1-билет.
1. Көлік түрлері туралы диалог құрастырыңыз.
-Ежелде көлік ретінде нені пайдаланды?
Ежелде көлік ретінде малды пайдаланды.
-Көлік ретінде қандай малдарды пайдаланды?
Көлік ретінде түйе, жылқы, есек, сиыр, итті де пайдаланды.
-Қазіргі кезде қандай көліктерді пайдаланады?
Қазіргі кезде автомобиль, пойыз, қайық, ұшақтар, пайдаланады.
-Қазақстанның көлік жүйесі қалай бөлінеді?
Қазақстанның көлік жүйесі су көлігі, теміржол, автомобиль, әуе көлігі деп бөлінеді.
-Қазақстанда су көлігі қалай бөлінеді?
Қазақстанда су көлігі өзен және теңіз көлігі болып бөлінеді.
-Өзен көлігі қайда пайдаланады?
Өзен көлігі Жайық, Ертіс, Сырдария, Есіл, Іле, Қаратал және Балқаш көлінде пайдаланады.
-Теңіз көлігі қайда пайдаланады?
Теңіз көлігі Каспий теңізі алабында қызмет көрсетеді.
-Қазақстан Мемлекеттің басты көлігі не?
Ол темір жол көлігі
-Автомобиль көлігі туралы не білесің?
Ол жүктерді таяу және орта қашықтыққа жедел жеткізетін тиімді көлік.
-Әуе көлігінің ерекшелігі неде?
Ерекшелігі -жылдамдылықта
2. «Көлік қызметі» тақырыбына әңгімелеңіз.
Мал көлік ретінде ежелден-ақ пайдаланылған. Ежелгі заманнан келе жатқан көлікке келесі малды пайдаланды: түйе, жылқы, есек, сиыр, бұғы, ит, т.б. Ғылыми-техникалық жетістіктерге орай көлік малын бірте-бірте автомобиль, пойыз, ұшақтар ығыстыра бастады.
Су көлігі. Ол мұнаймен мұнай өнімдерін, ағашжәне құрылысматериалдарын жаппай тасымалдауға тиімді. Бүгінгі таңда су көлігі Қазақстанда өзенжәне теңізкөліктеріне бөлінеді. Өзен көлігі кеме қатынайтын өзендерге (Жайық, Ертіс, Сырдария, Есіл, Іле, Қараталөзендеріне, Балқашкөліне); теңіз көлігі Каспий теңізіалабында қызмет көрсетеді.
Темір жолкөлігі– республиканың көлік кешеніндегі маңызды қатынас құралы. Тасымалданатын негізгі өнімдер – көмір, астық, мұнай, кентас, минералдық, сусымалы және сұйық жүктер.
Автомобиль көлігі– жүктерді таяу және орта қашықтыққа жедел жеткізетін тиімді көлік құралы. Қазақстанда халықаралық автомобиль жолдары бар.
Әуе көлігі– айырмашылығы – жылдамдығында. Қазақстанға тұңғыш ұшақ 1918 ж. ұшып келді (Мәртөк – Новосергеевка бағытында). Қазақстан тәуелсіздік алғаннан кейін бірнеше әуе компаниялары (“Эйр Қазақстан”, “Эйр Астана”) құрылды.
Құбыр желісі– көлік құралдарының бірі; сұйық, сусымалы жүктерді, мұнайды, газды құбырмен тасымалдау. Қазақстанда тұңғыш рет 1970 ж. іске қосылды.
2 – билет
1. Жазғы демалыс тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сен қандай мезгілді ұнатасың?
Маған ұнайтын мезгіл –жаз.
-Сен жазда қалай демаласың?
Мен жазда саяжайға барамын, суға шомыламын, күнге күемін.
-Саяжайға жиі барасың ба?
Иә, аптасына 2-3 рет барамын.
-Жазғы демалысында қайда барсың?
Мен жыл сайын Қарқаралыға, Баянауылға барамын
-Кіммен барасың?
Мен өз отбасымен барамын.
-Онда не істейсіңдер?
Біз суға шомыламыз, орманда жүреміз, тауларға шығамыз.
-Орманда не істейсің?
-Мен орманда түрлі ағаштарды, құстарды, аңдарды көремін.
-Биыл жазғы демалыста қайда барасың?
Мен Астана қаласына барғым келеді№
-Астанада не көргің келеді?
Астанада аквапарк, Хан шатыр, океонариумді көргім келеді.
2. Шәмші Қалдаяқов туралы әңгімелеңіз.
Ш.Қалдаяқовтың -әйгілі сазгер, вальс королі.. Оның әкесінің аты Әнапия екен. Оның аяғындағы үлкен қалды көріп жеңгелері оны Қалдаяқ деп атап кеткен. Шәмші Қалдаяқов татарлардың гармоны, қазақтың қобызы мен домбырасын шебер тартатын. Шәмші Қалдаяқов 1930 жылы дүниеге келді. Туған жері Қызылқұм өңірі Арыс өңірінің жағасында. Шәмші бірнеше тақырыпта арнаған әндері өте көп. Олар: Арыс жағасында, Қайдасың,Қайықта, Кешікпей келем деп ең, Бақыт құшағында, Шынарым, Әнім сен едің, т.б Шәмші Қалдаяқов «Менің Қазақстаным» әннің авторы. Шәмші өзінің әкесіне қайтыс болғанда, бейітінің басына үлкен кесене салдырды. Ал, анасына арнап, «Ана туралы жыр» әнін жазды. Шәмші Қалдаяқовқа 1991 жылы 29 желтоқсанда ҚР халық әртісі атағы берілді. Шәмші атында Алматыда концерт залы, Шымкентте облыстық филармония, Таразда, Шымкентте мектептері бар.
3 – билет
1. «Астанаға саяхат» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Астана қандай қала?
Астана - Қазақстанның астанасы.
-Сен Астана қаласында болдың ба?
Иә, мен Астанаға жиі барамын.
-Астана Қазақстанның қай жерінде орналасқан?
Астана Қазақстанның орталығында, Сарыарқа жерінде орналасқан.
- Қала астанаға қашан айналды?
Қала 1997 жылы Ақамола қаласына көшірілді, 1998 жылы Астана болып өзгертілді.
-Астананың ортасында қандай өзен ағады?
Астананың ортасында Есіл өзені ағады.
-Астананың бас рәміздік белгісі не?
Астананың бас рәміздік белгісі –Бәйтерек.
-Ол қай жағалауда орналасқан?
Ол сол жағалауда орналасқан
-Қалада не бар?
Қалада көптеген мәдени орындары, Астана-Тауэр, Рамстор сауда орталығы, Президенттің мәдени орталығы т.б. бар.
