Қарағанды қаласы әкімдігінің "Қарағанды қаласы…
"№64 НОМ" КММ

Қазақ тілін үйренеміз

Тек жүрсең, тоқ жүрерсің.
В мире будешь жить – всегда будеш сыт.
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 33
Жаңа сұрақтар: 4

* Мұғалімге кеңестер

 

Бесінші сынып оқушыларының бейімделу кезеңінің ерекшеліктері.

 
 
 
Адам өміріндегі кез-келген өтпелі кезеңдер әрқашан проблемалармен байланысты. Оқушылардың бастауыш мектептен ауысуы қиын және жауапты кезең; баланың болашақ бүкіл өмірі бейімделу процесінің қалай өтетініне байланысты.
 
 
 
5-сыныптағы бейімделу көбінесе 1-сыныптағы бейімделуге ұқсас.
 
Бесінші сынып оқушыларын не мазалайды? Оқу жағдайларының күрт өзгеруі, әдеттегі тұрақтылықтың бұзылуы, жаңа және әлі белгісіз қорқыныш, бесінші сынып оқушыларына қойылатын әр түрлі және күрделі талаптар, тіпті бастауыш мектептегі "аға" мәртебесін орта буындағы "ең кішіге" ауыстыру – мұның бәрі өте маңызды сынақ. Сонымен қатар, оқушының бастауыш мектептен орта мектепке ауысуы балалық шақтың өзіндік аяқталуымен - баланың өміріндегі тұрақты даму кезеңімен сәйкес келеді. Кейбір бесінші сынып оқушылары өздерінің жетілгендерін мақтан тұтады және тез оқу процесіне қатысады, ал басқалары мектеп өміріндегі өзгерістерді сезінеді және бейімделу ұзаққа созылады. Мұндай кезеңде балалар жиі өзгереді-олар айқын себептерсіз мазасызданады, ұялшақ болады немесе, керісінше, ашуланшақ болады. Нәтижесінде балалардың жұмыс қабілеті төмендейді, олар ұмытшақ, ұйымдастырылмаған болады, кейде балалардың ұйқысы мен тәбеті нашарлайды. Осы жастағы барлық тәжірибелер табиғи және оқушының өсуіне көмектеседі, сондықтан ата-аналар мен мұғалімдер мектеп өмірінің жаңа кезеңінде балаларға мұқият және мейірімді болуы керек.
 
 
 
Айта кету керек, "бейімделу" ұғымы "орта мектепте оқуға дайындық"ұғымымен тығыз байланысты. Бастауыш сынып оқушыларының барлығы бірдей орта мектепке ауысуға дайын емес. "Орта мектепте оқуға дайындық" ұғымының келесі компоненттерін ажыратуға болады":
 
 
 
1. Оқу іс-әрекетінің негізгі компоненттерінің қалыптасуы, бағдарламалық материалды сәтті игеру.
 
 
 
2. Өз бетінше жұмыс істей білу, материалды түсіну.
 
 
 
3. Мұғалімдермен және сыныптастармен қарым-қатынастың сапалы, әр түрлі "ересек" түрі.
 
 
 
Көптеген проблемалар, бейімделу қиындықтары екі себеп тобынан туындайды: оқушыларды оқытудағы кемшіліктер және маңызды адамдармен қарым-қатынас сипатындағы бұзылулар.
 
 
 
Бесінші сынып оқушыларында ең үлкен алаңдаушылық бар:
 
 
 
Өзгелердің үміттерін қанағаттандырмаудан қорқу-басқалардың нәтижелерін, іс-әрекеттері мен ойларын бағалаудағы маңыздылығына назар аудару, басқаларға берілген бағалар туралы алаңдаушылық, теріс бағалауды күту.
 
Тексеру жағдайынан қорқу - теріс көзқарас және білімді, жетістіктерді, мүмкіндіктерді тексеру жағдайларында (әсіресе көпшілік алдында) алаңдаушылық.
 
