ҚАРАҒАНДЫ ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ҚАРАҒАНДЫ…
"№25 ЖББМ" КММ

Қазақ тілін үйренеміз

Жау, дұшпан, қас
враг, неприятель.
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 56
Жаңа сұрақтар: 0
22 қыркүйек- Тілдер мерекесі

ВнВнеклассное мероприятие на тему «Язык – живая душа народа» было проведено 22 сентября. Ежегодно в этот день вся наша страна отмечает День языков народов  Казахстана. Казахстан – это объединение народов, говорящих на разных языках. Изучить другой язык - прожить вторую жизнь, так гласит народная мудрпость. А ведь в современном мире насчитывается более пяти тысяч языков. Каждый из них имеет собственную историю, прошел в своем развитии много ступеней, претерпел немало изменений. И любой национальный язык обладает своими достоинствами.

В мероприятии приняли участие учащиеся 5 «б» и 5 «г» классов. Целью являлось расширение знаний о языках, традициях разных национальностей, воспитание любви и уважения к родному языку и своей стране. 

Ребята рассказывали стихотворения на русском, казахском, английском, немецком, польском языках, отгадывали загадки на разных языках, исполняли национальные и современные танцы. Былизачитаныфрагментылучшихсочиненийосвоемродномязыке.

Extra-curricular activities on the theme of "The language is the living soul of the people" was held on September 22. Every year on this day our country celebrates the Day of languages of people of Kazakhstan. Kazakhstan - is a union of nations speaking different languages. The proverb says to learn another language means to live a second life. But in today's world there are more than five thousand languages. Each of them has its own history, has gone through many stages, has undergone many changes in its development. And any national language has its own advantages.

 

5 “g” and 5 “b”  grades  participated in the holiday. The aim was to increase knowledges about the languages and traditions of different nationalities, to cultivate love and respect for the native language and their own country.

 

Students recited poems in Russian, Kazakh, English, German, Polish, solved riddles in different languages, performed national and modern dances. The fragments of the best compositions about native language were read by teachers.