«Толеранттылық» тақырыбы бойынша сынып сағаты
Сыныптар: 6-11
Мақсаты: «Толеранттылық» терминінің жалпы түсінігін ашу; Балалардың бір-біріне мейірімді болуға деген құштарлығын дамыту.
Сәлеметсіңдер ме, балалар, бүгін біз Дүниежүзілік толеранттылық күніне орай шағын акция өткіземіз
Енді біз үйрендік
Құстар сияқты ауада ұшыңыз
Су астында балық сияқты жүзіңіз
Бізге бір ғана нәрсе жетіспейді:
Жер бетінде адамдар сияқты өмір сүруді үйреніңіз.
B. Көрсету
Слайд 1. 16 қараша – Халықаралық толеранттылық күні.
Слайд 2. Толеранттылық термині толеранттылық, адамдармен қарым-қатынас орнатуға және сақтауға ұмтылу және қабілеттілік ретінде түсіндіріледі. Жер шарының әртүрлі тілдерінде «толеранттылық» сөзінің анықтамасы әртүрлі:Испан тілінде басқалардың әртүрлі пікірлері мен идеяларын қабылдау дегенді білдіреді; ағылшын тілінде – шыдамдылық, кемсітушілік; қытай тілінде жомарт болу деген мағынаны білдіреді.
Бірақ мен араб тілінен алынған терминнің түсіндірмесіне тоқталғым келеді, мұнда толеранттылық термині сөз бен көзқарасты ғана емес, сонымен қатар іс-әрекетті білдіреді: кешірім, мейірім, жұмсақтық, мейірімділік, жанашырлық, мейірімділік, шыдамдылық, басқаларға бейімділік. .
Слайд 3. «Төзімділік» термині араб тілінен аударғанда: кешірім, мейірім, жұмсақтық, мейірімділік, жанашырлық, мейірімділік, шыдамдылық, басқаларға бейімділік дегенді білдіреді.
Сонымен, толеранттылық – адамды сол қалпында құрметтеп, қабылдай білу, бұл – басқаларға бей-жай қарамау. Толеранттылық тек сөз емес, іс.
Оқушыларға арналған сұрақтар:
Анықтамалардың қайсысы сізге көбірек ұнайды?
Неліктен әртүрлі елдерде әртүрлі анықтамалар бар деп ойлайсыз?
Бірақ бұл анықтамаларды не біріктіреді?
Анықтамалардың қайсысы сізге көбірек ұнайды?
Неліктен әртүрлі елдерде әртүрлі анықтамалар бар деп ойлайсыз?
Бірақ бұл анықтамаларды не біріктіреді?
Неліктен толеранттылық бүгінгі күні өзекті?
Енді сіздердің назарларыңыз «шеңбердегі мейірімділік» бейнеролигін көруге берілген, сонда сіз толеранттылықты іс-әрекетте көре аласыз.
Бейне: «Шеңберде жақсы».
Қосымша материал
Қытайдың «Жақсы отбасы» мысалы
Бір отбасы өмір сүрді. Ол оңай болған жоқ. Бұл отбасында 100-ден астам адам болған. Ол бүкіл ауылды басып алды. Осылайша олар бүкіл отбасымен және бүкіл ауылмен бірге тұрды. Сіз айтасыз: сондықтан сіз әлемде үлкен отбасыларды ешқашан білмейсіз. Бірақ шын мәнінде отбасы ерекше болды - бұл отбасында, демек, ауылда татулық пен келісім орнады. Ешқандай ұрыс-керіс, ұрыс-керіс, жоқ, Құдай сақтасын, ұрыс-керіс. Бұл әулет туралы қауесет ел билеушісіне де жетеді. Және ол адамдардың шындықты айтып жатқанын тексеруді шешті. Ауылға келіп, жан дүниесі шаттанып: айнала тазалық, сұлулық, береке мен тыныштық. Балаларға жақсы, қарттарға тыныштық. Мырза таң қалды. Ауыл тұрғындарының мұндай келісімге қалай қол жеткізгенін білуді жөн көріп, отағасына келдім; Отбасыңызда мұндай келісім мен тыныштыққа қалай қол жеткізгеніңізді айтыңыз, дейді олар. Ол бір парақ қағазды алып, ұзақ уақыт бойы бірдеңе жаза бастады - шамасы, жазуға онша күшті емес еді. Содан кейін ол парақты Владикаға берді. Қағазды алып, қарттың тырп еткізген жазбаларын сұрыптай бастады. Қиындықпен бөлшектеніп, таң қалды. Қағазға үш сөз жазылды: махаббат; кешірім; шыдамдылық.
Ал парақтың соңында: жүз рет махаббат, жүз рет кешірім, жүз рет сабыр. Владика оны оқып, кәдімгідей құлағының артын тырнап: - Міне, солай ма? – Иә, – деп жауап берді қария, – бұл кез келген жақсы отбасының өмір сүруінің негізі. Ал, ойланып отырып, қосты: – Дүние де.
«Стереотиптер» жаттығуы
Стереотиптер – қоғамда қалыптасқан пікірлер.
Ұлтқа келетін болсақ, әр ұлттың өзіндік ұлттық сипаты бар, іс жүзінде әрбір ұлттың өзіндік стереотиптері қалыптасқан.
Мысалы, қазақтар қонақжай халық, т.б.
Енді өз халқыңның 2 қасиетін жазып, таныстыруыңды өтінемін.
Енді біз әртүрлі халықтардың кейбір ерекшеліктері туралы білдік және бұл туралы білуіміз керек, өйткені біз өзара әрекеттесеміз және бір-бірімізбен сөйлесеміз.
«Біз бәріміз әртүрліміз, бірақ құқығымыз тең».
Әзірлеуші педагог-психолог: Гартман Ю.Ф.