Қарағанды облысы білім басқармасының Қарағанды…
Бауыржан Момышұлы атындағы ЖББМ

Қазақ тілін үйренеміз

Әдіе, тәсіл, амал, жол
путь, способ.
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 98
Жаңа сұрақтар: 0

"ЖАЗ - 2022" балалар мен жасөспірімдердің жазғы демалысын, бос уақытын ұйымдастыру және сауықтыру бағдарламасы

 

Балалар мен жасөспірімдердің жазғы демалысын, бос уақытын мазмұнды ұйымдастыру мен сауықтыруға арналған
«Бауыржан Момышұлы атындағы жалпы білім беретін мектебі» КММ

«ЖАЗ - 2022»

БАҒДАРЛАМАСЫ

 

1. КІРІСПЕ

Үздіксіз оқу-тәрбие беру жүйесінде білім алушылардың Қазақстан Республикасының азаматтары және ұлттық рухты патриоттары ретінде қалыптасуы мен өзін-өздерін танытуларына, болашақ маман иесі болып, кәсіби, интеллектуалды және шығармашылыққа жетуіне оңтайлы жағдай жасау-бүгінгі педагогикалық жүйенің негізгі міндеті саналады. Осы міндетті жүзеге асыруда оқушылардың жазғы демалысын мазмұнды ұйымдастырудың да маңызы зор.

Жазғы демалыс уақыты жыл бойына оқушының ең көп демалатын мерзімі, бос уақыты көп болады.  Бірақ барлық ата-ана бірдей балаларының демалысын дұрыс ұйымдастырады деп айту қиын. Жазғы демалыс уақытында баланың жыл бойындағы сабақ оқуынан шаршап қалғандығы білінеді, ол тынығып, күш жинап, денсаулығын нығайтып, шығармашылық жұмыс жасау қабілетін арттырады. Бұл шараларды балалардың күндіз келіп демалатын жазғы сауықтыру лагері іске асырады.

Б.Момышұлы атындағы МБК-інің балалар мен жасөспірімдер арасында жазғы сауықтыруды ұйымдастыруда көп жылдардан бері қалыптасып келе жатқан тәжірибесі, өзіндік қолтаңбасы бар.

Жазғы сауықтыру басталғанға дейінгі мерзім ішінде мектеп педагогикалық ұжымында 1-10 сынып оқушыларының (1587 оқушы) жазда бос уақытын дұрыс пайдалы өткізу жөнінде кеңінен даярлық жасау жұмыстары атқарылады

Бұл бағдарламаны даярлауға балалардың жазғы демалысын, бос уақытын дұрыс, пайдалы өткізу, сауықтыруды ұйымдастыруға төмендегідей себептер болды:  

  • қала жағдайында оқушылардың жазда ұйымшылдықпен жақсы тынығуларын ұйымдастыруды балалар мен ата-аналарының сұранысының көп болуына байланысты;
  • болашақ жоспарлаудағы қалыптасқан жүйені реттеу қажеттілігінен;
  • бүгінгі лагерь жұмысында бұрынғы жылдардағы лагерьдің жұмысымен сабақтастығының сақталуы;
  • жұмыс жасаудағы ескі жүйені жаңарту және жаңаша үлгілендіру;

осы бағдарламаның мақсат, міндеттерін іске асыруда жасөспірімдер мен педагогтардың бай тәжірибелі шығармашылық іскерлігін, шама-шарқынша мүмкіндігін кеңінен пайдаланып жұмыс жасау қажеттілігінен.

Бұл бағдарлама бағытына қарай кешенді болып саналады, себебі түрлі жоспарлы қызмет қамтылады, сауықтыру лагерінің жағдайына байланысты сауықтыру, тынығу, дұрыс демалып, тәрбиелеудің түрлі жолдарын қарастырады. Ұзақтық мерзімі бойынша бұл бағдарлама шектеулі мерзімді қамтиды, себебі жазғы сауықтыру айларында іске асырылады. Лагерьде топтар 25 баладан біріктіріледі, онда 7 жастан 16 жасқа дейінгі балаларға жаз айларында тынығуға болады.

Лагерьдің негізгі құрамы — ол мектеп оқушылары. Лагерьге балаларды жинақтағанда аз қамтылған отбасы, толық емес, көп балалы отбасындағы балаларға баса көңіл бөлінеді. Сол сияқты мүгедек балаларға, зейнеткер ата-аналары бар балаларға, қиын жағдайға душар болған балаларға көп көңіл бөлінеді. Тәрбиеленушілердің жұмысы лагерь ауысымында жас шамасына қарай 25 баладан жинақталған топтармен іске асырылады.

Лагерь ауысымының жұмыс ұзақтығы 10 күннен 4 ауысым:

1 – ауысым: 01.06.2022 – 14.06.2022

2 – ауысым: 17.06.2022 – 30.06.2022

3 – ауысым: 04.07.2022 – 15.07.2022

4 – ауысым: 19.07.2022 – 01.08.2022

Лагерь құрамындағы профилдік отрядтар да маусым айында 1-ауысымда жұмыс жасайды.

Жұмыс мерзімі: 01.06.2022 – 29.07.2022

Бағдарлама төмендегі нормативті-құқықтық құжаттарды ескере отырып даярланған:

  • Бала құқығын қорғау БҰҰ Конвенциясы;
  • Қазақстан Республикасының Конституциясы;
  • Қазақстан Республикасының «Білім туралы Заңы»;

Лагерь үнемі жаз мезгілінде жұмыс жасайды. Лагерь балалардыңденсаулығын жақсартуға, сауықтыру мәселесі, ой-өрісін дамытып, ойлау қабілеттерін арттыруға, гигиеналық және дене мәдениетін сақтауға; медициналық сақтандыру, спорттық, білім беру, мәдени-демалу қызмет көрсету, күш-қуатын жақсартып, шығармашылықпен жұмыс атқару, азаматтық тәрбие, адамгершілікке, отаншылдыққа баулу, экологияны сақтауға балаларды тәрбиелеу бағдарламасын іске асыруға қолайлы жағдай жасау мақсатында ұйымдастырылған.

 

 

2. БАҒДАРЛАМА ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ

Денсаулығы жақсы, орнықты, адамгершілігі мол адам ғана белсенді өмір сүріп, түрлі қиындықтарды жеңіп, қызметінде жақсы табыстарға жетеді. Сол себептен ата-аналар мен педагогтарды денсаулығы мықты, шығармашылық қабілеті зор бала тәрбиелеу мәселесі көп алаңдатады.

Балалардыңшығармашылықпен жұмыс атқаруларына, олардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға педагогикалық ұжым үлкен мән береді.

Балалық шағынан бастап балаға «салауатты өмір сүру» түсінігін бойына сіңіру қажет.  Сауалнама нәтижесі бойынша балалардың 92 % пайызы «салауатты өмір сүреміз» деп есептейді, қалған 8% пайызы бұл мәселеге үлкен мән бермейді. Бірақ барлық тәрбиеленушілер денсаулық мәселесі маңызды деп есептейді.

3. БАҒДАРЛАМАНЫҢ МАҚСАТ-МІНДЕТТЕРІ  

Барлық жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, Б.Момышұлы атындағы МБК педагогикалық ұжымы төмендегідей мақсат- міндеттерді қояды:

Бағдарлама мақсаты:

Байланысы:Педагогикалық ұжымның, ата-аналар жұртшылығының, оқушылар, мектептен тыс ұйымдармен тығыз байланыста болуы, қарым-қатынас жасауы; оқушылардың жазғы демалысын дұрыс ұйымдастыру үшінқажетті әдістемелік, ұйымдастыру, ақпараттық қамтылу жағдайын жасау.

Міндеттері:

  • Әлеуметтік тәжірибе жинақтауға баланының араласып, қатыстырылуы, бірге қызмет істеуі, шығармашылық жұмыспен бірге айналасуы;
  •  жас ерекшеліктері әр түрлі топтармен қарым-қатынас жасау түрлерін дамыту;
  • Балалардың демалысын дұрыс ұйымдастыру аясында табиғатты аялауға, қорғауға баулу;
  • Шығармашылықпен жұмыс атқаратын балаларды анықтап, қабілетін дамыту, жеке жұмыс жасауға, бірлесіп жұмыс атқаруға баулу;
  • Топпен жұмыс жасауға үйрету, балалардың жазғы сауықтыру лагерін басқаруға қатыстырылуы;
  • Өмір қауіпсіздігі ережелерін меңгертуге, түрлі аурулардың алдын-алуға, балалар денсаулығын күшейтуге, баланың денсаулығын шынықтыруға байланыстытүрлі сауықтыруіс-шараларының жүйесін құру;
  • Салауатты өмір сүруге бейімдеу;
  • Аз қамтылған отбасы балаларының мектептегі және «Салют» қала сыртындағы лагерлерде демалулары үшін тегін жолдамамен жалпыға бірдей білім беру қорынан қамтылуларына көмек көрсету.

Принциптері:

«Ғажайып әлем» атты жазғы сауықтыру және «Көкжиек» бейіндік отрядтарының бағдарламасы төмендегідей принциптерге негізделген:

1. Қарым-қатынасты ізгілендіру принципі: адамды құрметтеу, сеніммен қарау, табысқа қол жеткізуіне қолқабыс жасау. Бала, ата-ана, лагерь қызметкерлерімен адамгершілікпен байланыс жасай отырып, педагогикалық процестің барлық негізгі құрамдас бөлігі - компоненттерін психологиялық тұрғыдан түсіну.

2. Бірге жұмыс жасау барысында балалардың жас ерекшеліктері мен атқарылған жұмыстың сәйкес болу принципі: Ересек адамдардың баламен біргежұмыс атқаруының тәрбиелік маңызы зор болмақ және қолдау көрсетілген балада шығармашылық пен жұмыс атқарамын деген сенім пайда болады.

3. Демократияшылдық принципі: шығармашылық қабілетін дамыту жоспарына барлық балалар мен жасөспірімдердің тегіс қатыстырылуы.

4.  Жазғы сауықтыру лагерінде тәрбиелеудің түрлі әдісін, тәсілін, мазмұнын таңдау принципі төмендегі жұмыстардың атқарылуын талап етеді:

  • балалардың жеке психологиялық ерекшеліктеріне қарай оларды тәрбиелеудің түрлі әдісін, тәсілін, мазмұнын табу және жүзеге асыру принципі;
  • баланың бір шығармашылық жұмыс түрінен екінші жұмысқа көшу мүмкіндігінің болуы; (1 күнде);
  • күн тақырыбына байланысты барлық іс-шаралардың бір бірімен тығыз байланысты болуы, жүйелілігі, мазмұн сәйкестігі;
  • барлық атқарылатын іс-шараларға балалардың белсенді түрде қатыстырылуы.

5.Баланың дара қасиетін ашу шығармашылық принципі: шығармашылықпен жұмыс жасауы арқылы тұлға даралығының ашылуы – тұлғаны сипаттау мінездемесі, қолға алған жұмысын толық іске асыруы.

4. ЖАЗ МЕЗГІЛІНДЕ ОҚУШЫЛАРДЫ САУЫҚТЫРУ ЖӘНЕ БОС УАҚЫТТАРЫН ДҰРЫС ҰЙЫМДАСТЫРУ ТҮРЛЕРІ

Дене шынықтыру, спортпен айналысу сияқты сауықтыру шаралары лагерьдің жұмыс мазмұнының әдіс -тәсілінің бір артықшылығы болып табылады. Бұл шаралар баланың дұрыс дамып-жетілуіне, өсуіне, денсаулығының мықты болуына бағытталған: (дұрыс тамақтануы, медициналық көмектің дер кезінде көрсетілуі, таза ауада серуендеуі, сауықтыру, дене шынықтыру, мәдени іс-шаралардың өткізілуі, саяхат жасау, жорыққа шығу, түрлі ойын-сауық құру, қызығушылықтары бойынша бірлестікте жұмыс жасау: үйірме, секция, топ, шығармашылық шеберхана, клуб т.б.)  Лагерьге күндіз қатынасатын тәрбиеленушілер мектеп асханасында күніне екі рет тамақтанады (таңғы және түскі ас). Балалардың демалыс лагерінде демалу уақыты сағат 9:00 мен 14:00 аралығы.

Профилді лагерь қызметі салауатты өмір сүруді қалыптастыруда міндетті іс-шаралар жүйесімен толықтырылатын білім, білік, дағдысын шығармашылықтың нақты түрінде практикамен байланыстырып, іске асыруларын қарастырады. Мектеп басшысының бекітілген Ережелеріне сәйкес кәмелетке толмаған топ балаларымен саяхат жасау, т.б. сол сияқты іс-шаралар, өрт қауіпсіздігін сақтау, еңбекті қорғау және техника қауіпсіздігін сақтауға арналған іс-шаралар белгілі тәртіп ретімен атқарылады. Балалардың өсіп-жетілуі, шынығуы, денсаулықтарының мықты болып сауығуы көп жағдайда лагерь жұмысын ұйымдастыратын ересек адамдардың біліміне, іскерлігіне, жұмысқа даярлығына тікелей байланысты.

Бұл бағдарламаны іске асыруда бізде тәжірибесі мол, іскер қызметкерлеріміз мол еңбек сіңіреді, атап айтқанда олар музыка мұғалімдері Жуматова С.М., Хажай С. тәрбиешілер (бастауыш  сынып  мұғалімдері,  пән мұғалімдері),  дене тәрбиесі пәні мұғалімі және суда жүзу инструкторы Кокарев С.А., Куанышбек Е.С., Хамит Ж.Ж., Кульжанов Ж.К. әлеуметтік  педагог Садықова А.Б., педагог-ұйымдастырушы Жұмажанов Д.Е., аға тәлімгер Нуралина К.Т. Футбол, волейбол, құзға өрмелеу спорттық секцияларының жетекшілері Сыздыков С.Ш. «Жас оқырман» үйірмесінің жетекшісі Жолмағамбетова А.А., Аскенова Ж.Н. «Сиқырлы бояу»үйірмесінің жетекшісіКусаинова К.И.

Тәрбиешілеріміз балалардың өмірі мен денсаулықтарына жауап береді, күн тәртібіне, санитарлық-карантиндік нормалардың, техника қауіпсіздігінің сақталуына, сауықтыру-тәрбиелеу жұмысын, балалардың бос уақытын дұрыс, пайдалы, мағыналы ұйымдастыруға жауапты. Сол сияқты өзін өзі басқару ұйымдарының жұмысын, топтар жұмысын талдап, саралау жасайды. Арнаулы кадрлар (педагог-психолог, кітапханашы, дене тәрбиесі пән мұғалімдері, әлеуметтік педагог) қызметтегі міндеттеріне байланысты арнайы педагогикалық жұмыс атқарады, өзін өзі басқару ұйымдарының жұмысын ширатып, тәжірибесімен бөлісіп, қолдау көрсетіп, жұмысты алға жылжытуға, т.б. іс-шараларға қатысулары әбден мүмкін.

Қосымша білім беруде педагогтар үйірме жұмысына, баланың талап-талантын шыңдап жетілдіруге, балалардың толық жұмыспен айналасуына, жұмыстың нәтижелі болуына жауап береді, көпшілікпен атқарылатын іс-шараларға қатыстырылады. 

Ұжымның педагогикалық ұстанымы:

  1. Педагогикалық кәсіби шеберлік принципі;
  2. Баланы тұлға ретінде құрметтеу принципі;
  3. Бірлесіп жұмыс атқару, бірге шығармашылықпен айналасу, ынтымақтастықта болу принципі.
  4. Балалар интеллектін дамытуда дара ісіндегі бастамасын, шығармашылығын қолдау принципі;
  5. Балалар ұйымының өзін өзі басқару принципі;
  6. Балалар дың мектептегі тіршілік әрекетін ұйымдастыруда жалпы адами және ұлттық мәдени құндылықтардың үйлесу принципі;
  7. Әрбір баламен жеке жұмыс жасау және ұжымның шығармашылықпен жұмыс атқару принципі;
  8. Даулы мәселелерді дұрыс шешу, оң шешім қабылдау.
  9. Лагерьге бейімделу аралығы.                 

