Қарағанды облысы білім басқармасының Қарағанды қаласы білім бөлімінің «Балақай» бөбекжайы коммуналдық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны педагогикалық қызмет нормативтік-құқықтық құжаттар негізінде жүзеге асырылады:
Мектепке дейінгі ұйымдар тәрбиелеу-білім беру қызметін:
- «Білім берудің барлық деңгейінің мемлекеттік жалпыға міндетті білімберу стандарттарын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022жылғы 3тамыздағы №348 бұйрығымен бекітілген (бұданәрі Стандарт)
- Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына;
- «Тиісті үлгідегі және түрдегі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018жылғы 30қазандағы №595 бұйрығымен бекітілген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде№17657болып тіркелген) (бұдан әрі – Үлгілік қағидалар) Мектепке дейiнгi ұйымдар қызметiнiң үлгілік қағидаларына;
- «Қазақстан Республикасында мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012жылғы 20желтоқсандағы №557 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 8275 болып тіркелген) бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарларына (бұдан әрі–Үлгілік оқу жоспарлары);
- «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің міндетін атқарушының 2016жылғы 12тамыздағы №499 бұйрығымен бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде№14235 болып тіркелген) (бұдан әрі–Үлгілік оқу бағдарламасы);
Мектепке дейінгі білім берудің заманауи жүйесі жаңару мен даму жағдайында. Жаңа мемлекеттік стандарт мектепке дейінгі ұйымдағы білім беру қызметінің негізін үлгілік оқу жоспарымен реттелетін педагогтың қызметі емес, бала педагогикалық процестің субъектісі ретінде анықтайтынын атап көрсетеді. Ойын іс-әрекетінің біртіндеп күрделене түсетін міндеттері баланың шығармашылық қабілеттерін дамыта отырып, өз бетінше алға жылжуына және жетілдірілуіне мүмкіндік береді, ал ойын ойын-сауық, демалыс бола отырып, адами қатынастарды, олардың өмірдің әртүрлі салаларындағы көріністерін оқытуға, шығармашылыққа, модельдеуге айнала алады. Білім беру процесін ұйымдастырған кезде педагогтарғакелесі принциптерге назар аудару ұсынылады:
- ойын арқылы оқыту;
- балалар іс-әрекетінің түрлерін интеграциялау арқылы балаларды дамыту (ойын, қозғалыс, танымдық, зерттеу, еңбек, эксперименттік, балалардың өзіндік іс-әрекеті.)
Эксперименттік ойын қызметі
Ойын эксперименттік іс-әрекетінде мұғалім балаларға сұрақтарға жауап табуға мүмкіндік береді, олар пәндерді өз бетінше оқып, шешім қабылдайды. Ол үшін күн ішінде балалардың мүдделерін ескере отырып, балалар іс-әрекетінің әртүрлі түрлерін, оның ішінде ойын түрінде зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру көзделген. Бала оқытудың белсенді қатысушысы болып табылады және өзі әлем туралы өзінің түсінігін қалыптастырады. Балалардың дамуы шаршамай өтеді, олар үшін қызықты ойын түрінде балалар бастама көтереді. Өткізілген эксперименттік ойындар бөлінеді:
- Анықтаушы (басқа объектілермен және құбылыстармен байланыссыз объектінің қандай да бір күйін немесе бір құбылысты көруге мүмкіндік береді);
- Салыстырмалы (процестің динамикасын көруге немесе объект күйінің өзгеруін белгілеуге мүмкіндік береді);
- Жалпылау (бұрын немесе жеке кезеңдерде зерттелген процестің жалпы заңдылықтарын бақылайтын эксперименттер)
Рөлдік ойындар
Еркін сюжеттік ойын-мектеп жасына дейінгі балалар үшін ең тартымды әрекет. Оның тартымдылығы ойында баланың еркіндіктің ішкі субъективті сезімін, оған заттардың, әрекеттердің, қатынастардың бағыныштылығын сезінетіндігімен түсіндіріледі-практикалық өнімді іс-әрекетте қарсылық көрсететін барлық нәрсе қиындықпен беріледі.
Педагогтаріс жүзінде сюжеттік ойынды модельдеу арқылы ұйымдастыруға көзқарасты жүзеге асырады. Әзірленген модельге сүйене отырып, педагогбалаларға эпизодтарды, бұрын байқалған оқиғаларға қатысушылардың әрекеттерін еске түсіруге, оларға кім қатысатынын, әр кейіпкердің міндеттерін, олардың қарым-қатынастарының мазмұнын дәл қалпына келтіруге көмектеседі. Модельдеу процесінде тәрбиешінің міндеті-баланың қолындағы мүмкіндіктерді барынша жаңартуды қамтамасыз ететін ойынға басшылықты ұйымдастыру. Осылайша, ойынды тиімді және жігерлі жоспарлау, біртіндеп күрделі ойын дағдыларын беру жүреді.
Рөлдік ойындар балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып топтарда өткізіледі, балалардың еркін шығармашылық формаларына, оның ішінде балалардың дамуының маңызды факторлары ретінде сюжеттік ойынға көп көңіл бөлінеді. Әр жас тобында ойын картотекасы жасалып, тиісті ойын ортасы дайындалды.
Дидактикалық ойындар:педагогтарбалалармен бірге ойнайды, ережелермен таныстырады, бір-бірімен қарым-қатынас жасауға үйретеді. Ересек адам ойынды өрістетеді, белгілі бір терминдерді үйретеді, оқушылардың жасына сәйкес ойын құру тәсілдерін біртіндеп қиындатады. Әр жас тобындағы ойын картотекасы. Заттармен ойындар, үстел үсті және сөздік ойындар. Мазмұны бойынша дидактикалық ойындар математикалық, табиғаттану және басқалармен танысу, бейнелеу, сөйлеу және музыкалық мазмұн мәселелерін шешеді.
