"Қарағанды қаласы әкімдігінің "Қарағанды қаласының…
"№88 ЖББМ" КММ

Қазақ тілін үйренеміз

жұқа
тонкий
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 35
Жаңа сұрақтар: 0

Балалардың жас ерекшеліктері

Балалардың жас ерекшеліктері 
 
Кіші мектеп жасы 
 
Алты жасында бала өмірінде үлкен өзгерістер күтеді. Мектеп жасына кіру оның өміріндегі өзгерістерге әкеледі: оқыту өзгереді, оның өмірінде жаңа адамдар пайда болады және олармен бірге жаңа қатынастар пайда болады. Жетекші қызмет-бұл жаңа міндеттерге алып келетін, баланың бүкіл өмір салтын өзгертетін ілім. Жеке неоплазма - бұл ерікті мақсат қою.  Өзін-өзі бағалау көбінесе мұғалімнің бағалауына байланысты. Талаптардың деңгейі пәндік іс-әрекеттегі жетістіктер мен сәтсіздіктердің әсерінен дамиды. Бұл жастағы бала үшін әлеуметтік мотивтер үлкен маңызға ие. Ол үйдегі жайлылық пен отбасылық әл-ауқатқа қызығушылық танытады, бұл оқу іс-әрекетінің басталуымен шиеленісетін мектептегі мазасыздық дәрежесін төмендетеді. Көптеген бастауыш сынып оқушыларының оқу мазмұны мен процесіне қызығушылығы төмен және орта деңгейде. Мектепте тану талаптары негізінен оқу үлгерімі арқылы жүзеге асырылады.  Мектепте оқудың басында оқушы оқуға деген ынтаны дамытады. Бала жаңа рөл ойнағысы келеді – оқушының рөлі және сәйкесінше осы жаңа рөлдің барлық атрибуттарын орындау. Көбінесе үстемдік ететін және білім беру қызметіне теріс түс беретін мотив жазадан аулақ болуға түрткі болады. Оқуға деген оң көзқарасты тәрбиелеудің бірінші жолы-жеткілікті жоғары адекватты өзін-өзі бағалау негізінде табысқа жетудің тұрақты мотивациясын құру.  Осы кезеңде ақыл-ой дамуы үш кезеңнен өтеді: 1) заттардың қажетті қасиеттерін бөлу және олардың модельдерін құру бойынша эталондармен әрекеттерді игеру; 2) эталондармен егжей-тегжейлі әрекеттерді игеру және модельдерде әрекеттерді қалыптастыру;  3) модельдерді игеру және заттардың қасиеттері мен олардың қатынастарымен ақыл-ой әрекеттеріне көшу.  Бастауыш сынып оқушыларының оқу міндеттерін шешудің тиімділігі көбінесе олардың қызметін ұйымдастыруға байланысты.  Тұлғааралық қатынастардың құрылымы ұлдар мен қыздар арасындағы қарым-қатынастың екі тәуелсіз құрылымынан тұрады. Тұлғааралық қатынастар эмоционалды негізде құрылады. Сынып оқушыларының пікірі бала үшін өзін-өзі бағалаудың стандарты емес, ересек адамның пікірі маңызды.  Бастауыш сынып оқушылары үшін мұғалім, тәрбиеші өте беделді. Балалар өздері үйрететін нәрсеге сөзсіз сенеді, олар сенімді, атқарушы, олар сезімталдықты дамытады.  Орта мектеп жасы орта мектеп жасы (11-12 жастан 15 жасқа дейін)-балалық шақтан жастық шаққа ауысу. Ол мектепте (5-9 сыныптар) оқумен сәйкес келеді және бүкіл ағзаның терең қайта құрылуымен сипатталады.  Жасөспірімнің өзіне тән ерекшелігі – дененің жыныстық жетілуі. Қыздарда ол он бір жастан басталады,ұлдарда - сәл кейінірек. Жыныстық жетілу баланың өміріне елеулі өзгерістер енгізеді, ішкі тепе-теңдікті бұзады, жаңа тәжірибелер енгізеді, ұлдар мен қыздардың қарым-қатынасына әсер етеді.  Сынып жетекшісінің назарын осы жастағы психологиялық ерекшелікке, олардың назарын селективтілікке аударған жөн. Бұл олардың ерекше, қызықты сабақтарға және салқын істерге жауап беретінін білдіреді, ал жылдам назар аудару бір бизнеске ұзақ уақыт назар аударуға мүмкіндік бермейді. Алайда, егер сынып жетекшісі қиын және стандартты емес жағдайларды тудырса, балалар ұзақ уақыт жұмыс істейді.  Жасөспірімнің ойлауының маңызды ерекшелігі-оның сыни көзқарасы. Әрқашан және бәрімен келісетін баланың өз пікірі бар, ол оны мүмкіндігінше жиі көрсетуге тырысады, осылайша өзін жариялайды. Бұл жастағы балалар дау – дамайлар мен қарсылықтарға бейім, ересек адамның беделін соқыр түрде ұстану көбінесе нөлге дейін азаяды, ата-аналар таңғалады және олардың мойынсұнғыш баласы басқалардың ықпалына ұшырайды және отбасыларда дағдарыс кезеңі келеді деп санайды - "шыңдар" мүмкін емес, ал "төменгі сыныптар" ойланғысы келмейді және ескі тәсілмен әрекет етеді.  