Маѓжан тєлім - тєрбие орталыѓы педкењесі: Оќушыларды µзін-µзі тєрбиелеуге баулу.
Тєрбие ж±мысыныњ орынбасары Зуфирова Р.С. µткізген кезекті педкењесі "¤зін-µзі тани алатын, ±лтжанды- патриот, толерантты,білімді, ќоѓамныњ белсенді т±лѓасын тєрбиелеп шыѓарудаѓы нєтижелерге жету жолдары" маќсат ретінде мектептегі тєрбие ж±мысыныњ нєтижесін баѓалау т‰рінде болды. Педкењес тµмендегі жоспар бойынша µтті:
• кіріспе сµз; тєрбие ж±мысыныњ орынбасары Зуфирова Р.С.
• оќушы бойында µзін-µзі тєрбиелеу даѓдысын ќалыптастыру; Ќалдыбаева Б.Ы.
• сабаќтаѓы тєрбие арќылы ќалыптасќан жеке т±лѓа; Жакишева Ж.К.
• µнеге саѓаты арќылы дамыѓан жеке т±лѓа; Адамова Б.Ќ
• ынтымаќтастыќ тєрбиесі арќылы ќалыптасќан жеке т±лѓа;Аќторѓаева А
• ±лттыќ тєрбие,ата-баба салтын µнеге т±тќан жеке т±лѓа;
Оспанова Ќ.Д,С±раѓан О.С.
• жеке т±лѓаныњ дамуына єлеуметтік-психологиялыќ орталыќ кµмегі. (диагностика) психолог Жанымханова Г
«¦стаз жаратылысынан µзіне айтылѓанныњ бєрін жете т‰сінген, кµрген, естіген жєне ањѓарѓан нєрселердіњ бєрін жадында саќтайтын, ешнєрсені ±мытпайтын........
жаќсылыќ пен ізгілік кµрсетіп.....ќорќыныш пен жасќану дегенді білмейтін батыл,ерж‰рек болуы керек ». Єл-Фарабидіњ дана сµзін негізге ала отыра педкењес таќырыбы єрбір пєн м±ѓалімдерінен ќ±ралѓан кафедраларѓа талдау ретіндегі с±раќтар таратылды, соњынан пікір жауаптар алынып, жеке т±лѓаныњ моделі ќ±растырылды. Оќушыларды µзін-µзі тєрбиелеуге баулу шараларын ж‰йелі т‰рде µткізу ‰шін м±ѓалімніњ кєсіби іс-єрекетіне педагогикалыќ єдіс-кењестер ±сынылды:
• педагогикалыќ єдебі, єдісі;
• м±ѓалімніњ жоѓарѓы дєрежедегі азаматтыќ жауапкершілік жєне єлеуметтік белсенділігі;
• ±стаздыќ ќабілеті мен біліктілігін балаѓа деген с‰йіспеншілікпен астастыруы;
• шынайы парасаттылыќ, рухани мєдениеттілік;
• жањашылдыќ стиль, ѓылыми педагогикалыќ ойлау ж‰йесі;
• баќылаушы болмай, оны ынталандыру;
• єр оќушыѓа сенім кµрсету;
• талап ету емес оныњ ішкі сырын т‰сіну;
• жан-жаќты дамыѓан, жаќсы адам тєрбиелеу.
¦рпаќќа берілетін ењ µзекті идеясына халыќтыњ адами ќасиеттері т±ѓыр болуы тиіс. Ќай халыќ болсын µзіне ѓана дараланып т±ратын ерекшелігініњ бірі – тєрбие. Тєрбие – мєњгілік жєне адамзаттыќ.
Халыќ даналыѓында “Аќылды болѓанын кімге керек, мінез – ќ±лќыњ болмаса” дейді. Оќу мен тєрбие егіз. Яѓни оќу арќылы тєрбиелеп, тєрбие арќылы оќыту єр м±ѓалімніњ маќсаты. Оќушыныњ мектептіњ табалдырыѓынан аттап, сабаќтан ќайтќанына дейінгі уаќыт негізгі тєрбие кµздерініњ бірі болып табылады.Сєбиді аялаѓан аналыќ парыз ќандай киелі болса,шєкірт тєрбиесін мойнына ж‰ктеп алар ±стаздыќта сондай мєнде. Баланыњ µзін-µзі реттеп дамуына ата-ана, ±стаз, бала ‰ш бірлігініњ мањызы ерекше.
¤неге саѓаттарыныњ баланыњ санасы мен танымы арќылы µзін-µзі т‰сініп, µзініњ жеке м‰мкіндіктері мен сапаларын,даѓдылары мен іскерліктерініњ д±рыс ќалыптасуына ыќпалы зор.¤зін еркін ±стап,µзін-µзі реттеуге ќабілеттілігі арта бастайды.¤зініњ ерекшеліктері мен м‰мкіндіктерін,адамдыќ нормалары мен ережелерін жаќсыраќ тануѓа ±мтылады.
