БЕКІТІЛДІ
«Нәзік» бөбекжайы» КМҚК
әдістемелік кеңесімен
2023 жыл 01 қыркүйек
№ 1 хаттамасы
Мектепке дейінгі тәрбие және оқытумен қамтылмаған отбасыларға психологиялық-педагогикалық көмек көрсету
консультациялық пунктің жұмыс бағдарламасы
Қарағанды 2023
Өзектілігі және әдістемелік негіздемесі:
Балабақшаның басты артықшылығы - баланың құрдастарымен қарым-қатынас жасау мүмкіндігі. Әр түрлі себептермен балалардың барлығының балабақшаға баруға мүмкіндігі бола бермейді. Көптеген «үйдегі» балалардың әлеуметтік шеңбері олардың ата-аналары мен туыстарымен шектеледі. Көбінесе олар құрбыларымен қарым-қатынас жасауды білмейді. Ал бейтаныс ересектермен қарым-қатынас мұндай балаларға қиын болуы мүмкін.
Балаға өзін балалар қоғамдастығының мүшесі ретінде сезінуге көмектесу, оның әлемге енуін жеңілдету өте маңызды. Балалар әлемде өмір сүру бірқатар ережелерді сақтауды, басқалардың пікірімен санасуды және олардың құқықтарын құрметтеуді қажет ететінін түсінуге үйренуі керек. Мұның бәрі баланың одан әрі толық дамуы үшін маңызды.
Мүмкіндігі шектеулі балаларды тәрбиелеп отырған отбасылар үшін мәселе бар. Мұндай балалар басқа балалармен және мұғалімдермен үнемі қарым-қатынас жасауды қажет етеді. Бұл көмек әсіресе балабақшаға бармайтын балалардың ата-аналарына қажет. Бұған мектепке дейінгі білім беру мекемелерінің мамандары сауаттырақ. Олар ата-аналармен тікелей байланыста бола алады, баланың дамуын бақылай алады және ата-аналардан «кері байланыс» алады. Сөйлеуді дамытуды түзетуді қажет ететін мектеп жасындағы балаларға кеңес беру мәселесі өзекті болып қала береді, өйткені барлық мектептерде штаттық логопедтер жоқ. Сондықтан отбасылар мамандардың кеңесіне мұқтаж.
«Нәзік»бөбекжайы» КМҚК бала тәрбиелеп отырған отбасыларға көмек көрсетуге жағдай мен мүмкіндіктер жасалған. Пәндік-кеңістіктік даму ортасы айтарлықтай кеңейді, мамандардың жұмыс істеуіне және бірлескен іс-шараларды өткізуге арналған үй-жайлар бар. Балабақша жұмысының бұл бағыты түбегейлі жаңашыл болғандықтан, барлық педагогтар мен қызметкерлер оң нәтиже алу үшін әртүрлі жұмыс формаларын зерттеу, сынау және енгізу үшін көп жұмыс істеуі керек.
Консультациялық орталықтың жұмыс бағдарламасы өсіп келе жатқан Қазақстан Республикасының азаматтары үшін сапалы мектепке дейінгі білім алуға мемлекеттік кепілдіктерді қамтамасыз ету мәселелерін шешуге бағытталған.
Бағдарламаның мақсаты:
Отбасы мен қоғамдық тәрбиенің бірлігі мен сабақтастығын қамтамасыз ету, ата-аналарға (заңды өкілдерге) психологиялық-педагогикалық көмек көрсету, білім беру ұйымдарына бармайтын балалардың жеке тұлғасының жан-жақты дамуына қолдау көрсету.
Кеңес беру пунктінің негізгі міндеттері:
- мектепке дейінгі балаларды үйде тәрбиелеп отырған отбасыларға, сондай-ақ балалары мектепке дейінгі және жалпы білім беретін білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарында оқитын ата-аналарға (заңды өкілдерге) әдістемелік, педагогикалық және консультативтік көмек көрсету;
- бір жастан 6 жасқа дейінгі мектеп жасына дейінгі балаларды, оның ішінде мүмкіндігі шектеулі балаларды тәрбиелеп отырған ата-аналардың (заңды өкілдердің) педагогикалық құзыреттілігін арттыру.
