Қарағанды қаласы әкімдігінің «Қарағанды қаласының…
"№2 Лицей" КММ

Оқушылар мен олардың ата-аналарына арналған кеңестер мен ұсыныстар

Ата-аналарға ұсыныстар: оқушының ұтымды тамақтануы
 
Адам өмірінің ең маңызды кезеңі-мектеп жасы, 7 жастан 17 жасқа дейінгі уақыт, физикалық, интеллектуалдық, адамгершілік қалыптасу және белсенді даму уақыты. Қазіргі әлемде бұл тек мектепте ғана емес, үйде де әсер ететін ақпарат ағынының өсіп келе жатқан қысымын қабылдауға және өңдеуге мәжбүр мектеп оқушылары. Мектеп бағдарламасынан басқа көптеген балалар мен жасөспірімдер қосымша үйірмелерге, спорт секцияларына қатысады. Дене және психикалық денсаулықты қалыптастыру және сақтау және мектеп бағдарламасын толық меңгеру үшін оқушының тамақтануын дұрыс ұйымдастыру маңызды.
 
Көптеген ата-аналар оқушының тамақтану ісінде өз түйсігі мен ақыл-ойына сену жеткілікті деп санайды. Баланың денсаулығын сақтауда маңызды болып табылатын дұрыс тамақтану принциптері мен Тамақтану гигиенасы ережелерін білу және түсіну маңызды.
 
Денедегі физиологиялық процестердің ырғағын ескеретін және үш негізгі тамақты (таңғы ас, түскі ас, кешкі ас) және екі тағамды (екінші таңғы ас және түстен кейінгі тағамдар) қарастыратын нақты тамақтану режимі. Белгілі бір сағаттарда тамақтану тағамның толық сіңуіне және асқазан-ішек ауруларының алдын алуға көмектеседі. Бірінші ауысымның оқушылары үшін келесі тамақтану сағаттары оңтайлы болады: бірінші таңғы ас – үйде 7.00 – 8.00; екінші, таңғы ас – 10.30-11.00; түскі ас – 13.00 – 14.00; Түскі ас – 16.30 – 17.00; Кешкі ас – 19.00-20.00 ұйқыға дейін бір жарым сағаттан кешіктірмей. Екінші ауысымда оқитын балалар үшін: таңғы ас– 7.00-8-00; Түскі ас– 12.00-12-30 Түскі ас-15-00; кешкі ас-20-00-20-30
Диетаның барабар энергетикалық құндылығы, толығымен өтеледі, бірақ баланың энергия шығындарынан аспайды, баланың жасын, жынысын, физикалық Конституциясын және баланың зияткерлік физикалық белсенділігін ескереді. Жасына байланысты диетаның орташа энергетикалық мәні сәйкес келуі керек: 7-11 жас - күніне 2300 ккал, 11-14 жас – 2500 ккал, 14-18 жас – 3000 ккал дейін.
Барлық тағамдық компоненттер бойынша (ақуыздар, майлар, көмірсулар, макро және микронутриенттер) рацион құрамының теңгерімділігі мен үйлесімділігі. Ақуыздардың, майлардың және көмірсулардың құрамы салмағы бойынша шамамен 1:1:4 қатынасында және калория мөлшері бойынша 10-15%:30%:55-60% сәйкесінше сақталуы керек. Өсімдік және жануар ақуыздарының құрамы 2:3 қатынасында болуы керек. Майлар - негізінен өсімдік.
Диетаны құрайтын тамақ өнімдерінің алуан түрлілігін қамтамасыз ету. Диетада әр түрлі сүт, ет, балық, жұмыртқа тағамдары, көкөністер, жемістер, жаңғақтар, өсімдік майлары болуы керек.
Диетаны құрайтын тағамдардың жоғары органолептикалық және эстетикалық қасиеттерін қамтамасыз ету, мәзірдің монотондылығы мен біркелкілігін болдырмау.
Тағамдарды дайындау кезінде (пісіру, пісіру, буға дайындау) өнімдердің микронутриентті сақталуын, қуыруды және фритюрде дайындауды шектеуді немесе болдырмауды қамтамасыз ететін жұмсақ аспаздық өңдеу.
Тағамдарды негізінен жаңа піскен өнімдерден дайындау, маусымдықты сақтай отырып, жаңа мұздатылған ингредиенттерді қолдануға рұқсат етіледі.
Тамақтанудың биологиялық қауіпсіздігін қамтамасыз ету.
Асықпай тамақтану үшін жеткілікті уақытша резервті қамтамасыз ету. Әр Негізгі тамақ үшін кем дегенде 20-30 минут және жеңіл тағамдар үшін 10-15 минут бөлу керек.
Егер белгілі бір мектепте қабылданған тамақтандыруды ұйымдастыруды ата-аналар мақұлдамаса, балаңызды өткізіп алынған тамақтың орнын толтыратын өнімдер жиынтығымен қамтамасыз ету қажет. Сонымен қатар, бала өзімен бірге мектепке баратын тағамды таңдағанда, оның балғындығының кем дегенде 4-5 сағат сақталуын қамтамасыз ету қажет. Тиісінше, тез бұзылатын компоненттер алынып тасталады. Процесс барысында тағамның тұтастығын сақтайтын Қаптама туралы ойлану керек (оңтайлы - пластикалық контейнер). Сіз өзіңізбен бірге жеміс (алма, алмұрт, банан) және 30-40 грамм жаңғақтар, ірімшік немесе пісірілген ет қосылған сэндвич (маңызды - май мен майонезді пайдаланбаңыз, бұл компоненттер сэндвичтің сақтау мерзімін қысқартады), оны жаңа қияр немесе сәбіз текшелерімен толықтыра аласыз. Мектептерде таза ауыз суға кедергісіз қол жетімділік қамтамасыз етілгеніне қарамастан, оқушыға өзімен бірге бір бөтелке сусын (суық шай, жеміс сусыны, газдалмаған су) берген жөн.
Оқушының тамақтануын ұйымдастырудағы ең көп кездесетін қателіктер.
 
