Қарағанды облысы білім басқармасының Қарағанды…
Бауыржан Момышұлы атындағы ЖББМ

Қазақ тілін үйренеміз

Алдымен, әуелі
сначала, сперва.
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 98
Жаңа сұрақтар: 0

Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидаларын бекіту туралы Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 25 тамыздағы №377 бұйрығы

Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 4  бұйрығы.  Қазақстан  Республикасының  Әділет  министрлігінде  2022  жылғы  24 қаңтарда № 26618 болып тіркелді.
"Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының  32) тармақшасына сәйкес  5-бабы БҰЙЫРАМЫН:
Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023 № 300(алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
      1.  Осы  бұйрыққа  қоса  берілген   сәйкес  Ерекше  білім  беру  қосымшаға
қажеттіліктерін бағалау қағидалары бекітілсін.
2. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің Мектепке дейінгі 
және орта білім беру комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:
1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;
2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;
      3)  осы  бұйрық  мемлекеттік  тіркеуден  өткеннен  кейін  он  жұмыс  күні  ішінде Қазақстан  Республикасы  Білім  және  ғылым  министрлігінің  Заң  департаментіне  осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.
      3.  Осы  бұйрықтың  орындалуын  бақылау  жетекшілік  ететін  Қазақстан 
Республикасының Білім және ғылым вице-министріне жүктелсін.
4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.
Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрі А. Аймагамбетов
Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрі
2022 жылғы 12 қаңтардағы № 4
бұйрығына қосымша
Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидалары
1-тарау. Жалпы ережелер
1. Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Білім  туралы"  Қазақстан  Республикасы  Заңының   32)  тармақшасына  сәйкес  5-бабыәзірленді және ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау тәртібін айқындайды.
Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023 № 300(алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:
      1)  білім  алу  үшін  арнаулы  жағдайлар  –  ерекше  білім  беруді  қажет  ететін адамдардың  (балалардың),  сондай-ақ  мүмкіндігі  шектеулі  балалардың  оларсыз  білім беру  бағдарламаларын  меңгеруі  мүмкін  болмайтын,  оқу,  сондай-ақ  арнаулы,  жеке дамыту  мен  түзеу-дамыту  бағдарламаларын  және  оқыту  әдістерін,  техникалық,  оқу 
және  өзге  де  құралдарды,  тыныс-тіршілік  ортасын,  психологиялық-педагогикалық қолдап  отыруды,  медициналық,  әлеуметтік  және  өзге  де  көрсетілетін  қызметтерді қамтитын жағдайлар;
2) ерекше білім беруді қажет ететін адамдар (балалар) – тиісті деңгейде білім алу және  қосымша  білім  алу  үшін  арнаулы  жағдайларға  тұрақты  немесе  уақытша қажеттілік көріп жүрген адамдар (балалар);
3) ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау – білім алу үшін қажетті арнаулы 
жағдайларды айқындау;
4) мүмкіндігі шектеулі бала (балалар) – белгiленген тәртiппен расталған, туа бiткен,тұқым  қуалаған,  жүре  пайда  болған  аурулардан  немесе  жарақаттардың  салдарынан тiршiлiк етуi шектелген, дене және (немесе) психикалық кемiстiгi бар он сегiз жасқа 
дейiнгi бала (балалар).
2-тарау. Ерекше білім беру қажеттіліктерді бағалаудың тәртібі
      3.  Адамдардың  (балалардың)  ерекше  білім  берілуіне  қажеттіліктерін  бағалау мектепке  дейінгі  ұйымдарда  және  орта  білім  беру  ұйымдарында  және психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияларда (бұдан әрі – ПМПК) жүзеге асырылады.
4. Білім беру ұйымдарындағы ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау тәртібі келесіні қамтиды:
      1)  мұғалімнің  (тәрбиешінің)  әрбір  білім  алушының  (тәрбиеленушінің) 
әлеуметтік-эмоционалдық әл-ауқатын және оқу-танымдық іс-әрекетінің ерекшеліктерінбақылауды,  сондай-ақ  білім  алушылардың  жетістіктерін  критериалды  бағалауды пайдалана отырып, оқу-тәрбие процесі барысында ерекше білім беруді қажет ететін балалардың анықтауын;
      2)  психологиялық-педагогикалық  қолдау  мамандардың  ата-аналарының  (заңды өкілдерінің) келісімімен оқыту қиындықтары бар балалардың ерекше білім берілуіне 
қажеттіліктерін тереңдете зерделеуін және бағалауын;
      3)  білім  беру  ұйымының  психологиялық-педагогикалық  қолдау  мамандардың тереңдетілген  тексеру  нәтижелері  бойынша  оқыту  қиындықтары  бар  балаларға 
ПМПК-ға ерекше білім беру қажеттіліктерін одан әрі бағалауын;
      4)  психологиялық-педагогикалық  түзеу  кабинеттерінде  және  оңалту 
орталықтарында балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін пәнаралық ұжымдық бағалауды.
5. ПМПК-да ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау тәртібі келесіні қамтиды:
      1)  ПМПК  ата-аналардың  (заңды  өкілдердің)  бастамасы  бойынша,  білім  беру ұйымдарының ұсынымы бойынша балалардың ерекше білім берілуіне қажеттіліктерін бағалауды.  ПМПК  терең  зерттеу  және  арнайы  білім  беру  қажеттіліктерін  бағалау 
негізінде қызметтердің көлемін, түрлерін анықтайды.
2) ата-аналардың (заңды өкілдердің) бастамасы бойынша немесе ерекше білім беру қажеттіліктерін қайта бағалау қажеттілігі туралы психологиялық-педагогикалық қолдауқызметінің шешімі негізінде білім беру ұйымдарының сұранысы бойынша ПМПК-дағыерекше білім беру қажеттіліктерін қайта бағалауды.
      6.  Ерекше  білім  беруге  қажеттіліктерді  бағалау  тәртібі  ерекше  білім  беруге қажеттіліктері  бар  балалардың  екі  тобын  айқындайтын  оқу  қиындықтарының себептеріне байланысты жүзеге асырылады.
      7.  Оқу  қиындықтарының  себептеріне  байланысты  бірінші  топты  әртүрлі психикалық  функциялардың  (ақы-ой  әрекеті,  қабылдау,  зейін,  есте  сақтау) жеткіліксіздігінен  мектептегі  белгілі  бір  дағдыларды  меңгеруде  қиындықтары  бар балалар, сондай-ақ даму мүмкіндігі шектеулі:
1) 1-3 деңгейдегі жалпы сөйлеу қабілеті дамымаған есту қабілеті зақымдалған (есту аймағында  есту  қабілеті  орташа  40-тан  80  децибелге  дейін  естімейтін  және  нашар еститін, оның ішінде кохлеарлық имплантациядан кейінгі балалар);
2) көру қабілеті зақымдалған (көзі көрмейтіндер – көру сезімінің толық болмауымен, жақсы көретін көзге көзілдірік киюмен 0,04-ке дейін жарық сезуімен немесе қалдық көрумен және нашар көретін балалар – жақсы көретін көзге көзілдірік киюмен 0,05-тен 0,4-ке дейін көру өткірлігімен);
3) зердесі зақымдалған (ақыл-ой кемістігі бар);
4) психикалық дамуы тежелген;
      5)  сөйлеу  қабілеті  зақымдалған  (1-3  деңгейдегі  жалпы  сөйлеу  дамымаған, фонетикалық-фонематикалық сөйлеу дамымаған, ринолалия, дизартрия, ауыр тұтығу, жазбаша сөйлеу бұзылыстары бар (дислексия, дисграфия);
6) тірек-қимыл аппараты бұзылған;
      7)  эмоциялық-ерік  бұзылыстары  бар  (қарым-қатынас  және  әлеуметтік  өзара әрекеттесу  бұзылыстарымен  (аутизммен),  мінез-құлық  бұзылыстарымен  және қиындықтарымен);
8) күрделі (біріктірілген) бұзылыстармен балалар кұрайды.
      8.  Екінші  топқа  ақыл-ой  және  физикалық  дамуы  бұзылмаған  балалар  кіреді, олардың ерекше білім беру қажеттіліктері олардың білім беру процесіне енуіне кедергі келтіретін әлеуметтік-психологиялық және басқа факторлармен анықталады:
      1)  әлеуметтік  осал  топтағы  отбасыларда  тәрбиеленетін,  микроәлеуметтік  және педагогикалық қараусыз қалған балалар;
2) жергілікті қоғамға бейімделуде қиындықтарға тап болған балалар (босқындар, мигранттар, қандастар);
3) мүгедектігі бар балалар.
9. Даму мүмкіндіктерінің шектелуіне байланысты оқу қиындықтары бар бірінші топбалалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау келесі қажеттіліктерді анықтау үшін жүргізіледі:
1) оқу жоспары мен оқу бағдарламаларын өзгерту;
2) оқыту нәтижелерін бағалау тәсілдері мен критерийлерін өзгерту;
      3)  оқытудың  вариативтік,  арнайы  және  баламалы,  оның  ішінде  мінез-құлықты қолданбалы талдау қағидаттарына негізделген әдістерін пайдалану;
4) оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендер (бұдан әрі – ОӘК) іріктеу, жеке оқу материалдарын дайындау;
      5)  педагог-психологты,  арнайы  педагогті  (оның  ішінде  олигофренопедагог, сурдопедагог,  тифлопедагог,  логопед  (логопед-мұғалім),  педагог-ассистентті  арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау;
6) оқыту бағдарламасын таңдау (жалпы білім беретін, арнайы);
7) кедергісіз орта құру және оқу орнын бейімдеу;
8) компенсаторлық және техникалық құралдармен қамтамасыз ету;
9) әлеуметтік педагогті сүйемелдеу;
10)  "Медициналық-әлеуметтік  сараптама  жүргізу  қағидаларын  бекіту  туралы" Қазақстан  Республикасы  Премьер-Министрінің  орынбасары  -  Еңбек  және  халықты әлеуметтік  қорғау  министрінің  2023  жылғы  29  маусымдағы  №  260   ( бұйрығынаНормативтік  құқықтық  актілерді  мемлекеттік  тіркеу  тізілімінде  №  32922  болып тіркелген)  сәйкес  жүріп-тұруы  қиын  мүгедектігі  бар  балаларға  арналған  жеке көмекшінің қызметі.
Ескерту. 9-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023 № 300(алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
10.  Бірінші  топтағы  балалардың  ерекше  білім  берілуіне  қажеттіліктерін 
қанағаттандыру  үшін  "Мектепке  дейінгі,  бастауыш,  негізгі  орта,  жалпы  орта, техникалық  және  кәсіптік,  орта  білімнен  кейінгі  білім  беру,  мамандандырылған, арнаулы  білім,  жетім  балалар  мен  ата-анасының  қамқорлығынсыз  қалған  балаларға арналған  білім  беру  ұйымдарында,  балаларға  және  ересектерге  қосымша  білім  беру ұйымдарынының  үлгілік  қағидаларын  бекіту  туралы"  Қазақстан  Республикасы 
Оқу-ағарту  министрінің  2022  жылғы  31  тамыздағы  №  385   (Нормативтік  бұйрығынақұқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29329 болып тіркелген) сәйкес ПМПК  қорытындысы  мен  ұсыныстары  және  психологиялық-педагогикалық  қолдау қызметінің  (немесе)  білім  беру  ұйымының  педагогикалық  кеңесінің  шешімі  негіз болып табылады.
Ескерту. 10-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023 № 300(алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
11. Екінші топтағы балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау:
      1)  оқу  жоспары  мен  оқу  бағдарламаларын  өзгертпей  оқытуда  жеке  тәсілді қамтамасыз етуге;
2) үлгілік оқу жоспарының вариативтік компоненті есебінен қосымша сабақтарды ұйымдастыруға;
3) оқу орнын бейімдеуге;
4) мектеп психологтің қолдау;
5) әлеуметтік педагогтің қолдау қажеттіліктерін анықтау үшін жүргізіледі.
      12.  Екінші  топтағы  балалардың  ерекше  білім  берілуіне  қажеттіліктерін 
қанағаттандыру үшін психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің және (немесе) білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінің шешімі негіз болып табылады.
© 2012. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің «Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институты» ШЖҚ РМК