-Президенттің мәдени орталығы қайда орналасқан?
Ол Республика даңғылының басында орналасқан.
-Саған астана ұнай ма?
Иә, мен Астананы мақтан етемін.
2. Астана тақырыбына әңгімелеңіз.
Астана - Қазақстанның астанасы. Астана Қазақстанның орталығында, Сарыарқа жерінде орналасқан. Қала астана болып, 1997 жылы Ақамола қаласына көшірілді, 1998 жылы Астана болып өзгертілді. Астананың ортасында Есіл өзені ағады. Астананың бас рәміздік белгісі –Бәйтерек.
Ол сол жағалауда орналасқан Қалада көптеген мәдени орындары, Астана-Тауэр, Рамстор сауда орталығы, Президенттің мәдени орталығы т.б. бар.
Президенттің мәдени орталығы Республика даңғылының басында орналасқан.
4 – билет
1. «Қонақ үйде» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сен қандай қонақ үйде болдың?
Мен «Қазақстан» қонақ үйде болдым.
-Ол қайда орналасқан?
Ол Алматы қаласында орналасқан
-Ол қандай қонақ үй?
Ол 25 қабатты Алматы қаласында орналасқан
-Қабаттарға немен шығасың?
Қабаттарға шығу үшін лифтпен шығасың
-Қонақ үйдің мақсаты не?
Келген қонақтарға қызмет көрсету.
-Бұл қонақ үйде қандай қызмет көрсетеді?
Олар қонақтарды орналастырады, тамақтандырады, бос уақытты ұйымдастарыды, тұрмыстық қызмет көрсетеді.
-«Қазақстан» қонақ үйінің нөмірлері қандай?
Нөмірлері әр түрлі: бір орынды, люкс, т.б.
-Қонақ үйдің ішінде тағы не бар?
Мұнда қосымша бассейін, спорттық залдар, автомобильдерді жалға беру тұрағы, химиялық тазалау, кір жуу, сұлулық салоны, массаж жасау кабинеттері бар.
-Саған бұл қонақ үйі ұнады ма?
Өте үнады, ол таза, қазіргі заманға сай қонақ үйі.
-Сенің бөлмең қалай жабдықталған?
Менің бөлмемде төсек, теледидар, жұмсақ жиһаз, ванна, гардероб болды.
2. Қонақ үйдегі қызмет түрлері туралы әңгімелеңіз.
Қонақ үй – қысқа мерзімдік уақытта тұруға арналған жиһаздандырылған бөлмелер жиынтығы. Қонақ үйлердің негізгі мақсаты – туристер үшін сапалы қызметтер көрсету, оларға барлық жағдайды жасау. Барлық қонақ үйлердің қызметтері негізгінен 4 топта қарастырылады: 1. орналастыру 2. тамақтандыру 3. бос уақытты ұйымдастыру 4. тұрмыстық қызмет көрсету
Қонақ үйде қосымша болатын қызметтер: • бассейндер • спорттық жаттығулар (фитнис залдар, тренажор залдар, конференц залдар, келіс сөз жүргізу залдар ) • автомобильдерді жалға беру • химиялық тазалау • кір жуу • шаштараздық қызмет (сұлулық салон) • массаж жасау кабинеттері
Қонақ үйлер – бөлмесінде терезелері ашылады, төсек, гардероб, ванна бөлмесі бар.Төсек орын келген мерзімнен бастап 2 рет ауыстырылады; кондиционер, стол, орындықтар, тоңазытқыш, телевизор, телефон бар. Бөлмені күнде жинайтын кезекші бар. Қонақ үй ішінде тәулік бойы кезекшілік және күзет жүргізіледі.
5 – билет
1. «Қарағанды» қонақ үйі тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Қарағанды қаласында қандай қонақ үйлер бар?
Қарағанды қаласында көптеген қонақ үйлер бар.
-«Қарағанды» қонақ үйі туралы не білесің?
Ол қарағанды қаласында, Бұқар жырау даңғылында орналасқан.
-Ол қашан салынды?
Ол ең алғашқы заманға сай салынған қонақ үйі
-Қарағанды» қонақ үйі неше қабатты?
Ол 5 қабатты.
-Онда қандай нөмірлер бар?
Онда бір, екі, төрт орынды, люкс нөмірлер бар.
-Нөмірлері қалай жабдықталған?
Онда төсек, тоназатқыш, жұмсақ жиһаз, теледидар, балкон бар.
- Бұл қонақ үйде қандай қызмет көрсетеді?
Олар қонақтарды орналастырады, тамақтандырады, бос уақытты ұйымдастарыды, тұрмыстық қызмет көрсетеді.
-Қонақ үйдің қызметшілері қандай тілде қонақтарды қарсы алады?
Қонақ үйдің қызметшілері үш тілді біледі: қазақ, орыс, ағылшын.
-Қонақ үй қандай қосымша қызмет көрсетеді?
Мұнда спорттық залдар, автомобильдерді жалға беру тұрағы, химиялық тазалау, кір жуу, сұлулық салоны, массаж жасау кабинеттері бар.
-Саған бұл қонақ үйі ұнады ма?
Өте үнады, ол таза, қазіргі заманға сай қонақ үйі.
2. «Менің қаламның ескерткіштері» тақырыбына әңгімелеңіз.
Менің туған қалам Қарағанды қаласы.Қарағанды қаласы Қарағанды облысының орталығы. Қарағандының 170 жылдық тарихы бар. Қарағанды қаласында өте көп ескерткіштер орнатылған. Қала аумағында 50-дей ескерткіш орнатылды. Бұл жерден 1833 жылы Байжанов Аппақ тас көмір тапқан. Сондықтан бұл балаға ескерткіш орнатылған. Қарағандыда Н.Ә.Әбдіровке ескерткіш орнатылды.(1958ж), «Шахтер Даңқы» (1976ж) және 2-дүниежүз. соғыс жылдары қаза болған қарағандылықтарға (1978ж) арналған монументтер қойылды. Бұл ескерткіштер Бұқар Жырау даңғылы бойынша орналасқан. Қалада С.Сейфуллинге арналған драма театрдың қасында ескерткіш орнатылған. Қалада «Мәңгі алау» әскери даңқы, Ауғанстанда қайтыс болған жауынгер қарағандылықтар құрметіне арналған сәулет-мемориалдық ансамблі т.б. ескерткіштер бар.
6 – билет
1. «Қалада» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сен қай қалада тұрасың?
Мен Қарағанды қаласында тұрамын.
-Қарағанды қандай қала?
Ол өнеркәсіб орталығы, кеншілер қаласы.
-Қалада неше аудан бар?
Қалада екі аудан бар: Оқтябрь мен Қазыбек би ауданы.
