдегі мәнерлеп көркем оқу конкурстарына қатысу және дайындау бойынша жұмыс жүргізіледі. Оларды пәндік олимпиадаларға дайындау мақсатында балалармен сабақ кестесі жасалды.
Бірақ жүйелі дайындықта бірден жүлделі орын -1. Қалалық кезеңнің және облыстық пәндік олимпиадалардың нәтижелері бойынша 9 сынып оқушысы Дворникова Алена орыс тілі мен әдебиеті бойынша (мұғалімі Курилина В.А.) 3 орын алды. Қалған пәндер бойынша жүлделі орындар жоқ.

Іс-шара

сынып 

Жүлдегердің Т. А. Ә./нәтиже

1

 республикалық нәтижелер
 
ғылыми жобалар бойынша жарыстар

10

Дюсембин Асылхан

 Федорова Анастасия

2

1-7 сынып оқушыларына арналған "Зерде" республикалық ғылыми жобалар конкурсының облыстық кезеңі

6

7

Пиникинштейн Оксана Героинеме Кристина

3

 «Асыл сөз»

 8

 Тажибаева Аружан

4

«Бет- 20» 2 орын

10

Дюсембин Асылхан

5

Менің мұғалімім-2019 "шығармашылық байқауы 2,3 орын

 

Маратов Ислам

 Ивашко Анастасия

6

«Живая  классика-2020» -2 орын

5-11

Альберти Мария

КабылбаевНурболат

Костомарова Софья

Ветрова Полина

Мадкенова Адия

Бейбіт Айжан

7

 

 

 

8

«Үздік ғылыми жоба» Өркениет орталығы

9

Батырханов Ержан

9

«Бізге бұл жолды ұмытуға болмайды» ҰОС 75 жылдығына арналған шығармалар байқауы - Диплом

8

Әбілқаева Інжу

10

«Менің өлкем» облыстық виртуалды саяхат

9

Саткалиев Е Бакриева

11

CLEVER олимпиадасы

6

Акылбаева Акмарал

12

«Полевая почта»

9

 Дворникова Алена

ЕсембековаАяжан

 Альберти Мария

13

«Жарқын болашак»

7

Бейбіт Айжан

14

Республикалық олимпиада "Химия. 9 сынып»

9 класса

Селютин Олег

15

Бизнес START-2020 -3 орын

10

Гладинова Ульяна

16

Сәкеннің сұлу жырлары

8

Грефцова Софья

17

Графика  және жобалау 3 орын

10

Гребнева Ульяна

18

Мен – зерттеушімін, диплом

1

Кушабаева Мадина

19

«Ана тілі сұлтаны» (8-11 классы)

11

Айтенов Диас

20

Математика және жобалау " халықаралық байқауы"

10

Дюсембин Асылхан

21

 

робототехника бойынша қалалық "РобоKRG" олимпиадасы

10-11

Пиннекер Иван

22

Облыстық
 
орыс тілі бойынша жобалар байқауы (ҚарМУ)

10

Дюсембин Асылхан

Тлегенова Жибек

Амалбекова Акжунис

23

Облыстық олимпиада
 
экономика бойынша (ҚЭУ)