Мектепке дейінгі, орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру, қосымша білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру қағидаларын бекіту туралы
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 6  бұйрығы.  Қазақстан  Республикасының  Әділет  министрлігінде  2022  жылғы  18 қаңтарда № 26513 болып тіркелді.
Ескерту. Тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023  № (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен. 300 "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының  31) тармақшасына сәйкес  5-бабы БҰЙЫРАМЫН:
Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023 № 300(алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
      1.  Осы  бұйрыққа  қосымшаға  сәйкес  Мектепке  дейінгі,  орта,  техникалық  және кәсіптік,  орта  білімнен  кейінгі  білім  беру,  қосымша  білім  беру  ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру  бекітілсін. қағидалары
Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023 № 300(алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
2. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің Мектепке дейінгі 
және орта білім беру комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:
1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;
2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;
3)  осы  бұйрық  мемлекеттік  тіркеуден  өткеннен  кейін  он  жұмыс  күні  ішінде Қазақстан  Республикасы  Білім  және  ғылым  министрлігінің  Заң  департаментіне  осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.
      3.  Осы  бұйрықтың  орындалуын  бақылау  жетекшілік  ететін  Қазақстан 
Республикасының Білім және ғылым вице-министріне жүктелсін.
4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.
Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрі
А. Аймагамбетов
Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрі
2022 жылғы 12 қаңтардағы
№ 6 бұйрығына
қосымша
Мектепке дейінгі, орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру, қосымша білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру қағидаларын бекіту туралы
Ескерту. Тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023  № (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен. 300
1. Жалпы ережелері
1. Осы Мектепке дейінгі, орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі 
білім беру, қосымша білім беру ұйымдарындағы психологиялық-педагогикалық қолдапотыру  қағидалары  (бұдан  әрі  –  Қағидалар)  "Білім  туралы"  Қазақстан  Республикасы Заңының   31)  тармақшасына  сәйкес  әзірленді  және  мектепке  дейінгі,  орта,  5-бабытехникалық  және  кәсіптік,  орта  білімнен  кейінгі  білім  беру,  қосымша  білім  беру ұйымдарында (бұдан әрі – білім беру ұйымдары) психологиялық-педагогикалық қолдап
отыру тәртібін реттейді.
Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023 № 300(алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:
      1)  білім  алу  үшін  арнаулы  жағдайлар  –  ерекше  білім  беруді  қажет  ететін адамдардың  (балалардың),  сондай-ақ  мүмкіндігі  шектеулі  балалардың  оларсыз  білім беру  бағдарламаларын  меңгеруі  мүмкін  болмайтын,  оқу,  сондай-ақ  арнаулы,  жеке дамыту  мен  түзеу-дамыту  бағдарламаларын  және  оқыту  әдістерін,  техникалық,  оқу және  өзге  де  құралдарды,  тыныс-тіршілік  ортасын,  психологиялық-педагогикалық 
қолдап  отыруды,  медициналық,  әлеуметтік  және  өзге  де  көрсетілетін  қызметтерді қамтитын жағдайлар;
2) ерекше білім беруді қажет ететін адамдар (балалар) – тиісті деңгейде білім алу және  қосымша  білім  алу  үшін  арнаулы  жағдайларға  тұрақты  немесе  уақытша қажеттілік көріп жүрген адамдар (балалар);
3) ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау – білім алу үшін қажетті арнаулы 
жағдайларды айқындау;
4) психологиялық-педагогикалық қолдап отыру – білім беру ұйымдарында іске асырылатын, процесінде ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау негізінде ерекше білім беруді қажет ететін адамдарды (балаларды) ойдағыдай оқыту және дамыту үшін әлеуметтік-психологиялық  және  педагогикалық  жағдайлар  жасалатын жүйелі-ұйымдастырылған қызмет.
2. Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру тәртібі
3. Психологиялық-педагогикалық қолдап отыруға:
1) тәрбиеленушінің/білім алушының ерекше білім беру қажеттіліктерін анықтауды және бағалауды;
      2)  ерекше  білім  беру  қажеттіліктері  бар  педагогтер  мен  тәрбиеленушінің/білім алушының отбасына консультативтік-әдістемелік көмек көрсетуді;
3) ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдарды (балаларды) табысты оқыту, дамыту  және  әлеуметтендіру  үшін  әлеуметтік-психологиялық  және  педагогикалық жағдайлар жасауды қамтиды.
4. Мектепке дейінгі, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім беру деңгейлерінде психологиялық-педагогикалық  қолдап  отыруды  қамтамасыз  етуді  білім  беру ұйымының педагогтері мен мамандары жүзеге асырады.
5. Психологиялық-педагогикалық қолдап отыру:
      1)  мінез-құлық  және  эмоционалдық  проблемалары,  қолайсыз  психологиялық факторлары  (отбасындағы  тәрбиенің  бұзылуы,  бала-ата-ана  және  отбасы  ішілік қарым-қатынастар) бар;
2) әлеуметтік-психологиялық, экономикалық, лингвистикалық мәдени сипаттағы кедергілері (әлеуметтік қауіпті отбасы балаларының педагогикалық немқұрайлылығы, жергілікті  қоғамға  бейімделуде  қиындықтарға  тап  болған  балалар  (босқындар, мигранттар, кандастар және т.б. отбасылар) бар;
3)  даму  мүмкіндіктері  шектеулі  (есту,  көру,  интеллект,  сөйлеу,  тірек-қимыл 
аппараты,  психикалық  дамуы  тежелген  және  эмоционалдық-еріктік  бұзылыстар) адамдардың  (балалардың)  білім  беру  қажеттіліктерін  бағалау  негізінде  жүзеге асырылады.