Таңғы астан бас тарту. Оқушы үшін толыққанды таңғы астың болмауы қолайсыз. Көбінесе студенттер таңғы астан бас тартуға тәбеттің болмауына және таңертеңгі тамақты бір шыны шаймен шектеуге итермелейді. Бірақ таңертең тәбеттің болмауы күндізгі режимді немесе диетаны бұзған кезде ғана мүмкін болады. Мүмкін кешкі ас тым кеш немесе өте тығыз және жоғары калориялы болған шығар. Тағы бір жағдай - бала тым кеш ұйықтады, ал таңертең таңғы ас беріп, ұйықтауға уақыт бөлуді жөн көреді.
Тамақтану негізінен жартылай фабрикаттар. Әрине, микротолқынды пеште қыздыру керек дайын тағамдар ата-аналардың өмірін айтарлықтай жеңілдетеді. Бірақ мұндай тағамдар тек балаларға ғана емес, ересектерге де пайдалы деп санауға болмайтын тұз, жануарлар майлары, хош иістермен қаныққан. Жартылай фабрикаттарды мезгіл-мезгіл қолдануға рұқсат етіледі, бірақ үйде дайындалған тағамның негізі жаңа дайындалған тағам болуы керек.
Тағамдар ретінде жоғары көмірсутекті өнімдерді пайдалану. Түрлі-түсті безендірілген кәмпиттер (шоколад, шайнайтын мармелад, вафли, печенье) немесе картоп чиптері, тұздалған жаңғақтар бағасы мен бай дәміне байланысты балалар үшін тартымды. Тағамдар сатып алу кезінде тәуелсіз таңдау жасай отырып, балалар көбінесе осы өнімдерді таңдайды. Баланы дұрыс тамақтану принциптері туралы хабардар етіп қана қоймай, оған кептірілген жемістер, жаңғақтар сияқты зиянды тағамдарға пайдалы балама көрсету керек.
Балықты тұтыну тапшылығы. Орташа алғанда, ресейлік оқушы балық тағамдарын айына екі реттен көп емес жейді. Денені толық ақуыз және йодпен қамтамасыз ету үшін балықты аптасына кемінде екі рет жеген жөн.
Көкөністер мен жемістерді жеткіліксіз пайдалану. Денені өсімдік талшықтары мен дәрумендердің жеткілікті мөлшерімен қамтамасыз ету үшін күніне кемінде 300 г жеміс-жидек пен 400 г көкөніс ішкен жөн.
Кофеинді энергетикалық сусындарды қолдану. Көбінесе мұндай сусындарды емтиханға дайындық кезінде ақыл-ой белсенділігінің стимуляторлары ретінде қолдана отырып, үлкен студенттер күнә жасайды. Үйлесімі тәтті газдалған суды және кофеин губительно әсер етеді шырышты асқазан, оятатын дамыту жалақ шешіміне ризалығын қалыптастырумен гастрит және асқазан ойық жара аурулары; айқын ынталандырушы қолданысқа кофеин орталық жүйке жүйесіне ғана емес арттырады, психикалық қозу, бірақ және себебі болуы мүмкін даму судорожного синдромы.
Сауатты ұйымдастырылған мектеп оқушысының тамақтануы оқушылардың денесін қарқынды интеллектуалды стресс жағдайында өсіп келе жатқан ағзаның толыққанды дамуын қамтамасыз ететін барлық тамақ ресурстарымен қамтамасыз етуі керек.