9

Соснов Данил

 
Біздің мектептің оқушылары облыстық, республикалық, халықаралық зияткерлік ойындарға, конкурстарға, олимпиадаларға "Ақбота", "Русский медвежонок", "Кенгуру-математик", "Кенгуру-лингвист", "Золотое руно" қатысып, көптеген жүлделі орындарға ие болды.
Сондай-ақ, "Дарын" РҒПО, біздің облыстың, республиканың, жақын және алыс шетелдердің ЖОО өткізетін пәндік интернет-олимпиадаларға қатысты .
Облыстық байқауда
Мектеп оқушылары қалалық іс-шараларда : "Жанды классика", " Ана тілі сұлтаны "(8-11 сыныптар)," Тіл парасат"," Жарқын болашақ", біздің оқушылар жыл сайын облыстың, республиканың, жақын және алыс шетелдердің жоғары оқу орындары мен колледждері ("Жоғары математика және мектеп", пәндік конференциялар) өткізетін облыстық ҒПК-ға, МАН желісінен өткізілетін барлық фестивальдар мен конференцияларға қатысып, жүлделі орындарға ие болады.
"Дарынды балалар" бағдарламасын жүзеге асырудағы белгілі бір жетістіктерге қарамастан, педагогикалық ұжымның алдында әлі де көптеген проблемалар тұр. Табысты және дарынды балалармен жұмыстың неғұрлым нақты жүйесіне назар аудару қажет, бұл нәтижелердің тұрақтылығына мүмкіндік береді. Ол үшін пән мұғалімдерінің басшылары жаңа оқу жылына жұмысты жоспарлау кезінде мұғалімдердің олимпиадаларға дайындаудағы және зерттеу жұмыстарын жүргізудегі функцияларын неғұрлым нақты анықтауға назар аударуы керек. Мектептегі ғылыми қоғам жұмысының маңыздылығын арттыру үшін әр мұғалімге әр түрлі деңгейдегі күрделілік пен формадағы зерттеу жұмыстарын жазуға қатысу міндеттелсін.
Жұмыс жүйесі қызметтегі сабақтастықты қамтиды және бұл бағыт төмендейді. Сондықтан келесі жылы МҰ басшылары мен пән мұғалімдері қолда бар резервтердің сақталуына ерекше назар аударып, оларды белсенді пайдалануы қажет. Табысты және дарынды балалармен жұмысты күшейтуге көмектесетін жоғары оқу орындарымен және өзге де мекемелермен тұрақты байланыстың болмауы бұрынғысынша проблема болып қалып отыр. Дарынды балалармен жұмыс істеу проблемалары білім беру процесі жүйесінде басым болып табылады, сондықтан табысты жұмыс істеу үшін жағдай жасау қажет:
- мектеп ұжымының әр мүшесінің жұмысының маңыздылығын түсіну және осыған байланысты оқуға деген оң ынтаны қалыптастыру мәселесіне назар аударуды күшейту;
- дарынды оқушылармен жұмыстың әдістемелік жүйесі мен пәндік ішкі жүйелерін құру және үнемі жетілдіру.
№ 32 ЖОББМ факультативтер, үйірмелер мен секциялар желісі олардың қызметі жүзеге асырылатын келесі бағыттармен анықталған:
 
2019-2020 оқу жылында мектептің бірыңғай білім беру кеңістігі жүйесінде балалардың жеке қабілеттерін ескере отырып, сабақтан тыс уақытта оқытудың қолжетімді нысандарын одан әрі қамтамасыз ету бойынша міндеттерді орындауға бағытталған.
Үйірмелерде, секцияларда және факультативтерде айналысатын білім алушылар әртүрлі деңгейдегі (мектеп, қала, облыс) өткізілетін барлық іс-шараларға қатысты.
 
Жыл сайынғы мектептің ғылыми-практикалық конференциясы "ZOOM" платформасында онлайн режимінде өткізілді. Барлық секциялардың ғылыми жобалары тыңдалды. Жеңімпаздар мен жүлдегерлер дипломдармен және грамоталармен марапатталды.
10 сынып оқушысы Дюсембин Асылхан "Жыл оқушысы-2020"қалалық байқауының жеңімпазы атанды.
 
Мектептің жалпы білім беру кеңістігі шеңберінде дарынды балалармен жұмыс істеудегі қорытындылар мен ұсыныстар:
- оқудағы сәтсіздікті жеңу үшін әртүрлі деңгейдегі студенттерге педагогикалық қолдау көрсету. Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын қалыптастыру бойынша жұмысты жандандыру
-тұлғаны дамытудың психологиялық-педагогикалық технологияларын, баланың қабілеттерін оқу іс-әрекетінің белсенді формалары арқылы қолдану
- өткен жылдың кемшіліктерін түзету бойынша әр мұғалімге жұмыс бағдарламасын анықтаңыз, өткен жылдың жетістіктерін бүкіл ұжымның игілігіне айналдырыңыз және әр түрлі бағытта тәжірибе алмасыңыз
-өз қабілеттерін толық дамыту үшін ынталы студенттермен жеке жұмыс жасауға Назар аударыңыз
 
 
4.4.Дарынды балалармен жұмыс жоспары
2020-жылға 2021учебный
 
Мақсаты: ақыл-ой жағынан дарынды оқушыларды дамыту үшін жағдай жасау; оларды оқыту сапасын арттыру, жеке қабілеттерін дамыту мүмкіндіктерін кеңейту, оқушылардың әлеуметтік бейімделу жағдайларын жақсарту, "мұғалім – дарынды оқушы", "дарынды оқушы – оқушы", "дарынды оқушы – ата-ана"жүйелеріндегі қатынастарды үйлестіру.
Даму міндеттері:
* дарынды оқушылар тұлғасын дамыту;
* оқу қызметін дамыту, оның субъективтілігін дамыту;
* позитивті өзіндік тұжырымдаманы дамыту;
* шығармашылық дербестікті дамыту;
* коммуникативтік дағдыларды дамыту;
* рефлексивті дағдыларды дамыту.
Дарынды балалармен жұмыс түрлері:
* дарынды оқушылармен топтық сабақтар;
* пәндік үйірмелер;
* қызығушылық үйірмелері;
* конкурстар;
* олимпиадаларға қатысу;
* зерттеу қызметі

