Коммунальное государственное казенное предприятие "Ясли-сад"…
КГКП "Ясли-сад" «Ақбота»

«Әр үйдегі әуен»

Балаларға музыканы оқытудың өзіндік мектебін құрған атақты жапон педагогы және музыканты Ш.Судзуки: «Егер ата-аналар балаларының сөйлеу және ойлау қабілетін дамытуға көп көңіл бөлсе, онда олардың барлығы да музыкалық қабілеттерін дамытуға көп көңіл бөлсе. балалар кішкентай Моцарт болар еді.

Бала өмірінің алғашқы жылдарында үнемі дерлік ең жақын адамдармен қоршалған, оның эстетикалық сезімін, қызығушылығын және оны қоршап тұрған барлық нәрсенің байлығы мен сұлулығына деген сүйіспеншілігін тек отбасы ғана дамыта алады. Эстетикалық тәрбиенің негізі отбасында қаланады. Сондықтан отбасының мүмкіндіктерін барынша, жақсырақ және жан-жақты пайдалану қажет.

Егер сіз жай ғана ызылдасаңыз, ол музыка өнерімен бұрыннан таныс және сол арқылы сіз оған шабыттың бір бөлігін жеткізесіз. Ал баланың інісі немесе әпкесі болған кезде бірлескен бос уақытты өткізудің эстетикалық түрлері (ертегі оқу, музыка тыңдау, қуыршақ театрын сахналау) отбасын нығайтудың тиімді формаларының біріне айналуы мүмкін. Музыкамен қарым-қатынас жасау нәтижесінде баланың көңіл-күйі мен сезімдері беріледі: қуаныш, қобалжу, өкініш пен қайғы, шешімділік пен нәзіктік. Бұл музыканың психологиялық әсер ету күші, оның арқасында қабылдау және сезімталдық дамиды, әлемге адамгершілік көзқарас қалыптасады;

Музыкалық қабілеттер ерте пайда болуы мүмкін, ал олардың болмауы (бір қарағанда сізге көрінуі мүмкін) жарамды деп санауға болмайды. Біріншіден, біз анық түсінуіміз керек - көпшілік ойлайтынына қарамастан - қалыпты туылған әрбір адамның музыкаға құлағы бар. Тағы бір нәрсе, бұл тыңдау біреулер үшін анық көрінеді, басқалары үшін олай емес. Өздерін музыкаға жарамсыз деп санайтындарға, менде бұрын-соңды естуім жоқ, жоқ және болмайды деп ойлайтындарға арнап отырмын. Сіз өзіңіздің сүйікті әуеніңізді тыңдап отырып, жадыңызда және қайта-қайта бастан өткергіңіз келетін сол бір сөзбен жеткізгісіз сезімдерді жан дүниеңізде сезіндіңіз бе? Әлде басымыздан бір ән айналып, одан құтылғымыз келетін, бірақ қолымыздан келмейтін жағдай бәріне таныс па? Әлде ұмытылған әуенді еске түсіріп, кенет есімізге түсіп, балаша қуанатын сәттеріміз бе? Бұл әрқайсымыздың музыкаға құлағымыз бар екендігінің ең маңызды дәлелі.

Балаңызды музыкамен таныстыруға, оның айналасында музыкалық-эстетикалық ортаны құруға және қажетті білімге деген құштарлығыңыз бен қамқорлығыңыз ғана балада музыкалық «өзекті» қалыптастыруға көмектеседі.

Құрметті ата-аналар, мен сіздерді музыкалық «мұғалімдер» ретінде айтқым келеді. Сабырлы болыңыз және күн сайын музыка сабағын өткізуге тырысыңыз. Міндетіңіз – мұқият оқыту, музыка тыңдау, ән айту дағдыларын және музыкаға ырғақты қозғалу қабілетін дамыту. Әрине, сізде де осы кешеннің бәрі болуы керек.

Музыкалық білімі бар ата-аналарға жеңілірек болады, өйткені олар орындаушылық шеберлік пен музыкалық аспапта ойнаудың пайдасын көреді. Арнайы музыкалық білімі жоқ аналар мен әкелердің вокалдық немесе би қабілеті күшті болуы міндетті емес. Мультимедиялық технологиялар заманауи ата-ананың көмегіне келеді: компьютерлік музыкалық бағдарламалар, балалардың музыкалық мәдениетін, музыкалық сауаттылыққа эстетикалық талғамын, музыкалық-сенсорлық қабілеттерін дамытуға бағытталған көптеген материалдары бар веб-сайттар.

«Музыкалық бақ» сайтында «http://musical-sad.ucoz.ru/index/0-2» ресейлік педагогтардың, әлемдік қауымдастықтың үздік әдістемелік әзірлемелері, интернетте еркін қолжетімді халық өнерінің інжу-маржандары, сондай-ақ авторлық әзірлемелерді және музыкалық-дидактикалық ойындарды, әндерді, билерді таныстыру және тек жеке мақсатта пайдалану.