Өзін - өзі көрсетуден қорқу-өзін-өзі ашу, өзін басқаларға көрсету, өз мүмкіндіктерін көрсету қажеттілігімен байланысты жағдайлардың теріс эмоционалды тәжірибесі.
 
Стресске физиологиялық төзімділігі төмен. Бұл фактор баланың психофизиологиялық ұйымының ерекшеліктерін білдіреді, бұл оның стресстік жағдайларға бейімделуін төмендетеді, қоршаған ортаның алаңдаушылық факторына жеткіліксіз, деструктивті жауап беру ықтималдығын арттырады.
 
 
 
Мұғалімдер балаға психологиялық қолдау көрсетуі керек:
 
 
 
* Оның күшті жақтарына сүйену;
 
 
 
* Слиптердің астын сызудан аулақ болыңыз;
 
 
 
* Сіздің оқушыларыңызға риза екеніңізді көрсету;
 
 
 
* Сіздің сыныбыңыздың әрбір оқушысына ұқыпты қарауды көрсете білу және қалау;
 
 
 
* Балалармен қарым-қатынасқа әзіл енгізу;
 
 
 
* Оқушының тапсырманы орындауға барлық әрекеттері туралы біліңіз;
 
 
 
* Баламен қарым-қатынас жасай білу;
 
 
 
* Оқушыға мүмкіндігінше мәселелерді шешуге мүмкіндік беріңіз;
 
 
 
* Әр баланың даралығын қабылдау;
 
 
 
* Оқушыларға жанашырлық пен сенім білдіру;
 
 
 
* Оптимизмді көрсету.
 
 
 
Арқылы қолдауға болады:
 
 
 
* жеке сөздер ("әдемі", "ұқыпты", "әдемі", "керемет", " Алға!", "жалғастыру»);
 
 
 
* мәлімдемелер ("мен сені мақтан тұтамын", "мен сенің жұмысыңды жақсы көремін", "Мен сенің көмегіңе қуаныштымын", " бәрі жақсы»);
 
 
 
* жанасу (қолыңызға тигізіңіз, баланы құшақтаңыз);
 
 
 
* бірлескен іс-қимыл, физикалық қатысу • Еңбек және демалыс кезінде);
 
 
 
* бет әлпеті (көзілдірік, күлімсіреу, түйін, күлкі).
 
Агрессивті балаға қалай көмектесуге болады.
 
 
 
 
 
 
Неге балалар дерутся, кусаются, толкаются, ал кейде бар, қандай да бір, тіпті тілектестік жүгіну, взрываются және бушуют? Балалар жиі түседі, себебі білмейді, қалай басқаша...
 
Бірінші сынып оқушыларын бейімдеу бойынша ұсыныстар.
 
1. Баланың бейімделу процесі көбінесе сыныптағы жағдайға, сабақ кезінде баланың қаншалықты қызықты, ыңғайлы, қауіпсіз сезінуіне, мұғаліммен және сыныптастарымен өзара әрекеттесу жағдайларына байланысты екенін ұмытпаңыз.
 
2. Бұлшықет тонусын көтеру үшін серуендеу, жаттығулардан тұратын жұмсақ режимді қолданыңыз.
 
3. Сабақта балаларға мектеп өмірінің ерекше әлеміне тез енуге, оқушының жаңа әлеуметтік жағдайын игеруге көмектесетін арнайы жаттығуларды таңдау және қолдану туралы қамқорлық жасау керек.
 
4. Сыныпта Мейірімділік пен конструктивті өзара әрекеттесу атмосферасын құру, бұл балаларға ішкі шиеленісті жеңілдетуге, бір-бірімен танысуға, достасуға мүмкіндік береді
 
5. Олардың білім шеңберін және мектеп-білім шындығы туралы түсініктерін кеңейту, оң көзқарас қалыптастыру қажет.
 
6.Әр балаға жеке көзқарас, сондай-ақ Балаға мейірімді көзқарас қажет (мейірімді, мейірімді).
 
7.Мақтаңыз баланың емес, оның ең.
 
жүктеу агрессивті балаға