Іс-шара атаулары

Мерзімі

Жауапты тұлғалар

Күтілетін нәтиже

Психологтың дарынды балалармен жұмысы (ақыл-ой әлеуетін анықтау, шығармашылық белсенділікті ынталандыру және т.б. (тестілеу және жыл бойы қажет болған жағдайда оқушыларға көмек көрсету)."Дарынды балалар"деректер банкін жаңарту.

қыркүйек,  қаңтар

Педагог-психолог, дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Контингентті анықтау

Пәндік олимпиадалардың мектеп турларын өткізуді жоспарлау және дайындау.

қазан

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Әлеуметтік сынамаларды ұйымдастыру

"Дарын" желісі бойынша ғылыми жобалар жарыстарына, өңірлік ҒПК, қазақстандық "Зерде" конкурсына қатысуды ұйымдастыру»

кестемен

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Әлеуметтік сынамаларды ұйымдастыру

Оқушылардың халықаралық, республикалық зияткерлік ойындарға қатысуын ұйымдастыру

Жыл бойы

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Дарындыларды анықтау, дамыту және қолдау

оқушылар

Қашықтықтан интернет-олимпиадаларға қатысу

Жыл бойы

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Әлеуметтік сынамаларды ұйымдастыру

Кіші мектеп оқушыларының конкурстары мен олимпиадалары

қараша

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Әлеуметтік сынамаларды ұйымдастыру

"Біздің мектептің эрудиттері"байқауы.

қараша

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Әлеуметтік сынамаларды ұйымдастыру

ОҒҚ жұмысын ұйымдастыру, ОҒҚ тақырыбын таңдау.

қыркүйек, 

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Әлеуметтік сынамаларды ұйымдастыру

Жарық " ОҒҚ мүшелерінің отырысы»

Жаңа оқу жылына арналған жұмыс жоспарын бекіту

қыркүйек, 

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Дарындыларды анықтау, дамыту және қолдау

оқушылар

Оқушылардың республикалық пәндік олимпиадалардың қалалық, облыстық кезеңдеріне қатысуын ұйымдастыру

Жыл бойы

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Дарындыларды анықтау, дамыту және қолдау

оқушылар

Қалалық көркемөнер конкурстарына қатысу

ҚБ жоспары бойынша

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Дарындыларды анықтау, дамыту және қолдау

оқушылар

8-11 сынып оқушылары арасында ғылыми-практикалық конференцияларға қатысу.

МҰ басшылары, пән мұғалімдері, ОӘЖ жөніндегі орынбасары

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Дарындыларды анықтау, дамыту және қолдау

оқушылар

Оқушылар үшін күрделілігі жоғары пәндер бойынша тапсырмалар мен жаттығулар банкін қалыптастыру.

оқу жылы бойы

МҰ басшылары, пән мұғалімдері, ОӘЖ жөніндегі орынбасары

ӘК басшылары

Дарындыларды анықтау, дамыту және қолдау

оқушылар

Дарынды оқушылардың ата-аналарымен жеке әңгімелесу

Жыл бойы

Сынып жетекшілері

Ата-аналарға арналған ұсынымдар, ОД - мен жұмысты түзету

Факультативтік және үйірме сабақтарын ұйымдастыру

қыркүйек

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Дарындыларды анықтау, дамыту және қолдау

оқушылар

Психологтың дарынды балалармен жұмысы (ақыл-ой әлеуетін анықтау, шығармашылық белсенділікті ынталандыру, тестілеу және қажет болған жағдайда оқушыларға көмек көрсету).

Жыл бойы

психологтар

Дарындыларды анықтау, дамыту және қолдау

оқушылар

Оқушылардың әртүрлі деңгейдегі олимпиадаларға қатысуы және ұйымдастыруы (ХҒА,ЖОО, Өңірлік)

Жыл бойы

дир тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларына

Дарындыларды анықтау, дамыту және қолдау

оқушылар