Қарағанды қаласы әкімдігінің "Қарағанды қаласы…
"№64 НОМ" КММ

Қазақ тілін үйренеміз

Қылыш түбі – ұрыс.
С саблей играть – драки не миновать.
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 33
Жаңа сұрақтар: 4

Тамақтану бойынша іс-шаралар

"Дұрыс тамақтану" атты сынып сағаты»

 

Мақсаты мен міндеттері:

Оқушылардың назарын денсаулық пен ұзақ өмір құндылықтарына аудару. Оқушыларға сау болу, салауатты өмір салтына баулу қажеттілігі туралы ойлануға көмектесу. Салауатты өмір салты, тамақтану гигиенасы, қауіпсіз және дұрыс тамақтану принциптері бойынша тұрақты дағдыларды қалыптастыру. Шығармашылық қабілеттерін, есте сақтау қабілетін дамыту. Назар аударыңыз, танымдық қызығушылық. Оқушылардың өз денсаулығына жауапкершілікпен қарауды тәрбиелеу

 

Безендіру: тақтаға.

 

Бас тарту

зиянды

әдеттер

 

шынығу қозғалыс

Денсаулық

тазалық күн тәртібі

 

оң ұтымды

эмоциялар тамақтану

 

Құрал-жабдықтар:

Біздің денсаулық – біздің қолымызда. (гүл-семицветик) мен-шынығамын, тамақтанамын, отбасында тұрамын, қозғаламын, ән айтамын, тыныс аламын, емдеймін.

 

Сабақ барысы:

 

Балалар, бүгін біз салауатты болу үшін не білу, білу, болу керек туралы әңгімелесетін боламыз.

Ежелгі грек философы Сократ (б.з. б. 470 - 399 жыл) былай деді: "Біз өмір сүру үшін емес, өмір сүру үшін жейміз".

Сіздің денсаулығыңыз-сізде ең құнды нәрсе. Өмір бойы адамға тек бір организм беріледі. Егер сіз қандай да бір заттармен ұқыпсыз болсаңыз, оларды ауыстыруға болады, бірақ денеңізді алмастыра алмайсыз. Көптеген аурулар-дұрыс тамақтанбаудың нәтижесі. Тамақтану сипатын қадағаласаңыз, денсаулықты сақтауға болады. Өмір сапасын салауатты өмір салтының арқасында жақсартуға болады.

1. Салауатты өмір салты, бұл не? Яғни, выскажите өз көзқарасын. (балалардың жауаптары)

Күн тәртібін сақтау. Тамақтану режимін сақтау, дұрыс тамақтану. Шынығу. Физикалық еңбек. Гигиена ережелерін сақтау. "Мықты денсаулық үшін – қолды жиі жуыңыз". "Ал ем – мен кездес және онда!"Зиянды әдеттер жоқ деп айтамыз (ішімдік ішу, темекі шегу). Адамдарға, қоршаған ортаға, жануарларға деген жақсы қарым-қатынас. Демалыс пен еңбекті дұрыс ұйымдастыру.

 

Қазір біз "Режим»

 

Жұмыс істеп жүрген тұлғалар: Вова мұғалімі және оқушысы.

- Ал сен Вова, режим деген не екенін білесің бе?

- Әрине! Режим ... Режим-қайда келеді, онда жүктеу!

- Режим-күн тәртібі. Міне, мысалы, күн тәртібін орындайсыз ба?

- Тіпті асыра орындаламын!

- Бұл?

- Тәртіп бойынша маған күніне екі рет серуендеу керек, ал мен төрт рет жүремін!

- Жоқ, сен оны орындамайсың, бұзасың! Күн тәртібі қандай болуы керек екенін білесің бе?

- Мен білемін, көтеру. Зарядтау. Жуыну. Төсекті жинау. Таңғы ас. Серуен. Түскі ас – мектепке да.

- Жақсы ....

- Сіз одан да жақсы бола аласыз!

- Бұл?

- Міне! Өрлеу. Таңғы ас. Серуен. Екінші таңғы ас. Серуен. Түскі ас. Серуен. Шай. Серуен. Кешкі ас. Серуен. Және ұйқы.

- Ну жоқ. Бұл режимде сені жалқау және жалқау өседі.