«Muz-urok.ru» «muz-urok.ru» сайты музыкалық білім алып жатқандар мен баратындар үшін және, әрине, жай ғана музыканы жақсы көретіндер үшін жасалған. Бұл сайт музыка және музыканттар, музыкалық аспаптардың тарихы және ұлы композиторлардың шығармашылығы туралы қызықты түрде баяндайды. Сондай-ақ онлайн сайтта балаларға арналған музыкалық оқу ойындары бар. Мұндай музыкалық ойындар балаларды музыкалық аспаптармен таныстыруға мүмкіндік береді, бала көптеген музыкалық аспаптардың дыбысын ести алады және өзіне ұнайтын музыкалық аспапта «ойнауға» мүмкіндік алады. Музыкалық ойындардың көмегімен балаларды музыкалық сауаттылыққа қызықты әрі әсерлі түрде баулуға болады. Қазіргі уақытта балаларға арналған музыкалық, танымдық және танымдық ойындар жанры қарқынды дамып келеді. Сайттан музыканы, балалар әндерін, мультфильмдердегі әндерді және бейнелерді толығымен тегін жүктеп алу мүмкіндігі бар.

Сіздерді 6 айдан 6 жасқа дейінгі балаларға арналған ерте дамыту музыкалық бағдарламасымен де таныстырғым келеді. «Анаммен музыка» - авторлар Екатерина мен Сергей Железнов, http://www.m-w-m.ru/ сайты. Бағдарламаның ерекшеліктерінің бірі оның негізінде жеке сабақтар курсын өткізу мүмкіндігі және мектепке дейінгі білім беру ұйымында қолданылатын кез келген негізгі бағдарламамен үйлесімділігі, сонымен қатар оны отбасында қолдануға мүмкіндік беретін практикалық материалдардың болуы. . Сайт беттерінде сіз балалардың ерте дамуына арналған материалдар мен ұсыныстарды таба аласыз: саусақ ойындары, музыкаға би қимылдары, суретке негізделген музыкалық сабақтар, ән айтуға дайындық, есту қабілетін дамыту, ономатопея, шулы балалар музыкалық аспаптарында ойнау және т.б. тәрбиелік балаларға арналған ойындар. Сіз балаларға арналған музыкалық ойындарға, ерекше оқу ойындарының мысалдарына (Железнов әдісі, мектеп жасына дейінгі балаларға арналған ашық ойындар), материалдардың дыбыстық және бейне үлгілеріне қол жеткізе аласыз. Сіздердің назарларыңызға ұсынылған барлық фонограммалар, соның ішінде Монтессори әдісі бойынша сабақтарда қолдануға болатын ойындар, балаларға арналған танымдық ойындар, кішкентайларға арналған музыкалық ойындар және саусақ ойындары Федералдық Кеңестің сараптамасынан өтті және олардың тізіміне енгізілген. Ресей Федерациясы Мемлекеттік Думасының Құрмет грамотасымен марапатталған.

Практикалық материалмен қамтамасыз ету (аудио, бейне) баланың күрделі музыкалық және жалпы дамуына мақсатты түрде арнайы сабақтарда (музыка, дене шынықтыру, логопедия және т.б.) ғана емес, сонымен қатар сабақта қолдануға мүмкіндік береді. ата-анасының отбасы.

Компьютерлік оқыту бағдарламаларын пайдалану барысында біз өнермен араласатынымызды ұмытпауымыз керек. Оны компьютермен байланыспен «ауыстыру» маңызды емес, оны техникалық шеберханаға айналдырмау керек. Баланың қабілетін ашу, дамыту және іске асыру үшін ақпараттық және компьютерлік технологияларды орынды пайдалануды есте ұстаған жөн және компьютерде жұмыс істегенде санитарлық-гигиеналық нормаларды сақтауды ұмытпаған жөн.

Баланың музыкалық қабілеттерін табысты дамыту үшін балабақшада, отбасында және қоғамда баланы қоршаған музыкалық субъектілік-дамыту ортасы қажет, ол мұғалім немесе ата-ана осындай ортаны ұйымдастыра білгенде ғана оның тұлғасын дамыту құралы бола алады. .

Ата-аналарға берілетін негізгі кеңес – бұл әрекетті отбасылық дәстүрге айналдыра отырып, балаларымен жақсы музыканы көбірек тыңдау. Егер ересектер музыканы жақсы көретін болса және жиі тыңдайтын болса, онда бұл бірте-бірте бала үшін қажеттілікке айналады.

Әрбір отбасында шағын музыкалық кітапхана (балаларға арналған аудио және бейне жазбалар) болғаны абзал. Баланы музыкалық ортада дамыту үшін отбасылық қарым-қатынасты нығайту үшін маңызды болып табылатын достық және шығармашылық атмосфераны құруда үлкен рөл атқара алатын бірлескен іс-әрекет түрлерін пайдалануға кеңес беремін. Мұны істеу үшін сіз бірнеше опцияны пайдалана аласыз:

Отбасылық мерекелер: Дайындық кезінде күтпеген сәттерді қарастыратын бағдарлама жасап, музыканы алдын-ала таңдау керек. Бұл ересектер мен балалардың қатысуымен шағын концерт, көңілді ойындар, музыкаға би импровизациясы, үй оркестрінде ойнау, таныс ертегілердің сюжеті немесе отбасылық өмірдің күлкілі көріністері ойнатылатын шағын спектакльдер болуы мүмкін.

Мектеп жасына дейінгі егде жастағы балаларды мүмкіндігінше жинау, бөлмені безендіру, құттықтаулар мен сувенирлер жасау арқылы мерекені дайындауға қатыстыруға болады.

Үй кинотеатры: Ата-аналар үйдегі ойыншықтарды пайдаланып қуыршақ театрын ұйымдастыра алады немесе баламен бірге папье-машеден, ағаштан, картоннан немесе матадан қуыршақ жасай алады. Музыкалық сүйемелдеу үшін аудиожазбаларды, балаларға арналған музыкалық аспаптарды немесе әртүрлі дыбыс әсерлеріне еліктейтін қолдан жасалған аспаптарды пайдалануға болады.

Музыканы қолданатын ойын-сауық: ересектердің балаға арнап ән айтуы немесе ән айтуы, көңілді ойындар, музыкалық жарыстар, ашық ауадағы ойындар-драматургия («Ормандағы аю», «Нан», «Рена»).

Үй оркестрін құру: Бұл үшін барабандар, бубендер, қоңыраулар, металлофон және т.б. қолайлы, сіз ағаш немесе металл қасықтарды, балалар сылдырмаларын, бөтелкелерді пайдалана аласыз; Ең қарапайым музыкалық аспаптарды баламен бірге ағаш блоктардан, түймелер мен жіптерге бекітілген жаңғақ қабықтарынан, пластик қаптамалардан, қаңылтыр банкалардан және т.б. Контейнерді жармамен, ұсақ тастармен, құммен толтырыңыз; әртүрлі өлшемдегі қаңылтыр жәшіктерді барабанға айналдыру. Балаңызға әртүрлі нысандармен тәжірибе жасау үшін көбірек мүмкіндіктер беру керек.

Осындай қарапайым аспаптардың көмегімен негізгі жаттығуларды орындауды сұрай отырып, балалардың ырғақ сезімін дамытуға болады: таяқшалармен немесе блоктармен олардың атын немесе әкесінің, анасының, ағасының атын және т.б. сөздер ырғағы, мысалы «ма-ма, ма-моч-ка; пал-ка, па-лоч-ка»; таныс әндердің ырғағы: «со-ро-ка, со-ро-ка, сен қайда болдың?» Алыс!» т.б.; аудио кассетаға жазылған әнді немесе музыканы өз орындауыңызға сүйемелдеу.

Композиторлар мен музыка туралы телебағдарламалардың балалар үшін тәрбиелік мәні зор. Өнер мектебі мен демалыс орталығында музыкалық кештерге, қойылымдарға барған жөн. Балалар үшін Н.Ветлугинаның «Музыкалық праймер», Н.Кончаловскаяның «Ескі музыканттың үйінде», «Балаларға арналған нота әліпбиін» сатып алуға болады.

Ата-аналарға арналған жадынама.

1. Музыкалық қабілеттердің ерте көрінуі баланың музыкалық дамуын мүмкіндігінше ертерек бастау қажеттігін көрсетеді. «Егер іргетастың берік іргетасын қаламасаң, мықты ғимарат салуға талпыну бекер: ол сыртынан әдемі болып көрінсе де, қатты жел мен жер сілкінісінен құлап қалады», - дейді мұғалімдер. Баланың ақыл-ойын, шығармашылық және музыкалық қабілеттерін дамыту мүмкіндігі ретінде жоғалтқан уақыт орны толтырылмайтын болады.

2. Музыкалық қабілетті дамыту жолы әр адамға бірдей бола бермейді. Сондықтан, егер балаңыздың бірдеңе ән салуға көңіл-күйі болмаса немесе билегісі келмесе және мұндай тілектер туындаса, сіздің ойыңызша, ән айту мінсіз болып көрінсе, ал қимылдары күлкілі және күлкілі болса, ренжімеу керек. ыңғайсыз. Ренжімеңіз! Сандық үнемдеу міндетті түрде сапалыға айналады. Бұл уақыт пен шыдамдылықты қажет етеді.

3. Қабілеттердің ешқайсысының болмауы басқалардың дамуына кедергі келтіруі мүмкін. Бұл ересек адамның міндеті қажетсіз тежеуді жою екенін білдіреді.

4. Балаңыздың музыкалық қасиетін дамыту үшін ешнәрсе жасамасаңыз, оны «музыкалық емес» деп атамаңыз. Біз бәріміз табиғатымыздан музыкалықпыз!

5. Мультимедиялық өнімдерді пайдаланған кезде санитарлық-гигиеналық нормаларды сақтау керек: анық сурет, жарықтың жеткілікті деңгейі, компьютер экраны көз деңгейінде немесе сәл төменірек, 50 см-ден жақын емес қашықтықта болуы керек. 5 жастағы балалар үшін компьютерді үздіксіз пайдалану 10 минуттан және 6-7 жастағы балалар үшін 15 минуттан аспауы керек.