Коммунальное государственное казенное предприятие "Ясли-сад"…
КГКП "Ясли-сад" «Ақбота»

Этому обязательно надо научить ребенка

Мақсаты: баланы қоршаған ортаға дұрыс бейімделуге үйрету және коммуникативті дағдыларды дамыту. Өз жасыңыздағы ересектермен де, балалармен де қарым-қатынас орнатыңыз.

Егер ата-ана баланың ойын алаңында құрдастарынан қашқақтап жүргенін байқаса, балабақшаға барғысы келмесе, ата-ананың жеңін түріп, іске кірісуі керек. Анасы баласын басқа сәбиге қолынан ұстап: бірге ойнайық десе, көмектеспейді. Балалар тіпті бір құмсалғышта бір-бірінің жанында отырып ойнай бастауы мүмкін, бірақ ересек адам балалар сөйлесіп жатқандай әсер алады, бірақ әрқайсысы бірге емес, өз шелектерімен ойнайды. Қарым-қатынас кезінде өзара әрекеттесу орын алып, ойынның біртұтас сюжеті туындайды. Сонда балалар шынымен араласады. Ананың жақындап, құмсалғышта не болып жатқанын түсіну мағынасы бар.

Ең жақсы нұсқа - егер анам ойын алаңындағы барлық балалармен ойынды бастаса. Тег және тег ойыны достық дағдыларын дамытуға көмектеседі. Ойын алаңында соқырлар ойнау өте пайдалы. Аналардың бірінде әрқашан көзін байлау үшін орамал болады. Соқыр адамның баффының жақсы жағы - ойнау кезінде балалар бір-бірін атымен шақыруы керек, бұл тег ойнаған кезде мүлдем болдырмауға болады.

Мектеп жасына дейінгі балаларға ересектердің олармен ойнауы өте ұнайды, сондықтан аналар мен күтушілерге көп жұмыс істеуге тура келеді: егер олар ойынға қосылса, олар аяғына дейін, ең соңғы ойыншы шаршағаннан құлағанша ойнауы керек. Бірақ қандай керемет нәтижелерге қол жеткізуге болады!

Сәтті ойыннан кейін келесі серуенде бала экспериментті қайталауды сұрайды. Өйткені, бұл оған қатты ұнады! Бұл жолы анам айта алады: енді менсіз ойна. Бала ыңылдап, анасына жалынбауы үшін оны қатты айту керек. Егер анасы жақын жерде тұрып, бақылаймын деп уәде берсе, бала үлкендерсіз ойнауға келіседі. Және сіз қарауыңыз керек! Балаларды алдауға болмайды. Ал бала анда-санда жүгіріп келіп, ойынның сәтті өткенін айтып береді. Осындай сәттерде ата-ана мен бала арасындағы берік байланыстың негізі қаланады.

Егер балалар ойын алаңында немесе құмсалғышта әбігерге түссе немесе тіпті төбелес бастаса, оларды бірден бөлуге асықпау керек. Балалар өздері анықтауға тырыссын. Олар үшін үлкендердің қатысуынсыз жанжалдарды шешуді үйрену маңызды. Көп жағдайда балалар оны өз бетінше анықтай алады. Егер, әрине, төбелес тым агрессивті формада болса, онда аналар араласып, төбелесшілерді тоқтату уақыты келді.

Кім қонаққа барса, ақылмен әрекет етеді!

Барған кезде қарым-қатынас ғылымын үйрену өте жақсы. Әрине, егер біз балаларды құрбыларымен дос болуға үйреткіміз келсе, онда сіздің балаңыздың жас санатындағы балалары бар қонақтарға барған жөн.

Неліктен?

Неліктен кейбір балалардың достары көп, ал басқаларында мүлдем жоқ болуы мүмкін? Баланың құрбыларымен жақсы қарым-қатынаста болмауына кім кінәлі? Достардың болуы немесе болмауы психоэмоционалды жағдайға қатты әсер етеді. Егер баланың достары болса, онда ол өзін бақытты және қажет сезінеді.

Ересек өмірде ол көпшіл, жаңа жағдайларға жақсы бейімделеді, ұжымға қосылады. Ол көңілді және ашық. Ал егер баланың достары жоқ болса, онда ол өзінен бас тартады, өзін талапсыз, қолайсыз сезінеді, жиі қайғырып, ренжіді. Балалық шағында достары болмаған адамдар ересектерде оларды сирек табады. Олар жаңа ұжымға және ортаға бейімделу үшін ұзақ уақыт алады, көпшіл емес, басқа адамдармен диалог құруды білмейді. Олар өздерін жалғыз, бақытсыз, тоқырау сезінеді. Олар агрессияны көрсете алады, өйткені олар өте сезімтал және кекшіл. Баланың достары болуы өте маңызды. Олардың көп болуы міндетті емес. Тіпті жалғыз, бірақ шынайы, адал дос көп нәрсені білдіреді. Сондықтан баланы достыққа қалай үйрету керектігін білу керек.