- мектепке түсу кезінде тең бастау мүмкіндіктерін қамтамасыз ету;
- білім беру ұйымдарына бармайтын мектеп жасына дейінгі балалардың әлеуметтенуіне көмек көрсету;
- білім беру ұйымдарына бармайтын мектеп жасына дейінгі балалардың психикалық және әлеуметтік дамуындағы әртүрлі ауытқулардың кешенді профилактикасын жүргізу;
- мектепке дейінгі білім берудің жалпы білім беретін бағдарламасын іске асыратын мемлекеттік білім беру мекемесі мен балалар мен ата-аналарды әлеуметтік-медициналық қолдаудың басқа ұйымдары (заңды өкілдер) арасындағы өзара іс-қимылды қамтамасыз ету.
- ата-аналарды балаларды тәрбиелеу мен оқытудағы жаңа ақпараттық технологиялармен таныстыру.
Бағдарламаны іске асыру механизмі:
1-кезең: Дайындық (09.01.2023-09.15.2023)
Жұмыстың мақсаты мен мазмұны:
1. Консультациялық орталықты ұйымдастыру мүмкіндігін зерделеу (консультациялық орталықты ұйымдастыруға бұйрық).
2. Консультациялық орталықтың жұмысы туралы Ережені зерделеу.
Нәтиже:
Консультациялық орталықтың 2023 – 2024 оқу жылына арналған жылдық жұмыс жоспары. жыл;
Ата-аналардың (заңды өкілдің) мамандарға консультация орталығына («Нәзік» бөбекжайы») өтініштерін тіркеу журналы.
Мамандардың жұмыс кестесі.
2-кезең: Негізгі (16.09.2023-31.05.2024) – практикалық кезең.
Жұмыстың мазмұны:
1. Кеңес беру пунктінің негізгі блоктары:
- балаларды бейімдеу кезінде отбасыларға психологиялық-педагогикалық көмек көрсету;
- ата-аналарға консультативтік көмек көрсету;
- балаларды әлеуметтендіру мәселелері бойынша отбасыларға көмек көрсету;
- әртүрлі ауытқулардың алдын алу;
- ата-аналарға балаларын мектепке дайындауға көмектесу;
- мүмкіндігі шектеулі балаларды тәрбиелеп отырған ата-аналарға консультативтік көмек көрсету.
Біздің балабақшаның есігі ата-аналар үшін сағат 9.00-ден 18.00-ге дейін ашық (түскі ас 13.00-14.00).
Педагог-психолог балалардың эмоционалдық және жеке мәселелерін анықтауға, балалардың танымдық процестерінің (зейін, есте сақтау, ойлау, қиял) даму деңгейлерін анықтауға көмектеседі, бала мен ата-ана қарым-қатынасын талдайды, ата-аналардың сұрауы бойынша диагностикалық тексеру жүргізеді. баланың мектепке психологиялық дайындық деңгейі, бейімделу кезеңі туралы ата-аналарға кеңес береді.
Директор, әдіскер және іс жүргізуші баланы мектепке дейінгі мекемеге тіркеуге көмек көрсетеді, оларды мектепке дейінгі мекеменің нормативтік құжаттарымен және жергілікті актілерімен таныстырады, балабақшаға төлеу кезінде жәрдемақы алуға өтініш беру бойынша кеңестер береді, даулы мәселелерді шешуге көмектеседі.
Ата-аналар баланың дамуына көп ықпал ететін ойындарды, әрекеттерді және әрекеттерді жеке таңдауда көмек алады, назарын, есте сақтауын, қиялын, ұсақ моторикасын және әдебиетін дамытатын дидактикалық ойындармен таныстырады.