-Қалада қандай өнеркәсіптер бар?
Қалада көмір өңдіретін ірі кәсіпорындар, машина жасау, металл өңдеу және тамақ өнеркәсібі, көлік және байланыс кәсіпорындары бар.
-Қалада қандай оқу орындары бар?
Қалада көптеген университетер, институттар, колледждер бар.
-Қалада қандай ескерткіштер бар?
Қалада Әбдіровке, А.Байжанвқа, С.Сейфуллинга т.б. адамдарға арналған ескерткіштер бар.
-Қалада тарихи ғимараттар бар ма?
Олар «Қарағанды» қонақ үйі, Әбдіров атындағы спорт сарайы, цирк ғимараты т.б.
-Қалада қанша тұрғыт тұрады?
Қалада 471,8 мың адам тұрады
-Саған қалаң ұнай ма?
Мен қаламды жақсы көремін.
2. Қала тарихы туралы әңгімелеңіз.
Қала тарихы.
Қарағанды қаласы - бұл индустриалдық орталық, теміржол мен әуе жолының аса маңызды орталығы, ғылымы мен мәдениеті дамыған қала. Қарағандының 170 жылдық тарихы бар. Қала 1934 жылы 10 ақпанда құрылған. Өзінің экономикалық, ғылыми және мәдени әлеуеті бойынша Қарағанды Қазақстанның жетекші орындарының бірін алады, қалада 113-тан аса ұлт өкілдерінен құралған 471,8 мың адам тұрады. Қала аумағы 497,8 шаршы метрді құрайды. Қарағандыда көмір өңдіретін ірі кәсіпорындар, машина жасау, металл өңдеу және тамақ өнеркәсібі, сондай-ақ көптеген көлік және байланыс кәсіпорындары істейді. Қала өз атын осы өңірде мол өсетін қарағанға байланысты атаған (желтая акация). 1833 жылы көмірді алғаш рет малшы бала Аппақ Байжанов тапқан. Өтепов деген бай Қарағанды өңірін Н.Ушаковқа 250 сомға сатқан. Орыс кен кәсіпкерлері Ушаков пен Рязанов 1856 жылдан бастап Қарағандыдан көмір өндіре бастайды. Өнеркәсібінің басты саласы-тас көмір өндіру. Индустриялық негізде Майқұдық, Оңт.-Шығыс ірі ықшамаудандар салынды. Қарағандының архитектурасын жасаған арх. Э.Г. Меликов, С.И.Мордвинцев, М.О.Жандаулетов. Қалада 50-ден артық ескерткіштер орнатылған.
7 – билет
1. «Ауыл өмірі» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сен ауылда болдың ба?
Мен ауылға жазғы каникулда жиі барамын.
-Ауыл өмірі қиын ба?
Ауыл өмірі өте қызықты
-Ауылда адамдар қашан тұрады?
Ауылда адмадар өте ерте тұрады
-Ол неге байланысты?
Өйткені ауыл өмірі ерте басталады.
-Ауылда қандай мамандықтар бар?
Олар егінші, малшы, мал дәрігері, сауыншы
-Сенің ауылында қандай мәдени орындары бар?
Ауылда мәдени орталығы, кітапхана, балабақша, мектеп бар.
-Ауылдың адамдары күні бойы не істейді?
Олар ерте тұрып мал бағады, егін егеді, шөп орады, егін жинайды, сауыншылар сиыр сауады.
-Сенің ауылда тұрғын келе ме?
Жоқ ауылда тұрғым келмейді
-Неге?
Бұл өте ауыр іс.
2. Ауылға қатысты мамандықтар туралы әңгімелеңіз.
Ауылға қатысты мамандықтар.
Өмірде мамандықтың түрі өте көп. Жақсы маман болу үшін еңбек ету керек. Бақташы, егінші, мал дәрігері, бағбан, сауыншы, мақташы болу үшін ауылда жұмыс істеу керек.
Ауылда бұл мамандар өте қажет. Бақташы, мал дәрігері, сауыншы болу үшін малды жақсы көру керек. Егінші, бағбан, мақташы болу үшін жерді жақсы көру керек.
Қазір ауылда барлық жұмысты машиналар атқарады. Астықты дер кезінде жинап, оны сақтау механизатордың жұмысы. Бұл күнде механизатор мамандығының ауыл шаруашылығындағы құрметті мамандықтардың бірі болып саналады.
8 – билет
1. «Киім дүкенінде» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Мынау әмбебап дүкені ме?
Мынау орталық әмбебап дүкені
-Ол неше қабатты?
Ол 4 қабатты дүкен
-Сіз не алғыңыз келеді?
Мен өзіме киім аламын
-Сыртқы киім қай қабатта орналасқан?
Сыртқы киім екінші қабатта орналасқан.
-Маған 48 өлшем қысқы пальто немесе тон керек. Сізде бар ма?
Бізде әр түрлі қысқы киім бар. Таңдап алыңыз.
-Маған мына тон ұнап тұр. Қанша тұрады?
Бұл тон 35 мың теңге тұрады.
-Ақшаны қайда төлеуім керек?
Ақшаны кассаға төлейсіз.
-Ұлттық киімдер бұл дүкенде сатыла ма?
Иә, ұллтық киімдер бірінші қабатта сатылады.
-Маған әдемі камзол керек. Көруге бола ма?
Бізде әр түрлі камзолдар бар. Сіз кімге аласыз?
-Мен әжеме сыйлыққа камзол аламын. Мына камзол маған ұнап тұр.
Бұл камзол сіздің әжеңізге дәл болады. Алыңыз. Рахмет. Сау болыңыз.
2. Қысқы, жазғы киім туралы әңгімелеңіз.
Қыста күн суық болады. Адамдар жылы киінеді. Олар құлақшын, бөрік, тон, пальто, пима, жылы етік, қолғап киеді. Тон әрі жылы, әрі ыңғайлы. Оны қасқырдың, қарсақтың, қоянның, қойдың терісінен тігеді. Пиманы киізден жасайды. Пима өте жылы болады.
Жазда өте ыстық болады. Адамдар жеңіл киінеді. Олар аяғына кроссовки, туфли киеді. Үстіне көйлек, шалбар, костюм,жейде киеді. Жазда адамдар көбінесе ашық түсті киімдер киеді.
9 – билет
1. «Менің бір күнім» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сен мектептке аптасына неше рет барасың?
Мен мектепке аптасына алты рет барамын
-Сен қашан демаласың?
Мен жексенбі күні демаламын
-Жексенбі күні қашан тұрасың?
Мен кешірек тұрамын.
-Таңертең не істейсің?
Таңертең тұрып, тамағымды ішемін, далаға барамын
-Далада немен шұғылданасың?
Мен жаттығу жасап, біраз жүгіремін.
-Түсте немен айналысасың?
Мен түсте үй шаруасына көмектесемін.
-Сен шешеңе қалай көмектесесің?
Мен ыдыс жуамын, үй жинаймын, дүкенге барамын
-Достарымен кездесесңі бе?
Иә, біз кейде ән тыңдаймыз, бейнетаспа көреміз.
-Түстен кейін не істейсің?
Түстен кейін отбасымен саяжайға барамын.
-Саяжайда не істейсің?
Мен жұмыс істеймін, демаламын.
2. Қазақ халқының ұлттық киімдері туралы әңгімелеңіз.
Ұлттық киімдер.
Қазақ халқының ұлттық киімдері үш түрге бөлінеді. Олар: бір киер киім, күнделікті киім, жұмыс киімі.
Бір киер киім жиындарға, той-думанға барғанда киетін сәнді киімді атаған. Олардың түстері ашық, киімдер көрнекті болады. Олар – көйлек, қамзол, шапан, аң терісінен тігілген ішіктер, тақия, сәукеле, бөрік т.б.
Сәукеле – қыздың ұзатқанда, киетін бас киім. Оны ақ киізден жасайды. Шеті құндыз, кәмшат терісімен айналдыра тігіледі. Сәукеле алтын жібек жіппен зерленеді. Сәукеленің төбесіне үкі қадалды, сыртына жаулық жаюбады.
Қысқы киім – тон, ішік. Тон әрі жылы, әрі ыңғайлы. Оны қатты аязда, боранда киеді.
Ішік –қасқырдың, түлкінің, қарсақтың, күзеннің, қоянның терісінен тігілетін жылы киім. Сыртын матамен тыстайды
Шапан. Қазақ жерінде шапандар әр түрлі болған: мерекелік шапандар, күнделікті шапандар, қыз-келіншектерге арналған шапандар. Мерекелік шапандар әдемі матадан тігіледі. Олар асыл тастармен әшекейленген.
3. Отан туралы мақал-мәтелдер
Отан – оттан да ыстық.
Отансыз адам,
Ормансыз бұлбұл.
10 – билет
1. «Біздің Президентіміз» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Қазақстан Респупликасының Президенті кім?
Ол Н.Ә.Назарбаев
-Ол қайда туды?
Ол Алматы облысы Шамалған ауылында 1940 жылы туды.
-Назарбаев Президент болып тұңғыш рет қашан сайланды?
1991 жылы 1 желтоқсанда тұңғыш президент сайланды.
-Тұңғыш Президент не жариялады?
Тұңғыш Президент ҚР-ның тәуелсіздігі мен егемендігін жариялады.
- Назарбаев неше жыл Президент болып жұмыс істейді?
20 жыл.
-Мемлекетте қандай өзгерістер болды?
Семей полигоны жабылды, Қазақстан тәуелсіз мемлекет болды, қазақ тілі мәртебесін алды, Қазақстан түрлі мемлекеттермен қарым-қатынас орнатты т.б.
- Президенттің қандай міндеттері бар?
Президент Премьер-министрді тағайындайды, Үкіметті жасақтайды, республикалық референдум өткізу туралы шешім қабылдайды.
-Президенттің қандай құқығы бар?
Оның заңдар мен жарлықтар шығаруға құқығы бар.
-Жаңа астана кімнің қалауы бойынша пайда болды?
Жаңа астана Президенттің қалауы бойынша пайда болды
-Астана деп кім ат қойды?
Бұл біздің Президентіміз.
2. Парламент құрылымы туралы әңгімелеңіз.
Праламент-еліміздің Қонституциясына сәйкес заң шығаратын ең жоғары өкілетті орган. Оның құрылымы – қос палаталы: жоғары палата – Сенат, төменгі палата – Мәжіліс. Сенатқа әр облыстан және Алматы мен Астанадан екі адамнан сайланады. Сетанттың жеті депутатын Президент тағайындайды.
Мәжіліс 77 депутаттан тұрады. 66 депутат бір мандатты округтен сайланады. 10 депутат біртұтас округі аумағы бойынша сайланады. Әр палатаның өз өкілеттігі мен міндеттері бар.
11-билет
1. «Тұңғыш қазақ театры» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Алғашқы театр қайда ашылды?
Алғашқы театр Қызылорда қаласында 1926 жылы ашылды.
-Ол қандай театр болды?
Ол тұңғыш кәсіби ұлт театры болды.
-Онда ең бірінші қойылым қандай болды?
Онда ең бірінші қойылым 1926 жылы 13 қаңтарда М.Әуезовтың «Еңлік-Кебек» пьесасы болды.
-Театр шымылдығы тұңғыш рет қалай ашылды?
Театр шымылдығы тұңғыш рет М.Әуезовтың «Еңлік-Кебек» пьесасымен және халық өнерпаздары қатысқан үлкен концертпен ашылды.
-Бұл театрда кімдер ойнады?
И.Байзаков, Ә.Қашаубаев, С.Қожамқұлов, Ж.Шанин, Қ.Қуанышбаев, Қ.Мұнайтпасов, т.б. ойнады.
-Театр нешінші жылы қоныс аударды?
1929 жылы театр труппасы Алматыға қоныс аударды
-Нешінші жылы М.Әуезов есімі берілді?
1961 жылы театрға жазушы, драматург М.О.Әуезовтің есімі берілді.
-Бұл театр академиялық театр атағын қашан алды?
1937 жылы 27 ақпанда академиялық театр атағын алды.
-Алғашқы режиссер кім болды?
Алғашқы режиссер Шанин болды.
-Алғашқы драматургиясы кімнің болды?
Алғашқы драматургиясы М.Әуезовтың шығармалары болды.
2. С.Сейфуллин атындағы облыстық драма театры туралы әңгімелеңіз.
Сәкен Сейфуллин атындағы драма театры1932ж. құрылған. 1932 ж . Театр А . Шаниннің «Зәуре» атты пьесасы бойынша қойылған спектакльдің премьерасымен ашылды. Басты рөлді Ж . Шашкина орындады. Театрда сондай-ақ 3. Көшкінбаев ,С.Жүнісов, Т. Жабаев, Т. Ілиясов, Р. Жылқыайдарова (Қойшыбаева) өнер көрсетті 1936 ж. театр облыстық театр статусын алыпды. ТеатрдаБ. Майлиннің, С.Сейфуллиннің,1.Жансүгіровтын, орыс және шетел классиктерінің пьесалары қойылды. 1938-1940 ж. театр сахнасында алғашқы опералық спектакльдер «Қыз Жібек» , «Ер Тарғын», «Жалбыр» (Е. Брусиловский ) қойылды. Ұлы Отан соғысы жылдары театр жұмысын тоқтатқан жоқ. Қарағандыға көшірілген Леся Украинка атындағы Украин театрының ұжымы қазақ актерлеріне кәсіптік шеберлігін жетілдіруге игі ықпалын тигізді. 1964 ж. театрға С. Сейфуллиннің есімі берілді. 1982 ж. театр Халықтар достығы орденімен марапатталды. Театрдың бас режиссері - ҚР еңбек сіңірген қайраткері Ә.Т.Оразбеков, бас суретшісі Қ. Мақсұтов.
