Қарағанды қаласы әкімдігінің «Қарағанды қаласының…
"№85 ЖББОМ" КММ

Қазақ тілін үйренеміз

биік
высокий
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 31
Жаңа сұрақтар: 5

Жаз 2022

 Бекітемін:

                                                                 «№ 85ЖББМ» КММ директоры

_________________

      

                                                                                           С.А.Турсунова

 

 «ЖАЗ - 2022»

оқушылардың

жазғы демалысын

ұйымдастыру

бағдарламасы

                                                             Қарағанды 2022

Кіріспе

Үздіксіз білім беру жүйесінде жалпы демалыстар, әсіресе жазғы демалыстар балалар мен жасөспірімдерді дамытуда, тәрбиелеуде және денсаулығын нығайтуда маңызды рөл атқарады. Жаз – аяқталған жәнеалдағы оқу жылы арасындағы көпіртәрізді. Балалардың көзқарасын негізге алсақ, жазғы демалыс - баланың қызықсыз әрекеттерден көңілін бұруға, шығармашылығын дамытуға, оны жаңа қарым-қатынастар жүйесіне қосуға, жинақталған шиеленісті жеңілдетуге, оқу жылында жұмсаған күш-қуатын қалпына келтіруге арналғануақыт,  тұлғалықөсудің жаңа мүмкіндіктеріболып табылады. Бірақ барлық ата-ана баласына толыққанды, дұрыс ұйымдастырылған демалысты қамтамасыз ете алмайды.

Шындығында, білім беру жүйесі әлі де балалардың демалысы мен денсаулығын жақсартудың негізгі ұйымдастырушысы болып табылады. Жазғы демалысжүйесінің тәрбиелік мәні мектеп оқушыларының бос уақытын педагогикалық мақсатқа сай, эмоционалды тартымды өткізуге, олардың денсаулығын қалпына келтіруге, алған әсерлерінің жаңашылдығына, шығармашылық өзін-өзі жүзеге асыруға, қарым-қатынаста және еңбек, таным, өнер, мәдениет, ойын сияқты түрлі формаларда және басқа да өзін-өзі анықтау салаларында  өзіндік әрекет ету қажеттіліктерін қанағаттандыруға жағдай жасау болып табылады.

«Жаз – 2022» бағдарламасын құру Қазақстанның қоғамдық-саяси өміріндегі өзгерістерге байланысты қазіргі әлеуметтік-психологиялық жағдайдың талаптарына негізделген.

Жыл сайын оқушыларға «Балдырған» күндізгі жазғы сауықтыру лагерінде сауықтыру ауысымы өткізіледі. Мұнда 7 мен 12 жас аралығындағы бастауыш және орта сынып оқушылары демалады. Лагерьге міндетті түрде қиын балаларды, жетім балаларды, қамқорлықтағы балаларды, көп балалы және аз қамтылған отбасынан шыққанбалалардытарту қажет.

Аз қамтылған отбасылардан шыққан оқушыларға жалпыға бірдей білім беру қорынан «Салют» қаладан тыс лагеріне жолдама бөлінді.

«Жазғы мектепке» бастауыш сынып оқушылары қатысты. Балаларды жұмыспен қамтудың бұл түрін ұйымдастыру жас және жеке ерекшеліктерін ескере отырып, әр балаға сараланған көзқарасты қамтамасыз етеді, сонымен қатар оқушыларды белсенді танымдық және бос уақыттағы қызмет үрдісіне тартады.

Жазғы демалыс оқушылардың демалыс уақытының құрылымында – ұзақтығы жағынан да, сауықтыру және тәрбиелік жағынан да маңызды орын алады. Жаз мезгілі қызықты және көңілді болуы керек дегенге ешкімнің дау айтуы екіталай. Көңілді, жағымды эмоционалды көңіл-күй – жазуақытындабалалармен жұмыс істеудің таптырмас шарттарының бірі.

  • Бағдарлама келесі қажеттіліктерді қанағаттандыруға бағытталған:
  • Мектептер– дені сау өскелең ұрпақты тәрбиелеуге жағдай жасауда;
  • Балалар мен жасөспірімдер– жеке тұлғаның танымдық қызығушылықтарын, жан-жақты қабілеттерін және шығармашылық көріністерін дамытуды ынталандыру;
  • Ата-аналар– оқушыларды сауықтыру және бос уақытын тиімді өткізу кезеңіне барынша тарту және  демалыс үшін жағымды жағдайлар құруда;
  • Қоғам– өндіріс, мәдениет, қоғамдық қатынастар салаларында өнімді қызметке қабілетті тұлғаны қалыптастыруға бағытталған Даму бағдарламасын жүзеге асыруда.

