АТА-АНАЛАРҒА АРНАЛҒАН КЕҢЕС
"Мен өзім"
(3 жастағы баланың дағдарысы туралы)
Әдетте, өмірдің үшінші жылының аяғында (мүмкін бірнеше ай бұрын немесе кешірек) баланың мінез-құлқында ата-аналардың үмітін үзуі мүмкін осындай айқын өзгерістердің тұтас кешені пайда болады: бала ауыстырылған сияқты!
Кешенге баланың мінез-құлқының келесі сипаттамалары кіреді:
- негативизм;
- қыңырлық;
- қыңырлық;
- өз еркім ("Мен өзім!");
- наразылық-бүлік;
- құнсыздану;
- деспотизм- қызғаныш.
Бұл атаулар нақты нені білдіреді?
Негативизммен
Қыңырлық
Қыңырлық
Ерік-жігер
Наразылық-бүлік
Құнсыздану
Деспотизм- қызғаныш.
Педагог-психолог: Акедилова К.К.
Ата-ана мен балабақша арасындағы ынтымақтастық.
Қазіргі заман талабында отбасы баланың оқу тәрбиесіне араласу қажеттілігі айтылған. Сондықтан ата-ана мен балабақша арасындағы ынтымақтастықты дамыту өзекті мәселе боп отыр. Ата – анамен балабақша ынтымақтастығы, баланы оқыту мен тәрбиелеудегі – баршаның ісі. Отбасының да, балабақшаның да мақсат – мүддесі біреу – ол болашақ ұрпақ тәрбиесі. Болашақ азамат тәрбиеленетін алғашқы ұя – отбасы, ата-ана құшағы. Жас сәбидің алғашқы еститіні анасының мейірбан сөзі; көретіні анасының аялы алақаны. «Ұяда не көрсе, ұшқанда соны іледі» немесе «Әке көрген оқ жанар, ана көрген тон пішер» дегенде осының айғағы. Яғни, ата –анасының өнегесі, өнері балаға үлгі болатыны, бала үйде қандай игі істерге тәрбиеленсе ұядан ұшқанда да сол өнеге – өсиет оған сарқылмас қазына болары созсіз. Ғабиден Мұстафин айтқандай «ата – ана қадірін білген бала халық қадірін білер, халық қадірін білген бала ата – ананың да қадірін біледі. Ол үшін өз халқының дәстүрін мәдениетін, өнерін, тілін қадірлеуді ата – ана және ұстаз боп үйрету керек». Ендеше «жұмыла көтерген жүк жеңіл» демекші отбасы балабақша бірлесе ынтымақтаса отырып, оқу тәрбие жқмысын мақсатты жүргізсе, елдің, халқының дәстүрін сыйлайтын ұлтжанды жеткіншек өсіру мақсатымыз еселі өтелері сөзсіз. Болашақ ұрпақ тәрбиесін іске асырып отырған кез – келген мекеме үшін отбасымен жұмысты тиісті дәрежеде ұйымдастырудың маңызы өте зор. Себебі, отбасы баланың түпкі тамыры болмысын қалайтын мекен. Сондықтан да балабақшаның оқу – тәрбие жұмысында ата – аналармен жұмысқа ерекше мән беріледі. Сол себепті мен ата – аналармен жұмысқа үлкен көңіл бөлемін. Көздеген мақсатым: балабақшамен отбасындағы ынтымақтастықты біріктіре отырып оқу және тәрбиелеу жүйесін ұйымдастырып, әр баланы жеке тұлға ретінде қазіргі заман талабына сай рухани жан дүниесін байытып, бойындағы құндылықтарды дамыту. Балабақша мен ата – ана арасындағы ынтымақтастықты құру. Топ тәрбиешілері
"Альфа ұрпақтарды қалай тәрбиелейміз?"
Құрметті ата-аналар, бүгін балаларымыз туралы, жаңа ұрпақтың ерекшеліктері, олардың қызығушылықтары, мәселелері және ата-аналар мен тәрбиешілер бірлесе отырып, оларға өздерін табуға қалай көмектесетіні туралы сөйлесейік.
Ұрпақтар теориясы туралы естідіңіз бе ? Сіз қай ұрпаққа жататыныңызды, балаларыңызды және олардың сізден айырмашылығын білесіз бе? Менің ойымша, жиналыстан кейін сіз балаларыңызды жақсырақ түсіне аласыздар.
X, Y, Z, Беби Бумерс және Alpha. Бүгін біз ең жас ұрпақ — альфадан не күтетініміз туралы сөйлесетін боламыз.
Салыстырмалы түрде 50-70 (1943-1963) жастағы адамдарды алайық. Бұл Бейби Бумер ұрпағы. Олардың құндылықтары соғыстан кейінгі кезеңде КСРО ның гүлденуі аясында қалыптасты. Бұл адамсдарға оптимизм, ұжымдық рух, төзімділік және денсаулық тән. Олар білгіш, патриот, еңбекқор және бәрін өз қолдарымен жасай алады.
Х ұрпақтары 1963-1983 жылдары туған адамдар. Өзіне ғана сенім арады, әлемде болып жатқан нәрселер туралы хабардар болады, таңдау жасап өзін өзгертуге дайын адамдар.
1983-2003 жылға дейінгілер Y ұрпағы. (онлайн қауымдастық құру, флешмобтар ұйымдастыру). Бірден өсуді ойлайды, бір салада ғана қызмет етпейді, бірнеше қызметті атқарғанды жақсы көреді. Қазіргі заманның бизнесінің үміті.
2003 жылдан 2010 жылға дейінгілер Z ұрпағы. Олар нағыз «цифрлы балалар».
2010 жылдан бастап туған балалар Альфа ұрпақтары. Бірінші АЙПАД, шығарылған жылы, SIRI мен Alisa кез келген сұраққа жауап бере алатын үйлерде өседі.
Ғалымдар Альфа балаларды оқыту туралы не айтады?
- Тәжірибе, ең жаңа технологиялар;
- Топта жұмыс істеу;
- Альфа балалар жасанды интеллектпен қоғамдастықта өмір сүретін болғандықтан, шығармашыл болып қана қоймай, ұшқыр ой қажет.
- Олар бүкіл адамзат тарихында ешкім өздерінен бұрын жасамаған нәрсені жасайды.
Альфа балалар оқу мен жазуды үйренуден бұрын Ютуб ты қалай қолдануды білетін бала. Олардың өмірінде видео басым рөл атқарады.
Альфа буыны мен интернет бірбірімен байланысты. Өсіп келе жатқан болашақтың мобильді қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін біз қазірден өзгеруіміз керек. Ол балалардың сұраныстарына бейімделуіміз керек.
Педагог-психолог: Акедилова К.К.
Отбасы жағдайында баланың денсаулығын қалай нығайтуға болады?
Қазіргі таңда пайда болып жатқан түрлі аурулар, табиғаттың ластануы, экология осының барлығы бала денсаулығына әсер етпеу үшін бала денсаулығын нығайтуымыз қажет екені белгілі.
Ең алдымен баланы әдеттегіден жылулығы төмен яғни салқын суда шомылдырып бастаңыз. Күнделікті бір градустан төмендетіп (бірақ, 24 с тан төмен болмауы қажет) шомылдырсаңыз балаңыздың иммунитеті көтеріле бастайды. Ауырып қалады деп қорықпаңыз, керісінше салқын судан баланың денсаулығы бекиді яғни мықты болады.
Күнделікті серуен. Балаңызбен күнделікті серуендеп, таза ауада тыныстау арқылы денсаулығын реттейсіз. Ең бастысы баланы дұрыс киіндіріп шығу.
Бала денсаулығын нығайтудың тағы бір жол – бәрімізге белгілі жаттығу жасау. Күнделікті таңертең баланы мәжбүрлеп жаттығу жасату шарт емес, тәуліктің кез-келген уақытында бірнеше рет түрлі жаттығулар жасап тұруды балаңызға үйретіп қойғаныңыз жөн.
Балаңызды ерте жастан салауатты өмір салтын ұстануға бейімдеп үйретіп қойсаңыз,өскенде балыңыз шылым шегу, ішімдік ішу деген секілді түрлі жағымсыз әдеттерден аулақ болады. Бала денсаулығын нығайту – ата-ананың ең басты міндеттерінің бірі. Бөбекжай медбикесі«Жанұядағы тәрбиенің ерекшеліктері»
Халқымыздың сан ғасырдан бергі даналығына құлақ ассақ, «Адамның бақыты — балада» деген екен. Кез келген адам өзі өмір бойы қуып жете алмайтын бақыт деген құдыретті сөздің өлшемі өмірінің жалғасы ұрпағымен келетініне мән бермеуі де мүмкін. Біреу бақытын байлықтан тапқысы келсе, екінші біреуі даңқ пен атақтан, мансап пен қызметтен іздестіреді. Мұның бәрі түсінген адамға қолдың кірі сияқты нәрсе. Адамға нағыз бақытты — тәрбиелі ұрпағы ғана сыйлай алады. «Адам ұрпағымен мың жасайды» деген сөз тегін айтылмаса керек. Олай болса адам өмірінің мәні — өз ұрпағы.
Шыр етіп сәби дүниеге келген сәттен бастап ата-ана алдында нәзік те қиын, қыр-сыры мол үлкен қоғамдық міндет тұрады. Ол — бала тәрбиесі. Бала тәрбиесінде алғашқы ұстаз — ата-ана. Бала үшін үй ішінен, ата-анадан артық тәрбиеші жоқ. Адамгершілік, бауырмалдық, татулық, қайырымдылық, әдептілік, инабаттылық сияқты қасиеттер — жанұяда тәрбие балаға сөзбен, теориямен дамымайды, үлкендердің үлгісімен сіңеді. «Әкеге қарап ұл өсер, шешеге қарап қыз өсер» дейді халық даналығы. Бала кішкентай кезінен-ақ әр нәрсеге әуестеніп үлкендерге көмектескісі келеді. Бұған кейбір әке-шеше «жұмысымды бөгейсің, істеп жатқан ісімді бүлдіресің» деп ұрысып жіберуі мүмкін. Бұл қате түсінік. Керісінше, өзің жұмыс істеп жүргенде баланың қолынан келетін ісіне жағдай туғызып, оның үйренуіне көмектескен орынды. Тіпті балаға берген тапсырмаңыздың аяғына дейін орындаулына төзімділікпен бақылау керектігін де ұмытпаған жөн. Өстіп баланың бірте-бірте еңбекке деген болашағына жол ашылады. Әрі істеген ісін ұқыпты да тындырымды орындауына бағыт бересіз. Баланың жақсы ісін мадақтап, терісін оң етіп түсіндіріп отырса, ол да ересектерді сыйлап, кез келген тапсырмасын орындауға қарсылық білдірмейді. Орынсыз ұрысу,зеку, сұрақтарына дөрекі, келте жауап беру немесе әділ талап қоя алмау ата-ананың беделін түсіреді.
Ата — ана — бала тәрбиесіндегі басты тұлға. Сондықтан әке де, шеше де балаларының жан дүниесіне үңіліп, мінез-құлқындағы ерекшеліктерді жете білгені жөн. Балалармен әңгімелескенде олардың пікірімен де санасып отырған орынды. Өз баласымен ашық сөйлесе алмай, сырласа білмейтін ата — аналар «Екеуміз де жұмыстамыз, кешкісін үй шаруасынан қол тимейді, баламен сөйлесуге уақыт жоқ» дегенді айтады. Бұл дұрыс емес. Баламен сөйлесуге тіпті арнайы уақыт бөлудің қажеті жоқ. Әке мен шеше ұл-қыздармен үй шаруасында жұріп-ақ әңгімелесіп, ой бөлісуге неге болмасқа. Жанұядағы жанжал, үлкендердің аузына келген сөздерді айтуы, баланың көзінше басқа біреуді сөгуі, біреудің сыртынан өсек айтуы балаға теріс әсер етеді. Бала алдында әке-шеше үй ішінің үлкендердің әдептілік танытқаны жөн. Мысалы, арақ пен темекінің толып жатқан зиянын біле тұра, балалардың көзінше арақ ішіп, үсті-үстіне темекі тартқандар бар. «Көрінген таудың алыстығы жоқ» дейді, ертең-ақ ұл өсіп ер жетеді, қыз өсіп бой жетеді. Сонда арақ пен темекінің зиянын қалай ұқтырамыз.
Негізінен жанұяның шырқы бұзылған, ата-анасы маскүнемдікке салынған немесе жарамдық жағынан азғынданған ортада бала, жасөспірім қашанғы жиренішті көріністі, ондағы айқай-шу мен дау-жанжалға, ұрыс-керіске шыдап жүре бермек. Басқа өмір аңсайды немесе теріс тәрбиеге тез бой алдырып үлгереді, егер осы теріс жолға мүлде бет бұрып кетсе, онда бәйтеректің бір бұтағы қисық өсті дей беріңіз. Бақытсыз қыз, бұзақы ұл осыдан шығады. Сонда негізгі кінәні кімнен іздейміз?!
Бұзақылықтың басы бос жүруден басталады. Кейде сабақты жиі қалдыруға әр түрлі сылтауларды үлкендердің өзі үйретіп отырады. Бұл жағдайда балаға өтірік айтуды үйретіп отырған аңғармай да қалуы мүмкін. Жас шыбықты қалай исең, солай өседі ғой. Иә, «Ұяда не көрсең ұшқанда соны ілерсің» демекші ата-ана тәрбиесі бала өмірінде үлкен із қалдырады. Баланың бойына барлық жақсы қасиеттерді дарыту, тіпті жанында жүрген достарына дейін мән беру, табиғат сыйлаған дарыны болса дамыту, дұрыс білім алуына жағдай жасау — ата-ананың басты парызы. Ендеше бала тәрбиесінде ұсақ-түйек дейтін ешнәрсе жоқ және сол нәрседен де қателесуге қақымыз жоқ. Бала — әр жанұяның бақыты. Олай болса, өз бақытымызды бағалай білейік.