12 – билет
1. «Менің отбасым» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сенің отбасың қандай?
Менің отбасым үлкен емес.
-Сенің отбасында кімдер бар?
Менің отбасымда шешем, әкем, қарындасым, інім бар.
-Сенің отбасын қалай тұрады?
Менің отбасым тату тұрады.
-Әкең қайда жүмыс істейді?
Менің әкем темір жолда жұмыс істейді.
-Шешең қайда жұмыс істейді?
Менің шешем де темір жолда жұмыс істейді?
-Қарындасың неше жаста?
Менің қарындасым 10 жаста.
-Ол қай мектепте оқиды?
Ол № 85 орта мектебінде оқиды.
-Інің нешеде?
Інім5-те. Ол балабақшаға барады.
-Бос уақытта отбасың немен шұғылданады?
Бос уақытта отбасыммен саяжайға барамыз.
-Жазғы демалысты қалай өткізесіңдер?
Біз Қарқаралыға немесе Баянауылға сапар шегеміз.
2. Домбыра туралы әңгімелеңіз.
Домбыра –қазақ халқының ертеден келе жатқан ішекті музыкалық аспабы. Қазақ өзінің тарихын, өмірін, сезімін домбыра арқылы жеткізген. Домбыраның шанақ, мойын, тиек, ішек, перне сияқты бөліктері бар. Домбыраны самырсын (кедр), қарағай, шырша ағаштарынан жасайды. Ал домбыраның ішегін, пернесін қойыдың ішегінен жасаған.
Домбырамен күй тартуға, ән айтуға болады. Домбыра -әрбір қазақ үйінің қымбатты заты.
13 – билет
1. «Шәкен Айманов» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Шәкен Айманов кім?
Ол белгілі қазақ актері, режиссер, әртіс.
-Ш.Айманов қайда туды?
Ол Павлодар облысы Баянауыл ауданында туды.
-Ш.Айманов алғашқы білімді қайда алды?
Ол ауылда мектепті бітіріп, Семейдегі пед.техникумда оқыды.
-Ш.Айманов театрға қашан келді?
1933 қылы қазақ драма театрының құрамына алынды.
-Алғашқы рөлі қандай болды?
Алғашқы рөлі Погодиннің «Менің досым» пьесасында ойнады.
-Ш.Айманов қай театрда жұмыс істеді?
Ш.Айманов М.Әуезов атындағы мемлекеттік драма театрында жұмыс істеді.
-Бұл театрда неше жыл жұмыс істеді?
20 жыл жұмыс істеді.
-Театрда кімнің рөлін ойнады?
Ақан сері, Қобыланды, Алдар көсе, Отелло т.б. рөлдерін ойнады.
-Не үшін мемлекеттік сыйлық алды?
1952 жылы «Абай» спектальде ойнаған үшін мемлекеттік сыйлық алды.
-Ш.Айманов қандай фильмдерді қойған?
«Махаббат туралы аңыз», «Дала қызы», «Біздің сүйікті дәрігер», «Атаманның ақыры», «Туған жер»
2. Қазақтың атақты өнер жұлдыздары туралы әңгімелеңіз.
Әбілхан Қастеев - әйгіліграфик суретші, қазақ бейнелеу өнерінің негізін салушы. Қазақ сазгерлері: Мұқан Төлебаев, Латиф Хамиди. Халық әртістер: Күләш Байсейітова, Роза Багланова, Бибигүл Төлегенова т.б.
Әміре Қашаубаев-әнші, актер, музыкант. 1925 жылы Париж, Франкфурд Майіндегі қалаларында дүниежүзі көрмеде ән шырқады. Күләш Байсейітова – қазақ опера негізін салушылардың бірі. Шәмші Қалдаяқов –король вальсі, композитор, «Менің Қазақстанным» әннің композиторы.
14 – билет
1. «Мен поштаға барамын» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сен бүгін қайда барасың?
Мен бүгін поштаға барамын
-Сен поштада не істейсің?
Мен комуналдық төлемдерді төлеймін.
-Онда төлеуге бола ма?
Иә, пошта төлемдерді қабылдайды
- Поштада қанша қызметкер жұмыс істейді?
Біздің пошта бөлімшесінде 10 шақты адам жұмыс істейді.
-Поштаның кассаларында адам көп пе?
Жоқ көп емес. Өйткені пошта қызметкерлері тез адамдарды қабылдайды
-Сен поштада тағы не істейсің?
Мен келесі жылға мерзімдік басылымдарға жазыламын.
-Олар газеттерді үйге әкелеме?
Иә, пошта жәшікке салып қояды.
-Пошта бөлімшесі қандай?
Үлкен емес, бірақ жылы.
-Сен поштаға жиі барасың ба?
Жоқ айына бір рет барамын.
2. Пошта қызметкерлері туралы әңгімелеңіз.
Бүгінгі күні қазақстандық пошта 21 000-ға жуық қызметкер жұмыс істейді. Почта қызметкерлері хаттарды, газеттерді, журналдарды сұрыптайды, таратады. Зейнеткерлерге зейнетақысын үйлеріне апарып таратады. Жақын арада пошта қаржылық қызметтер көрсетеді. Олар комуналдық төлемдерді қабылдайды, зейнеткерлерге зейнетақысын төлейді, мерзімдік басылымдарға жазылым жүргізіп, оларды жеткізеді. Қазіргі заманда почта интернетке қосылған. Қазіргі почта ақпараттық коммуникациялық және банктік жабдықтармен қамту арқылы замануи жетілдірген.
15-билет
1. «Телефон түрлері» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Қандай телефон түрлерін білесің?
Телефонның түрлері көп: электрсіз телефон, электрлі телефон, радио телефон, желісіз DECT телефон, ұялы телефон. - Электрсіз телефон қашан пайда болды?
Электрсіз телефон - бұл ертеректе болған телефон түрі. 968 жылы труба арқылы дыбыс жеткізетін телефон. -Электрлі телефон қашан пайда болды?
Электрлі телефон 1849—1854 жж.
-Алғашқы телефонды кім жасады?
Алғашқы телефонды 1876 жылы Александр Белл АҚШ-та жасады.