- Өспейді!

- Бұл неге?

- Өйткені біз әжеммен барлық режимді орындаудамыз!

- Бұл әжемен қалай?

- Мәселен: жартысын-мен, жартысын-әжесі. Ал біз бірге барлық режимді орындаймыз.

- Түсінбеймін – бұл қалай?

- Өте қарапайым, көтеруді мен орындаймын.

- Сіз ұят емес пе? Енді мен түсінемін, неге сіз мұндай тәртіпсіз ... .

 

Біз баланың күн тәртібі туралы түсінігін дұрыс түсіндік бе?

 

Ал балалар қалай ойлайсыз, күн тәртібі деген не? (балалардың жауаптары)

Дұрыс күн тәртібі.

 

1.Таңертең ерте ояныңыз,

Өзіне және адамдарға күлді,

Сен жаттығулармен шұғылдан,

Құйрық, сүрту,

Әрқашан дұрыс тамақтану,

Мектепке батыл барады.

 

2.Сіз жаман емес, жаман емес,

Көрпе астында жатқан жоқ,

Емес хворал және тәртібі.

Күн сайын жаттығу жасаңыз!

Теледидар туралы ұмытпаңыз,

Марш серуендеу көшесіне –

Денсаулық үшін пайдалы

Таза ауамен дем алу.

 

3.Жоқ берді настроенью!

Не грусти, жоқ хнычь, жылама!

Саған әрқашан көмектессін

Шаңғы, секіргіш және доп!

Сен спортшы болмасаң да.

Бұл шындық емес –

Салауатты денедегі сау рух

Әрқашан сәлем болсын!

 

Біз қоршаған орта сабақтарында салауатты болу үшін күн тәртібі туралы әңгімелестік.

1. Таңғы жаттығу-7.00-7.30

2. Таңғы ас-7.30-8.00

3. Орындау д\з, қызығушылығы бойынша сабақтар - 8.00 - 10.00

4. Таза ауада серуендеу, үйірмелер-10.00-12.00

5. Түскі үзіліс-12.00-12.30

6. Мектепке жол-12.30-13.00

7. Мектепте сабақ-13.10-17.10

8. Үйге жол, ауадағы ойындар-17.20-18.20

9. Кешкі ас – 18.20-19.00

10. Жартылай орындау д/з-19.00-19.40

10. Сабырлы сабақтар, отбасына көмек. Қол еңбегі, тыныш ойындар, кітап оқу-19.40-20.30

11. Ұйқыға дайындалу, ата-аналармен әңгіме.– 20.30- 21.00

12. Ұйқы-21.00

 

Неге адам жейді? (Балалардың жауаптары)

 

Дана философтар былай дейді: "ағаш өз тамырымен, ал адам тамырымен", сіз мұны қалай түсінесіз? (балалардың жауаптары)

 

Қорытынды: адамға тамақтану қажет.

 

Ойын: "пайдалы-толық емес»

Сіз үшін пайдалы өнімдерді таңдап, екі топқа бөліңіз:

Балық, пепси, айран, фанта, чипсы, геркулес, майлы ет, күнбағыс майы, торттар, Сникерс, сәбіз, қырыққабат, шоколад кәмпиттері, алма, алмұрт, нан.

 

 

Күніне қанша рет тамақтану керек? (балалардың жауаптары)

Таңғы ас түскі ас 2 түскі ас кешкі ас

 

"Үстелге отырмас бұрын, мен жеу деп ойлаймын" - неге осылай айтады?

 

Қалыпты жұмыс үшін әр адамға тағаммен бірге түсетін ақуыздар, майлар, көмірсулар, витаминдер, минералды тұздар мен су қажет.

 

Тағам өнімдерінің бес тобынан тұратын сау тамақтану пирамидасын салайық. Екі қағидатты есте сақтау маңызды:

Күн сайын организм барлық қажетті тағамдық заттарды алуы керек. Тағамдық заттардың саны адамның энергияға жеке тәуліктік қажеттілігіне сәйкес келуі тиіс. Майлар, май. қант, кондитерлік өнімдер – шектеулі мөлшерде. Ет, балық. құс. Жұмыртқа , бұршақ, жаңғақтар – күніне 2 порция. Сүт өнімдері-күніне 2-3 порция көкөністер-3-5, жемістер-күніне 2-4 порция дәнді дақылдар-күніне 5-7 порция.