Лагерьдегі жаңаша өмірге балалардың тез, қиындықсыз бейімделіп кетуі үшін мына іс-шараларды атқаруымыз қажет:

Балаларды бір бірімен тез таныстырып, олармен бірге ойын-сауық өткізіп, тез танысып, білісіп кетуге жол ашу үшін топпен жұмыс жасау керек;

  • Күн тәртібіне, санитарлық нормаларды сақтауға үйретіп, үнемі уақытында орындап отыруға дағдыландырып, бірыңғай педагогикалық талаптар қоюға болады;
  • Олар өздерін емін-еркін сезініп, лагерьде бір мезгіл серпіліп, жеңілдеп, тынығып қалатындай жағдай жасау үшін бөлмелерін, жалпы мектепті әдемі безендіріп, әшекейлеп, үнемі көз тартатындай етіп жинақы ұстау керек;
  • Балаларды жас ерекшеліктеріне сай шағын топтарға бөліп, оларды «жұлдызша»,  «экипаж», «команда»  деп атауға болады;
  • Балаларға қабілетін ашуға, білімін көрсетуге, өз орнын табуғамүмкіндік беріп, осыдан кейін түрлі бағытта топ жұмыстарын бөліп беру керек: (спорттық, интеллекті анықтау, көркем-қолданбалы, шығармашылық жұмыст.б.)
  • Жақын болашақта оларды не күтіп тұрғандығы жөнінде болжам жасауға қалыптастыру, жұмыстың бағдарламасымен таныстырып, жұмыс жоспарын даярлауға қатыстыру керек.
  • «Бауыржан Момышұлы атындағы ЖББМ» КММ оқушыларының жазғы демалыс уақытында сауығып, демалу әдісі мен түрлерін іске асыру: 
  • Мектеп жанындағы жазғы сауықтыру лагері (ЖСЛ) «Ғажайып әлем» (маусым-шілде)
  • «Көкжиек» бейіндік отрядтары (маусым)
  • «Салют» қала сыртындағы демалыслагері(арнайы кесте бойынша)
  • мектеп маңын абаттандыру және көгалдандыру бойынша бригадалар жұмысы(маусым)
  • түрлі бағыттағы жазғы мектептер - (маусым-тамыз)
  • «Жасыл ел» еңбек жасақтары құрамында 15 жасөспірім еңбек етеді деп жоспарлануда (14-17 жастағы жасөспірімдер үшін)

 

 4.1. «Ғажайып әлем» жазғы сауықтыру лагері (ЖСЛ) (550 оқушы, 1-5 сыныптар)

 

Мерзімі:

1 ауысым (01.06.2022 – 14.06.2022) – 200 оқушы, лагерь басшысы – Мусина Г.Б.

2 ауысым (17.06.2022 – 30.06.2022) – 200 оқушы, лагерь басшысы – Искакова Н.М.

3 ауысым (04.07.2022 – 15.07.2022) – 75 оқушы, лагерь басшысы – Торгаева А.К.

4 ауысым (19.07.2022 – 01.08.2022) – 75 оқушы, лагерь басшысы – Торгаева А.К.

Бір күндік таңғы және түскі ас төлемақысы – 450 тенге. Лагердің жұмыс уақыты: 9:00 – 14:00 аралығы.

Жұмыс мазмұны:ұжымдық-шығармашылық жұмыстар, линейка, концерт, вик­торина, әңгіме-сұхбат, ойын-сауық, саяхат, жорық, акция, блиц-жауаптар т.б. «Асфальтта сурет өнерімен шұғылдану мұражайы» сурет салу байқаулары; «Лепкодром» табиғи заттардан ұсақ-түйек бұйымдар жасау; «Дарындылар күні», «Спорт күні», «Әсем музыка күні», «Қызықты кинофильмдер күні».

Жалпы лагерь мерекелері: «Лагерь маусымының ашылуы»; «Сән күні»;

«Бантик күні», «Қазақстан Республикасының мемлекеттік рәміздері күні», «Нептун күні», «Астана күні», «Үндістер күні», «Жалаңаш өкше күні» және т.б.

Спорттық іс-шаралары:«Көңілді стар­т», «Спартакиада», «Біз – денсаулығы мықты болашақ үшін!», «Біз – Отанымыздың патриотымыз» акциялары т.б.  

Танымдық-сауықтыру мерекелері:Қоршаған ортаны қорғау күні; Халықтың салт-дәстүрлері күні; денсаулық күні, түрлі фестивалдер.

Лагердегі заңдылықтар:

  • Уақытты тиімді пайдалану.
  • Үнемділік заңы
  • Табиғатты қорғау.
  • Бірін бірі құрметтеу.
  • Салауатты өмір салтын сақтау.
  • Ынтымақтастықта болу.
  • Басқа адамның пікірі мен еңбегін құрметтеу.
  • Пікір еркіндігі.

Тәрбиеленушілер құқығы:

  • Жеке тұлғаны құрметтеу.
  • Ұжымдық және жекелеме шығармашылықпен айналысу. 
  • Танымдылық-ізденістік жұмыстармен айналысу.
  • Айналысатын іс-әрекетін таңдау.
  • Ақпараттар алу құқығы.
  • Өз бастамасын ұсыну.
  • Қателесуге құқылы.

 

4.2. «Салют»  қала сыртындағы лагерде демалу.

Биылғы оқу жылында аз қамтылған отбасында тәрбиеленіп жатқан 7 жастан 14 жасқа дейінгі 20 баланы қала сыртындағы «Салют» лагерінде демалдыру жоспарланып отыр.

Жауапты: әлеуметтік педагог– Садықова А.Б.

 

4.3. «Көкжиек» бейіндік  отрядтар бағдарламасын іскеасырудың негізгі  түрлері.

     «Көкжиек» профилді отрядтары –    педагогикалық жүйе, баланың тұлға ретінде өсіп, жетілуіне, оның рухани жетіліп, денсаулығы мықты болып, білімдар, еңбекқор, тәрбиелі болып өсуіне ықпалы мол сауықтыру лагері. Бағдарламаны іске асырудың түрлі әдіс-тәсілдері бар.

Бағдарламаға қатысушылар:

1.  6,7,8,9,10 сынып оқушылары, педагогикалық және медицина қызметкерлері.

 2. Мектеп директоры бейіндік отрядтар басшысымен бірлесе отырып педагогикалық, медициналық кадрларды іріктеп, бейінді отрядтарға жұмысқа тағайындайды.  

3. Жүктелген міндеттеріне байланысты отряд жетекшілері балалардың денсаулығы мен өміріне жауапты болады.

Бейіндік отрядтарды басқару, жетекшілік жасау:  

1. Күндізгі бейіндік отрядтарға мектеп басшылық етеді.

2. Күндізгі бейіндік отрядтарды мектеп директорының бұйрығымен бейіндік отрядтар басшысы басқарады.  

3. Бейіндік отрядтар басшысы өзінің тікелей қызметін қызмет лауазымының нұсқаулығы негізінде атқарады. 

Бейіндік отрядтар қызметкерлерінің қызметіне байланысты міндеттері:

Бейіндік отрядтарға жалпы басшылық жасайтын – Рахишева Г.О.

  • Бейіндік отряд қызметкерлерінің жұмысын ұйымдастырып, реттеп, бақылап отырады; 
  • бейіндік отрядтардың жұмыс жоспарын даярлайды;
  • балалардың және бейіндік отрядтар қызметкерлерінің денсаулығы мен өмірінің қауіпсіздігін қамтамасыз етеді;
  • отрядтардың ашылуы мен жұмыс жасауына қажетті құжаттарды даярлайды.

Бейіндік отрядтар жетекшілері:

  • отрядтардың жұмыс жоспарының іске асырылуын қамтамасыз етеді;
  • түрлі іс-шаралардың өткізілуі барысында балалардың денсаулығы мен өмірінің қауіпсіздігіне жауап береді.
  • Сауықтыру жұмыстары:
  • Бейіндік отрядтардың негізгі мақсаты – балалардың денсаулығының жақсаруы, олардың дұрыс демалып, тамақтанып, өсіп-жетіліп, сауығуларына қолайлы жағдай жасау.  Сол себептен бағдарламаға төмендегідей іс-шаралар енгізіледі:
  • таңертеңгігимнастика;
  • күн былауын қабылдау (лагерьде болған барлық мезгілде);
  • жүзу бассейніне бару;
  • жорық саяхатын ұйымдастыру;
  • бұқаралық спорттық іс-шараларды ұйымдастыру

        Бейіндік лагерь бағдарламасы балалардың қызығушылығына байланысты даярланады. Олардың қалауларына қарай, қандай іспен шұғылданып, айналысуына байланысты балаларды топқа бөледі. Таңдаған бағытында түрлі іс-шаралар ұйымдастырылады. Мысалы, тілдерді дамыту лагері, ана тілін, немесе басқа бір шет тілдерді үйреніп, білулері қажет дегендер болса қатыстырылады, экологиялық, өлкетану бағыттарын таңдайды.  Бейіндік отрядтар бағдарламасы баланың нақты таңдаулы бағытына қарай білім алып, қабілетін дамытып, қолға алған ісінің алға басуына қолайлы жағдай жасайды, шығармашылықпен жұмыс жасауына бірден бір жол ашады.   

2021-2022 оқу жылында жұмыс жасайтын бейіндік отрядтар:

  • «Жалын» спорттық туризм отряды;
  • Ағылшын тілін практикада қолдануды үйрететін «Friendship» және «Speakingclub» отрядтары;
  •  «Аялы алақан» жас волонтерлар отряды;
  • Атамекен отряды
  • Өлкетану отряды
  • «Жас эколог» экологиялық отряд
  • Өзін-өзі басқару

 

4.4.Жазғы мектептердің жұмыс мазмұны.

4.4.1.Болашақ бірінші сынып оқушыларының «Бүлдіршіндер мектебі»

Мерзімі: маусым-тамыз айы. Қатысатын бала саны - 90.

4.4.2. Бастауыш мектеп оқушыларының   жазғы мектебі.

Мерзімі: маусым. Қатысатын оқушылар саны-168 бала.

4.4.3. 5, 6, 7, 8, 10 сынып оқушыларына арналған «Жазғы мектеп».

Мерзімі: маусым.  Қатысатын бала саны - 250.  

 

Жазғы мектеп жұмысының мақсаты:  

Мектеп оқушыларының даму және білім алу деңгейін, білім алу дағдысы мен біліктілігін арттыру, оқу процесінің сапасын анықтап, оқушылардың білім білік дағдыларына қажетті бағыт жасап, біліміндегі олқылықтарды жою.

Бағдарлама міндеттері:

  • Тиімді тәсілдер арқылы бір «3»-пен қорытылып отырған және үлгерімі төмен оқушылардың оқу ынтасын арттыру;
  • Оқушылардың білім деңгейіне мониторинг жүргізе отырып, түлектерді қорытынды аттестаттауға жүйелі дайындау.

Жазғы мектептердің бағдарламасы төмендегі оқушыларға арналған:

  •  6жастағы балаларға;
  •  1 – 4 сынып оқушыларына;
  •   5; 6;7;8;10- сынып оқушыларына.

Сыныпта барлығы - 25 оқушы.

«Жазғы мектептің» жұмыс жасау тәртібі:

1-4 сыныптар үшін -1 кезеңнен тұрады (мамыр айының 26-нан  маусым айының 17-не дейін);

  •  Балаларды 1-сыныпқа дайындайтын  «Бөбектер»  мектебі - 3 ауысым  (маусым, шілде, тамыз);
  • 5, 6, 7, 8, 10 сынып  оқушыларына  – 1 кезеңнен тұрады (мамыр айының 26-нан  маусым айының 17-не дейін).

Кадрмен қамтылу.

  • Жазғы мектептің үйлестірушісі: Идрисова Жанар Ауезхановна;
  • Пән мұғалімдері;
  • жүзу жөніндегі нұсқаушыКульжанов Жакып Катаевич.

 

Ұйымдастырудың негізгі түрлері:

  • Таңертеңгі гимнастика (зарядка);
  • Арнайы сабақ кестесі бойынша оқу сабақтары;
  • Таза ауадағы дене қимыл ойындары;
  • Жүзу (негізігі мақсаты – дене шынықтыру, сауықтырудан басқа күні бойына жақсы көңіл-күйде болу, шымыр болу).

 

4.5. Мектеп айналасын көгалдандыру .

(жауапты: НуржановаА.)

    7-10 сынып оқушылары көгалдандыру жұмыстарына қатысады.  Бригадаға топтастырылған олар   маусымнан бастап өздеріне бекітілген жерлерді абаттандыру жұмысымен айналысады. Еңбек балаларды экологиялық мәдениетін көтеріп, тыңдырымды жұмыс атқаруға дағдыландырып, сонымен қоса оларды ынтымақтастықта жұмыс атқаруға тәрбиелейді.

 

 

4.6. Мектепішілік есепте, «қауіп» тобында тұрған кәмелетке толмаған оқушыларымыз жазғы демалыста төмендегідей лагерьлерде  тынығып, сауығып, бригадаларда жұмыс жасайды:

 Мектепішілік есепте тұрған оқушы жоқ. «Қауіп» тобында тұрған 5 оқушы :

  • мектеп айналасын көгалдандыру бригадасына
  • «Көкжиек» профилді отрядында

Жұмысты бақылауға жауапты әлеуметтік педагог – Садықова А.Б.

 

4.7. Жазда сауығып, демалатын балалар мен жасөспірімдердің әлеуметтік жағдайы:

  • көп балалы отбасылардан бала саны – 39
  • аз қамтылған отбасылардан бала саны – 15
  • жетім бала саны – 0
  • қамқорлыққа алынған бала саны – 4
  • мүгедек балалар – 11

   Көгілдір тоғандар ықшам ауданы балалары мен жасөспірімдерін жаз бойы мектеп жанындағы спорт алаңы, футбол алаңында сағат 9-дан кешкі 20.00-ға дейін қабылдайды.

4.8. Саяхат жасау, жорыққа шығу.

   Оқушылардың ұйымдастырушылық қабілетін дамытып, өз бетімен еркін, жауапты шешім қабылдау дағдысына машықтанып, күнделікті үйреншікті емес, жаңаша жағдайда бұрын байқалмаған қабілеті ашылып, танып- біледі. Тез бір бірімен тіл тауып, қарым-қатынас жасап, тығыз байланыста жұмыс жасап, тынығып, сауығады. Ұйым, ұжымдағы оқушы, мұғалімдермен тез тіл табысып, төзімділікке тәрбиеленеді.

              

5. ЖАЗҒЫ САУЫҚТЫРУ ЛАГЕРІНДЕ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУ

    Лагерьге келген бірінші күннен бастап балалар психологиялық-педагогикалық көмек қажет етеді. Бұл үшін мектепте оларға көмек көрсетуге қолайлы жағдай жасалған.  Бірге атқарылатын істер, ойын-сауық, саяхат-жорықтар балалардың бір бірін басқа қырынан көруге, танып-білуге көмектеседі.  Олардың мінезіндегі ерекшеліктерді көріп, баланың өз бетімен жұмыс жасап, нақты ұнаған ісімен айналысуға жол ашады. Балалардың даралығын, ерекшелігін, жеке басының қасиеттерін танып-білу, әлеуметтік жағдайын білу – баланың лагерьде дұрыс демалып, жақсы сауығуына көмектеседі.

 

ТҮР ТҮСІ ТІЗІМІ /АЙЫРА БІЛУ/ – КӨҢІЛ-КҮЙ КҮНДЕЛІГІ

 

Менің көңіл-күйім

Фамилия, имя

Шаттанушылық

Қызыл

 

Қуаныш, жылылық

Қызғылт сары

 

Тартымды, әдемі,

Сары

 

Байсалды, жуас

Жасыл

 

Қаяулы

Көк

 

Үрейлі

Күлгін

 

Әлсіздік

Қара

 

 

Қорытындылау (күнделікті)

Аты-жөні

Күндері

 

1

2

3

4

 

О

З

З

Ж

 

К

Ж

З

Ж

 

С

З

О

З

Түрлі-түсті кілем балалардың көңіл-күйін түрлі бояулар түсі арқылы білдіреді: тіксызық бойынша барлығы бірге, көлденең сызық бойынша әрбірінің лагерьде болған уақытындағы көңіл-күйін анықтайды. Лагерьдің, топ жұмысының түрлерін осы кесте бойынша жоспарлауға болады. Балаларды марапаттап отыру керек, бір де бір бала назардан тыс қалмауы керек. Себебі баланың көңіл-күйі бұзылады. Реніш пайда болады. Нәтижесіне қарамай да, ынталанғандары үшін де сый көрсетіп, көңіл бөліп отыру керек.

6. БАҒДАРЛАМАНЫ ІСКЕ АСЫРУ КЕЗЕҢДЕРІ

I КЕЗЕҢ: ҰЙЫМДАСТЫРУ – ДАЯРЛЫҚ ЖАСАУ КЕЗЕҢІ

(15 мамырдан 20 маусымға дейін)

Қызмет түрлері, атқарылатын іс-шаралар мазмұны

Мерзімі

Жауаптылар

1

Директор жанындағы жиналыс: жазғы  сауықтыру лагерін ашуға  даярлық  жасау.

