Республиканың мектепке дейінгі білім беру жүйесін жаңғыртудың стратегиялық бағыттары инновациялық экономиканың сын-қатерлерінен және жаһандық ғылыми – техникалық дамудың және онтогенездегі ең жауапты кезең-мектепке дейінгі жасты танудың күшеюінен туындады.
Мектепке дейінгі білім беру сапасын арттыру үшін мектепке дейінгі ұйымның қызметін ұйымдастырудың тиімді жолдарын іздеу қажет.
Балабақша ұжымы балабақшаны зияткерлік жаңғырту бойынша жұмыстың екі бағытын таңдады, мектеп жасына дейінгі балалардың біліктері мен дағдыларын дамыту мониторингінің нәтижелеріне және жаңа 2022-2023 оқу жылына қойылған жылдық міндеттерге сүйене отырып, балабақша ұжымы таңдады:
- Қоршаған орта және азаматтық сауаттылық
- Медиа сауаттылық
Біздің мектепке дейінгі ұйымның ұйымдық-педагогикалық моделін құру мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың жүйелі өзгерістеріне жауап болды.
Мектепке дейінгі білім беру сапасын арттыру үшін мектепке дейінгі ұйымның қызметін ұйымдастырудың тиімді жолдарын іздеу қажет.
Педапгогтың балаларды дамыту, тыңдау және есту, сұрақтар қою, дәлелдер іздеу, оларды сыни тұрғыдан талдау және шығармашылық эксперименттер жүргізу қабілеті ерекше маңызды. Педагогтар белсенді зерттеушілер және балалармен жұмыс істеудің жаңа түрлерін жасаушылар, инновациялық және жауапты болуы керек. Балалармен, педагогтармен және ата-аналармен жұмыста біздің мектепке дейінгі ұйымның ұйымдық-педагогикалық моделін құру моделі жасалды, бұл мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың жүйелі өзгерістеріне жауап болды.
Модельдің негізгі идеялары Қазақстан Республикасының мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту моделінің, мәдени-тарихи психологияның, болашақ дағдыларының қағидаттарына негізделген және материалдарды таңдаудан және ұйымдастырылған қызметтен бастап, іскерліктер мен дағдыларды меңгеру дәрежесін анықтауға мүмкіндік беретін мониторингке жүгінуге дейінгі бүкіл тәрбие-білім беру процесінде дәйекті түрде қолданылады.
Модельде болашақтың дағдыларын қалыптастыруға, мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына енгізілген.Дағдыларға толық сүйенетін миссия мен мақсат айқындалған, ұйымдастырылған іс-шаралар мен балалар іс-әрекетінің түрлері іске асырылады, мұның бәрі диагностика және мониторинг арқылы проблемаларды анықтауға және жедел әрекет етуге және балалармен ұйымдастырылған іс-әрекет деңгейіне шығуға көмектеседі. Ойын әдістері мен технологиялары балалар іс-әрекетінің әртүрлі түрлерін кіріктіружәне бөбекжайда әзірленген вариативті білім беру бағдарламалары және мұның бәрі біздің заттықдаму ортамыздың кеңістігіндежәне нәтижесінде мектепке дейінгі ұйымның түлегі өмірге дайын және біз дамытатын болашақ дағдыларын көрсете біледі.
Ұйымдастырылған іс-шаралар мен балалар іс-әрекетінің түрлері тәсілдер арқылы жүзеге асырылады: Кіріктірілгенжәне ойын арқылы оқыту. Бағдарламалардың шеңберінде қолданылатын іс-шаралар (Мектепке дейінгі ұйым жобалаған үлгілік оқу бағдарламасы және вариативтік білім беру бағдарламалары). Бағдарламалардың орталығында балалардың дамуы мен жетілуіне қарай күрделене түсетін дамыту әдістері мен технологиялары бар.
Модельде біз заттық-кеңістіктік даму ортасын ұйымдастыруды балаға қолдау көрсетудің бір әдісі ретінде қарастырамыз. Дұрыс ұйымдастырылған орта балалардың әртүрлі іс-әрекеттерін байытуға және әр баланың әлеуетін ашуға мүмкіндік береді.
Модельдің осы компоненттерінің синтезі келесі нәтижені болжауға мүмкіндік береді: болашақ дағдыларының негіздерін көрсететін мектеп жасына дейінгі бала.
Ерте және мектеп жасына дейінгі балаларда болашақ дағдылар қалай егжей-тегжейлі қалыптасады?
- Вариативті білім беру бағдарламалары ECERS-R шкаласын, балалар мен ата-аналардың қажеттіліктерін қолдана отырып, жүргізілген зерттеулерді ескере отырып құрылған МЖБСталаптарына сәйкес келеді. Бағдарламаларды құрастыру кезінде ойын мектеп жасына дейінгі баланың дамуының табиғи жас контексті ретінде қарастырылады. Сонымен қатар, вариативті бағдарламалардың нақты білім беру мазмұнын толтыру бойынша үлкен жұмыс жүргізілуде.
- Бағдарламалардың мазмұны оқытудың ойын түрін қамтитын, оны балалар үшін қызықты әрі қызықты ететін және әр баланың жас және жеке ерекшеліктерін ескеретін инновациялық технологияларға негізделген.
Дағдыларды қалыптастыру моделін іске асыру жоспары жасалды қоршаған ортажәне азаматтық сауаттылық құралдарды қолдана отырып: типтік оқу бағдарламасы, вариативті білім беру бағдарламалары және оларға арналған оқу-әдістемелік кешендер. Балалардың қоршаған ортажәне азаматтық сауаттылығын дамытуға ықпал ететін ортаның ерекшеліктері: заттық-кеңістіктік орта және іске асыру құралдары.
Осы құзыреттілікті қалыптастыру процесін ұйымдастыру, ұйымдасқан іс-шараларда психологиялық өмір сүру жағдайларын және объективті құндылықтарды «инсайт» арқылы жүзеге асырылады.
Мақсаты мен міндеттері: балаларды қоршаған әлемнің объектілері мен объектілерінде жағымды және жағымсыз жақтарын ажыратуға үйрету; балалар қоршаған өмірдегі қайшылықтарды табуға үйренеді, оларды түсінуге және дұрыс тұжырымдауға тырысады; балаларда шығармашылық қиялды дамыту. Жағдай: адам кішкентай қасқырды үйіне алып кетті. Бұл «жақсы ма, жаман ба?». Педагог балалардың жауаптарын жағдайды эмоционалды түрде өмір сүру мүмкіндігінің мысалдарымен күшейтеді. Ойлау барысында бала құбылыстарды талдауды үйренеді, байланыс орнатады, Осы әлемнің диалектикасын түсінеді. Ол тек білім алып қана қоймайды, әлем мен табиғат пен адам бірлігінің ажырамастығын, қоршаған әлемдегі себеп-салдарлық байланыстарды түсінуді, экологиялық сананы қалыптастыруды түсінеді, оның маңызды элементі әр адамның өз қызметінің нәтижелері үшін жеке жауапкершілігі болып табылады.
Жасалған перспективалық жоспарлар осы құзыреттерге сәйкес келеді, ұйымдастырылған қызмет түрлерін өткізу күндері көрсетілген екі бағытты іске асыру, оқыту және тәрбиелеу процесінде тәрбиеленушілерде қалыптасатын ұғымдар (құндылықтар) жүйесі және ұйымдастырылған қызмет түрлерінің мағыналы-мақсатты элементтері бөлінеді: әр іс-шарада қамтылған және түйінді сөздер.
Дағдылар мен дағдыларды дамыту нәтижелерінің жоспарланған мониторингі күтілетін нәтижелердің сандық және сапалық бағасы берілетін әдістер мен құралдардың көмегімен бақыланатын болады. Педагогтармен жұмыста мұғалімдердің білім беру қажеттіліктеріне байланысты тәрбиешіге жеке көзқарас жүргізіледі. Жұмыс барысында педагогтіқолдаужәне әдістемелік қолдауды қамтамасыз ету міндетті болып табыладыол пікір алмасу, рефлексия, кері байланысты жинау және өңдеу.
Педагогтармен жұмыста педагогтердіңбілім беру қажеттіліктеріне байланысты тәрбиешіге жеке көзқарас жүргізіледі. Жұмыс барысында педагогтісүйемелдеу және әдістемелік қолдауды қамтамасыз ету міндетті болып табылады-пікір алмасу, рефлексия, кері байланысты жинау және өңдеу.
1.Әдістемелік қызмет жұмысының мақсаты:
- Бөбекжайда білім беру қызметтерінің сапасын қамтамасыз ету;
- Педагогты басқару, педагогикалық және инновациялық қызмет субъектісі ретінде дамытуға жәрдемдесу.
Ұжымның жетістіктері әр педагогтіңжетістіктерінен тұратыны белгілі, сондықтанәдістемелік жұмыстың мақсаттары мыналарға бағытталған:
- Кәсіби даму
- Педагог мәртебесін алу, бекіту
- Өзін-өзі жүзеге асырудың кәсіби және жеке мәселелерін шешу
2.Әдістемелік жұмыс:
- Педагогтердің кәсіби қажеттіліктерін диагностикалау;
- Жеке жоспарларды, жұмыс тәжірибесін, бағдарламаларды зерделеу;
- Өзін-өзі тәрбиелеу тақырыптарын анықтау.
Мұның бәрі әр педагогтіңіс-әрекетіне нақты әсер етеді, оны практикалық мәселелерді шешуге бағыттайды. Әр оқу жылының соңында жылдық жоспарды жасамас бұрын педагогтерге сауалнама жүргізіледі, ол жұмыстың белгілі бір бағытындағы сұраныстарды, еңбек мотивациясын анықтайды.
Біздің ұжымның кәсіби дамуының себептері:
- Жеке даму мотиві
- Тұрақтылық пен қауіпсіздік мотиві
- Өзін-өзі растау және жетістікке жету мотиві
Жоғарыда айтылғандарға сүйене отырып әдістемелік жұмыстың маңызды бағыттары:
- Балалармен жұмыс істеудің тиімді әдістерін іздеуде педагогтарға педагогикалық көмек көрсету
- Педагогтіңжеке басын барынша толық білдіру мақсатында жеке бейімділік пен жеке мүдделерді іске асыру
- Педагогикалық шеберлікті жетілдіру
- Педагогикалық тәжірибені жалпылау, тарату және жұмысқа енгізу
жұмыс нысандары:
Ұсынылатын білім беру іс-әрекетініңсапасына мониторинг жүргізу
- Тәлімгерлік
- Аттестаттау комиссиясының жұмысы
- Ағымдағы және перспективалық жоспарлауды ұйымдастыру
- Басым бағыт бойынша жұмыс
- Жас мамандармен жұмыс
- Оқу-тәрбие процесін жетілдіру
- Ата-аналарға арналған білім беру жұмысы
- Бақылау жүйесі
Барлық нысандар педагогтердіңкәсіби шеберлігіне сараланған көзқарасты ескере отырып жасалған.
Педагогтармен жұмыста қолданылатын негізгі әдістер:
Педагогикалық кеңестер, педагогикалық шеберлік мектебі,шығармашылық динамикалық бастамашыл топ, Ашық есік күндері, тақырыптық апталар, воркшоптар.
Педагогикалық процесті жаңарту жолдарын таңдауда әлеуметтік қайта құру тенденциялары, ата-аналардың сұраныстары, балалардың мүдделері, педагогтердің кәсіби мүмкіндіктері ескеріледі.
Барлық өткізілген іс - шаралар,бөбекжайдың жетістіктері мен өмірі туралы жаңалықтар балабақшаның сайтында, Қарағанды қаласының білім бөлімінің сайтында Instagram Fasebook әлеуметтік желілерінде жарияланады.