-Рессейде алғашқы телефонды кім жасады?
1878 жылы орыс электротехнтгі П. M. Голубицкий нағыз орыс телефонын жасады. - Алғашқы ұялы телефонды қайда жасады?
Алғашқы ұялы телефонды 1946 жылы АҚШ-та жасалды
-Оның салмағы қанша болды?
Оның салмағы 500г болды.
-Ұялы телефонның түрлері білесің ба?
Олар смартфон, бейнетелефон
2. Қалта (ұялы) телефонның пайдасы мен зияны туралы әңгімелеп беріңіз.
Қазіргі кезде ұялы телефон әр адамда бар. Бұл – өте қолайлы нәрсе. Ұялы телефонда ойын түрлері, фотоаппарат бар, интернетке шығуға болады. Көптеген адамдарда 2 және одан да көп ұялы телефондар бар. Ұялы телефондар адамның денсаулығына зиян келтіреді. Электромагниттік сәулелендірулер адамдар денсаулығына, физиологиялық жай-күйіне әсер етеді. Телефон бастың миына мен есту, көру қабілетіне жаман әсер тигізеді. Бұл болашақта адамды мидың қатерлі ісік ауруына шалдығуына әкеліп соқтырады, «адамдардың көпшілігі Альцгеймер және Паркинсон ауруларына шалдығады» деп дәрігерлер айтады..
16-билет
1. «Компьютер дүкенінде» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
С: Сәлеметсіз бе!
Т: Сәлеметсіз бе!
С: Сіз не алайын деп тұрсыз?
Т: Менің компьютер сатып алағым келеді
С: Қандай көмпьютер алғыңыз келеді?
Т: Сіздерде компьютердің қандай түрлері бар?
С: Бізде компьютер, ноутбук, нетбук бар.
Т: Менің үйімде орын аз, сондықтан қандай компьютер алайын?
С: Онда сіз ноутбук алыңыз.
Т: Оған интернет қалай қосылады?
С: Интернетке қосылу үшін флешка аласыз
Т: Ол қанша тұрады?
С: Оның бағасы әр түрлі болады
Т: Сіз маған ноутбукті тандап беріңіз.
С: Сізге ноутбук не үшін қажет?
Т: Интернетке шығып, пайдалы мәліметтерді жинау, жаңалықтарды оқу, реферат жазу, фильмдерді көру үшін.
С: Онда мына ноутбук сізге қажет.
Т: Ол қанша тұрады?
С: Ол 10000 мың теңге тұрады.
2. Интернет жүйесінің пайдасы туралы әңгімелеңіз.
Интернеттің тарихы өткен ғасырдың 60-жылдарында басталды. Интернетті көптеген мақсатқа қолдануға болады. Интернеттің көмегімен бірдемені сатып алуға, қонақ үйден күні бұрын орын алуға, кино көруге, басқа елдегі таныстарымен еркін сөйлеуге, мәліметтерді табуға болады. Интернеттің көмегімен факс жіберуге болады. Қазірге кезде интернеттің көмегімен санаулы уақыттың ішінде электрондық пошта арқылы кез келген елдермен байланыс жасауға болады.
17-билет
1. «Алматы- бас қала, Астана- жас қала» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Қазақстан Республикасының астанасы қай қала?
Ол Астана қаласы
-Астана қайда орналасқан?
Ол сарыарқа жерінде, Орталық Қазақстанда орналасқан.
-Аснатаға дейін Қазақстанда қай қала астана болды?
Ол Алматы қаласы.
-Алматы астана болған жылдары қандай?
1929-1997 жылға дейін.
-Алматы қайда орналасқан?
Ол оңтүстік Қазақстанда орналасқан.
-Алматы қай тауының етегінде орналасқан?
Ол Алатау тауының етегінде орналасқан
-Астана қаласы бұрында қалай аталған?
Ол Ақмола деп аталған.
-Ақмола қаласына астана нешінші жылы көшірілді?
1997 жылы көшірілді.
-Ақмола Астана болып қашан өзгертілді?
1998 жылы 10 маусымда өзгертілді.
-Астана қандай қала?
Астана жас, болашағы үлкен қала.
2. Іс қағаздары туралы әңгімелеңіз.
Іс қағаздары – адамның күнделікті өмірінде жиі қолданатын үлгілер. Іс қағаздарды ресми құжаттар деп те атайды. Іс қағаздарына өтініш, қолхат, сенімхат, анықтама, хабарландыру, хаттама, мінездеме,т.б. жатады. Іс қағаздарды қалыптасқан үлгі бойынша жазады. Бірақ олардың айырмашылығы де бар. Мысалы, қолхат, сенімхат, хабарландыру, анықтамалар қалыптасқан үлгі бойынша жазылады. Ал өиірбаянын, мақаланың үлгісі жоқ. Әр адамның өмірі әр түрлі. Іс қағаздарды дұрыс жаза білуді қажет.
18 – билет
1. «Наурыз мерекесі» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Наурыз қандай мереке?
Ол Жаңа жыл, шаруашылық мереке
-Наурыз мерекені қашан тойлайды?
22 Наурызда тойлайды.
-Неге бұл күні тойлайды?
Өйткені 22 Наурыза күн мен түн теңеледі., қар ериді, жер көгереді.
-Наурыз қай халықтың Жаңа жылы?
Наурыз бүкіл түркі халықтардың Жаңа жылы.
-Наурызды қалай тойлайды?
Наурызда адамдыр би билейді, ән айтады, бір-біріне қонаққа барады.
-Наурыз мейрамның басты тағамы не?
Ол наурыз көже.
-Оны қалай жасайды?
Наурыз көжені су мен тұздан басқа жеті түрлі азықты пайдаланады.
-Қандай азықтарды пайдаланады?
Бидай, тары, құрт, ет, сүт, күріш, май, т.б.
-Наурызда адамдар қандай тілектер айтады?
«Ақ мол болсын», «Ұлыс он болсын», «Ұлыс береке берсін», «Ұлыс бақытты болсын»
-Наурыз қандай мейрам?
Наурыз –халық мейрам.
2. Ұлттық теңге туралы әңгімелеңіз.
Қазақстан Республикасының ұлттық валютасы – теңге. Ұлттық валюта 1993 жылы 13 қарашада айналымға енгізілді. Теңге- ҚР-ның заңды төлем құралы. Теңгенің 16 құпия белгісі бар. Теңге- дербес ел болғанымыздың белгісі. Ұлттық валютаның дизаин жасаушы авторлық топтың жетекшісі Тимур Сулейменов болды. Орыс сөзінің «деньги» түріктің теңге сөзінен негіз алған.
19 – билет
1. «Дарын мектебі» тақырыбына диалог құрастырыңыз
-Дарын мектебі қайда орналасқан?
