Балаларды құрдастарына соншалықты қатал және агрессивті етуге не мәжбүр етеді? Көптеген себептер бар. Біз оларды бірнеше топқа бөлеміз: Педагогикалық. Мұнда мұғалімнің позициясы маңызды рөл атқарады. 
	психологиялық;
	 
	әлеуметтік;
	 
	отбасы (ата-ана махаббаты мен назарының болмауы, ата-аналардың физикалық және ауызша агрессиясы, шамадан тыс бақылау).
	 
	Қорқытудың себептері:
	 
	қызғаныш;
	 
	кек алу (қудалау құрбаны өзін-өзі қорқытып, қылмыскерлерді келтірілген азап үшін жазалауға тырысқан кезде);
	 
	ұжымда өзін-өзі растау;
	 
	назарда болуға, "биік" көрінуге ұмтылу»;
	 
	қарсыласты қорлау арқылы бейтараптандыруға деген ұмтылыс.
	 
	Ата-аналар үшін баланың қорлаудың құрбаны болғанын уақытында тану маңызды. Бұл келесі белгілермен көрсетілуі мүмкін:
	 
	бала мектепке теріс қарайды, ол жерге бармау үшін барлық мүмкіндікті пайдаланады;
	 
	жиі айқын себепсіз жылайды;
	 
	сыныптастар мен мектеп өмірі туралы ештеңе айтпайды;
	 
	ұйқының және тәбеттің бұзылуы;
	 
	бетіндегі немесе денесіндегі көгерулер , жыртылған киім.
	 
	Ықтимал буллер-бұл адам:
	 
	өзін-өзі  төмен бағалайтын, басқаларды қорлау арқылы өзің көтеруге тырысады;
	 
	кез-келген жағдайда назарда болуға ұмтылу;
	 
	агрессивті, қатал, үстемдік пен манипуляцияға бейім;
	 
	көбінесе отбасылық және ата-аналық қатынастардағы проблемалармен.
	 
	 
	 
	 
	Құрметпен, әлеуметтік педагог.
                                
                                    
                        Авторство: