БЕКІТІЛДІ КМҚК «Айналайын» бөбекжай әдістемелік кеңесі хаттама № 2 «10» қазан 2023 ж |
Кеңес беру тармағының жұмыс бағдарламасы-
отбасыларға психологиялық-педагогикалық көмек көрсету,
балаларды үйде тәрбиелеу.
Караганды 2023
Өзектілігі және әдіснамалық негіздемесі:
Балабақшаның басты артықшылығы-баланың құрдастарымен қарым-қатынас жасау мүмкіндігі. Әр түрлі себептерге байланысты барлық балалардың балабақшаларға бару мүмкіндігі жоқ. Көптеген "үй-олардың" балаларының қарым-қатынас шеңбері тек ата-аналары мен туыстарымен шектеледі. Олар құрдастарымен жиі сөйлесе алмайды. Бейтаныс ересектермен қарым-қатынас мұндай балалар үшін қиын болуы мүмкін.
Балаға өзін балалар қоғамының мүшесі ретінде сезінуге, оның әлемге енуін жеңілдетуге көмектесу өте маңызды. Балалар пони-ананы үйренуі керек, бұл әлемде өмір сүру басқалардың пікірін ескере отырып, оның құқықтарын құрметтеу арқылы бірқатар ережелерді орындаумен байланысты. Мұның бәрі баланың одан әрі толыққанды дамуы үшін маңызды.
Мүмкіндігі шектеулі балаларды тәрбиелеп отырған отбасыларда проблема бар. Мұндай балалардың басқа балалармен және тәрбиешілермен үнемі қарым-қатынас жасау қажеттілігі бар. Бұл көмек әсіресе балабақшаға бармайтын балалардың ата-аналарына қажет. Мектепке дейінгі білім беру мекемелерінің мамандары бұл мәселеде Құзыретті. Олар ата-аналармен тікелей байланыс жасай алады, баланың дамуын бақылайды, ата-аналардан "кері байланыс" алады. Сөйлеу дамуын түзетуді қажет ететін мектеп жасындағы балаларға кеңес беру мәселесі өзекті болып қала береді, өйткені барлық мектептерде логопед-мұғалімдер бола бермейді. Сондықтан отбасыларға мамандардың консультативтік көмегі қажет.
Мен/С "Айналайын" КМҚК-да балаларды үйде тәрбиелеп отырған отбасыларға көмек көрсету үшін жағдайлар мен мүмкіндіктер жасалған. Пәндік-кеңістіктік даму ортасы едәуір артты, мамандардың жұмысы мен бірлескен іс-шараларды өткізуге арналған үй-жайлар бар. Балабақша жұмысындағы бұл бағыт түбегейлі инновациялық болғандықтан, барлық педагогтар мен қызметкерлерге оң нәтиже алу үшін әртүрлі жұмыс түрлерін зерттеу, сынақтан өткізу және енгізу бойынша үлкен жұмыс қажет.
Консультациялық пункт жұмысының бағдарламасы ҚР өскелең азаматтары үшін сапалы мектепке дейінгі білім берудің қолжетімділігіне мемлекеттік кепілдіктерді қамтамасыз ету жөніндегі міндеттерді шешуге бағытталған
Бағдарламаның мақсаты:
Отбасылық және қоғамдық тәрбиенің бірлігі мен сабақтастығын қамтамасыз ету, ата - аналарға (ат үстіндегі өкілдерге) психологиялық-педагогикалық көмек көрсету, білім беру мекемелеріне бармайтын де-Лей тұлғасының жан-жақты дамуын қолдау.
Кеңес берудіңнегізгі міндеттері:
- мектеп жасына дейінгі балаларды үйде тәрбиелеп отырған отбасыларға, сондай-ақ балалары мектепке дейінгі және жалпы білім берудің білім беру бағдарламасын іске асыратын білім беру ұйымдарында оқитын ата-аналарға (заңды өкілдерге) әдістемелік, педагогикалық және консультациялық көмек көрсету;
- мектеп жасына дейінгі балаларды бір жастан 6 (7) жасқа дейін тәрбиелеп отырған ата-аналардың (заңды өкілдердің), оның ішінде денсаулық мүмкіндігі шектеулі балалардың педагогикалық құзыреттілігін арттыру.