Ол Қарағанды қаласында орналасқан
-Ол қандай мектеп?
Ол дарынды балаларға арналған мектеп.
-Ол нешінші жылы құрылды?
1996 жылы құрылды.
-Мектептің негізін кімдер салды?
-Бұл мектеп қандай балаларға арналған?
Бұл мектеп ауылдық балаларына арналған
-Бұл мектепке балаларды неше кезеңмен қабылдайды?
Екі кезеңмен.
-Бірінші кезеңде қандай пәндерді тапсырады?
Психологиялық тест, математика, физика пәндерді тапсырады.
-Екінші кезеңде не тапсырады?
Екінші кезеңде 5 күн лагерьге барып, сабақ оқып, интелектуалды ойындарды ұйымдастырады
-Бүгінде мектепте қанша балала оқиды?
300 бала.
-Ауылдан қанша пайыз бала оқиды?
70 пайызы ауылдың балалары.
2. Қарағанды облысындағы дарынды балаларға арналған мектептер туралы әңгімелеңіз.
Қарағанды қаласында дарынды балаларға арналған мектеп-интернаты бар. Бұл мектеп 1996 жылы құрылды. Мектептің негізін Облыстық білім департаменті мен Қарағанды университеті негізін салды. Бұл мектеп ауылдық балаларына арналған. Бұл мектепке балаларды екі кезеңмен қабылдайды Бірінші кезеңде психологиялық тест, математика, физика пәндерді тапсырады. Екінші кезеңде 5 күн лагерьге барып, сабақ оқып, интелектуалды ойындарды ұйымдастырады. Бүгінде мектепте 300 бала балала оқиды?
70 пайызы ауылдың балалары оқиды.
20 – билет
1. «Менің досым» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сенің достарың көп пе?
Менің достарым аз емес.
-Ең құрметті досың бар ма?
Бар, ол менімен мектепте оқиды.
-Ол нешінші сыныпта оқиды?
Ол 11 сыныпта оқиды.
-Ол қандай дос?
Ол сенімді, жақсы дос
-Сенің досың немен шұғылданады?
Ол волейбол, футболмен шұғылданады.
-Ол қалай оқиды?
Ол жақсы 4 пен 5 оқиды.
-Оның жақсы көретін пәндері қандай?
Ол математика, физика, география пәндері.
-Бос уақытыңды досымен қалай өткізесің?
Біз теледидар көреміз, әңгімелесеміз, музыка тыңдаймыз.
-Досының отбасы қандай?
Досымның отбасы үлкен емес, өте тату.
-Достық туралы қандай мақал-мәтел білесің?
Досыкөппен сыйлас, досы азбен сырлас.
2. Қарағанды қаласының жоғары оқу орындары туралы әңгімелеңіз.
Қарағанды қаласында жоғары оқу орындары өте көп. Ең алғашқы құрылған жоғару оқу орны Қар МУ. Ол 1938 жылы Мұғалімдер институты болып құрылды. 1972 жылы Қарағанды университетіне айналды. Қазір мұнда 12 мыңнан астам студент оқиды. Студенттерді 76 мамандығы бойынша дайындайды.
Қарағанды мемлекеттік медициналық университеті 1950 жылы ашылды. Бұл унивеситетте 5 факултет дәрігерлерді дайындайды. Мұнда 5 мыңға жуық студент оқиды.
Қарағанды Қаржы институты 1966 жылы ашылды. Алғашқы атауы Қарағанда кооператив институты. Институтта экономика, заңгер бугалтер есебі мамандықтар бойынша даындайды.
Қарағанды политехникалық университеті 1953 жылы ашылды. 1958 жылға дайін Тау-кен институты болды. Бұл университет Бейбітшілік Бульварында орналасқан.
21 – билет
1. «Көктем» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Бір жылда неше мезгіл бар?
4 мезгіл бар. Олар жаз, күз, қыс, көктем.
-Сенің сүйікті мезгілің қандай?
Ол көктем
-Көктем айларын ата.
Наурыз сәуір, мамыр.
-Көктемде қандай мерекелер бар?
Наурыз мерекесі, Әйелдер күні, Ынтымақ күні
-Көктемде табиғат қалай өзгереді?
Қар ериді, көк шығады.
-Көктемде нелер ұшып келеді?
Көктемде жылы жақтан құстар ұшып келеді.
-Көктемде қандай гүлдер шығады?
Ол бәйшешек.
-Түркі халықтар қандай мереке тойлайды?
Ол наурыз мереке.
-Оны неге көктемде тойлайды?
Өйткені күн мен түн теңеледі, қар ериді.
-Көктемде адамдар қалай киінеді?
Адамдар жеңіл киінеді.
2. Жыл мезгілдері туралы әңгімелеңіз.
Бір жылда төрт мезгіл бар. Олар жаз, күз, қыс, көктем. Қыста күн суық болады, боран соғады, қатты аяз болады. Қыста адамдар еуропаша Жаңа жыл мерекесін тойлайды. Қыс айлары: желтоқсан, қаңтар, ақпан.
Көктем айлары: наурыз, сәуір, мамыр. Көктепде қар ериді, көк шығады. Адамдар жеңіл киінеді. Көктемде Наурыз мерекесін тойлайды. Адамдар ән айтады, наурыз көже даындайды. Жаз айлары: маусым, шілде, тамыз. Жазда күн ыстық болады. Жазда жемістер, көкөністер піседі. Бұл демалыстың кезеңі. Күз –ең молшылық мезгіл. Күз айлары: қыркүйек, қазан, қараша. Күзде күн суытады, жиі жаңбыр жауады, балалар мектепке барады.
22- билет
1. «Менің сүйікті ақыным» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сен қанадай қазақтың ақындарын білесің?
О.Сүлейменов, ІЖансүгіров, М.Жұмабаев, Жамбыл Жабаев т.б.
-Сенің сүйікті ақынын кім?
Ол Олжас Сүлейменов
-Ол қайда туды?
Ол Алматы қаласында туды.
-Ол қай тілінде жазатын ақын?
Ол орыс тілінде жазатын ақын.
-Оның ең атақты шығармасы қандай?
Ол «Аз және Я»
-О.Сүлейменов тағы кім?
Ол қоғам қайраткері.
-Ол ненің жетекшісі болды?
Ол «Невада-Семей» қозғалыстың жетекшісі болды.
-«Невада-Семей» қандай полигон?
Ол ядролық полигон
-Ол қашан жабылды?
Ол 1989 жылы жабылды.
-Жүз жасаған ақынды білесің ба?
Ол Жамбыл Жабаев
2. Олжас Сүлейменов туралы әңгімелеңіз.
Олжас Сүлейменов 1936 жылы Алматы қаласында туған. Ол Қазақ Мелекеттік университетінде, Мәскеудегі М.Горький атындағы әдебиет институтында оқыды. Ол әр түрлі тақырыптарға жазған жазушы. О.Сүлейменв –орыс тілінде жазатын қазақ ақыны.
Оның атақты поэмасы «Аз және Я». О.Сүлейменов ақын, ғалым, саясаткер, қоғам қайраткері. «Невада-Семей» қозғалыстың жетекшісі. Ядролық полигогын жабуға қатысқан ақын.
23 – билет
1. «Кино» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сен кинога барғанды ұнатасың ба?
Ұнатамын.
-Қандай киноны жақсы көресің?
Фантастика, көркем киноларды жақсы көремін
-Ескі киноларды жақсы көресің бе?
Иә, олар маған ұнайды.
-Қандай фильмді ұнатасың?
Маған Ш.Аймановтың «Менің сүйікті дәрігер» фильмі ұнайды.
-Ш.Айманов кім?
Ол атақты режиссер, актер.
-Оның тағы қандай фильмдерін көрдің?
«Махаббат туралы аңыз», «Біздің сүйікті дәрігер», «Дала қызы».
-«Менің сүйікті дәрігер» фильмі кім туралы?
Ол дәрігер туралы.
-Қазақтың қандай кинорежиссерлердің фильдерін білесің?
Сатыбалды Нарымбетов «Көзімнің қарасы», «Омпа», «Барымта»
-Сатыбалды Нарымбетовтың қандай фильмі Еуропа Оскарын алды?
Ол «Көзімнің қарасы»
-Саған шетелдің фильмдері үнай ма?
Бірең-сараң ғана фильмдері ұнайды.
2. Шәкен Айманов туралы әңгімелеңіз.
Шәкен Айманов –белгілі актер, режиссер, артист. Ол Павлодар облысы, Баянауыл ауданында туған.Мектеп бітірген кейін Семейдегі педтехникумға оқуға түсті. 1933 жылы қазақ драма театрының құрамына алынды. Алғашқы рөлі Погодиннің «Менің досым» пьесасында ойнады. Ш.Айманов 20 жыл М.Әуезов атындағы театрынның сахнасында жұмыс істеді. Ол Ақан сері, Алдар көсе, Қобыланды, Отелло рөлдерін ойнады. 1952 жылы «Абай» спектаклі үшін Мемлекеттік сыйлығын алды. Ол «Махаббат туралы аңыз», «Біздің сүйікті дәрігер», «Дала қызы» фильмдеді қойды.
3. Өнер, еңбек туралы мақал-мәтелдер.
Еңбек етсең, емерсің. Өнерді үйрен де, жирен.
Еңбек түбі – береке. Өнерліге өлім жоқ.
24 – билет
1. «Қазақ тілі сабағында» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Қазақ тілі сабағы аптасына неше рет болады?
Қазақ тілі сабағы аптасына 4 рет болады.
-Қазақ тілі сабағы қай кабинетте өтеді?
Қазақ тілі сабағы қазақ тілі кабинетінде өтеді.
-Ол қай қабатта орналасқан?
Ол үшінші қабатта орналасқан.
-Қазақ тілі сабағында не істейсіңдер?
Қазақ тілі сабағында оқимыз, жазамыз, тыңдаймыз, сөйлейміз.
-Не тыңдайсыңдар?
Мәтіндерді, өлеңдерді үнтаспадан тыңдаймыз.
-Не жазасыңдар?
Тапсырмалар, шығарма, мазмұндама жазамыз.
-Диктант жазасыңдар ма?
Диктантты бір тоқсанда 3 рет жазамыз.
-Қазақ тілі сабағында қандай тақырыптарды өтесіңдер?
Біз ақындар, атақты адамдары, Қазақстан туралы тақырыптарды өтеміз.
-Қазақ тілі сабағында қай тілде сөйлейсіңдер?
Біз тек қана қазақ тілінде сөйлейміз.
-Сенің сүйікті пәндерін қандай?
Ол қазақ тілі
2. Қазақ алфавиті (әліпби) туралы әңгімелеңіз.
Қазақ тарихында қазақ алфавиті бірнеше рет өзгерді. Бірінші алфавит араб алфавиті болды. Ол 1072-1929 жылдары пайдаланды. Екінші алфавит латын алфавиті болды. Ол 1929-1939 жылдары пайдаланды. Соңғы алфавит орыс алфавиті негізінде 1940 жылдан пайдаланып келе жатырмыз. Қазақ алфавитінде 42 әріп бар. 25 дауыссыз, 15 дауысты дыбыс бар. Ь-жіңішке белгісі, ъ-айыру белгісі. Қазақ алфавитінде 10 тән дыбыс бар. Олар: ә, ө, ү, ұ, і, һ, қ, ң, ғ, ы. Дауыссыз дыбыстар қатаң (қ, к, ш, щ, х, ф, п, ч,т, ц), ұяң (ғ, г, з, в, д, ж, б, һ), үнді (ң, н, р, л, м, й, у)
25 – билет
1. «Мектеп» тақырыбына диалог құрастырыңыз.
-Сен қай мектепте оқисың?
Мен № 85 орта мектебінде оқимын.
-Мектеп нешінші жылы салынған?
Мектеп 1980 жылы салынған.
-Мектеп неше қабатты?
Мектеп 3 қабатты
-Мектеп қандай?
Мектеп үлкен, кең, іші таза, жарық.
-Кабинеттері қандай?
Кабинеттері кең, жарық, жақсы жабдықталған
-Мектепте неше спорт залы бар?
Мектепте екі спорт залы бар: бірі –үлкен, екіншісі –кіші.
-Мектепте жиын залы қай қабатта?
Мектепте жиын залы екінші қабатта
-Мектепте асхана қайда орналасқан?
Мектепте асхана бірінші қабатта орналақан.
-Неше қазақ тілі кабинеті бар?
Үш қазақ тілі кабинеті бар
-Саған сенің мектебің ұнайды ма?
Маған менің мектебім ұнайды.
2. Болашақ мамандығың туралы әңгіме құрастыр.
Мен кішкентай кезімде құрылысшы болуды армандадым. Өсе келе ен журналист мамандығын таңдадым. Өйткені мен адамдармен көп араласқанда ұнатамын. Әр түрлі оқиғалар туралы, олардың пікірін, ойларын білгім келеді. Сұхбаттақанды жақсы көремін. Мен өзімді, қоршаған ортаны білуге тырысамын. Мен мектепте қабырға газеттерін шығаруға қатысып, түрлі шараларға қатыстым. Мен мектепті бітірген соң журналистика факультетіне оқуға түсемін.