 

Таңғы ас. Таңертең таңертең таңертеңгі нәрсе күні бойы көңіл-күйімізге және көңіл-күйімізге әсер етеді. Дәмді таңғы ас сау және жан-жақты болуы керек, бірақ ешқандай жағдайда біркелкі болуы керек. Жалпы пікір-бұл таңғы асқа міндетті түрде ботқа жеу керек.

 

Түскі ас-күніне екінші және үшінші тамақ. Әдетте, түскі асқа ыстық тамақ беріледі.

 

Полдник: тоқаш жеуге болады, сүт ішуге болады.

 

Кешкі ас: соңғы тамақ, әдетте мектептен кейін, ұйқыға дейін. Түнде жақсы ұйықтау және демалу үшін кешкі асқа тек жеңіл тамақ жеуге болады: пісіру, сүзбе, омлет, айран, йогурт.

Тамақтану режимі рационалды тамақтандыруда үлкен рөл атқарады. Туғаннан бастап біз белгілі бір ырғақта өмір сүреміз, біздің жүрегіміз белгілі бір жиілікпен қысқарады, тыныс алу ырғағы, ас қорыту шырындарының бөліну ырғағы бар – бұл біздің биологиялық сағатымыз жұмыс істейді. Осылайша ас қорыту шырындары 13-14 сағаттан және 18-19 сағаттан бастап ең жоғары мөлшерде өндіріледі. Ал әрбір 1,5 сағат сайын аз мөлшерде. Сондықтан белгілі бір уақытта тамақ ішу ең физиологиялық болып саналады.

Тамақтану режимінің бұзылуы адам денсаулығына теріс рөл атқарады. Ол күніне төрт – бес реттен екіге дейін тамақ ішу санының азаюынан, тәуліктік тамақтану рационының дұрыс бөлінбеуінен көрінеді, сондықтан кешкі асқа күніне тиесілі барлық тағамнан 655-ке дейін жейді. Ал ең тығыз таңғы ас болуы керек, содан кейін түскі ас және тек 20% кешкі ас болуы керек.

 

Көптеген жылдар ішінде тамақтанудың негізгі үш ережесі жасалды: әртүрлілік, ұстамдылық, уақытылығы.

 

Көкөністер-Денсаулық сақтау қоймасы. Неге олар айтады?

 

Кроссворд: "көкөністер-жемістер»

Көлденең:

Мен жалаң матрешка

Құрбылардан оторву емес,

Матрешка кезде күтемін

Шөпке өзі түседі. (Алма)

 

Қияр олар сияқты,

Тек буындар өседі,

Және бұл жемістер таңғы асқа

Маймылдар береді. (Банандар)

 

Көк мундир, ақ астары, ортасында-тәтті. (Қара өрік)

 

Бұл жеміс тәтті және жақсы,

Қалың әжем формада ұқсас. (Алмұрт)

 

Табу өте оңай емес –

Мен жеміс білемін-

Бұл кокос туралы емес,

Алмұрт туралы емес, өрік туралы емес,

Құс әлі де бар,

Сондай – ақ ... (киви) деп аталады.

 

Бірде-жолдарда. Балабақшаларда да.

Сіздің де, бізде де жоқ,

Ал тропикалық ормандарда

Өседі .... (ананас)

 

Тігінен:

Алтын және пайдалы,

Витамин, бірақ өткір,

Ащы дәмі бар,

Таза кезде-көз жасын құйыңыз. (Пияз)

 

Шулы Жібек киген.

Біз оған қадалар дайындаудамыз

Және үлкен тұз аралас. (Қырыққабат)

 

Бұл рысачок

Завалился арналған бочок?

Өзі оралған. Салат,

Дұрыс, бұл ... (кабачок)

 

Мен қант шақырамын,

Бірақ жаңбырдан босаған жоқпын,

Ірі. Кругла, сладка дәмі,

Сіз Мен кім білдіңіз? …. (Қызылша)

 

Кругла. Ай емес.

Желта. Ал майы.

Қант емес, реттеу.