Жасөспірімдердің ішкі әлемін зерттеу орта мектеп жасындағы ең маңызды моральдық мәселелердің бірі-нанымдардың, моральдық идеялар мен ұғымдардың іс-әрекеттермен, іс-әрекеттермен, мінез-құлықпен сәйкес келмеуі екенін көрсетеді. Бағалау жүйесі, моральдық мұраттар тұрақсыз. Өмір жоспарындағы қиындықтар, отбасылық проблемалар, Достардың әсері балалардың дамуы мен қалыптасуында үлкен қиындықтар тудыруы мүмкін. Сынып жетекшісінің жұмысы адамгершілік тәжірибені қалыптастыруға, әділ бағалау жүйесін дамытуға бағытталуы керек. Бұл жаста сезімтал сала маңызды. Жасөспірімдер өз сезімдерін өте күшті, кейде аффективті түрде көрсете алады. Бала өмірінің бұл кезеңі кейде ауыр дағдарыс кезеңі деп аталады. Оның белгілері қыңырлық, өзімшілдік, оқшаулану, өзін-өзі ұстау, ашуланудың басталуы болуы мүмкін. Сондықтан сынып жетекшісі баланың ішкі әлеміне мұқият болу керек, жеке жұмысқа көбірек көңіл бөлу керек, баланың проблемаларын онымен жалғыз шешу керек.  Бұл жастағы жасөспірім үшін өзін-өзі тану мүмкіндігі ерекше маңызды. Оқушылар жасөспірімдердің белсенді өзін-өзі танытуына қызмет ететін және олардың мүдделерін ескеретін осындай сынып істеріне қызығушылық танытады. Балаларды сынып істерін өздері ұйымдастыруға, тәуелсіз шешімдер қабылдауға мүмкіндік алады. Оқушылармен жұмысты ұйымдастыра отырып, сынып жетекшісі орындаушы ретінде емес, "класс"деп аталатын оркестрдің дирижері ретінде әрекет етуі керек.  Үлкен жасөспірімдер. Жоғары сынып оқушылары жоғары сынып оқушыларының жетекші қызметі оқу және кәсіби қызмет болып табылады. Жеке неоплазма-жалғыздық сезімі, алғашқы терең сезім, ішкі әлемнің ашылуы.  Өзін – өзі тануда айтарлықтай өзгеріс бар-өз құндылықтарының маңыздылығы артады, жеке тұлғалық қасиеттердің жеке өзін-өзі бағалауы өзіне деген тұтас көзқарасқа айналады. Адам өзін әлемнің меншігі ретінде таниды. Бұл жаста ересек жыныстық қатынас қалыптасады. Ұлдар "ер" сөзінің мағынасын, ал қыздар "әйел" сөзін түсіне бастайды. Жоғары сынып оқушылары өздерінің ұқсамайтындығына және бірегейлігіне назар аударуға тырысады және оны барлық құралдармен атап өтуге тырысады. Бұл жастағы көптеген балалар өздерінің мансабы туралы ойлайды, белгілі бір өмірлік мақсаттар қояды және оларды жүзеге асыруға тырысады. Бұл жас болашақ туралы армандаумен сипатталады және жасөспірімдердің барлық тәжірибелері болашаққа байланысты. Сыныптардағы қарым-қатынас біркелкі және тұрақты болады. Сенімділік ересектермен қарым – қатынас сапасына айналады, достық сезімі таңдамалы болады. Сыныптарда Балалардың бір-бірімен ұзақ достығының мысалдарын байқауға болады, ол сенімділік пен мойындауға айналады, қарым-қатынаста ұқсастық пен теңдік қағидасы басым болады.  Жас махаббат туралы арман, ерте махаббат эмоционалды қарым-қатынас, түсіністік, эмоционалды жақындық қажеттілігін білдіреді, бірақ өз тәжірибеңіз кейде сүйіспеншілік объектісінен гөрі маңызды.  Бұл жастағы моральдық дамудың тән ерекшелігі-мінез-құлықтың саналы мотивтерін күшейту. Келесі қасиеттер дамып, нығаяды: мақсаттылық, батылдық, табандылық, Тәуелсіздік, бастама, өзін-өзі басқару қабілеті.  Жоғары сынып оқушылары әдетте оқу пәндеріне селективті көзқарасты көрсетеді. Өмірдегі сәттілік үшін маңызды білімге деген қажеттілік қазіргі орта мектеп оқушысының ең басты белгілерінің бірі болып табылады. Жоғары сынып оқушылары жалпылау мен абстракцияның жоғары деңгейімен, зейіннің озбырлығы мен тұрақтылығымен, ұзақ мерзімді және логикалық жадымен ерекшеленеді. Бұл жаста оқытудың басым себептері айқын көрінеді. Жоғары сынып оқушыларымен жұмыс жасауда сынып жетекшісі этикалық мәселелерге көп көңіл бөлуі керек. Жасыратыны жоқ, бұл жаста Жастар "мәңгілік" мәселелерге қызығушылық танытады: өмірдің мәні, жеке басының бостандығы, шындықты іздеу. Этикалық мәселелерді шеше отырып, жастар күшті тәжірибелермен байланысты болуы мүмкін көптеген қиын мәселелерді шешуге мәжбүр: интимдік қатынастар, бейресми жастар ұйымдары, әртүрлі секталарда шындықты іздеу, дінге бару, өз әлеміне есірткімен бару және т. б.
 