      6.  Ерекше  білім  беру  қажеттіліктерін  бағалау  және 
психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялардың (бұдан әрі – ПМПК)ұсынымдарының  негізінде  мүмкіндігі  шектеулі  балаларды 
психологиялық-педагогикалық  қолдап  отыруды  сабақ  барысында  тәрбиешілер/педагогтер,  сондай-ақ  арнайы  педагогтер,  психологтар,  әлеуметтік  педагогтер, педагог-ассистенттер, топтық сабақтарды ұйымдастыру негізінде жүзеге асырады.Осы Қағидалардың 5-тармағының 1) және 2) тармақшаларында көрсетілген ерекше білім  беру  қажеттіліктері  бар  адамдар  (балалар)  санаттарын психологиялық-педагогикалық  қолдап  отыруды  тәрбиешілер/педагогтер  сабақтар, факультативтік, пәндік үйірмелер мен қосымша сабақтар барысында жүзеге асырады, 
сондай-ақ  педагогикалық  психологтар,  әлеуметтік  педагогтер  арнайы  білім  беру қажеттіліктерін  бағалау  негізінде  педагог-психологпен  және  әлеуметтік  педагогпен бірлесіп жүзеге асырады.
      7.  Психологиялық-педагогикалық  қолдап  отырудың  мазмұны  келесі 
әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық жағдайларды қамтиды:
1) жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын бейімдеу немесе жеке оқу жоспарларымен  бағдарламаларын  құрастыру  түріндегі  оқу  жоспарлары  мен  оқу  жоспарларына өзгерістер енгізу;
2) оқу нәтижелерін бағалау тәсілдерінің өзгеруі (оқушының жетістігі). Бағалау 
әдістері  өзгерген  кезде  бақылау  тапсырмалары  мен  бағалау  критерийлері  білім алушының  жеке  мүмкіндіктерін  ескере  отырып  және  жүзеге  асырылатын  оқу бағдарламасының мазмұнын ескере отырып таңдалады;
3) вариативті, арнайы және баламалы оқыту әдістерін қолдану. Оқыту әдістерін қолдану формасы немесе әдісі білім алушының жеке ерекшеліктеріне (тапсырмалардыңкөлемін, санын азайту, тапсырмаларды орындау уақытын қысқарту немесе ұлғайту, оқутапсырмаларын  жеңілдету,  қысқа  және  қадамдық  нұсқауларды  қолдану, тапсырмаларды  дауыстап  айту,  тапсырма  үлгілерін,  кестелерді,  анықтамалық материалдарды және т.б. ұсыну). Баламалы оқыту әдістері мен технологиялары белгілі 
бір психикалық функциялардың (қабылдау, есте сақтау, зейін, праксис) бұзылуынан туындаған нақты оқу қиындықтары бар оқушыларға қатысты қолданылады. Оқытудың балама  әдістері  мен  технологиялары  педагогикалық  психологтар  мен  арнайы педагогтардың жеке дамыту жұмыстарында (жаһандық оқу әдісі, "Нумикон" әдістемесі бойынша санау жаттығулары, Монтессори жүйесі) қолданылады.
4)  оқулықтарды,  оқу-әдістемелік  құралдарды  таңдау,  жеке  оқу-әдістемелік кешендерді дайындау. Көру қабілеті бұзылған балалар үшін арнайы оқулықтар, жұмыс дәптерлері және басқа оқу құралдары қолданылады (үлкен баспа кітаптары; зағиптарға арналған  Брайль  қарпімен  басылған  оқулықтар;  рельефтік  сызбалар,  диаграммалар, арнайы муляждар), тірек-қимыл аппараты (үлкен әріптермен жазылған рецепттер), есту(символдарды  пайдаланатын  оқулықтар  (қолмен  сөйлеу);  субтитрлері  бар  бейнелер; оқу компьютерлік бағдарламалар), ақыл-ой кемістігі. Сәйкес үлгідегі арнайы мектептерүшін шығарылған оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендер;
5) оқыту формасын таңдау. Мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту мен тәрбиелеу: жалпы  білім  беретін  топта/сыныпта,  жалпы  білім  беретін  ұйымның  арнайы  тобында/сыныбында немесе арнайы мектепке дейінгі ұйымда, арнайы мектепте (ата-анасының келісімімен  және  ПМПК,  үйде  (дәрігерлік  консультациялық  комиссияның  (ВКК) қорытындысы бойынша);
6) кедергісіз орта құру және білім алушылардың білім беру ұйымына физикалық қолжетімділігін қамтамасыз ету үшін оқу орнын бейімдеу:
1) қозғалысы шектелген (мектепке тасымалдау, пандустар, қоршаулар, көтергіштер, лифт, арнайы жабдықталған кабинет) орын (үстел, орындық), жалпы аумақтар (дәретхана, асхана),
2) көру қабілеті нашар  (соқырлар,  нашар  көретіндер):  тактильді  жолдар,  тактильді  индикаторлар, 
қоршаулар,
3) есту қабілеті нашар (көру) үстелдер, дыбыс күшейтетін жабдық). Оқу орнын  бейімдеу  оқу  ортасын  оқушының  жеке  ерекшеліктеріне  (дене  ерекшеліктері  (есту, көру): мінез-құлық ерекшеліктері) бейімдеуді көздейді;
7) "Мүгедектігі бар адамдарға берілетін техникалық көмекші (орнын толтырушы) құралдардың,  арнаулы  жүріп-тұру  құралдарының  және  көрсетілетін  қызметтердің сыныптауышын  бекіту  туралы"  Қазақстан  Республикасы  Премьер-Министрінің орынбасары  -  Еңбек  және  халықты  әлеуметтік  қорғау  министрінің  2023  жылғы  30 маусымдағы № 284  (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу  бұйрығына
тізілімінде № 32984 болып тіркелген) сәйкес алынған мүмкіндігі шектеулі (тірек-қимылаппараты,  есту,  көру,  сөйлеу  бұзылыстары  бар)  білім  алышулар  үшін  техникалық көмекші (орнын толтырушы) құралдар мен арнаулы жүріп-тұру құралдарын пайдалану.Арнайы жағдайлар жасау үшін білім беру ұйымдары техникалық көмекші (орнын толтырушы)  құралдар  мен  арнаулы  жүріп-тұру  құралдарын,  дамыту құрал-жабдықтарын "Мектепке дейінгі, орта білім беру ұйымдарын, сондай-ақ арнайы білім беру ұйымдарын жабдықтармен және жиһазбен жарақтандыру нормаларын бекіту
туралы"  Қазақстан  Республикасы  Білім  және  ғылым  министрінің  2016  жылғы  22 қаңтардағы  №  70   (Нормативтік  құқықтық  актілерді  мемлекеттік  тіркеу  бұйрығынатізілімінде № 13272 болып тіркелген) сәйкес сатып алады және пайдаланады.
8) мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы психологиялық-педагогикалық қолдау (психолог,  арнайы  педагог,  педагог-ассистент)  ПМПК  қорытындысы  мен  ұсынысы негізінде жүзеге асырылады.
Ескерту. 7-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023 № 300(алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
