ЖАЗ ПАЙДАЛЫ
Балабақшадағы балалармен жазғы жұмыс әдетте сауықтыру деп аталады, оның өзіндік ерекшелігі бар. Балалардың денсаулығын нығайту үшін жазғы уақыттың қолайлы жағдайларын жан-жақты пайдалану маңызды, сондықтан бала күшейіп, қатайып, өсімдіктер мен жануарлардың таңғажайып әлемін түсінуге және сүюге үйренеді. Жазда табиғат мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық қабілеттерін дамытуға үлкен мүмкіндіктер ұсынады. Ересектердің көмегімен балалар қоршаған әлем туралы түсініктерін кеңейте алады, зейінін, есте сақтау қабілетін, байқағыштығын, салыстыру, жалпылау, жіктеу, сөздік қорын байыту, шығармашылық қабілеттерін көрсете алады. Бірлескен демалыс кезінде сіз:
1. Балаларды жазда жансыз және жабайы табиғатта болатын табиғи құбылыстармен таныстыру. Табиғи қатынастарды көруге үйрету. Мысалы, аспандағы бұлттар жаңбыр жауады. Гүлдер бұлтты ауа-райында немесе кешке жабық және т. б.
2. Сақтықта саябағында (орманда, алаңда, на лугу), қарауға ағаштар, бұталар, гүлденген шөптер. Және міндетті түрде сұралсын баланың айтып жатқанын көрдім. Саябақта не өседі (орманда, далада, шалғында), онда кім тұрады? Табиғатқа ұқыпты қарауға тәрбиелеу. Ағаштың негізгі бөліктерін атаңыз: Магистраль, жапырақ және т.б. Далалық және бақша гүлдерінің бірнеше түрін ажыратыңыз және атаңыз. "Шалғында – гүлзарда", "Бақта, шалғында". Гүлдерді жіктеуге арналған дидактикалық ойын.
3. Суда демалып, баланың бақылауы мен салыстыру қабілетін дамытыңыз. Олар қандай ұқсас, су объектілері қалай ерекшеленеді? Ағым, жағалау, толқын, серфинг деген не екенін түсіндіріңіз. Бақылаңыз баламен үшін балықтар.
4. Білу кеңістікте. Бұған "Ойыншықты жасыру", "Мен айтқандай жаса" дидактикалық ойыны көмектеседі (екі қадам алға, бір қадам оңға, сол қолыңызды жоғары көтеріңіз, сол көзіңізді оң қолыңызбен жабыңыз және т.б.). Келесі тапсырмалар парақтың жазықтығына назар аударуды үйретеді: парақтың ортасына терек жапырағын, оң жақ жоғарғы бұрышқа - мүйізді, сол жақ жоғарғы бұрышқа - конус, оң жақ төменгі бұрышқа - раушан, сол жақ төменгі бұрышқа - одуванчика".
5. Табиғи материалдарды (конустар, тастар, жапырақшалар, жапырақтар және т.б.) пайдаланып, балаларды 5-10-ға дейін жаттығу жасаңыз., машиналар, үйлер және тағы басқалар.
6. Елде немесе бақта жұмыс істей отырып, балаларға тұқымнан өсімдіктерді өсіру процесін түсінуге, олардың өсуінің табиғи жағдайларға (жарық, ылғал, жылу) тәуелділігі туралы нақты мысал келтіріңіз. Білу бақылауға өсуімен және бағасы көкөніс, жеміс-жидек және привлекайте қарай оларға көмек.
7. Баланың сөйлеу тынысын сабанға немесе одуванчикаға үрлеу, шарларды немесе сабын көпіршіктерін үрлеу арқылы дамытыңыз.
Мұның бәрі балаларда жаздың жыл мезгілі ретінде тұтас бейнесін қалыптастырады, олардың көкжиегін кеңейтеді, ақыл-ой мен қызығушылықты дамытады, табиғаттың таңғажайып әлеміне таныстырады. Ең бастысы, бірлескен бос уақыт, ортақ істер мен ойындар балалар мен ата-аналарды жақындастырады, үйдегі микроклиматты жақсартады және отбасын нығайтуға ықпал етеді.
Балалар үшін пайдалы жазғы демалыс
Жаз - бала өміріндегі ерекше кезең, кеңінен ашатын есік-табиғаттың беретін сәбиге қолдауымен тәрбиелейтін ересектер бірегей мүмкіндік таным, жаңа ашылулар, жасампаздық, қарым-қатынас.Жаз - демалыс уақыты ретінде бізге белгілі, балалар мен ересектер де күтеді.Ересектер қалада және саяжайларда, өзен немесе теңіз жағасында жазғы демалуда үлкен тәжірибесі бар. Кішкентай балалар, керісінше, мұндай тәжірибе жоқ және ересектерден: балабақшадағы тәрбиешіден, отбасындағы ата-аналардан өткен немесе жаңа идеялардың қайталануын күтуде. Мектеп жасына дейінгі балаларға теңіз бар оңтүстікте демалуға, шомылуға, сумен ойнауға, саяжайда немесе ауылда ата-анасымен немесе әжесімен және атасымен ойнауға болады.Бала демалысты қалай өткізбесе де, ол оны жақсы демалуға болады. Балалар өзіне сабақ табу және скучать емес үшін жеткілікті қиялға ие.Бала үшін жазғы демалыс орнын таңдай отырып, оның денсаулығының, жүйке жүйесінің ерекшеліктерін ескеру керек.Жазда балалар ең көп уақыт ауада өткізулері керек. Бұл ең кішкентай – емшектегі балаларға қатысты. Алайда, егер үлкен мектепке дейінгі балаларға аздаған өртеуге рұқсат етілсе, онда балаларға тікелей күн сәулесі зиян келтіруі мүмкін. Ең үлкен қауіп – ағзаның қызуы, күн күйігі, күн сәулесі, өйткені кішкентай бала терморегуляцияға ие және оның терісі өте нәзік.
Үш жылға дейін жарық ауа ванналарын шатыр астында немесе ағаш көлеңкесінде өткізуге болады. Бұл ретте баланың денесін біртіндеп жалаңаштау қағидасын сақтау керек. Алдымен қолдар мен аяқтар, содан кейін дененің басқа бөліктері киімнен босатылады. 1,5 жастан бастап жарық ауа ванналарын бала бір трусикте қабылдай алады. Бірінші осындай ваннаның ұзақтығы-5 минут, содан кейін уақыт біртіндеп 30-40 минутқа дейін артады. Жарық-ауа ванналары ағзасы әлсіреген балаларға әсіресе ұсынылады. Ең жақсы өткізу уақыты-сағат 9-дан 12-ге дейін, оңтүстікте-сағат 8-ден 10-ға дейін. Әрбір жарық ауа ваннасын су процедурасымен аяқтау жақсы.
Мектепке дейінгі жастағы балалар бір апта жарық ауа ваннасынан кейін күн ваннасын қабылдай алады. Бала жатып, ойындар мен қозғалыстар кезінде жақсы. Күн ванналары жарық ауа ванналарымен, сондай-ақ су процедураларымен үйлескен тамаша нығайтқыш әсер етеді. Балалар аз жанғантай балаларға қарағанда тұмауға ұқсас ауруларға төзімді болады.