Балалардың демалыс және сауықтыру жұмыстарын ұйымдастыру үшін мектептің материалдық-техникалық мүмкіндіктері мен мектеп жанында орналасқан барлық мекемелердің мүмкіндіктері белсенді пайдаланылуда.

Бағдарламаға ашық ауадағы ойындар, жарыстар, кездесулер, мерекелер, дұрыс тамақтану кіреді. Мұның бәрі баланың жаңа оқу жылына күш-қуатын қалпына келтіруге көмектеседі. Бағдарламаның мазмұны қатысушыларға жазғы кезеңде өз іс-әрекеттерін өздері жоспарлауға және ұйымдастыруға мүмкіндік береді.

Мектеп бағдарламасының бағдарлары

Бағдарлама - білім беру мекемесінің нормативтік құжаты, оның негізінде жазғы демалыс алаңыныңжұмысы (1-3 маусым), жазғы мектеп жұмыс жасайды. Бағдарлама Қазақстан Республикасының Конституциясына, Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңына, БҰҰ-ның «Бала құқықтары туралы» Конвенциясына сәйкес әзірленген.

Бағдарламаның жалпы құрылымы бар, мәселенің жағдайытуралы түсінік береді, мақсаттарды, міндеттерді, мазмұнынжәне перспективаларды анықтайды. Баланы педагогикалық әсер ету орталығы ретінде көрсетеді, балалардың жазғы еңбек, демалыс және сауықтыру міндеттері мен формаларын анықтайды.

Негізгіфактор: жазғы демалыс кезінде балалар мен жасөспірімдердің шығармашылық қызметі арқылы әлеуметтік бейімделу және өзін-өзі жүзеге асыру негізінде тұлғаны қалыптастыру.

Мәселенің жағдайы

Балалардың жазғы еңбек, демалыс және сауықтыру жүйесін құру қоғамда болып жатқан процестермен: әлеуметтік-экономикалық жағдайдың нашарлауына, отбасының белсенді түрде ыдырауына, өмірдің қылмыстық жағдайына байланысты қиындай түсуде.

2021-2022 оқу жылында №85 жалпы білім беретін мектепте 1437 бала оқиды, оның ішінде ГЮП есебінде тұрған – 1 адам(Агафонов Никита – 7Б сынып).  Мектепішілік есепте  тұрған– 3 адам: Кусаинова В., Богданова В.,Кунов В. «Қауіп-қатер»  тобындағы балалар – 0, (аз қамтылған балалар – 14, көп балалы отбасылардан шыққан– 42, жетім балалар – 11).

Қарбалас оқу жылынан кейін барлық балалар жазда денсаулығын жақсартуы керек, ал «қауіп-қатер»тобындағы және ауыр сырқатқа шалдыққан балалар да басқалар  секілді толыққанды демалыс пен сауықтыруға зәру. Осылайша, «Жаз – 2022» балалар мен жасөспірімдердің жазғы еңбек, демалыс және сауықтыру мектеп бағдарламасын жасау қажет болды.

Бағдарламаның мақсаттары мен міндеттері

    Мақсаттары: оқушылардың өнегелік және физикалық денсаулығын сақтауға жағдай жасау, мазмұнды және қызықты демалыс ұйымдастыру, оқушыларды мәңгілік құндылықтарға: отбасы, тұлға, Отан, еңбек, білімге бағыттау, баланың өзін-өзі тұлғалық және даралық танытуына жағдай жасау, жасөспірімдердің бос уақытын тиімді пайдалану және аз қамтылған отбасыдан шыққан балаларды қолдау.

Бағдарламаның міндеттері:

  1. Балалардың қызықты, толыққанды қарым-қатынасын ұйымдастыру.
  2. Оқушылардың мәдени және бос уақыттағы қызметінбелсендіру.
  3. Денсаулықты нығайту, балалардың эмоционалды және өміршеңдігін оңтайландыру.
  4. Әрбір баланың шығармашылық мүмкіндіктерін ашу және дамыту үшін қажетті жағдай жасау.
  5. Тұлғааралық өзара әрекеттесу жағдайларын қамтамасыз ету, балалардың қоғамға жат мінез-құлықтарының алдын алу.
  6. Бала тұлғасының өзін-өзі жүзеге асыруына жағдай жасау, белсенді өмірлік ұстанымын көрсету, ұжымшылдық сезімін дамыту;

7. Ісшараларды жүзеге асыру арқылы балалардың денсаулығын жақсарту, салауатты өмір салтына қажеттіліктерін тәрбиелеу, физикалық және психикалық денсаулығын нығайту;

8. Мұғалім мен бала арасында ынтымақтастық атмосферасын құру;

9. Жазғы демалысты ұйымдастыру, сауықтыру және жұмыспен қамту саласындағы педагогикалық инновацияларды қолдау.