¤зін-µзі тєрбиелеу мен µзін-µзі ќалыптастыру даѓдысыныњ алѓашќы кµздері: ата-ананыњ пікірі, м±ѓалімдердіњ тµрелігі, µнеге саѓаттары мен достарыныњ айтќан кµзќарастары. Осыѓан сєйкес µзін-µзі реттеу ќабілеті µмір бойы ќалыптасады.
1.¤зін-µзі реттеудіњ ењ басты ќасиеті-адамгершілік. Адамгершілік- адамдардыњ к‰нделікті ќарым-ќатынасына ќатысты ізгілік ±станымдарын бейнелейтін моралдыќ ќасиет.
2.Кісілік- µмір барысында біртіндеп ќалыптасќан жеке адамныњ іс-єрекеті мен мінез-ќ±лќыныњ азаматтыќ ар-±жданы. Адамды сыйлау, ќ±рметтеу, кµњіліне ќарау-кісіліктіњ наѓыз белгісі.
3.Отанс‰йгіштік- ењ зор ізгі ерліктерді Отанѓа деген с‰йіспеншілік туѓызѓан.
4.Ар-±ят. Малым-жанымныњ садаѓасы,жаным-арымныњ садаѓасы.
5.Мейрімділік- мылќау адам сµйлей алатын, сањырау адам ести алатын тіл.
6.Достыќ – аспандаѓы жарыќ ж±лдыз,тењіздегі гаухар тас.
Жеке т±лѓаныњ µнерді, табиѓатты, адамгершілік ќасиетті сыйлап µтуіне µнеге саѓаттарында жаѓдай жасалынады.
Жања толќын ±рпаќтарын µнерлі, намысты, жігерлі етіп тєрбиелеуге жєне бос уаќыттарын тиімді, пайдалы µткізуге баѓыттаѓан талѓамы жоѓары т±лѓа болуѓа ќалыптастыру.
Оќу мен тєрбиеніњ ж‰йелі сабаќтастыѓы оќушылардыњ µзін – µзі тєрбиелеуі арќылы нєтижеге жетуіне єкеледі.
¤зін – µзі тєрбиелеуге ќабілетті т±лѓаны ќалыптастыру шарттары:
- Білімді, тєрбиелі т±лѓа;
- Адалдыќ пен мейірімді ту ететін иманды т±лѓа;
- Алдына маќсат ќойып, оѓан жететін жол таба білуші т±лѓа;
- ¤з елініњ, басќа да елдердіњ салт – дєст‰рін ќ±рметтеуші т±лѓа;
- Жер ана – ‰йім, Отаным, адамдар – бауырым дейтін т±лѓа;
- ¤мір с‰ру салтын білетін т±лѓа;
- Єр ортада µз орнын таба білетін т±лѓа;
- Кешегіні білетін, б‰гінгіні т‰сінетін т±лѓа.
Педагогикалыќ кењестіњ шешімі бойынша берілген педкењес маќсатын орындау ‰шін ќаулы ќабылданды:
1. ІІІ тоќсан ќорытындысы ќанаѓаттанарлыќ деп баѓаланып, білім саласыныњ артуын ќадаѓалау жєне жандандыру оќу ісі мењгерушілеріне ж‰ктелсін.
2. ¤зін-µзі тани алатын, ±лтжанды, патриот, толерантты, білімді, ќоѓамныњ белсенді т±лѓасын тєрбиелеп шыѓарудаѓы нєтижелерге жетуге сай ж±мыс жасалсын жєне ќадаѓалау, талап ету тєрбие ісі мењгерушілеріне ж‰ктелсін.
3.Оќушыларды µзін-µзі тєрбиелеуге баулу жолдарын жан-жаќты ќалыптастыруда жањашылдыќ стильді ќолдану мектеп м±ѓалімдеріне міндеттелсін.
Ќортынды сµзінде тєрбие ж±мысыныњ орынбасары Зуфирова Рая Сейтм±ратовна “Тамыздыѓын тапсањ, тас та жанады” деген ќазаќта ќанатты сµз бар. Біздіњ маќсатымыз- єрбір балаѓа терењ білім мен тєрбие беріп ќана ќоймай, єр баланыњ бойындаѓы табиѓи ќасиетін ашып, µз – µзін тєрбиелей алатын жеке т±лѓа ќалыптастыру арќылы нєтижеге ќол жеткізу. ¤з нєтижемізді шєкірттерімізден кµре аламыз, - деп т±жырымдады.