8. Психологиялық-педагогикалық қолдап отыру білім беру ұйымының Жарғысына, білім беру және ғылым саласындағы нормативтік құқықтық актілерге, осы Қағидаларға,  білім  беру  ұйымы  мен  ерекше  білім  беруге  қажеттіліктері  бар  адамдардың  (балалардың)  ата-анасы  арасындағы  келісімге  сәйкес  жүзеге  асырылады. Психологиялық-педагогикалық  қолдап  отыру  педагогтері  білім  беру  ұйымының педагогикалық  кеңесінің  құрамына  кіреді,  әдістемелік  бірлестіктердің  жұмысына қатысады.
      9.  Білім  беру  ұйымдарында  психологиялық-педагогикалық  қолдап  отыруды қамтамасыз ету екі кезеңнен тұрады:
Бірінші кезең:
      Жалпы  білім  беру  ұйымының  басшысы  психологиялық-педагогикалық  қолдап отыруды  ұйымдастыру  туралы  ережені  шығарады  және  бекітеді, 
психологиялық-педагогикалық  қолдап  отыру  жөніндегі  мамандардың  құрамы  мен міндеттерін бекітеді, педагогтер мен мамандардың кәсіби өсуі үшін пәнаралық негізіне жағдай жасайды.
Білім беру ұйымы басшысының орынбасарлары білім алушылардың білім беру қажеттіліктерін бағалау процесін ұйымдастырады, білім беру қажеттіліктерін бағалау кезеңінде  және  тәрбиеленушілерді/білім  алушыларды  психологиялық-педагогикалық қолдап отыру процесінде тәрбиешілер/педагогтер, мамандар және ата-аналардың өзара 
іс-қимылын реттейді, психологиялық-педагогикалық қолдап отыруды жүзеге асыратын мамандардың құжаттамасын жинау мен қалыптастыруды бақылау.
      Сынып  жетекшілері  пән  мұғалімдері  мен  ата-аналардың  өзара  іс-қимылын ұйымдастырады,  білім  беру  ұйымының  әлеуметтік  педагогтерімен  бірлесе  отырып баланың  дамуының  әлеуметтік  жағдайын  зерттейді,  сабақ  уақытында  және  сабақтан тыс уақытта қолайлы эмоционалдық-психологиялық климатқа жағдай жасайды.
      Білім  беру  ұйымының  тәрбиешілері  білім  алушылардың  оқу  бағдарламаларын меңгеруінде қиындықтарды анықтау мақсатында оқу жетістіктерін бақылайды, кәсіптікэтиканы және ерекше білім беруге қажеттіліктері бар адамдардың (балалардың) жеке 
ерекшеліктеріне  байланысты  құпиялылықты  сақтайды,  қажет  болған  жағдайда  білім беру  ұйымның  психологтарынан,  әлеуметтік  педагогтерден  немесе  арнайы педагогтерден кеңес алады.
Екінші кезең:
Білім беру қажеттіліктерін бағалау немесе ПМПК ұсынымы негізінде білім беру ұйымының басшысы ерекше білім беруге қажеттіліктері бар адамдарды (балаларды) психологиялық-педагогикалық қолдап отырудың жеке бағдарламаларын, оның ішінде жеке оқу жоспарларын, жеке/бейімделген білім беру бағдарламаларын, мамандардың жеке дамыту бағдарламаларын, ерекше қажеттіліктері бар адамадардың (балалардың) 
тізімін бекітеді.
     Білім  беру  ұйымы  басшысының  орынбасарлары  психологиялық-педагогикалық қолдап  отыру  процесін  ұйымдастырады  және  бақылайды,  ерекше  білім  беруге қажеттіліктері  бар  адамдарды  (балаларды)  психологиялық-педагогикалық  қолдап отыру жеке бағдарламасын жасауға, қолдап отырудың нәтижелерін, тәрбиеленушінің 
даму  динамикасын,  оқушының  жетістіктерін  талқылауда  қатысады,  мүмкіндігі шектеулі  оқушыларды/білім  алушыларды  сабақтан  тыс  және  бос  уақытындағы іс-шараларға қосады, ерекше білім беруге қажеттіліктері бар адамдарды (балаларды) жеке  қолдау  процесінің  тиімділігін  арттыру  мақсатында  білім  беру  ұйымында педагог-ассистенттерді ротациялауды жүзеге асырады.Білім беру ұйымының педагогтері оқу бағдарламаларын бейімдейді, оқу процесін дараландырады және ерекше білім беруге қажеттіліктері бар адамдардың (балалардың) жетістіктерін  бағалайды,  білімдеріндегі,  біліктеріндегі,  дағдылардағы  олқылықтарды толтырады,  оқулықтарды,  оқу  материалдарды  таңдайды,  ерекше  білім  беруге 
қажеттіліктері бар адамдардың (балалардың) даму жеке ерекшеліктерін ескере отырып,оқу процесін ұйымдастырады, физикалық, психикалық және моральдық денсаулығын сақтау  мақсатында  сабақтарда  және  сабақтан  тыс  жұмыстарда  эмоционалдық жайлылық атмосферасын құрады.
Педагог-ассистент ерекше білім беруге қажеттіліктері бар адамдардың (балалардың) сабақта және өз бетінше оқу іс-әрекетінде өзін-өзі ұстау ережелерін сақтау қабілетін жеке  қолдау  арқылы  қалыптастыруға  көмектеседі.  Психофизикалық  дамуы  мен мінез-құлқы  бұзылған  білім  алушыларға  тұрақты  негізде  педагог-ассистент қызметтерін көрсету ПМПК ұсынымдары негізінде жүзеге асырылады.Психологиялық-педагогикалық қолдап отыру кеңесінің шешімімен мінез-құлқында жеңіл  ақаулары  бар  және  сабақта  бейімделуінде  қиындықтары  бар  оқушыларға 
көмекші мұғалімнің қызметі тек бір тоқсанға ғана көрсетіледі. Педагог-ассистенттің көмегіне  бұдан  әрі  қажеттілік  ПМПК  қорытындысы  мен  ұсынымы  бойынша тағайындалады.Педагог-психологтың немесе әлеуметтік педагогтың көмегіне мұқтаждық білім беру  ұйымындағы  психологиялық-педагогикалық  қолдап  отырудың  бағалауымен анықталады.Арнайы педагогтер, педагог-ассистенттер мүмкіндігі шектеулі балалардың білім 
алу қажеттіліктерін бағалауға, психологиялық-педагогикалық қолдап отырудың жеке бағдарламаларын,  оның  ішнде  жеке  оқу  жоспарларын,  жеке/бейімделген  оқу жоспарларын, жеке даму бағдарламаларын дайындауға қатысады және жүзеге асырады,
жеке, топтық, кіші топтық дамыту сабақтарын жүргізеді.
      10.  Кіші  топтық  (2-4  бала),  топтық  (6-8  бала)  сабақтарын  өткізу  үшін  арнайы педагогтер  жеке  әзірленетін  бағдарламалардың  жалпы  мазмұны  принципі  бойынша ерекше білім беруге қажеттіліктері бар адамдардың (балалардың) біріктіреді. Ерекше білім беруге қажеттіліктері бар адамдар (балалар) үшін аптасына жеке, топтық, топтық 
сабақтардың  саны  олардың  жеке  қажеттіліктері  мен  мүмкіндіктерін  ескере  отырып белгіленеді.
11. Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті  стандарттарын  бекіту  туралы"  Қазақстан  Республикасы  Оқу-ағарту министрінің  2022  жылғы  3  тамыздағы  №  348   сәйкес  (Нормативтік  бұйрығынақұқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген) сәйкес ерекше  білім  беру  қажеттіліктері  бар  әрбір  жас  тобы  үшін  ұйымдастырылған  оқу іс-әрекетінің ұзақтығына айқындалады және орта білім беру ұйымында – 45 минутты құрайды.
Ескерту. 11-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 29.09.2023 № 300(алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
      12.  Мінез-құлық  бұзылыстары  бар  4-6  бала  болған  жағдайда  сабақтар  қазіргі заманғы  әдістерді,  технологияларды  және  әдістерді  (оның  ішінде  мінез-құлықты қолданбалы  талдау  принциптеріне  негізделген)  пайдалана  отырып,  қиын мінез-құлықтан  өтуге  бағытталған  арнайы  жабдықталған  кабинетте  (кабинетте) өткізіледі.
      13.  Жеке,  топтық,  топтық  сабақтарды  өткізу  үшін  мамандар  кабинеттері құрал-жабдықтармен және оқу-дидактикалық материалдармен жабдықталады.
14. Балаға қажетті психологиялық-педагогикалық қолдап отырудың көлемі мен мазмұны оқу жылы ішінде бірнеше рет жүргізілетін арнайы білім беру қажеттіліктерін бағалауға сәйкес келеді.
      15.  Мүмкіндігі  шектеулі  балаларға  арнайы  жағдайлар  жасау  үшін  білім  беру ұйымдарында арнайы топтар/ сыныптар құрылады.
      16.  Ерекше  білім  беру  қажеттіліктері  бар  адамдарды  (балаларды) 
психологиялық-педагогикалық қолдап отыру, оның ішінде білім беру қажеттіліктерін психологиялық-педагогикалық  бағалау  ағымдағы  жылдың  1  қыркүйегінен  келесі жылдың 25 мамырына дейін жүзеге асырылады.
17. Психологиялық-педагогикалық қамтамасыз ету процесін бақылауды білім беру ұйымының  әкімшілігі  нормативтік  құқықтық  актілердің,  білім  беру  процесіне қатысушылардың қызметтік міндеттерінің негізінде жүзеге асырады.
      18.  "Педагог  мәртебесі  туралы"  Қазақстан  Республикасының   сәйкес  Заңынамектепке дейінгі ұйымның психологиялық-педагогикалық қолдап отыру педагогтерініңнормативтік оқу жүктемесі 24 сағатты, орта білім беру ұйымында - аптасына 16 сағаттықұрайды.
Педагог-ассистенттерге ай сайынғы тарифтік ставкалар (лауазымды лауазымдық жалақылар) апта сайынғы нормативтік оқу жүктемесіне сәйкес төленеді және олардың баланы  астрономиялық  сағаттарда  алып  жүруге  кеткен  жұмыс  уақытының  құнына қарай  белгіленеді.  Сабақтар  арасындағы  қысқа  үзілістер  (үзілістер) педагог-ассистенттің жұмыс уақыты болып табылады.Жалпы білім беру ұйымындағы логопед (логопед), психолог (педагог-психолог), арнайы  педагог  (дефектолог)  1  лауазымына  шаққандағы  ерекше  білім  беру қажеттіліктері бар адамдар (балалар) саны 12-14 баладан аспайды.
19. Педагогтердің қызметін үйлестіру және психологиялық-педагогикалық қолдап отыру  бойынша  әдістемелік  көмек  көрсету  үшін  жалпы  білім  беру  ұйымдарының базасында білім беруді басқару органының бұйрығымен облыстық (қалалық, аудандық)инклюзивті  тәжірибені  дамыту  және  тәжірибе  алмасу  ресурстық  орталықтары құрылады.
      20.  Білім  беру  процесінің  қатысушылары  білім  беру  ұйымының  әкімшілігі, педагогикалық ұжымы (педагогтер, тәрбиешілер, психолог (педагог-психолог), логопед(педагог-логопед),  арнайы  педагог,  әлеуметтік  педагог,  педагог-ассистент),  басқа  да қызметкерлер,  тәрбиеленушілер/білім  алышулыр,  оның  ішінде  ерекше  білім  беру қажеттіліктері бар адамдар (балалар) және олардың ата-аналары (заңды өкілдері) болып
табылады.  Білім  беру  үдерісіне  қатысушылардың  өзара  қарым-қатынасы  оқытуды/тәрбиені ізгілендіру қағидаттары мен ұжымдық көзқарасқа негізделген.
      21.  Әкімшілік  ерекше  білім  беру  қажеттіліктері  бар  адамдарды  (балаларды) психологиялық-педагогикалық  қолдап  отыруды  ұйымдастыру  мен  сапасына,  оқу үдерісіне барлық қатысушылардың толерантты мінез-құлық мәдениетіне негізделген қауіпсіз  және  психологиялық  жайлы  ортаны  қамтамасыз  етуге,  ерекше  білім  беруге қажеттіліктері бар балалар туралы жеке ақпараттың құпиялылығын сақтайды.
      22.  Білім  беру  ұйымдарының  психологтары,  педагогтері  ерекше  білім  беру қажеттіліктері бар балалармен жұмыс жасауда тиісті кәсіптік-педагогикалық даярлыққаие,  осы  Қағидаларға,  "Педагог  қызметкерлер  мен  оларға  теңестірілген  тұлғалардың лауазымдарының  үлгілік  біліктілік  сипаттамаларын  бекіту  туралы"  Қазақстан Республикасы  Білім  және  ғылым  министрінің  2009  жылғы  13  шілдедегі  №  338  (нормативтік  құқықтық  актілерді  мемлекеттік  тіркеу  тізілімінде  №  5750  бұйрығына
болып  тіркелген),  мектеп  жарғысына,  ата-аналармен  (заңды  өкілдермен) 
келісім-шартқа сәйкес психологиялық-педагогикалық қолдап отыруды және балаларды кәсіби деңгейде оқытуды/тәрбиелеуді жүзеге асырады.
23. Әкімшілік пен оқытушылар:
1) эксперименттік жұмыс, педагогикалық тәжірибеге психологиялық-педагогикалыққамтамасыз етудің жаңа әдістері мен технологияларын енгізеді;
      2)  тәрбиеленушілердің/білім  алушылардың  ерекше  білім  беру  қажеттіліктерін ескере  отырып,  психологиялық-педагогикалық  қолдап  отыруды  ұйымдастырудың әдістері мен нысандарын еркін таңдайды;
3) білім беру ұйымының алқалы басқару органдарының жұмысына қатысады;
4) психологиялық-педагогикалық қолдап отыру мәселелері бойынша біліктілікті 
арттырады;
5) санатты жақсарту мақсатында мерзімінен бұрын аттестаттаудан өтеді;
 6)  психологиялық-педагогикалық  қызметтегі  табыстары  үшін  мемлекеттік 
наградалар, құрметті атақтар, наградалар және жеке шәкіртақылар түріндегі моральдық және материалдық көтермелеуді алады.
© 2012. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің «Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институты» ШЖҚ РМК

Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидаларын бекіту туралы

 

Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің м.а. 2022 жылғы 25 тамыздағы №377 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2022 жылғы 26 тамызда № 29288 болып тіркелді

 

       "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабы 46-25) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

 

       1. Осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі Балалардың құқықтарын қорғау комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

 

       3) осы бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде осы тармақтың 1), 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің Заң департаментіне ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Министрдің міндетін атқарушы Ш.Каринова

Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің
міндетін атқарушы
2022 жылғы 25.08 №377 бұйрығына қосымша

Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидалары

 

 

 1-тарау. Жалпы ережелер

 

       1. Осы Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидалары "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабының 46-25) тармақшасына сәйкес әзірленді және орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің (бұдан әрі - психологиялық қызмет) жұмыс істеу тәртібін айқындайды.

      2. Психологиялық қызмет білім алушылар мен тәрбиеленушілердің оқу іс-әрекетінің білім беру уәждемесін, үлгерімін, шығармашылық өзін-өзі іске асыруын қалыптастыру, психологиялық жай-күйін тұрақтандыру, бейінді өзін-өзі айқындау және басқа да қолайлы жағдайлары бойынша орта білім беру ұйымының алқалы органы болып табылады.

      Психологиялық қызметтің жұмысы білім беру қызметіндегі қиындықтарды анықтауға және диагностикалауға, консультация беруге, білім беру ортасы жағдайында психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу мен қолдау көрсетуге, білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, педагогтердің, ата-аналардың немесе өзге де заңды өкілдердің психологиялық салауаттылығын сақтау және нығайтуға бағытталған.

      3. Психологиялық қызметтің жұмысы:

      1) бастауыш білім беру деңгейінде – әрбір білім алушының бейімделуі және шығармашылық қабілеттерін қалыптастыру кезінде танымдық және оқу уәждемесін, дербестігін және өзін-өзі реттеуді дамытуда қолдау көрсету;

      2) негізгі орта білім беру деңгейінде - оқытудың жаңа жағдайларына бейімделу, білім алушылар мен тәрбиеленушілердің танымдық және оқу іс-әрекетін дамыту, жеке және құндылық-мағыналық өзін-өзі дамыту және өзін-өзі тану міндеттерін шешуде қолдау көрсету, танымдық процестерге тұрақтылықты қалыптастыру;

      3) жалпы орта білім беру деңгейінде – білім алушы мен тәрбиеленушіге өзін-өзі анықтауға және жеке сәйкестілікке, бейінді бағдарлануға көмек көрсету, мақсат қою және дербес шешімдер қабылдау қабілетін дамытуға, орнықты дүниетанымды қалыптастыруға жәрдемдесу болып табылады.

      Психологиялық қызметтің жұмысын орта білім беру ұйымдарының басшысы қамтамасыз етеді.

      4. Психологиялық қызметтің құрылымы, мамандар құрамы, жылдық жоспары орта білім беру ұйымдарының типімен, түрімен және міндеттерімен айқындалады.

      5. Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің құрамына орта білім беру ұйымы басшысының (директордың) орынбасары, педагог– психолог (штаттық кестеге сәйкес), әлеуметтік педагог кіреді.

      Психологиялық қызметтің құрамы орта білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен реттеледі және бекітіледі.

      Сынып жетекшілері, тәрбиешілер, кураторлар, пән мұғалімдері, медицина қызметкерлері білім алушылар мен тәрбиеленушілерді психологиялық-педагогикалық қолдау процесіне қатысады және лауазымдық міндеттеріне сәйкес ата-аналармен және өзге де заңды өкілдермен өзара іс-қимыл жасайды.

       6. Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін мамандардың лауазымдық міндеттері "Педагог лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 5750 болып тіркелген) сәйкес жүзеге асырылады.

