Қарағанды облысы білім басқармасының Қарағанды…
«Сләмия Саттаров атындағы мектеп-лицейі» КММ

Қазақ тілін үйренеміз

Ас, тағам, тамақ, дәм
еда, пища.
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 73
Жаңа сұрақтар: 0
С.Саттаров атындағы №57 мектеп- лицейінде "Білім - білгенге байлық интеллектуалды сайыс өткізілді" Өткізген: Медиева П.Н.

С. Саттаров атындағы № 57 мектеп- лицейі

 

 

 

 

 

Ашық тәрбие сағаты

Тақырыбы: « Білім – білгенге байлық»

 

 

 

Өткізген: Медиева П.Н.

 

 

 

 

 

Қарағанды – 2013 жыл

Сабақтың тақырыбы: Білім – білгенге байлық

Сабақтың мақсаты:

1.    Білімділік- Пәндер бойынша оқушылардың білім деңгейлерін бақылау,білімді оқушыларды анықтау, білімді,тапқыр, ізденімпаз оқушылар қатарын көбейту.  Олардың білімдерін тексеру жолдарын түрлендіре отырып, логикалық ойлауларын қалыптастыру.

2.    Дамытушылық - Тапқырлыққа, ізденімпаздыққа, алғырлыққа, ұқыптылыққа баулу. Ойлау қабілеттерін дамыту.

3.    Тәрбиелік - Алға қойған мақсатына, өз бетінше тапсырмаларды орындап, нәтижеге жете білуге мүмкіндік жасау.

Сабақтың түрі: ашық тәрбие сағаты

Сабақтың  әдісі: сұрақ- жауап, мәнерлеп оқу,шығармашылық жұмыс.

Пәнаралық байланыс:Қазақстан тарихы, қазақ тілі мен әдебиеті, математика,  биология, география.

Жүргізуші сөзі:

1-   Жүргізуші

Адамзат тарихында қай кезеңде болмасын ғұламалар ғылым мен білім мәселелеріне ерекше көңіл бөлген. Қазіргі ғаламдық заманда 50 елдің қатарына қосылу үшін білімнің аса қажет екенін Елбасы Н. Назарбаев жолдауларында баса көрсетті. Қазақстан Республикасы өркениетті ел болу үшін ең бастысы білім. Білім- патриотизм негізі. Білімді болу жүйелі түрде үйренудің, оқығанды зердеге, миға тоқудың нәтижесі.

 

2-   Жүргізуші

Әрқашанда білім көптік етпеген

Талапсыз жан мұратына жетпеген

Сәлем бердік өрендерге талапкер

Дос көңілден, адал, аппақ ниетпен

Қайырлы күн, құрметті қонақтар, ұстаздар мен  білімге құштар жас өрендер!

1-   Жүргізуші

Ал келіңдер, келіңдер!

Біріңе – бірің еріңдер!

Біліміңді тексеріп,

Ойынға қатысып көріңдер!- дей келе сайыскерлерімізді ортаға шақырайық. Бұл сайысқа 8- сынып оқушылары қатысып отыр. Білі және ғылым тобы.

2       - Жүргізуші

Әділқазы ақ қазыға   бір сәлем,

Әділдікке бас иеді күллі әлем.

Жүйрік озар сайыстарда неше бір

Сарапқа сал әділдікпен шеше біл.

Ал осы сайыскерлеріміздің білімін сараптап әділ баға  берушілермен  таныстырып өтейін.

(Әділқазы алқасымен таныстыру)

1.    Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі: Мусина Анар Ермекқызы

2.     

3.     

 

Сайыс кезеңдері:

1  кезең  «Таныстыру»

2       кезең  «Кім жылдам?»  Брейн Ринг (Викториналық сұрақтар)

3       кезең  «Поэзия минуты»

4       кезең «Ұшқыр ой»

5       кезең « Айшықты сөздер»

6       кезең  «Сандар сыр шертеді»

І- кезең таныстыру

Білім тобы

Таныстыру

Білім деген биік шың

Бақытқа сені жеткізер

Білім деген ақылшың

Қиындықтан өткізер

 

Ұранымыз:

 

Оқусыз білім жоқ, білімсіз күнің жоқ.

 

Ғылым тобы:

Таныстыру

Ғылым аққан сел дейді,

Бірақ оңай келмейді.

Ізденсең ғылым көп

Ақыл – ойға кең дейді.

Ұранымыз:  Ғылым таппай мақтанба, орын таппай баптанба!

 

2-   Кезең «Кім жылдам?» Брейн Ринг

Білім  тобына  арналған сұрақтар

1.    Қытайдың астанасы (Пекин)

2.    Тәуке ханның заңы (Жеті жарғы)

3.    Жердің кішірейтілген макеті? (Карта, Глобус)

4.    Абай Құнанбаевтың азан шақырып қойған аты? (Ибраһим)

5.    Қазақ тілінде неше сөз табы бар? (9)

6.    Әлемдегі ең үлкен арал қалай аталады? (Гренландия)

7.    «Алтын адам» қай обада жерленген? (Есік обасында)

8.    Сирек кездесетін, құрып кету қаупіндегі өсімдіктер мен жануарларды қайдан кездестіруге болады? ( Қызыл кітап)

9.    Тұңғыш қазақ ғарышкері? (Тоқтар Әубәкіров)

10.                     Қоршаған ортаны қорғауға бағытталған биология ғылымының саласы. (экология)

 

Ғылым тобына арналған сұрақтар

1.    Жерұйықты іздеген кім? (Асан Қайғы)