Неліктен бала құрдастарымен ортақ тіл таба алмайды?

Неліктен баламен ешкім достық қарым-қатынаста емес? Оның себептеріне тоқталайық. Баланың темпераменті маңызды рөл атқарады. Мысалы, сангвиниктер мен холериктер табиғатынан көпшіл, бірақ флегматиктер мен меланхоликтер біршама тұйық және өздерінің ішкі әлемінде өмір сүреді. Дегенмен, бұл барлық флегматиктер мен меланхоликтердің достары жоқ және болмайды дегенді білдірмейді. Олар өте көпшіл, бірақ олар өте сирек кездеседі. Баланың достарының болмауының келесі себебі - оның оларға деген көзқарасы. Өкінішке орай, ата-аналар барлық балаларға достықтың маңыздылығын, достарға қалай қарау керектігін түсіндіре бермейді. Кейде бала құрбыларына сыйламаушылықпен қарайды, әдейі ренжітеді, балағаттайды. Әрине, мұндай балалармен ешкім араласқысы келмейді, өйткені достық бір-біріне деген құрметке негізделген. Бір адам екіншісіне қатысты үстем жағдайды алуға тырысса, онда мұндай достық тез бұзылады. Үшінші себеп балаға басқа адамдармен қарым-қатынас жасауды үйретпеген болуы мүмкін. Бұл, мысалы, балабақшаға бармаған, өз құрдастарымен қарым-қатынастан қорғалған ересектердің қоршауында жиі үйде болған балаларға қатысты.

Баланы дос болуға қалай үйрету керек.

Енді негізгі сұраққа жауап беретін кез келді. Бала дос болуды үйрену үшін оған дәл осы достық туралы мүмкіндігінше егжей-тегжейлі айтып беру керек, сонда ол оның не екенін және досымен өзін қалай ұстау керектігін түсінеді. Достық туралы мультфильмдер көру, әңгімелер, ертегілер оқу пайдалы болады. Барлық алынған ақпарат жинақталып, достар, жалпы достық туралы дұрыс түсінік қалыптаса бастайды. Сонымен қатар, бала кезінен жақындарын құрметтеуге, бағалауға, көмектесуге баулу керек. Шешім жасау және ымыраға келу қабілеті кем емес маңызды. Егер бала достықтың маңыздылығын түсінсе, бұл оның шынайы дос болуға дайын екенін білдіреді. Кішкене ғана шаруа қалды деп айта аламыз: оны құрдастарының қоғамымен таныстырып, олармен тіл табыса білуге ​​үйрету. Балабақшаға ерте апара бастаған немесе олармен бірге қоғамдық орындарға жиі баратын балалар ата-анасының және басқа жақын туыстарының ортасында болғандарға қарағанда көпшіл. Көптеген балалар ұялшақ, сондықтан олар жақын құрбыларымен сөйлесуге қорқады. Бұл жағдай баланы өзіне сенімді болуға үйрету керек екенін айтады. Балалар бар үйде отбасылық мерекелерді ұйымдастырғанда, ұялшақ нәрестеңізді ойындарға тарту керек, бірақ оны «барлығымен ойнаңыз» деп мәжбүрлемеңіз, бірақ оған қарым-қатынас қорқынышын жеңуге көмектесіңіз. Ойынға ересектер де балалармен қосыла алады - бұл ойынды одан да қызықты етеді және баланың бейімделуі, бір-бірімен танысуы, достасуы оңайырақ болады.

Достық туралы көреміз, оқимыз, тыңдаймыз.

Егер сіз балаңызға достық туралы қалай айту керектігін білмесеңіз, мультфильмдерге жүгінуге болады - бұл көрнекі мысалдарды қамтитын ең қарапайым, сонымен бірге қызықты әдіс. Қай мультфильмде достық туралы айтылғанын еске түсіріп, миыңызды шайқамау үшін олардың есімдері жазылған таңдауды ұсынамыз. Енді сізге қайсысы ұнайтынын таңдау ғана қалады.

Достық туралы мультфильмдер:

«Мысық Леопольд»

«Алтын бөкен»

«Патша арыстан»

«Чебурашка мен қолтырауын Гена»

«Тимка мен Димка»

«Сен не істей аласың?»

«Бір таң»

— Ол ұсталды!

«Баяғыда бір ит болыпты...».

«Бір – бұршақ, екі – бұршақ...»

«Кемпірқосақ»

«Кішкентай енот».

