Қарағанды қаласы әкімдігінің" Қарағанды қаласының…
"№61 ЖББМ" КММ

Қазақ тілін үйренеміз

кеш
поздно
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 43
Жаңа сұрақтар: 0

Біздің жағымды эмоцияларымыз

«Біздің жағымды қасиеттеріміз»

 

Мақсаты: Оқушыларды өз-өзін тануға, жағымды жағынан аша білуге үйрету. Топаралық қарым-қатынасты жақсарту. Бір-біріне деген сенімді арттыру.

 

Мақсатты топ: 8 «А» және 8 «Ә» сынып оқушылары

 

Қатысқан мұғалімдер: Жомарт Н.

                                          Зекенова Г.Қ.

 

Барысы:

 

І. Сәлемдесу

Әр бір оқушы өз есімін айтып, өз есімінің бірінші әріпіне басталатын жағымды қасиет қосуы тиіс. Мысалы: «Менің атым Марал. Мен-мықтымын.... Менің атым Айнұр. Мен-ақжарқынмын....»

Сәлемдесудің бұл түрі оқушылардың ашылуына, сабаққа жағымды дайындалуына септігін тигізеді.

 

ІІ. «Былшыл» ойыны

Ойынның негізгі мақсаты: оқушылар бір-бірімен келіспей, ақылдаспай отырып бір әңгіме жазып шығуы тиіс. Оқушылар үш топқа бөлінеді. Әр бір топқа бір-бір қағаздан беріледі. Бірінші қатысушы қағазды қолына алып, сол жерге бір ауыз өз ойын жасырын жазып, қағазды жауып қояды. (Мысалы: «Көктем келді . . . »). Келесі ойыншы өзінің (мүмкін мүлдем басқаша) ойын жазады. Сөйтіп қағаз соңғы ойыншының қолына жеткен кезде, қағазда жазылған сөйлемдер бір ғана адамның жазған әңгімесі ретінде оқылады. Бұл топтың өзара бірігуіне және оқушыларға ойларын жинақтап білдіруге  үйретеді.

 

ІІІ. «Қасиеттер» ойыны

Кішкентай қағаздарға жағымды қасиеттер жазылып қойылады. Ол  қағаздар ойыншыларға таратылады. Жүргізуші белгі берген кезде, ойыншылар ортаға шығып жүре бастайды. Сосын әр бір қатысушы өз қолындағы қағазда жазылған қасиетке кім лайық деп ойласа, сол адамның арқасына қағазды жапсырады. Ойыншыларға қойылатын шарт: ешкім артына немесе жан-жағына қарап, арқаларына кімнің қағаз жапсырып жатқанын қарамауға тиіс. Соңында барлық балалар өз арқаларына жапсырылған қағаздарды алып оқиды. Бұл ойын оқушылардың өз-өздеріне деген сенімділігін арттыруға және бір-біріне деген жағымды көз қарас тудыруларына септігін тигізеді.

 

ІV. «Алтын жіп» ойыны.

Барлық балалар ортаға шығып, шеңбер жасап  тұрады. Барлығы, жүргізуші белгі берген кезде көздерін жұмып тұрады. Жүргізуші бір орам жіпті қолына алады да, оның ұшын бірінші қатысушының қолына ұстатады. Жіп топты аралап, барлық қатысушының қолында болғанша, жүргізуші ертеде өмір сүрген «ханзада» туралы әңгіме жүргізе бастайды.

Ханзада туралы әңгіме

Ерте-ерте-ертеде . . . бір патшалықта ханзада өмір сүріпті. Күндердің күнінде, сарайда отырудан жалығып кеткен ханзада, саяхаттауға шығады. Ол көптеген жерлерді аралайды, жан-жақты көреді. Тауларды, тастарды, ормандарды, жазықтарды кезеді . . . Әр түрлі халықтардың мәдениетімен, салт-дәстүрімен, әдет-ғұрыптарымен танысады. Жарты әлемді шарлап келген ханзада бір маңызды ой түйіндейді: «Егер бірлік, достық, татулық  болмаса, ешбір ел бойын түзеп, алысқа самғап, үлкен белестерге қол жеткізе алмайды екен. Кез келген елдің көтеріліп қалықтауының бірден-бір тетігі – ол бірлік. Жұмыла жасаған әрекет қана өз мақсатына жетпек!».

Қатысушылар әңгімені тыңдап тұрып, қолдарына берілген жіпті ұстауға тиіс. Әңгіме аяқталған сон, қатысушылар көздерін ашады. Жүргізуші оларға бір қадам артқа шегінуін сұрайды. Жіп тартылады. Бір ақадам алға жасаса, жіп босаңсып, өз қалпына келеді. Осыны адамдар арасындағы қарым-қатынаспен байланыстыра отырып, мұғалім өз ойын қорытындылайды.

Бұл ойын қатысушыларға «достық», «татулық» және «араздық», «өшпенділік» сөздерін терең түсінуге көмектеседі. Топаралық және тұлғааралық қарым-қатынасты жақсартуға үлкен үлес қосады.

 

V. Кері байланыс: «Ариадна жібі»

Оқушылар қолдарына бір орам жіпті алып, бүгінгі сабақ туралы өз ойларын бір ауыз сөзбен білдіріп кетеді. Ойын білдірген оқушы жіпті саусағына түйіп алады да, орамды келесі оқушыға  береді. Сөйтіп орам барлығының қолынан өтіп, әдемі бірақ шимай өрнек шығарғаннан кейін, оны шешу  жолы ретінде бір-біріне жағымды тілек айту арқылы жіпті тарқатады.

 

Қорытынды:

Өскелең шақта жасөспірімдерде физиологиялық өзгерістермен қатар,  психологиясында да көптеген өзгерістер туындайды. Осы кезде олардың көңіл-күйлері, қоршаған ортасына және айналасындағы адамдарға деген көзқарастары ауыспалы болады. Жиі өз келбетіне, дене пішініне қанағаттанбайды. Кейбір жасөспірімдерде өзара немесе сыртқы ортамен қақтығыс көбейіп кетеді. Бұл  олардың айналасындағы адамдарға агрессивті қатынастың немесе өмірге деген жағымсыз көзқарастың  туындауына әкеліп соғуы мүмкін. Ал бұл өз кезегінде оқушының оқу үлгеріміне, тәртібіне және т.б. кері әсерін тигізеді. Осындай негізгі мәселелердің алдын алу мақсатында осындай профилактикалық іс-шаралардың маңызы өте зор. Берілген сабақтың негізгі мақсаты жасөспірімдерге ашылуға, өз-өзін тануға, бір-бірін жағымды жағынан тани білуге және өзара қарым-қатынасты жақсартуға бағытталған болатын. Сабақ өз деңгейінде өтіп, қойылған мақсаттарға қол жеткіздік деп ойлаймыз.