Тышқан емес, құйрығымен. (Репка)

 

 

Адамдар туғаннан бастап қозғалыссыз өмір сүре алмайды – бұл сөздерді қалай түсінесіз?

 

Ағзаға тек қана тағаммен энергияның түсуі ғана маңызды емес. Бірақ оның шығыны. Бұл дегеніміз, май тиімді жағылатын физикалық жүктеме қажет. Бұл дене жаттығуларының қажеттілігі туралы емес. Кез келген дене белсенділігі күніне 30 минут , бірақ күн сайын.

Ережені есте сақтаңыз: физикалық жүктеме оның болмауынан жақсы.

 

Белоктар, майлар, көмірсулар

Ғалымдар адамның бір күн ішінде жейтін тамақтың жартысын көмірсулар бар өнімдер құрауы тиіс деп анықтады. Бұл нан, жарма, картоп, көкөніс, көк. Күндізгі рационның үшінші бөлігі ақуыз_ ет болуы керек. Балық, сүт, жұмыртқа. Ал майдың алтыншы бөлігі – сары және өсімдік майы.

Тамақтану әртүрлі болуы керек-қоректік заттар мен дәрумендердің әртүрлілігі ағзаға қажетті заттардың теңгерімді түсуін қамтамасыз етеді.

Тамақ Мұқият шайнауы керек – шайнау асқазанды – ішек жолынан өту үшін тамақ дайындайды. Ұсақталған тамақ оңай қорытылады.

Ас ішуге жол бермеу-ас қорыту жүйесі артық тамақтанбайды, тамақ ашытуға және шіруге ұшырайды, организм уланады. Соңғы тамақ ұйқыға дейін 2 сағаттан кешіктірмей болуы тиіс.

Тамақтану кезінде ас ішуге болмайды-трапезаның ұзақтығы бір тағамда кемінде 20 минутты және екі тағамда – 30-40 минутты құрауы тиіс. Сонымен қатар қол жеткізіледі қанығуы жоқ переедания.

 

Витаминдер.

Тамақ әртүрлі: дәмді – дәмсіз, сүйікті –ұнамайтын, пайдалы – толық емес. Бірақ барлық өнімдерде витаминдер мен минералдар бар. Витаминдер өз атауын латын сөзінен "Вита" - өмір алды, яғни олар адам үшін өмірлік қажет. Витаминдер әртүрлі. Олар 30-дан астам. Адамның әр витаминінде өз аты бар.

Витаминдердің жетіспеушілігі үнемі өзі туралы білуге мүмкіндік береді. Көптеген адамдар витаминдердің жетіспеушілігінен туындаған қысқы және көктемгі гиповитаминоздардың әсерін сезінеді. Бұл тез шаршау, тітіркену, жаман тәбет, ауыз бұрышындағы жарықшақтар, терінің құрғауы және қабыршақтануы. Мұның бәрі-зат алмасудағы елеулі өзгерістердің салдары, яғни аурудың сыртқы көрінісі.

Ағзаның витаминдермен қамтамасыз етілуін жақсартудың маңызды жолы – көкөністер мен жемістерді тұтынуды арттыру.

1. А витамині көру үшін өте маңызды, сүт, жұмыртқа, бұршақ бар,

сары май, шырғанақ.

Шынайылықты есте сақтаңыз-

Жақсы көреді, сол,

Сәбіз шикі кім тұрады

Немесе сәбіз шырыны ішеді.

2. В витамині жүректің жақсы жұмысына ықпал етеді , жақсы көңіл-күй болуына жауап береді. Кездеседі дәнді, ржаном нан, жаңғақтар, картоп, үрме бұршақ, бобах, горохе.

Өте маңызды спозаранку

Таңғы сұлы бар.

Қара нан бізге пайдалы

Және таңертең ғана емес.

3. Д витамині бүкіл дененің ағзасын, сүйек пен тістің дамуын нығайтады.

Балық майы, жұмыртқа, сүт, сары майда кездеседі. Д Витамині

адам ағзасында күн сәулесінің әсерінен пайда болуы мүмкін.

Балық майы пайдалы,

Әйтпесе-ішу керек!

Ол аурулардан құтқарады.

Аурусыз өмір сүру оңай!