Достық туралы фильмдер:

«Электрониканың шытырман оқиғалары»

«Тимур және оның командасы»

«Қисық айналар патшалығы»

«Ақ бим қара құлақ»

«Жел тұрған жақ».

Достық туралы әндер:

«Бірге серуендеу қызық»

«Күлкі барлығын жарқын етеді»

«Достарда демалыс жоқ»

«Мейірімділік пен достық туралы ән»

«Біз бәрін екіге бөлеміз».

Достық туралы оқыңыз:

Л.Н.Толстойдың «Екі жолдас» ертегісі

Н.Носов «Дунно және оның достарының бастан кешкендері»

Чилик М.С. «Достықты табу керек»

Л.Завалнюк «Прошка досты қалай іздеді»

В.Каверин «Екі капитан»

Астрид Линдгрен «Төбеде тұратын бала мен Карлсон»

В.Драгунский «Денисканың әңгімелері».

Баланы бала кезінен достасуға үйрету өте маңызды, өйткені біз ең адал достар мектептен бізбен бірге жүретінін бәріміз жақсы түсінеміз. Балабақша мен мектеп жасында достар табу оңай, содан кейін ол жылдан жылға қиындай түседі. Өмірдің көп бөлігі жұмыспен және қаншалықты қарапайым көрінсе де, ұйқымен өтеді. Уақыт қалмады, адамды жақынырақ тануға, оның мәселелеріне, оның өміріне үңілуге ​​құлшыныс аз, ал адамдар (көпшілігіміз) жасы ұлғайған сайын қарым-қатынаста ұстамды, ашыла бастайды. Сондықтан балалардың дос табуға, өздері жақсы дос болуына көмектесетін қасиеттерді бала кезінен бойына сіңіру керек. Балалық шақ – қызық, қуаныш, достық шақ. Біз сізге балаға ата-ана болуға қалай үйрету керектігін айттық, егер сіз оған дос керек екенін көрсеңіз, шетте қалмаңыз.

Ересек адам ретінде өзін қалай дұрыс ұстау керек!

Ұлыңызға немесе қызыңызға келесі сөз тіркестерін айтпаңыз: «Ешкімге бутерброд бермеңіз, әйтпесе асқазан жарасына ұшырау қаупі бар» немесе «Ешкімге жеміс бермеңіз. Олар өте қымбат ». Балаңыздың рюкзактарына қосымша алма немесе сэндвич салыңыз. Жолдастарын емдесін. Оған қарындашқа қосымша қалам салуды үйретіңіз, өйткені оның сыныптастарының бірі оны ұмытып кетуі мүмкін.

Балаңыздың көзінше оның достарын немесе мұғалімдерін айыптамаңыз. Балаңыздың назарын олардың әрқайсысының жағымды жақтарына аударыңыз. Кемшіліктерге келетін болсақ, олар әрқашан ақталуы мүмкін.

Бей-жай қарамаңыз. Бірге аулада жылап жатқан басқа біреудің баласын тыныштандырыңыз, терезенің сыртындағы титмаусты немесе ауладағы итті тамақтандырыңыз. Осылайша нәресте басқалардың қайғысына жанашырлықпен қарауды үйренеді.

Балаңызды әлемге әзілмен қарауға үйретіңіз. Неліктен ол тым байсалды болуы керек? Оған көбірек балалардың әзілдерін, көңілді тақпақтар, күлкілі мультфильмдер айтыңыз.

Әрбір ана мен әке өз баласының сезімтал, әдепті және сезімтал болғанын, махаббат пен жылулық сыйлай алатынын, сенімді дос болғанын және біреудің бақытсыздығына жауап бере алатынын қалайды.

Сондықтан балаңызға достықты табуға және сақтауға көмектесіңіз. Өйткені, балалық шақтағы достар, әдетте, ересектерде ең жақын адамдар болып қалады. Кейбіреулер балалық шақтағы достықты ересектер арасындағы қарым-қатынастың репетициясы деп атайды, бірақ көбінесе дәл осы бізге ересектерге адалдық пен адамгершіліктің нағыз үлгісін бере алады.

Құрметті ата-аналар, достық балаға қызығушылықтары ұқсас адамдарға ғана емес, басқа адамды құрметтеуге және оған сенуге үйренуге қосымша мүмкіндік беретінін есте ұстаған жөн. Достық баланың әлеуметтену дәрежесінің тамаша құралы және көрсеткіші болады. Дәл достық қарым-қатынастар арқылы бала тең жағдайда толық қарым-қатынас жасауға үйренеді, мысалы, ата-ана мен бала қарым-қатынасында бұл мүмкін емес.

Балаңызға дос табу және шынайы дос болу, сондай-ақ өзіңіз шынайы, сенімді дос болу керемет екенін түсінуге көмектесіңіз!