 2-тарау. Орта білім беру ұйымдарында психологиялық қызметтің жұмыс істеу тәртібі

      7. Психологиялық қызметтің жұмыс істеу тәртібі:

      1) бақылау, әңгімелесу, диагностика жүргізу, сондай-ақ білім алушылар мен тәрбиеленушілерден, ата-аналардан немесе өзге де заңды өкілдер мен педагогтерден (бұдан әрі - білім беру процесіне қатысушылар) келіп түскен ауызша немесе жазбаша өтініштер (сұрау салулар) талдау арқылы білім алушылар мен тәрбиеленушілерді оқытудағы, дамыту мен тәрбиелеудегі қиындықтарды анықтау;

      2) білім алушылар мен тәрбиеленушілерге жеке немесе топтық әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету;

      3) білім алушылар және тәрбиеленушілермен, педагогтармен және ата-аналармен немесе өзге де заңды өкілдермен өзара іс-қимылдың интерактивті нысандарын қоса алғанда, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу жөніндегі іс-шараларды, педагогикалық кеңестер, семинарлар мен конференциялар ұйымдастыру және өткізу;

      4) әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін педагогтер мен мамандардың пәнаралық өзара іс-қимылын жүзеге асыру;

      5) білім алушылар мен тәрбиеленушілердің табысты әлеуметтенуі, кәсіби бағыттылығын, бейіндік оқу траекториясы мен жеке білім беру кеңістігін саналы таңдауына жағдай жасауды қамтиды.

      8. Психологиялық қызметтің жұмысы:

      1) кәсіптік әдепті сақтауды;

      2) баланың жеке басына эмпатия және құрмет көрсетуді;

      3) білім алушы мен тәрбиеленушінің жеке және жас ерекшеліктерін;

      4) психологиялық және педагогикалық білімді интеграциялауды;

      5) баланың құқықтары мен мүдделерін сақтай отырып, ақпараттың құпиялылығын;

      6) білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, ата-аналардың немесе өзге де заңды өкілдердің, педагогтердің денсаулығына, ар-намысы мен қадір-қасиетіне зиян келтіру мүмкіндігін болғызбауды;

      7) білім алушылар мен тәрбиеленушілерді білім беру процесінде сүйемелдеудің ғылыми, кешенділігін, бірізділігін, кезеңділігін және үздіксіздігін ескере отырып жүзеге асырылады.

      9. Педагог-психолог өз қызметін диагностикалық, консультациялық, дамытушылық (түзету), психологиялық-педагогикалық ағарту және ұйымдастыру-әдістемелік бағыттар бойынша жүзеге асырады:

      1) диагностикалық бағыт оқытудың бүкіл кезеңі ішінде білім алушылар мен тәрбиеленушілердің жеке және топтық қызметін, психологиялық-педагогикалық зерделеуін, олардың жеке ерекшеліктері мен бейімділіктерін, оқыту және тәрбиелеу процесінде, өзін-өзі кәсіптік тұрғыдан айқындауда әлеуетті мүмкіндіктерін айқындауды, сондай-ақ оқытудағы, дамудағы, әлеуметтік бейімделудегі бұзушылықтардың себептері мен тетіктерін анықтауды көздейді.

      2) консультациялық бағыт білім беру процесіне қатысушыларға көмек көрсету нысанында: олардың туындаған қиындықтардың табиғатын немесе себептерін түсінуінде, психологиялық проблемаларды талдау мен шешуде, жеке ерекшеліктерін айқындауда, жаңа әлеуметтік тәжірибені саналы және белсенді түрде игеруге жәрдемдесуде; жаңа көзқарастарды қалыптастыруда және өз шешімдерін қабылдауда көмек көрсету; әртүрлі психологиялық мәселелерді шешуде; білім беру процесіне қатысушыларға тұлғааралық қатынастардағы, өзін-өзі тану мен өзін-өзі дамытудағы қиындықтарға байланысты проблемаларды шешуде жеке және топтық қызметті көздейді;

      3) дамытушы (түзету) бағыт білім алушылармен және тәрбиеленушілермен жаңа білімге, дағдылар мен икемдерге қатысты уәждемені қалыптастыру, оларды игеру мүмкіндіктері, оқу және танымдық қызметте өзін-өзі көрсете алу мүмкіндіктері бойынша жеке жұмысты көздейді. Диагностика процесінде анықталған оқу қиындықтары мен баланың мінез-құлқындағы проблема; педагог-психологтың пән педагогтерімен, әлеуметтік және арнайы педагогтармен кешенді өзара іс-қимылы негізінде оқу материалын меңгерудегі қиындықтарды жеңу, ерекше білім беруді қажет ететін білім алушылар мен тәрбиеленушілердің психикалық және (немесе) физикалық жай-күйін түзету бойынша жұмысты ұйымдастыруды қамтиды ;

      4) психологиялық-педагогикалық ағарту ісі білім алушылар мен тәрбиеленушілердің, педагогтердің жеке кәсіби өсуіне, өзін-өзі анықтауына жәрдемдесуді; білім алушылар мен тәрбиеленушілерді оқытудағы, тәрбиелеу мен дамытудағы қиындықтарды болдырмау мақсатында алдағы уақытты алатын білімдерін одан әрі пайдалану үшін педагогтердің, ата-аналардың және өзге де заңды өкілдердің психологиялық-педагогикалық білімге деген қажеттілігін қалыптастыруды және ұмтылысын қолдауды көздейді (сынып сағаттары, семинарлар, ата-аналар жиналыстары, педагогикалық кеңестер, ата-аналар мен өзге де заңды өкілдер үшін интерактивті әдістер мен лекториялар өткізу);

      5) ұйымдастыру-әдістемелік бағыт ұйымдастыру-әдістемелік және ғылыми-әдістемелік жұмыс жүргізуді көздейді: білім беру және дамыту ортасының жағдайына мониторинг жүргізу, әлеуметтік, психологиялық-педагогикалық қолдау нәтижелерін талдау және оны сүйемелдеу бойынша ұсынымдар әзірлеу, білім алушылар мен тәрбиеленушілерді сүйемелдеуде пәнаралық тәсілді әзірлеу; орта білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық, әлеуметтік сүйемелдеу бойынша отандық және шетелдік ғылым мен практиканың жетістіктерін зерделеу, семинар-практикумдарға, конференцияларға қатысу; білім алушылар мен тәрбиеленушілерді психологиялық-педагогикалық және әлеуметтік сүйемелдеу технологияларын меңгеру бойынша семинарлар, тренингтер мен консультациялар ұйымдастыру және өткізуді көздейді.

       10. Білім алушылар мен тәрбиеленушілердің ерекше білім алу қажеттіліктерін бағалау "Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 4 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 26618 болып тіркелген) сәйкес жүзеге асырылады.

       Ерекше білім беруді қажет ететін білім алушылар мен тәрбиеленушілерді психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу "Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 6 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 26513 болып тіркелген) сәйкес жүзеге асырылады.

       11. Психологиялық қызметтің құрамына кіретін мамандардың қызметін ұйымдастыру үшін "Мектепке дейінгі, орта білім беру ұйымдарын, сондай-ақ арнайы білім беру ұйымдарын жабдықтармен және жиһазбен жарақтандыру нормаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 22 қаңтардағы № 70 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13272 болып тіркелген) сәйкес жабдықтармен және жиһазбен жарақтандырылған кабинеттер беріледі.