1-4 сынып оқушыларының ата-аналарына ұсыныстар
 
Күн сайын шыдамдылық танытып, балалардың мектеп істеріне қызығушылық танытыңыз. Бұл жағдайда кезекші сұрақтармен шектеліп қалмаңыз " не алды?", "Қалайсың?"және сезімдер, көңіл-күй туралы сұраңыз, эмоционалды қолдау көрсетіңіз және т.б. мақтауға асықпаңыз, сіздің ойыңызша, баланың ең кішкентай жетістіктерін, оның мүмкін болатын жетістіктерін де байқаңыз. Оқудағы сәтсіздіктерге байланысты проблемалар туындаған кезде, бірге түсінуге тырысыңыз, әрекеттердің салдарын алдын-ала біліңіз. Баланы қорқытпаңыз.  
 
Кітаптар, жазбалар, суреттер сатып алыңыз және беріңіз. Дауыстап оқып, балаңызға сізге оқуға мүмкіндік беріңіз, оқығанды талқылаңыз. Онымен бір аптаға, айға оқу бағдарламасын анықтаңыз және оны жүзеге асыруға көмектесіңіз, оны орындауға шақырыңыз.  
 
Балаңызға қиын тапсырмаларды орындауға көмектесіңіз, қиын жағдайда көмек көрсетіңіз, бірақ оған шешім табуға, әрекет жасауға мүмкіндік беруді ұмытпаңыз.  
 
Сыныптастарына мейірімді болыңыз, сабақтарды бірге өткізуге тыйым салмаңыз, өйткені үздік студенттер жеке жұмыс істегенді жөн көреді, ал орташа және нашар үлгеретіндер жұптармен, топтармен айналысқанды ұнатады. Сонымен қатар, белгілі: кім сабақ берсе, өзі оқиды.  
 
Балаңызды белсенді тыңдаңыз, өйткені әңгіме өзіне психикалық жарақат әкелетіні анықталды. Ол оқығанын, көргенін қайталап, өмір туралы алған әсерлерімен бөліссін.  
 
Мектеп туралы жаман сөйлемеңіз, баланың қатысуымен мұғалімдерді сынамаңыз, оның мектепке деген оң көзқарасын қалыптастырыңыз.  
 
Сынып пен мектеп өміріне қатысыңыз. Егер мектеп Сіздің өміріңіздің бір бөлігіне айналса, бала риза болады. Сіздің беделіңіз артады.