С витамині ағзаны нығайтады, суықтан қорғайды, адам жасайды

күшті және төзімді. Кездеседі лимонах, апельсинах, сладком перце,

мүкжидек, қырыққабат және пияз.

Суық және ангинадан

Апельсиндер көмектеседі.

Ал, лимон жеуге жақсы,

Ол өте қышқыл болса да.

 

Тиімді тамақтану.

Рационалды тамақтану – салауатты өмір салтының құрамдас бөлігі және белсенді өмір сүру кезеңін ұзарту факторының бірі. Тез өсіп келе жатқан балалардың , әсіресе жасөспірімдердің тиімді тамақтануы болашақта олардың толыққанды дамуы мен денсаулығын анықтайды.

Атап өту керек. Оқушылардың рационалды тамақтануы тек қана " көмірсуларды жақсы пайдалану. Дұрыс тамақтану ағзаға барлық қажетті заттардың: көмірсулар, майлар, ақуыздар, витаминдер түсуін қамтамасыз етуі тиіс.

 

Кейбір өнімдердің құрамы.

Қырыққабат, алма шұжық балық ірімшік жаңғақ ет қаймақ май ірімшік

 

"Өсімдіктен шыққан қандай өнімдер, ал жануарлардан алынған қандай өнімдер?" ойыны.»

Нан шұжық сүт қант жұмыртқа пияз алма шошқа қызылша қияр

 

 

Алтын тамақтану ережелері:

Ең бастысы, оңай сіңірілетін және ағзаның қажеттіліктеріне сәйкес келетін қарапайым, жаңа дайындалған тағамды бір уақытта ішпеңіз. Тамақты мұқият шайыңыз, жұтуға асықпаңыз. Жеміс-жидек пен көкөністерді тамақ алдында жуыңыз. Тамақ ішер алдында азық-түлік жасауға қатысқан барлық адамдарға алғыс айтыңыз. Оның ішінде тамақ дайындалған. Әрине, сізге тамақ дайындағандар.

 

Тағам дайындау " ойыны»

Тапсырма дәстүрлі орыс тағамдарын дайындаңыз (тағам дайындау үшін қажетті өнімдерді таңдаңыз)

БОРЩ су сүт шай картоп қырыққабат қызылша қияр қызанақ пияз редис тұз қант Майонез қаймақ ГРЕЧНЕВАЯ ботқа су сүт макарон күріш тары қарақұмық тұз қант өсімдік майы. Сары май

 

Сау адамның сипаттамасы үшін сөздерді таңда

Әдемі епті күшті

Сутулый бозарған сымбатты сұлба маймақ

Күшті қызғылт қалың тартылған

Қорытынды: әр адам өз денсаулығына қамқорлық жасауы керек, өйткені ешкім саған қарағанда жақсы қамқорлық жасамайды.

 

Жақсы денсаулық жағдайын қамтамасыз ететін ережелер.

Дұрыс тамақтану күн тәртібін сақтау шынықтыру, дене шынықтыру жаттығулары спорт. Еңбекті және демалысты ұйымдастыру ережелері гигиена ережелерін сақтау. Мейірімді жүрек, мейірімді істер, іс-әрекеттер.

 

"Біз сіздерге, балалар тілейміз»

Біз сізге балалар тілейміз,

Әрқашан сау болу.

Бірақ нәтижеге қол жеткізу

Мүмкін емес еңбек.

Жалқау болмайды:

Әр тамақ алдында

Үстел алдында отыру,

Қолыңызды сумен жуыңыз.

Және жаттығулармен айналысыңыз

Күн сайын таңертең.

Және, әрине, шынығыңыз –

Бұл сізге көмектеседі!

Таза ауамен дем алыңыз

Мүмкіндігінше әрқашан.

Серуенге және орманға барыңыз –

Ол сізге күш береді, достар.

 

 

Рефлексия.

Я хочу быть здоровым!

Мен сау бола аламын!

Мен сау боламын!

 

Сабақ қорытындысы.

Сізге сабақ ұнады ма, біз сізбен не туралы әңгімеледік? Өзіңіз үшін қандай қорытынды жасадыңыз?

 

Менің сүйікті тағамым "реферат дайындау»

 

Рахмет! Аман-сау болыңыз!