       12. Психологиялық қызметтің құрамына кіретін мамандар "Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары педагогтарының жүргізуі үшін міндетті құжаттардың тізбесін және олардың нысандарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 6 сәуірдегі № 130 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 20317 болып тіркелген) сәйкес есепке алу құжаттамасын жүргізеді.

       13. Білім алушылармен және тәрбиеленушілермен психологиялық диагностика, консультация беру және тренингтер (топтық, жеке) "Мектепке дейінгі ұйымдар, орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары үшін білім беру қызметтерін көрсетудің үлгілік шартының, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары үшін кәсіптік практиканы өткізуге арналған үлгілік шарттың және дуальды оқыту туралы үлгілік шарттың нысандарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 28 қаңтардағы № 93 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13227 болып тіркелген) 2-қосымшаға сәйкес ата-аналардың және өзге де заңды өкілдердің жазбаша келісімімен жүргізіледі .

      14. Білім алушылар мен тәрбиеленушілер психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді жүзеге асыратын мамандарға жүгіну кезінде:

      1) білім алушы немесе тәрбиеленуші өз қалауы бойынша сынып жетекшісіне, педагог-психологқа, әлеуметтік педагогке, пән мұғаліміне, орта білім беру ұйымының әкімшілігіне өзінің жеке жағдайына, мінез-құлқына, оқыту, тәрбиелеу және дамыту процесінде өзіне қатысты туындайтын қиындықтарға, сондай-ақ оның әлеуметтік немесе психологиялық салауаттылығы мен денсаулығына зиян келтіретін, оның құқықтары мен мүдделерінің бұзылу жағдайына қатысты мәселе бойынша жазбаша не ауызша жүгінеді;

      2) білім алушының немесе тәрбиеленушінің өтінішін психологиялық қызмет мамандары тіркейді және қарайды;

      3) педагог-психолог ата-аналармен немесе өзге де заңды өкілдерімен психологиялық-педагогикалық диагностика жүргізу, консультация беру және түзету бойынша білім алушы мен тәрбиеленушінің психологиялық саулығын қалпына келтіру үшін қажетті психологиялық көмек көрсету және жүргізу кестесін, форматын жазбаша келіседі;

      4) жүргізілген диагностикалық жұмыстың қорытындысы бойынша педагог-психолог орын алған жағдайдың себебін анықтайды, психологиялық-педагогикалық қорытынды шығарады және ұсынымдар әзірлейді, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу мамандарымен бірлесіп, орта білім беру ұйымдарының бірінші басшысы бекітетін жеке жұмыс жоспарын дайындайды.

      5) жеке жоспардың ұсынымдары мен бағдарламаларын орындау белгіленген кестеге сәйкес жүзеге асырылады;

      15. Ата-аналар немесе өзге де заңды өкілдер психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін мамандарға жүгіну кезде:

      1) ата-ана немесе өзге де заңды өкіл білім алушының немесе тәрбиеленушінің психологиялық жай-күйі, оны оқыту, дамыту және тәрбиелеу процесіндегі мінез-құлқы мәселелері, бала-ата-ана қатынастарының проблемалары бойынша жазбаша немесе ауызша нысанда сынып жетекшісіне, педагог-психологқа, әлеуметтік педагогке, пән мұғаліміне, орта білім беру ұйымының әкімшілігіне өтініш жасайды;

      2) ата-ана немесе баланың өзге де заңды өкілдерінің өтінішін психологиялық қызметтің мамандары тіркейді және қарайды;

      3) психологиялық қызметтің мамандары сынып жетекшісімен бірлесіп жағдайды зерделейді, орта білім беру ұйымының басшысын хабардар етеді және психологиялық қызметтің негізгі жауапты маманын айқындайды;

      4) алғашқы кездесуде педагог-психолог әңгімелесу жүргізеді, ата-ананы немесе өзге де заңды өкілді тыңдай отырып, білім алушының немесе тәрбиеленушінің жағдайы немесе мінез-құлқының пайда болу немесе өзгеру себептері туралы ұсынымды қалыптастырады, талап етілетін әлеуметтік, психологиялық-педагогикалық диагностиканың, консультация берудің, түзетудің, қолдаудың немесе сүйемелдеудің нысандары мен әдістерін айқындайды;

      5) психологиялық қызметтің мамандары әлеуметтік немесе психологиялық-педагогикалық сүйемелдеудің жеке жоспарын жасайды, оны орта білім беру ұйымының бірінші басшысы бекітеді;

      6) әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық сүйемелдеудің жеке жоспары 2 данада жасалады, оны ата-анасы немесе өзге де заңды өкілі жазбаша түрде куәландырады, олардың біреуі ата-анасына немесе өзге де заңды өкіліне беріледі, екіншісі орта білім беру ұйымында қалады;

      7) психологиялық жағдайында немесе мінез-құлқында, құқықтық, әлеуметтік немесе отбасылық-тұрмыстық проблемалар тәуекелі анықталған кезде білім алушы немесе тәрбиеленуші тиісті бейіндегі мамандарға (денсаулық сақтау, ішкі істер, халықты әлеуметтік қорғау органдары мен ұйымдары, кәмелетке толмағандардың істері және олардың құқықтарын қорғау жөніндегі комиссия) консультацияға жіберіледі.

      16. Педагогтердің психологиялық қызметтерге жүгіну кезіндегі іс-қимыл тәртібі:

      1) орта білім беру ұйымдарының педагогтері білім алушылар мен тәрбиеленушілердің эмоционалды-еріктік, мінез-құлық тәуекелдері мен оқуы мен дамуында қиындықтар, сондай-ақ кәсіби тұрғыда шаршау кезінде өзіндік проблемалар анықталған кезде психологиялық қызмет маманына жазбаша немесе ауызша жүгінеді;

      2) педагогтің өтінішін психологиялық қызмет мамандары тіркейді және қарайды;

      3) психологиялық қызметтің мамандары жағдайды зерделейді, орта білім беру ұйымының басшысын хабардар етеді және ол психологиялық қызметтің негізгі жауапты маманын айқындайды;

      4) психологиялық қызметтің маманы әлеуметтік, психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетудің нысандары мен әдістерін айқындайды.

      17. Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін мамандар білім алушылар мен тәрбиеленушілердің құқықтары мен мүдделерін ескере отырып, алынған деректердің құпиялылығын сақтайды.

 

       18. Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін педагогтер "Педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 15-бабының 10) тармақшасына сәйкес құқық қорғау органдарына және орта білім беру ұйымдарының басшылығына Қылмыстық не әкімшілік құқық бұзушылық белгілері бар қылмыстық әрекеттерді кәмелетке толмағандардың жасауы немесе оларға қатысты жасалу фактілері, оның ішінде білім беру ұйымдарындағы және (немесе) орта білім беру ұйымдарынан тыс кәсіптік қызметпен байланысты өздеріне белгілі болған әрекеттер (әрекетсіздіктер) туралы уақтылы жазбаша немесе ауызша хабарлайды.


 

© 2012. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің «Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институты» ШЖҚ РМК