           Бұл бағдарламаны іске асыру мектеп жанындағы күндізгі лагерьді, жазғы мектепті қамтиды. Осы негізде жұмысты мұғалімдер, медбике, әлеуметтік педагог, психолог жүзеге асырады.

Балаларға арналған күндізгі лагерь қызметінің міндеттері:

1. Баланың жеке басына барынша көңіл бөлу, оның қызығушылықтары мен қажеттіліктерін қанағаттандыру негізінде оның қабілеттерін ашу (ең алдымен рухани, интеллектуалдық, қимыл-қозғалыс).

2. Балаларды алуан түрлі әлеуметтік тәжірибеге кеңінен тарту, лагерьде қарым-қатынас мәнерін, шынайы ынтымақтастық, достық, бірлескен шығармашылыққұру.

3. Балаларды сауықтыру жұмыстарындағы дәстүрлі көзқарасты қайталау: лагерь балалардың денсаулығын нығайтуға, дене шынықтыру жұмыстарын жүргізуге міндетті.

4. Әлеуметтік маңызы бар бос уақыттың алуан түрлілігі және ең алдымен табиғатпен қарым-қатынас.

 «САЛЮТ» қаладан тыс лагерь.

Жазғы демалысты толыққанды ұйымдастыру мақсатында аз қамтылған, көп балалы отбасылар санатындағы балалар «Салют» саяжай лагеріне барады.

Жазғы мектеп.

Басты мақсат– баланың алға жылжуына кедергі болатын білім олқылықтарының орнын толтыру және сәйкесінше оның оқуға деген қызығушылығының пайда болуы.

Міндеттері:

- балаларды ашу, олардың әрі қарай оқу үрдісінде сүйенуге болатын қабілеттерінің көрінуіне жағдай жасау;

- балалардың жалпы оқуға және жеке пәндерге деген қызығушылығын қалпына келтіру.

Негізгі басымдық:

Интеллектуалдық тәрбие: танымдық мотивтерді, ақыл-ой әрекетінің дағдыларын дамыту, өзін-өзі дамытуға, өзін-өзі тәрбиелеуге және өзін-өзі жетілдіруге тұрақты ұмтылысын қалыптастыру.

Бағдарламаны жүзеге асыру кезеңдері

 Қызмет бағыттары

Мерзімі

Жауаптылар

 

 кезең

Бағдарлау. Ісшаралар бағыттарынанықтау

1.1

Мамандармен жұмыс:

- лагерьді, жазғы мектепті мамандармен қамтамасыз ету;

-оқушылардың жазғы демалысын ұйымдастыру бойынша семинарларға қатысу;

- лагерьдің, жазғы мектептің жұмыскестесін құру.

«Оқушылардың жазғы демалысын ұйымдастыру»;

- ҚТ және балалардың денсаулығын қорғау бойынша нұсқаулық;

- жазғы сауықтыру лагерінің, жазғы мектептің жұмыс жоспарын құру;

  • «Дельфин» бассейнімен, ТМС, балалар кітаханасымен келісім-шарттар жасау.

 

 мамыр

 

 

мамыр

 

мамыр

 

мамыр

 

 

мамыр

 

мамыр

 

 Аримбекова Н.Н.

Джумаханова Г.А.

 

 

Джумаханова Г.А.

 

 

Джумаханова Г.А.

 

Джумаханова Г.А.

 

 

 

Лагерь басшысы

1.2

Балалармен жұмыс:

- оқушылардан сауалнама алу

сәуір

1-11-сыныптардың сынып жетекшілері

1.3

Ата-аналармен жұмыс:

- ата-аналар жиналысы

 

  • ата-аналарға ақпараттық қолдау көрсету

сәуір-мамыр

 

мамыр

 

1-11-сыныптардың сынып жетекшілері

  IIкезең

Негізгі. Жазғы демалысты ұйымдастыру және балалардың денсаулығын жақсарту бойынша шараларды жүзеге асыру.