2.    Буын үндестігі басқаша қалай аталады? (Сингорманизм)

3.    Қола дәуірі неше тарихи кезеңге бөлінді? (Үш кезең, Нұра , Атасу, Бегазы- Дәндібай)

4.    Тіл білімінің дыбыстық жағын зерттейтін сала қалай аталады? (Фонетика)

5.    Төрт таңбалы ең үлкен сан? (9999)

6.    Жер бетінде неше мұхит бар? ( 4 мұхит бар)

7.    . Ғарыштызерттеуменайналысатынғылымсаласықалайаталады? (космонавтика

 

8.    1. Қазақстандағыеңбиік тау шыңықалайаталады? ( Хан Тәңірі )

 

9.    Биология сөзіне анықтама беріңіз? (“Биос” – тіршілік, “логос” – ғылым )

10.“Қазақ” газетінің негізін салушы, ұлттық жазуымыздың реформаторы кім? (Ахмет Байтұрсынов

3-   Кезең «Поэзия минуты»

Бұл кезеңде әр топтан  оқушылар тіл туралы  жаттаған өлеңдерін мәнерлеп оқиды және білім туралы  бір шумақ өлең құрастырып айтады.

 


4 –кезең  «Ұшқыр ой»


Әр  оқушыға қазақ тілі пәнінен сұрақтар қойылады. Тез, жылдам, нақты жауап беру керек. Әр топтан 1 оқушы шығып сұраққа жауап береді.

«Ғылым» тобына:
1. Сөздің әрі қарай бөлінбейтін, мағыналы бөлігі. (түбір)
2. Жалқы есімдер қалай жазылады? Неге? (бас әріппен)
3. Бұйрықты сөйлем дегеніміз не?
4. «Бесінші» сөзі қандай сұраққа жауап береді? (нешінші?)
5. Әдемі сөзіне жуық мәндес сөзді ата. (сұлу, көркем)
6. Сұраулы сөйлемнің соңына қандай тыныс белгісі қойылады? (сұрақ белгісі)

7.  Сан есімнің сұрақтары. (қанша? неше? нешінші?)
8. Анықтауыш қандай сұраққа жауап береді?  (қандай?, қай? )

 


«Білім» тобына:
1. Сөйлем мүшелері дегеніміз не? Сөйлем мүшелері дегеніміз – сөйлем құрауға қатысқан толық мағыналы сөздер.
2. Заттың қимылын, іс-әрекетін білдіретін сөз табы қалай аталады? (етістік)
3. Сөздің мағынасын өзгертетін қосымша қалай аталады? (жұрнақ)
4. Батыр сөзіне жуық мәндес сөзді ата. (ер, қаһарман)
5.Баяндауыш құрылысына қарай нешеге бөлінеді? ( 3. Дара, күрделі, үйірлі)
6. Хабарлы сөйлемнің соңына қандай тыныс белгісі қойылады? (нүкте)

7.Дауыссыз дыбыстар нешеге бөлінеді? (3: қатаң, ұяң, үнді)
8. Сөз бен сөзді байланыстыратын қосымша қалай аталады? (жалғау)

«Айшықты сөздер»
Бұл айналымда бірнеше тұрақты сөз тіркестері беріледі. Ойланып, мағынасын айтуларың керек.

1.Төбесі көкке жетті (қуанды)
2. Ине шаншар жер жоқ (бос жер жоқ)
3. Қой аузынан шөп алмас (жуас)
4. Қабағынан қар жауды (ашуланды)

 

 


1. Бетінен оты шықты (ұялу)
2. Ит өлген жер (алыс)
3. Төбе шашы тік тұрды (қорықты)
4. Көзді ашып-жұмғанша (тез, лезде)

2       Жүргізуші                

Қиындықтан сірә да біз қашпаймыз.

Алғыолық пен тапқырлықты құптаймыз.

Қиялдарға самғап ұшқан құстаймыз.

Шегінбейміз жеңістерге бастаймыз.

Келесі кезең «Сандар сыр шертеді» деп аталады. 

5       кезең «Сандар сыр шертеді»

Шарты:  4 жұлдызша беріледі,  жұлдызшаның ішінде сандар жазылған. Ол сандарда  жылдар берілген.  Сол жылдарды оқушы  сипаттап айтып беру керек. Әр дұрыс жауапқа  бір ұпай.

Білім тобы

1 ***** 1986 жыл ( желтоқсан қозғалысы)

2***** 1992 жыл ( Ұлттық рәміздер қабылданды)

3**** 1993 жыл ( Ұлттық теңгеміз қабылданды)

4**** 1998 жыл ( Астанамыз астана қаласына ауысты)

Ғылым тобы

1**** 1989 жыл  22 қыркүйек (Тіл туралы заң қабылданды)

2**** 1991 жыл 2 қазан (Тоқтар Әубәкіров ғарышқа ұшты)

3*** 2011 жыл ( ҮІІ қысқы олимпиадалық Азиада ойыны Қазақстанда өтті.

4*** 1995 жыл (Атазаңымыз қабылданды)

1-   жүргізушіҚайсысы білгір, білімді

Талабына қарайық.

Кімдер зерек, кім жылдам

Таланттарын табайық.

Әділқазы алқасы

Сараласын бағалап

Кім жеңеді сайыста

Анықтиайық даралап,

Сөз кезегі әділ қазыларға беріледі.

Сабақты аяқтау: Сау болыңдар!

Авторство: