Балалардың жазғы демалысын, сауықтырылуын және жұмыспен қамтылуын ұйымдастыру
2016 – 2017 оқу жылы
№ 64 ЖББОМ бойынша.
Мазмұны:
1. Кіріспе.
2. Оқушылардың жазғы демалысын ұйымдастырудың негізгі мәселелері.
3. Бағдарламаның тұжырымдамасы.
4. Оқушыларды сауықтыру және жұмыспен қамтуды ұйымдастыру нысандары.
5. "Орман алаңы" жазғы сауықтыру алаңы.
6. Кадрлық қамтамасыз ету.
7. Мектептен тыс ұйымдармен бірлесіп БДЛ-да жұмысты жоспарлау.
Балалардың жазғы демалысын, сауықтырылуын және жұмыспен қамтылуын ұйымдастыру
2016-2017 оқу жылына № 64 ЖББОМ бойынша.
1.Кіріспе.
Жазғы демалыстар оқушылардың бос уақытының жылдық көлемінің едәуір бөлігін құрайды, бірақ барлық ата-аналар баласына толыққанды, дұрыс ұйымдастырылған демалысты бере алмайды.
Жазғы демалыс кезінде бір жыл ішінде жинақталған шиеленісті бәсеңдету, жұмсалған күштерді, денсаулықты қалпына келтіру, шығармашылық әлеуетті дамыту орын алады.
Бұл функцияларды балалар күндіз болатын жазғы алаң орындайды.
Лагерь басталғанға дейін бірнеше ай бұрын үлкен дайындық жұмыстары жүргізіледі. № 64 ЖББОМ-да бірнеше жыл бойы балалар мен жасөспірімдердің каникул уақытын ұйымдастыруға өз тәсілдері қалыптасқан. Олар үш принципке негізделген: өзгергіштік, жүйелілік, экономикалық және әлеуметтік-педагогикалық мақсаттылық.
Балалардың жазғы каникулдық демалысын, сауықтырылуын және жұмыспен қамтылуын ұйымдастырудың осы бағдарламасын әзірлеу:
* ата-аналар мен балалардың шағын аудан жағдайында оқушылардың ұйымдастырылған демалысына сұранысын арттыру;
* перспективалық жоспарлаудың қалыптасқан жүйесін ретке келтіру қажеттілігі;
* алдыңғы жылдардағы лагерь жұмысындағы сабақтастықты қамтамасыз ету;
* ескі жұмыс түрлерін жаңғырту және жаңаларын енгізу;
* бағдарламаның мақсаты мен міндеттерін іске асыруда жасөспірімдер мен педагогтардың бай шығармашылық әлеуетін пайдалану қажеттілігі.
Бұл бағдарлама өзінің бағыты бойынша кешенді болып табылады, яғни әртүрлі қызметті қамтиды, күндізгі сауықтыру лагері жағдайында балаларды сауықтырудың, демалудың және тәрбиелеудің әртүрлі бағыттарын біріктіреді.
Жазғы алаңның негізгі құрамы-білім беру мекемесінің оқушылары. Жинақтау кезінде аз қамтылған, толық емес отбасылардан шыққан балаларға, жетімдерге, қамқорлыққа алынғандарға, "қиын" санатындағы балаларға, сондай-ақ өмірлік қиын жағдайда жүрген балаларға ерекше көңіл бөлінеді.
Бағдарлама келесі нормативтік-құқықтық құжаттарды ескере отырып әзірленген:
* Бала құқықтары туралы БҰҰ конвенциясы;
* ҚР Конституциясы;
* "білім туралы" ҚР Заңы»;
* ҚР Еңбек кодексі
2. Оқушылардың жазғы демалысын ұйымдастырудың негізгі мәселелері
№ 64 ЖББОМ
№ 64 жалпы білім беретін орта мектеп қаланың әлеуметтік жағынан қолайсыз болып саналатын аудандарының бірінде орналасқан, өйткені осы ауданда тұратын отбасылардың көпшілігі қолайсыз деп саналады. Отбасының тәрбиелік әсерінің төмен деңгейі, оның балалардың өзін-өзі жүзеге асырудағы рөлі. Жасөспірімдердің проблемаларына немқұрайлылық пен немқұрайлылық мінез-құлықтағы ауытқулардың психикалық ауытқуларының пайда болуына ғана емес, сонымен қатар балалардың денсаулығының нашарлауына, стресс, невроздар жиілеп, агрессивтілік пайда болады.
Мектеп орналасқан шағын ауданда балалардың бос уақытын ұйымдастырумен айналысатын бірде-бір мекеме жоқ. Қаладағы мәдени орталықтарға, театрларға, мұражайларға, спорт кешендеріне бару отбасының материалдық жағдайына байланысты көптеген балаларға қол жетімді емес. Мектеп-бұл оқушылардың бос уақытын демалыс кезінде өткізетін жалғыз орны. Сондықтан жазғы демалыста балаларды жұмыспен қамтуды және сауықтыруды ұйымдастыру бойынша мектептің педагогикалық ұжымына үлкен жауапкершілік жүктеледі.
3. Бағдарламаның тұжырымдамасы.
Шындығында, денсаулығы жақсы, психологиялық тұрақтылығы, жоғары адамгершілігі бар сау адам ғана белсенді өмір сүре алады, әртүрлі қиындықтарды сәтті жеңіп, кез-келген қызметте жетістікке жетеді. Сондықтан ата-аналарды, мұғалімдерді дені сау, дені сау баланы тәрбиелеу және ондағы шығармашылық қабілеттерін дамыту мәселелері толғандырады.
Педагогикалық ұжым балалардың шығармашылық әлеуетін дамытуға үлкен мән береді. Мұғалімдер бірауыздан шығармашылық қабілеттердің дамуына мақсатты педагогикалық әсер болмаған кезде жойылу орын алады деп санайды.
Алайда, оқушылардың денсаулығын талдау олардың жартысынан көбінде әртүрлі аурулар бар екенін көрсетеді. Олардың ішіндегі ең көп тарағандары-сколиоз, қалыптың бұзылуы, көру қабілетінің әлсіреуі. Егер бала ауырса, ол шығармашылық қызметпен байланысты міндеттерді жеңу үшін барлық күш-жігерін құруға бере алмайтыны дәлелденді.
Денсаулық жағдайына әлеуметтік орта сияқты фактор әсер ететінін ескеру қажет. Лагерь оқушыларының көпшілігі толық емес отбасыларда тұрады.
Толық емес отбасылардың жартысында да кірістер күнкөріс минимумының аз бөлігін құрайды. Демек, нашар, дұрыс тамақтанбау, балаларды сауықтыру мәселелерінде шектеулі мүмкіндіктер.
"Салауатты өмір салты" ұғымы балалық шақта қойылуы керек. Балалардың сұрақтары бойынша, олардың көпшілігінің ата-аналары дәрі-дәрмектерден құтқарылуды іздейді, Денеге әсер ету күшін және мотор белсенділігі, қатаю және т. б. сияқты факторлардың тиімділігін бағаламайды.
Сауалнама нәтижелері бойынша 341 бала салауатты өмір салтын ұстанады деп санайды, қалғандары бұл мәселеге үлкен мән бермейді.
Алайда, барлық оқушылар болашақ ұрпақ үшін Денсаулық маңызды деп санайды.
Жоғарыда айтылғандардың бәрін ескере отырып, жазғы сауықтыру лагерінің педагогикалық ұжымы балалардың толыққанды демалуын, олардың сауығуы мен шығармашылық дамуын қамтамасыз ететін міндеттер қояды.
Мақсаты: балалардың толыққанды демалуын, олардың сауығуы мен шығармашылық дамуын қамтамасыз ететін оңтайлы жағдайлар жасау.
Міндеттері:
- балалардың кең таралған ауруларының алдын алуға байланысты сауықтыру іс-шараларының жүйесін ұйымдастыру;
- салауатты өмір салты дағдыларын нығайтуға ықпал ету;
- балалардың шығармашылық әлеуетін ашу;
- әртүрлі жастағы топтарда қарым-қатынастың әртүрлі формаларын дамыту;
- оқушылардың экологиялық және құқықтық мәдениетін арттыру;
- оқушылардың қадағалаусыз қалуының алдын алу;
- жалпыға міндетті оқу қорының қаражаты есебінен аз қамтылған отбасы балаларына қала сыртындағы лагерьге тегін жолдамалар түрінде материалдық көмекті ұйымдастыру.
4. Оқушыларды сауықтыру және жұмыспен қамтуды ұйымдастыру нысандары.
"Жазғы мектеп»
Жазғы мектепті " ұйымдастыру нысандары»:
* 1-4 сынып оқушыларының танымдық қызығушылықтарын, логикалық ойлауын дамыту, оқыған материалдарын қайталау және бекіту;
* Таза ауадағы ойындар, жорықтар, спорттық іс-шаралар, танымдық сабақтар ұжымдық қызметтегі қарым-қатынас, өзара сыйластық және өзара көмек дағдыларын қалыптастыруға ықпал ететін болады.
"Экологиялық отрядтар»
5-8 сынып оқушыларын жұмыспен қамту нысандары. 7 бригадаға біріктірілген оқушылар 1 маусымнан 21 тамызға дейін мектеп ауласы мен бекітілген аумақтарды абаттандырып, гүлзарларға күтім жасайтын болады. Мектеп учаскесінде жұмыс істеудің практикалық дағдыларынан және экологиялық мәдениетті арттырудан басқа, еңбек балаларға еңбек қызметі процесінде ынтымақтастық дағдыларын берудің тағы бір маңызды міндетін шешуге көмектесуі керек.
"Жөндеу бригадалары»
9-сынып оқушыларынан мектепті абаттандыру мақсатында ғана емес, сонымен қатар жоғары сынып оқушыларының еңбекке, жұмысқа, үй-жайларды косметикалық жөндеумен байланысты қарапайым жұмыстарды орындау дағдыларына деген құрметін қалыптастыру, ынтымақтастық және қарым-қатынас. Адамдар арасындағы қарым-қатынас кез-келген әрекеттің негізі болып қала береді.
Экскурсиялар, жорықтар
Оқушылардың ой-өрісін кеңейтуден, туған өлкені, оның табиғатын, Қазақстан халықтарының дәстүрлерін зерттеуден басқа экскурсиялар өткізілетін болады. Жорықтар туған жерге деген сүйіспеншіліктің, әртүрлі ұлттар мен діндер өкілдеріне төзімділік пен құрметтің қалыптасуына ықпал етеді. Жасөспірімдер жаңа ортада құрдастарымен қарым-қатынас жасау, жанжалдарды шешу қабілеттері мен дағдыларын дамытады.
Жазғы мектеп алаңы
"Орман алаңы»
Жыл сайын оқушылар үшін "Орман алаңы"күндізгі жазғы сауықтыру алаңында сауықтыру ауысымы жұмыс істейді.Онда төменгі сынып оқушылары демалады.Балаларды лагерьге қиын балаларды, көп балалы және аз қамтылған отбасылардан шыққан балаларды тарту міндетті болып табылады. Күндізгі жазғы мектеп жанындағы жазғы алаң бағдарламасын жүзеге асыру үшін мектеп мұғалімдерінің педагогикалық ұжымы жұмыс жасайды. Лагерьдің тәрбие жұмысының орталығы-бала және оны жүзеге асыруға деген ұмтылыс. Мұнда болу әр бала үшін жаңа білім алуға, өмірлік тәжірибе дағдыларын игеруге уақыт. Бұл лагерь ауысымын жоспарлаудың ойластырылған ұйымдастырылған жүйесінің арқасында мүмкін болады.
Мақсаты: жазғы кезеңде мектеп оқушыларының демалысын және сауықтырылуын ұйымдастыру.
Негізгі міндеттері:
- балаларды сауықтыру демалысымен дамыту мен тәрбиелеуді үйлестіретін балалармен жұмыс жүргізу;
- шығармашылық қабілеттерін дамыту;
- мінез-құлық мәдениетін тәрбиелеу;
- балалардың қарым-қатынас және төзімділік дағдыларын қалыптастыру;
- салауатты өмір салты дағдыларын қалыптастыру.
Жазғы сауықтыру компаниясында салауатты өмір салтын қалыптастыру келесі бағыттар бойынша жүзеге асырылады:
1. Денсаулық және салауатты өмір салты.
2. Күн, оқу және демалыс режимі
3. Жеке гигиена.
4. Денсаулықты сақтау үшін дене шынықтырудың маңызы.
5. Антиалкогольное, антитабачное тәрбиелеу.
6. Психологиялық-педагогикалық тренингтер.
7. Экологиялық тәрбие.