2.1

Мамандарменжұмыс:

- жұмыс жоспарының орындалуынбақылау;

- жеке консультациялар;

маусым

Директордың тәрбие ісінің меңгерушісі Лагерь басшысы

 

Директордың тәрбие ісінің меңгерушісі

2.2

Балалармен жұмыс:

- отрядтардықұру;

 

- лагерьде сауықтыру процедураларын ұйымдастыру;

- оқушылардың бос уақытын ұйымдастыру (үйірмелердегі сабақтар, саяхаттар, экскурсиялар, интеллектуалды ойындар мен викториналар);

- еңбек қызметін ұйымдастыру.

 

Маусым басында

 

Лагерь маусымының жұмыс кезінде

 

 

 

 

Лагерь басшысы

 

Тәрбиешілер

 

«Жасыл желек» отряды және еңбекбригадаларының жетекшілері

2.3

Ата-аналармен жұмыс:

- ата-аналарға арналған ақпараттық бұрыш;

- жеке әңгімелер, консультациялар;

- бірлескен қызметке тарту.

Лагерь маусымының жұмыс кезінде

 

 

 

Тәрбиешілер, «Жасыл желек» отряды және еңбек бригадаларының жетекшілері

 

 

III

кезең

Жинақтау. Қол жеткізілген нәтижелерді талдау және жазғы демалысты ұйымдастыру мен  балалардың денсаулығын жақсарту бойынша алдағы әрекеттердің перспективаларын анықтау.

3.1

Мамандармен жұмыс:

- лагерь, жазғы мектеп жұмысын талдау,

- альбомдарды безендіру;

- салыстырмалы талдау.

Әр маусымның соңында

 

Лагерь басшысы,

тәрбиешілер,

директордың тәрбие ісінің меңгерушісі.

 

3.1

Балалармен жұмыс:

- лагерь маусымының жабылуына арналған ашық ісшара;

- мектеп өміріне белсенді қатысқан балаларды марапаттау;

- сауалнама алу;

- шығарма«Мен демалысымды қалай өткіздім».

Әр маусымның соңында

 

 

 

тамыз

Тәрбиешілер

 

 

Лагерь басшысы

 

 

2-5-сыныптардың сынып жетекшілері

 

3.3

Ата-аналармен жұмыс:

- жеке сұхбат;

- тәрбиелік ісшаралардыұйымдастыруға және өткізуге белсене қатысқан ата-аналарды марапаттау.

Әр маусымның соңында

 

Лагерь басшысы, тәрбиешілер

 

Бағдарламаның мазмұны:

Бағдарлама мынадай принциптерге негізделген:

                - адамгершілік-тұлғалық педагогика;

                -бала мен мұғалім арасындағы қоғамдастық және ынтымақтастық;

                -оқу үрдісінің үздіксіздігі;

                - табиғи сәйкестік;

                - төзімділік.

Қызмет бағыттарының мазмұны:

1. Танымдық шығармашылық қызмет:

- экологиялық;

- интеллектуалдық ойындар, викториналар;

- ұжымдық шығармашылық істер, акциялар, көрмелер.

2. Спорттық-сауықтыру қызметі

- әртүрлі спорт түрлерінен спорттық жарыстарды ұйымдастыру және өткізу;

- спорттық мерекелер, Денсаулық күндері;

- эстафеталық жарыстарды ұйымдастыру және өткізу.

3. Көркем-эстетикалық қызмет:

- концерттер ұйымдастыру;

- конкурстық бағдарламалар мен викториналар;

- бейнелеу өнері және музыка бойынша сабақтар.

4. Қарым-қатынас қызметі:

- ісшара, күн, ауысымның нәтижелері бойынша рефлексия;

- психологиялық ойындар, тренингтер;

- ұжымдық шығармашылық жұмыс;

- нұсқаулықтар, ток-шоулар және т.б.өткізу

Күтілетін нәтиже:

Бағдарламаны іске асыру барысында белгілі бір мақсаттарға қол жеткізу күтілуде:

- жазғы демалыс кезінде балалардың жұмысбастылығы;

- балалардың адамгершілік және эстетикалық қасиеттерін, олардың дене және еңбек дағдыларын одан әрі дамыту;

- оқушылардың физикалық және психикалық денсаулығын сақтау және нығайту;

- қауіпсіз және салауатты өмір салтын қалыптастыру дағдыларын меңгеру;

- дербестік, өз іс-әрекетіне жауапкершілік, табиғатпен қарым-қатынас жасау, құрдастарымен және үлкендермен қарым-қатынас құру дағдыларын дамыту;

- мұғалімдер мен оқушылар арасында ынтымақтастық, бірлесіп жасау және өзара әрекет ету атмосферасын құру.

         - жетім балаларды, қамқорлықтағы балаларды, көп балалы отбасылардан шыққан балаларды, мүгедек балаларды әлеуметтік қорғау.