Қарағанды қаласы әкімдігінің "Қарағанды қаласының…
№5 қосымша білім беру мектеп-орталығы

Қазақ тілін үйренеміз

қара
чёрный
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 129
Жаңа сұрақтар: 44

Инклюзия қолдау кабинеті

 

 Инклюзивті білім беру-Жалпы білім беруді дамыту процесі, ол барлық балалардың әр түрлі қажеттіліктеріне бейімделу тұрғысынан барлығына қол жетімділікті білдіреді, бұл ерекше қажеттіліктері бар балаларға білім алуға қол жеткізуді қамтамасыз етеді.

 

  Қазақстан Республикасының Білім беру жүйесін демократияландыру, өсіп келе жатқан ұрпақты тәрбиелеуге, дамытуға және оқытуға гуманистік тәсілдерді бекіту кезеңінде барлық балалардың, оның ішінде осал топтағы балалардың: ауылдық және бөлінген жерлерде тұратын балалардың, этностық және тілдік азшылықтан шыққан балалардың, АҚТҚ және ЖҚТБ-мен қозғалған балалардың, көшіп-қонушы балалардың, сондай-ақ даму мүмкіндігі шектеулі балалар мен балалардың шығармашылық дамуы, өз бетімен білім алуы, кәсіби өзін-өзі анықтауы үшін, сталкивающихся әртүрлі оқуында.

 
 Қазақстан Республикасының заңнамасымен адам құқықтары саласындағы негізгі халықаралық құжаттарға сәйкес елдің барлық балалары үшін білім алуға тең құқықтар қағидаты көзделеді. Балалардың білім алу құқығының кепілдіктері Қазақстан Республикасының Конституциясында, "Қазақстан Республикасындағы Баланың құқықтары туралы", "білім туралы", "Кемтар балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы", "Қазақстан Республикасында мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы" Қазақстан Республикасының заңдарында бекітілген.
 
 "Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында" барлық Қазақстан Республикасының Үкіметі үшін сапалы білім алуға қол жеткізуде тең құқықтан тең мүмкіндіктерге жылжуда дәйекті қадамдар жасай отырып, инклюзивті білім беруді дамытуды маңызды міндеттердің бірі ретінде анықтайды. Бағдарламада барлық балаларды, оның ішінде даму мүмкіндіктері шектеулі балаларды жалпы білім беру кеңістігіне енгізудің қажетті нормативтік-құқықтық негізін жасауға ықпал ететін іс-шаралар айқындалған.
 
  ҚР-да инклюзивті білім беруді енгізу үшін нормативтік және құқықтық базаны құру мен жетілдірудің үдемелі процесі соңғы онжылдықта түзеу педагогикасының ұлттық ғылыми-практикалық орталығының мамандары, жоғары оқу орындарының ғалымдары, білім беру жобаларын дамытатын қоғамдық бірлестіктер мен үкіметтік емес ұйымдардың мамандары жүргізген әлеуметтік және ғылыми зерттеулер материалдарымен қамтамасыз етіледі. Осы бастамалар шеңберінде шетелдік тәжірибені зерделеу жүргізілді, әртүрлі қоғамдық топтардың инклюзивтік білім беру идеясына қатынасы зерттелді, еліміздің өңірлері бойынша ерекше қажеттіліктері бар балаларға қатысты төрт ведомство: Денсаулық сақтау, білім беру, әлеуметтік қорғау, Ішкі істер бойынша статистикалық деректердің серпіні талданды. Облыстық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялардың көмегімен жалпы білім беретін мектепке дейінгі және мектеп ұйымдарына мүмкіндігі шектеулі балаларды "стихиялық" енгізудің ауқымы анықталды. Осы зерттеулер мен қолданыстағы тәжірибені шолу барысында еліміздің көптеген аймақтарында мүмкіндігі шектеулі балаларды жалпы білім беру процесіне енгізудің оң тәжірибесі анықталды.
 
  Зерттеулермен қатар елде 2002 жылдан бастап өткізілетін жалпы білім беретін мектептердің директорлары мен мұғалімдерінің біліктілігін арттыру курстарына арналған бағдарламаларды әзірлеуге көп көңіл бөлінді.
 
   Ғылыми және әлеуметтік зерттеулер жалғасуда. Көптеген мәселелер өзінің одан әрі шешілуін және Елеулі әзірленуін талап етеді. Алайда, инклюзивті білім беру идеяларын тарату және оларды нормативтік-құқықтық және әдістемелік құжаттамамен біртіндеп қамтамасыз ету ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды тәрбиелеп отырған отбасы білім беруді дамытудың жаңа кезеңінде өз баласын оқыту үшін ұйымды еркін таңдау мүмкіндігіне ие болады деп үміттенуге негіз береді: өйткені ата-аналардың қандай білім беру ұйымын таңдаатынына қарамастан – жаппай немесе арнайы-баланың ерекше қажеттілігі толық көлемде қанағаттандырылуы тиіс.      № 5 ҚББМО-да 2019-2020 оқу жылынан бастап инклюзивті білім беру жағдайында ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды оқыту жүргізіледі. Балалар психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияның қорытындысы мен ұсынымдары бойынша жеке оқу бағдарламасы бойынша оқиды. Аталған балалар үшін арнайы педагог – дефектолог, логопедтер түзету сабақтарын өткізеді. Әр оқушыға тәрбиеші бекітілген.