- мектепке түсу кезінде тең бастапқы мүмкіндіктерді қамтамасыз ету;
- білім беру мекемелеріне бармайтын мектеп жасына дейінгі балаларды әлеуметтендіруге жәрдемдесу;
- білім беру мекемелеріне бармайтын мектеп жасына дейінгі балалардың психикалық және әлеуметтік дамуындағы әртүрлі ауытқулардың кешенді профилактикасын жүргізу;
-мектепке дейінгі білім берудің жалпы білім беру бағдарламасын іске асыратын мемлекеттік білім беру мекемесі мен балалар мен ата-аналарды (заңды өкілдерді) Әлеуметтік және медициналық қолдаудың басқа да ұйымдары арасындағы өзара іс-қимылды қамтамасыз ету.
- ата-аналарды балаларды тәрбиелеу мен оқытудағы жаңа ақпараттық технологиялармен таныстыру.
Бағдарламаны іске асыру тетігі:
1 кезең: дайындық (15.10.2023-30.10.2023)
Жұмыстың міндеттері мен мазмұны:
1. КП ұйымдастыру мүмкіндігін зерттеу (консультациялық пункт ұйымдастыру туралы бұйрық).
2. Консультациялық пункттің жұмысы туралы ережені зерделеу.
3. Әлеуметтік желіде ақпараттық хабарландыру, ата-аналардың консультациялық пункт ұйымдастыруға деген сұранысын зерделеу.
4. Шығармашылық топты таңдау.
Нәтижесі:
КП қызметін қамтамасыз ету үшін шығармашылық ұжым құжаттар топтамасын әзірледі:
Ата-аналарға арналған сауалнамалар;
Консультативтік пункттің 2023-2024 оқу жылына арналған жылдық жұмыс жоспары;
Ата-аналардың арнайы Алистерге консультацияға алдын ала жазылу журналы;
Отбасыларға көмек көрсету консультативтік пунктінің жұмысын есепке алу журналы;
Мамандардың жұмыс кестесі.
2. кезең: негізгі (01.11.2023-31.05.2024) - практикалық кезең.
Жұмыстың мазмұны:
5. Ата-аналардың сұраныстарының сипатын анықтауға мүмкіндік беретін сауалнамалар мен диагностика жасалды.
6. Консультациялық пункттің негізгі блоктары анықталды:
- балаларды бейімдеу кезінде отбасыларға психологиялық-педагогикалық көмек;
- ата-аналарға консультациялық көмек;
- отбасыларға балаларды әлеуметтендіру мәселелерінде көмек көрсету;
- әртүрлі ауытқулардың алдын алу;
- ата-аналарға балаларды мектепке дайындауға көмектесу;
-мүмкіндігі шектеулі балаларды тәрбиелеп отырған ата-аналарға консультациялық көмек.
Қызықтыратын тақырып бойынша кеңес алу үшін ата-аналарды мамандарға алдын-ала жазу тәжірибесі қолданылады. Бұл білікті кеңес дайындауға мүмкіндік береді.
КП мамандары өз жұмыстарын ата-аналарға арналған сауалнамалардан алынған мәліметтер негізінде жоспарлайды, көмек көрсетудің ең тиімді әдісін таңдауға тырысады, балаға қажетті психологиялық әдебиеттерді, пайдалы жаттығуларды, ойындар мен ойыншықтарды ұсынады.
Педагог-психолог эмоционалды-тұлғалық проблемаларды анықтауға, балалардың танымдық процестерінің даму деңгейлерін (зейін, есте сақтау, ойлау, қиял) анықтауға көмектеседі, балалар мен ата-аналардың қарым-қатынасын талдайды, ата-аналардың қалауы бойынша баланың мектепте оқуға психологиялық дайындығының деңгейін диагностикалық тексеруді жүргізеді, бейімделу кезеңінде ата-аналарға кеңес береді.
Логопед баланың танымдық және сөйлеу даму деңгейін анықтауға көмектеседі, балаға кемшіліктерден арылуға қалай көмектесуге болатындығын көрсетеді, ата-ана мен балаға қызықты сөйлеу ойындары мен жаттығуларын үйретеді.
Дефектолог ата-аналарға баланың танымдық және физикалық дамуына арналған түрлі әдістерді, ойындарды, жаттығуларды ұсынады, балаларды тәрбиелеу, оқыту және дамыту мәселелері бойынша кеңес береді.
Директор мен іс жүргізуші баланы МДҰ-да ресімдеу кезінде көмек көрсетеді, МдҰ-ның нормативтік-құқықтық құжаттарымен және заңды актілерімен таныстырады, балабақша үшін төлем жасау кезінде жеңілдіктерді ресімдеу мәселелері бойынша кеңестер береді, кез келген даулы мәселелерді шешуге көмектеседі.
Сонымен қатар мамандар жұмыс жүргізуде:
-балабақша мамандары мен педагогтардың педагогикалық білім банкін құру бойынша;
-ата-аналармен жұмыс істеу үшін жобаға қатысушылардың диагностикалық әдістемелерін таңдау бойынша;
-мамандарға консультацияға алдын ала жазылу журналын ресімдеу және тіркеу бойынша;
- семинар-практикумдарды өткізу процесінде әртүрлі дамытушы түзету технологияларын оқыту бойынша.
Бұл кезеңде ғылыми-әдістемелік материалды әзірлеу және жинақтау, оны практикада қолдану, жаңа технологияларды сынақтан өткізу және ата-аналармен өзара іс-қимылдың әр түрлі формаларымен ұсынылған практикалық тәжірибені енгізу жүреді:
ата-аналарға арналған жадынамалар, буклеттер, ұсынымдар әзірлеу;
ата-аналарға арналған "Ашық есік күндерін" ұйымдастыру;
мамандармен семинар-практикумдар, тренингтер өткізу;
отбасылық өзін-өзі тәрбиелеу үшін электрондық кітапхананы қалыптастыру;
"сенім телефоны" ұйымы.
Ата-аналар баланың дамуына үлкен ықпал ететін ойындарды, әрекеттерді, әрекеттерді жеке таңдауда көмек алады, зейінді, есте сақтауды, қиялды, ұсақ моториканы, әдебиетті дамытатын дидактикалық ойындармен танысады.
Консультациялық пунктте балалармен де жұмыс жүргізіледі: ойын өзара іс-қимыл, тақырыптық әңгімелер, түзету-дамыту жұмыстары, шығармашылық зертханалар, мониторинг, әртүрлі ауытқулары бар балаларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу, бірлескен мерекелер мен шығармашылық жұмыстардың көрмелері.
3 кезең: Аналитикалық. (31.05.2024-31.08.2024)
Іске асырудың соңғы кезеңінде балаларды үйде тәрбиелеп отырған отбасыларға педагогикалық көмек көрсету сапасын зерделеу мониторингі, ДО қызметінің сапасына қанағаттану деңгейін зерделеу мониторингі, "ата-ана-бала", "ата-ана-ересек"жүйелеріндегі жұмыс бағытын айқындау көзделеді.
Жоспарланған:
- ДО-ның білім беру процесінің барлық қатысушыларына қарым-қатынастарды түзету бойынша ұсыныстар әзірлеу.
КП маманының функционалдық міндеттері
КП маманы қызметінің мақсаты: ерте және мектеп жасына дейінгі балаларды үйде тәрбиелеп отырған, сондай-ақ мамандардың көмегіне мұқтаж отбасыларға атаулы педагогикалық көмек көрсету.
КП маманы қызметінің міндеттері:
Отбасыларды жеке психологиялық-педагогикалық қолдауды қамтамасыз ету;
Отбасылардың тәрбие-білім беру әлеуетін байыту;
Физикалық және психикалық дамуында ауытқулары бар балаларды уақтылы анықтау;
КП қызметінің функциялары:
аналитикалық
кеңес беру
диагностикалық
ақпараттық
әдістемелік.
үйлестіру-ұйымдастыру
КП қызметін ұйымдастыру нысандары:
Балаларды дамытудың жеке бағдарламаларын диагностикалау және құрастыру;
ДО қызметтері туралы ақпараттандыру;
Жеке (күндізгі) консультациялар;
Қашықтықтан кеңес беру;
Ата-аналармен бірлескен тренингтер, пікірталастар;
Ата-анасының қатысуымен баламен диагностикалық сабақтар;
Ата-аналармен және балалармен бірлескен сабақтар;
Ойын әрекетіне жағдай жасау және отбасында балаларды тәрбиелеу үшін негізгі жағдайларды пайдалану.
КП жұмыс нәтижелерінің тиімділігін бағалау критерийлері:
КП ДО мамандарына көмек сұраған отбасылар санының статистикасы.
Отбасылармен жұмыс бойынша жалпыланған әдістемелік материал.
Ата-аналар мен қоғам алдындағы қызметті бағалау.
Инновацияны дамыту перспективалары.