20 мамыр 2022 ж.

Адилбаева Р.Т.

Токмагамбетов Д.С.

2

Ата-аналар жиналысы 1-10 сынып

15-25 мамыр

Сын.жетекшілері

3

Жалпы мектепішілік ата-аналар жиналысы

сәуір

Адилбаева Р.Т.

Токмагамбетов Д.С.

4

Балалардың жазғы сауықтыру лагері жөнінде алдын ала ақпарат жинақтау.

Сәуір-мамыр

Сынып жетекшілері

5

2022 жылы балалардың жазғы сауықтыру лагерінде демалуы жөнінде қалалық білім бөліміне есеп беру.

Қажеттілігіне байланысты

Адилбаева Р.Т.

Токмагамбетов Д.С.

Садықова А.Б.

6

Лагерь бастығы, тәрбиешілер қызметіне кандидаттармен әңгіме-сұхбат жасау.

20 маусымға дейін

Согосбай А.

Адилбаева Р.Т.

Токмагамбетов Д.С.

7

Лагерьге бөлмелерді даярлау музыка залы

  • спорт залы
  • асхана
  • кабинеттер

20 маусымға дейін

Айдарханова Қ.М.

ИП «Шкадина О.П.»

8

Дарлау керек:

  • Демалыс бөлмелерін безендіру
  • спорттық инвентарлар
  • кеңсе тауарлары
  • музыка аппаратурасы

20 маусымға дейін

Мусина Г.Б.

Искакова Н.М.

Торгаева А.К.

Кокарев С.А.

Куанышбек Е.С.

Хамит Ж.Ж.

Жуматова С.М.

Хажай С.

 

II кезеңЖАРНАМА– АҚПАРАТТЫҚ

(31 мамыр-20 маусым)

 

Қызмет мазмұны

Мерзімі

Жауаптылар

1

Оқушылар арасында жарнамалық  акция «Жаз келе жатыр!»

Сәуір

Сынып  жетекшілері

2

Мектептен басқа мекемелермен бірлесіп жұмыс атқаруды ұйымдастыру:

  • Жаңа-Майқұдық мәдениет үйі
  • Өрт сөндіру бөлімі
  • Әскери бөлімдер
  • БМЖС
  • Театр, мұражайлар

20 маусымға дейін

Адилбаева Р.Т.

Токмагамбетов Д.С.

3

Мектеп айналасын көгалдандыру бойынша кәсіби топ,  топтардың жұмыс жасау кестесін жасау

25 мамырға дейін

Нуржанова А.

4

Ақылы, ақысыз лагерьде демалатын балалар дың тізімін анықтау.

25 мамырға дейін

Садыкова А.Б.

5

1-11сын оқушыларымен техника қауіпсіздігін сақтау жөнінде, өрттен сақтану, электр тоғы, жол жүру, интернет желісін пайдалану, бөтен адаммен тілдесу, қоғамдық  орындарда, таныс емес жерлерде өзін өзі ұстау қауіпсіздігін сақтау туралы  нұсқау беру, түсіндіру. Суда жүзу бойынша нұсқау беру.

25 мамырға дейін

Адилбаева Р.Т.

Токмагамбетов Д.С.

Сынып жетекшілері

6

Жұмыс жоспарын, күн тәртібін даярлау.

20 маусымға дейін

Мусина Г.Б.

7

Лагерьдің  ашылуына тиісті мекемелерден  рұқсат алу.

20 маусымға дейін

Мусина Г.Б.

        

 

III КЕЗЕҢ: ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУ

(21 маусым- 13 тамыз 2022 ж)

 

Қызмет мазмұны

Мерзімі

Жауаптылар

1

«Ғажайып әлем» сауықтыру лагерінің жұмысы

Маусым - шілде

Адилбаева Р.Т.

Токмагамбетов Д.С.

2

Мектеп айналасын көгалдандыру

Маусым-тамыз

Нуржанова А.

3

Бейіндік отрядтар

Маусым

Рахишева Г.О.

4

Жазғы мектептер

26.05 – 17.06

Окимбаева А.Е.

Никитина В.В.

5

Саяхат, жорық

Маусым

Шілде

Мусина Г.Б.

Искакова Н.М.

Торгаева А.К.

Рахишева Г.О.

6

Жаз айларында балалардың құқық бұзушылығының, бос уақыттарын мазмұнды ұйымдастыруға байланысты мектептің Жаңа-Майқұдық полиция бөлімінің ювеналды тобыменбірлесіп алдын алу

іс-шараларын өткізу:

  • Есепте тұрған балалардың жаз айларында демалуын ұйымдастыруды бақылау;
  • Сауда орындарын аралау;
  • Үйді аралау.

Маусым-тамыз

Садықова А.Б.

Сынып жетекшілері

Мектеп инспекторы

  

IV КЕЗЕҢ: РЕФЛЕКСИЯ

(25 тамыз - 01 қыркүйек 2022 жыл)

Қызмет мазмұны

Мерзімі

Жауаптылар

1

Жазғы сауықтыру лагерінің жұмысын саралау

Тамыз

Педагогикалық кеңесте

Адилбаева Р.Т.

Токмагамбетов Д.С.

2

Конкурстар

  • Шығармалар «Мен жазды қалай өткіздім» 7-10 сын.
  • Суреттері  «Қызықты жазғы демалыс» 2-6 сын.

Қыркүйек

Төлешова Р.Қ.

Зяблова Н.А.

Кусаинова К.И.

Мусина Г.Б.

3

Жаз айларында балалардың құқық бұзушылығының алдын алу бойынша мектептің ювеналдық полиция мен бірлесіп атқарған жұмысын саралау

Қыркүйек

Құқық бұзушылықтың алдын алу кеңесі

Садықова А.Б.

Мектеп инспекторы

 

  1. ЖАЗҒЫ САУЫҚТЫРУ ЛАГЕРІНДЕГІ ӨЗІН ӨЗІ БАСҚАРУ

Өзін өзі басқару үшін алдын ала іскер ойындар өтеді, нәтижесінде «Сиқырлы ел», қызықты жиын – лагерь кеңесі. Ол барлық топ жұмысын реттеп, бақылайды, ағымдағы мәселелерді шешеді 

 

Мәжілісте бір күндік жұмысты қорытындылайды, топтың өмірі жөнінде есеп тыңдалады, төмендегі схема бойынша балдар есептеледі:

Балдарды есептеу:

  1. Еңбекдесанты – 10 балл, ең жоғары балл;
  2. іс-шараға даярлық жасау, қатысу – 10 балл, ең жоғары балл;
  3. 1 орын барлық іс-шараларда – 15 балл;
  4. 2 орын – 10 балл;
  5. 3 орын – 5 балл.

Балдарды кеміту:

  1. Іс-шарларға кешігіп келу– 5 балл;
  2. Бір бірін балағаттау – 3 балл;
  3. Кешігіп келу – 1 балл;
  4. Бөлмеде бас киімде отыру – 1 балл.

Балалардың ішінен дауыс беру арқылы 5 адамнан тұратын топ кеңесі сайланады, ашық дауысқа салу арқылы міндетін толық орындамағаны үшін топ мәжілісінде сайланады.

БАСПАСӨЗ ОРТАЛЫҒЫНЫҢ АЙДАРЫ

1. АҚПАРАТТЫҚ СТЕНД

  1. Күн тәртібі
  2. «Бізде…» (күндік жұмыс жоспары)
  3. «Халық, жиналайық– атқаратын іс баршылық» (күндік жұмыс жоспары)
  4. «Үйірмеге шақырамыз– асығайық досым» (секция, үйірменің жұмыс кестесі)
  5. «Қызықты жиын» (өзін өзі басқару ұйымы)
  6. «Тазалықты сақтаймыз, айналаны таза ұстаймыз» (тазалық экраны)
  7. «Ренішке жол жоқ, біз ән шырқаймыз, билейміз, ойнаймыз» (көңіл-күй картасы)
  8.  «Сұрақтар қоямыз» жәшік (лагерь басшысына сұрақтар, педагог, вожатыйларға)
  9. «Сөз сөйлеймін» (өтініш беру)

2.  Топты безендіру

  1. Топтың атауы;
  2. Ұран, эмблема, өлен;
  3. Озін өзі басқару ұйымы;
  4. «Біздің тату отбасымыз– шетінен өнерлі» (күндік жұмыс жоспары)

          «Таңқаларлық сыйлықтар, құттықтаулар.

 

  1. КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕЛЕР

«Б.Момышұлы атындағы ЖББМ» КММ «ЖАЗ - 2022» бағдарламасын іске асыруды көздейді:

  • Сапалы және дәмді тамақтану, күн тәртібін орындау, мектеп және кәсіби лагерьдегі спорттық іс-шаралары балалардың демалып, сауығуларына жасалған қолайлы жағдай.;
  • Лагерьде атқарылатын түрлі жұмыстар балаларды Отансүйгіштікке тәрбиелейді, түрлі ұлт өкілдерінің салт-дәстүр, мәдениетін, тарихын құрметтеуге үйретеді, оқушылардың ой-өрісін жетілдіреді.
  • Барлық балалар бірге топпен мектеп айналасын көгалдандыру жұмысына қатысулары оларды еңбекке баулып, бір бірімен дұрыс қарым-қатынаста болуына, байланыс жасауға оң ықпал етеді.  «Қауіпті топ» балаларының жазғы демалысын дұрыс, пайдалы өткізуде мектептің Жаңа-Майқұдық полиция бөлімінің ювеналдық тобымен бірлесіп отырып атқаратын жұмысы бұл балалардың құқық бұзушылықты болдырмауына, бос жүрмеулеріне көмектеседі. 

Балалардың денсаулығын төмендегідей іс-шаралар арқылы нығайту:

  • Тамақтану уақыт тәртібін сақтау;
  • Организмге қажетті витаминдерді қабылдау;
  • Организмді шынықтыру;
  • Таза ауада ойындар ұйымдастырып, іс-шаралар өткізу.
  • Бала салмағын 100-150 граммға дейін көтеру.
  • Иммунитетін күшейту.
  • Спортпен шұғылдануға қызығушылықтарын арттыру.
  • Спортта қабілетін жетілдіру, спорт көрсеткішін жоғарылату мақсатында.
  • Жас шамасы әр-түрлі балалар арасында татулықты, ынтымақтастықты күшейту.
  • Шығармашылық қабілетін дамыту.
  • Лагерьдегі демалып, сауығуды қызықты, маңызды етіп өткізу.
  • Балалар өмірін түрлі мәдени шаралармен байыту.
  • Баланың шығармашылығын дамыту.
  • Отырған орнын жинау дағдысын қалыптастыру.
  • Отансүйгіштікке баулу.
  • Табиғатты аялау.
    • Шығармашылықпен жұмыс жасап, бір біріне төзімді болуға дағдыландыру.
    • Зерттеушілік қабілетін жетілдіру.
    • Отансүйгіштікке баулу.
    • Туған өлкені, табиғатты аялау.
    • Мемлекеттік және ағылшын тілін үйреніп, білімдерін күшейту.