3-кезең: Аналитикалық. (31.05.2024-31.08.2024)
Іске асырудың қорытынды кезеңінде үйде балаларды тәрбиелеп отырған отбасыларға педагогикалық көмек көрсету сапасын зерттеуге мониторинг жүргізу, мектепке дейінгі білім беру қызметінің сапасына қанағаттану деңгейін зерделеуге мониторинг жүргізу, жұмыс бағытын анықтау жоспарлануда. «Ата-ана-бала» және «ата-ана-ересек» жүйелерінде.
Жоспарланған:
- мектепке дейінгі білім берудің оқу-тәрбие процесінің барлық қатысушыларына қарым-қатынасты түзету бойынша ұсыныстар әзірлеу.
КП маманының функционалдық міндеттері
КП маманының қызметінің мақсаты ерте және мектепке дейінгі жастағы балаларды үйде тәрбиелеп отырған, сондай-ақ маманның көмегіне мұқтаж отбасыларға атаулы педагогикалық көмек көрсету болып табылады.
КП маманының міндеттері:
Отбасына жеке психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету;
Отбасының тәрбиелік әлеуетін байыту;
Дене және психикалық дамуында ауытқуы бар балаларды дер кезінде анықтау;
КП функциялары:
аналитикалық
кеңес беру
диагностикалық
ақпараттық
әдістемелік.
үйлестіру-ұйымдастырушылық
КП қызметін ұйымдастыру нысандары:
Балалардың жеке даму бағдарламасын диагностикалау және дайындау;
Еншілес ұйымның қызметтері туралы ақпараттандыру;
Жеке (бетпе-бет) консультациялар;
Қашықтықтан кеңес беру;
Ата-аналармен бірлескен тренингтер мен талқылаулар;
Ата-анасының қатысуымен баламен диагностикалық сабақтар;
Ата-аналармен және балалармен бірлескен іс-шаралар;
Ойын әрекетіне жағдай жасау және отбасында балаларды тәрбиелеу үшін негізгі жағдайларды пайдалану.
КП орындау тиімділігін бағалау критерийлері:
KP DO мамандарына көмек сұрап жүгінген отбасылардың статистикасы.
Отбасымен жұмыс бойынша жалпыланған әдістемелік материал.
Ата-ананың және қоғамның мектепке дейінгі іс-әрекетін бағалау.
Инновацияның даму перспективалары.
Консультациялық орталықта ата-аналарға (заңды өкілдерге) және балаларға психологиялық-педагогикалық көмекті ұйымдастыру көп салалы мамандардың қызметін біріктіруге негізделген.
Біздің консультация орталығына келу арқылы ата-аналар өздерін қызықтыратын сұрақтарға жауап ала алады, алаңдаушылық пен күмәнді сейілте алады, балаларға тәрбиелік ықпалын растай алады немесе керісінше реттей алады. Консультациялық орталықтың тиімділігі ең алдымен оның қызметкерлерінің кәсібилігіне, олардың табысты дамуға деген шынайы ұмтылысына, ата-аналармен тіл табыса білуіне, оларға және олардың балаларына жеке көзқарас таба білуіне байланысты.
Жұмыс барысында құрылған консультативтік пункттегі мамандар тобы мектепке дейінгі білім беру саласындағы ғылыми-зерттеу жұмыстарының мәселелерін шешуге қабілетті. Іске асырылған жобаны басқа білім беру ұйымдары пайдалана алады.
Күтілетін нәтиже:
Консультациялық орталық жұмысының арқасында күтілуде:
1. Кішкентай балалардың балабақша жағдайына ауыртпалықсыз бейімделуі.
2. Балабақшаға бармайтын мектеп жасына дейінгі балалардың табысты әлеуметтенуі.
3. Ата-аналар мен мектепке дейінгі тәрбиенің тығыз байланысы.