Драматизация ойындары және театрландырылған іс-шаралар:оқытудың ойын қызметінің бұл түрі таңдалған жұмыстың күрделілігіне байланысты барлық жастағы топтардың балаларымен өткізіледі. Педагогтаррөлге үйренуге, өз әрекеттерін ойынның басқа қатысушыларымен үйлестіруге көмектеседі.
Оқиғаларды, іс-әрекеттерді, кейіпкерлерді іздеумен бірге кейіпкерлерді, бейнені беру әдістерін талқылау эмпатия сезімін тудырады, балаларды қоршаған әлемге мұқият қарауға, адами қатынастардағы жақсылық пен жамандықты ажырата білуге үйретуге шақырады, яғнижеке тұлғаның қалыптасуына, баланың жоғары моральдық критерийлері мен бағалауларын қалыптастыруға белсенді ықпал етеді. Сахналауға қатысу біздің оқушыларымызға бастамашылық пен шығармашылықтың кең ауқымын ұсынады.
Театрлардың барлық түрлері балаларға үлкен қуаныш сыйлайды: қуыршақ, үстел, саусақ, көлеңке, жалпақ ойыншықтар театры, сурет театры. Театрландырылған спектакльдердің барлық түрлері балалар үшін қызықты, оларға тікелей белсенді реакция тудырады, жақсы сезімдерді тәрбиелейді, жалпы драматизация ойындарына және жеке кейіпкерлерге - қуыршақтарға, ойыншықтарға, суреттерге өз көзқарастарын білдіруге мүмкіндік береді, спектакльге еліктеуге деген ұмтылысты тудырады - оны ойыншықтардың көмегімен өздігінен көбейту, балалардың шығармашылық бастамасын ынталандыру. Топтарда тиісті материалдық база құрылды ойынның осы түрін жасау үшін атрибуттар мен костюмдер бар.
Ашық ойындар:мектеп жасына дейінгі балалардың қарым-қатынасы мақсатты педагогикалық құрал ашық ойын болған кезде тиімді қалыптасады, онда бала құрдастарымен қарым-қатынас ережелерін игереді, өзі өмір сүретін қоғамның адамгершілігін игереді, осылайша балалардың қарым-қатынасына ықпал етеді. Режимдік сәттерді өткізу барысында мұғалімдер ұжымды біріктіру үшін ашық ойындарды пайдаланады, дәл осы кезеңде олардың арасындағы қарым-қатынасты дамытуға көп көңіл бөлінеді. Балаларда ойынның осы түрін қолдану барысында бір-біріне деген көзқарас туралы мағыналы моральдық идеялар қалыптасады.
Компьютерлік (электронды) ойындар:балабақшада «цифрлық сауаттылық»вариативті білім беру бағдарламасы жұмыс істейді, бұл мектеп жасына дейінгі балаларды инновациялық технологиялармен таныстыру әрекеті, өйткені бүгінгі балалардың «ертеңі»– ақпараттық қоғам. Сондықтан ақпараттандыру білім беру саласындағы мемлекеттік саясаттың басым бағыттарының бірі болып табылады. Бұл қызмет балаларға қызықты, қол жетімді түрде білім алуға, мұғалім қойған міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін ойын әдістері мен әдістеріне негізделген.
Интерактивті ойындардың картотекасы құрылды: «Не артық»,«Викторина ойындары», «Ертегіні тап»,«Суретті үлгіге сәйкес жина»,«Есте сақта және жауап бер»,«Жемістер мен көкөністер»,«Құйрық»және т.б. Олар балалармен өткен материалды бекіту үшін қолданылады. Әртүрлі электронды дене шынықтыру және көзге арналған гимнастикалық жаттығулар жиналып, белсенді қолданылады.
Педагогтарбалалар іс-әрекетінің әртүрлі түрлерін ұйымдастыруды тек топта ғана емес, ұйымдастырылған іс-әрекеттің уақытында ғана емес, сонымен қатар күннің бірінші және екінші жартысында барлық режимдік сәттерде де өткізеді.
Оқу-тәрбие процесін ойын түрінде жоспарлау кезінде балалар іс-әрекетін ұйымдастырудың әртүрлі формаларының, әдістері мен әдістерінің өзгергіштігі мен қолданылуы ескеріледі.
https://www.instagram.com/p/CUmMpSLK3Pq/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CUmaRXpqhdI/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CUmZ-qKq0DT/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CUoVC8WK_Ra/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CUpJt2HKh9U/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CUpPCVkKPdf/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CUpQRuWqvCe/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CUq4-xmKGtS/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CUsRdaUq6yM/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CUtfzhVKtCy/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CdxdXw4Kcpc/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/Cdw61HLqVLz/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/Cdw6hM4qbDC/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/Cdw6NZ9qkqJ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/Cdw53ocK88L/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CcpgwQJKpuV/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CcpgXvzKbKZ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CcpLe5JqzA_/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CcpIs0PKsJ5/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/Ccm67NSKNou/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CcU6yIxKDmW/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CcSHRPZKAVl/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CcQJm8hKxEJ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CcP-Zx-KlgU/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CcPbIq9qDPf/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CZzGqe8qxye/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CZyrpM3q26Z/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CZyPfmLKjWB/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CZwrDBAKC1T/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CZwkZCMq6Wg/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CZGI3EmDP7E/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CY75lFfK5yf/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CY6oyDODTJa/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CY6oEiQqhvl/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CY6lxs3qZAD/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CWC-JVUqjfx/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CWC9zX0K5y-/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CWC8nkMKbm5/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CWCfVzxqSNU/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/tv/CWCXmGdq24W/?igshid=YmMyMTA2M2Y=