Қарағанды облысы білім басқармасының Қарағанды…
"Әл-Фараби атындағы мектеп-гимназиясы" КММ
Статистика

Статистика посещений

Бір жылда0
Бір айда0
Бір аптада0
Кеше0
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 8
Жаңа сұрақтар: 21

Мектеп жарғысы

1 тарау. Жалпы ережелер

 

1. Қарағанды облысы білім басқармасының Қарағанды қаласы білім бөлімі «Әл-Фараби атындағы мектеп-гимназия» коммуналдық мемлекеттік мекемесі (бұдан әрі – мемлекеттік мекемесі)осы жарғыда көрсетілген тиісті функцияларды жүзеге асыру үшін мекеменің ұйымдық-құқықтық нысанында құрылған, заңды тұлға мәртебесіне ие коммерциялық емес ұйым болып табылады.

2. Мемлекеттік мекеменің түрі: коммуналдық.

3. Мемлекеттік мекеме облыстың жергілікті атқарушы органының қаулысымен құрылады.

4. Мемлекеттік мекеменің құрылтайшысы: Қарағанды облысының әкімдігі.

5. Мемлекеттік мекеменің басқару органы: «Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі болып табылады.

6. Мемлекеттік мекеменің мемлекеттік (қазақ) тілдегі атауы:

Қарағанды облысы білім басқармасының Қарағанды қаласы білім бөлімінің «Әл-Фараби атындағы мектеп-гимназия»коммуналдық мемлекеттік мекемесі;

орыс тілінде:

Коммунальное государственное учреждение «Школа-гимназия имени аль-Фараби» отдела образования города Караганды управления образования  Карагандинской области.

7. Мемлекеттік мекеменің орналасқан жері: индексі 100012, Қарағанды облысы, Қарағанды қаласы, Қазыбек Би атындағы аудан, Шахтеров даңғылы 66.

 

2 тарау. Мемлекеттік мекеменің заңды мәртебесі

 

8. Мемлекеттік мекеменің Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес дербес балансы, банктерде шоттары, Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Елтаңбасы бейнеленген және мемлекеттік мекеменің атауы бар бланкілері, мөрлері бар.

9. Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген жағдайларды қоспағанда, мемлекеттік мекеме өзге заңды тұлғаларды құра алмайды, сондай-ақ оның құрылтайшысы (қатысушысы) бола алмайды.

10. Мемлекеттік мекеме өз міндеттемелері бойынша өз билігіндегі қаражатпен жауап береді. Мемлекеттік мекемеде ақша жеткіліксіз болған жағдайда оның міндеттемелері бойынша Қазақстан Республикасы немесе әкімшілік-аумақтық бөлініс тиісті бюджет қаражатымен субсидиарлық жауаптылықта болады.

11. Мемлекеттік мекемелердің азаматтық-құқықтық мәмілелері Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің аумақтық қазынашылық бөлімшелерінде міндетті тіркелгеннен кейін күшіне енеді. Мемлекеттік мекеменің қаржы-шаруашылық қызметін мемлекеттік мекеменің басқару органы осы тарауда және басқа да заң актілерінде көрсетілген барлық келесі функцияларды орындай отырып жүзеге асыра алады.

 

3 тарау. Мемлекеттік мекеме қызметінің мәні мен мақсаттары

 

12. Мемлекеттік мекеме қызметінің мәні: жеке адамның, қоғамның, мемлекеттің мүддесі үшін оқыту және тәрбиелеу; баланың жеке басының жан-жақты дамуы үшін қолайлы жағдай жасау; білімалушылардың өз бетінше білім алуға және қосымша білім алуға деген қажеттілігін қанағаттандыру.

13. Мемлекеттік мекеме қызметінің мақсаты:

1) Қазақстан Республикасының Конституциясымен кепілдік берілген жалпыға міндетті білім беру стандарттарында белгіленген азаматтардың тегін орта білім алу құқығын іскеа сыру;

2) негізгі жалпыбілім беру бағдарламаларын сапалы меңгеруді қамтамасыз ету;

3) мәдениет деңгейі жоғары, қоғам өміріне бейімделген, тереңдетілген және кеңейтілген білім беру бағдарламаларын саналы түрде таңдауға және игеруге дайын зияткерлік тұлғаны қалыптастыру.

14. Өз мақсатына қол жеткізу үшін мемлекеттік мекеме мынадай қызмет түрлерін жүзеге асырады: бастауыш, негізгі және жалпы орта, қосымша білім беру. Қызметтің барлық түрлері Қазақстан Республикасының 16 мамыр 2014ж.  №202 «Рұқсаттар және хабарламалар туралы» Заңында көзделген рәсімдер орындалғаннан кейін көрсетіледі.

15. Мекеме қызметінің негізгі міндеттері:

1) ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтар, ғылым мен практика жетістіктері негізінде тұлғаны қалыптастыруға, дамытуға бағытталған сапалы білім алу үшін қажетті жағдай жасау;

2) жеке тұлғаның шығармашылық, рухани және дене мүмкіндіктерін дамыту, адамгершілік пен салауатты өмір салтының берік негіздерін қалыптастыру, жеке тұлғаның дамуына жағдай жасау арқылы зияткерлікті байыту;

3) азаматтық пен патриотизмге, өз Отаны – Қазақстан Республикасына деген сүйіспеншілікке, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халықтың салт- дәстүрлерін қастерлеуге, Конституцияға қайшы және қоғамға қарсы кез келген көріністерге төзбеуге тәрбиелеу;

4) белсенді азаматтық ұстанымы бар жеке тұлғаны тәрбиелеу, республиканың қоғамдық-саяси, экономикалық және мәдени өміріне қатысу қажеттілігін, жеке адамның өз құқықтары мен міндеттеріне саналы көзқарасын қалыптастыру;

5) отандық және әлемдік мәдениет жетістіктеріне баулу; қазақ халқының және республиканың басқа да халықтарының тарихын, әдет-ғұрпы мен дәстүрлерін зерделеу; мемлекеттік, орыс, шет (ағылшын) тілдерін меңгеру;

6) педагогикалық кадрлардың әлеуметтік жағдайының жақсаруын қамтамасыз ету;

7) қоғам мен экономика қажеттіліктеріне жауап беретін білім сапасын бағалаудың ұлттық жүйесінің жұмыс істеуі;

8) оқытудың жаңа технологияларын, соның ішінде кредиттік, қашықтықтан, ақпараттық-коммуникациялық технологияларды енгізу және тиімді пайдалану;

9) жалпы білім беру, өндірістік оқыту және еңбек нарығының қажеттіліктері арасындағы байланысты қамтамасыз ететін және білім мен құзыреттілікке негізделген әркімнің қоғамдағы жеке әлеуетін барынша арттыруға көмектесетін өмір бойы оқыту жүйесін дамыту;      

10) студенттердің кәсіби мотивациясын қамтамасыз ету;

11) ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдардың білім алуы үшін арнайы жағдайлар жасау;

12) қоғамда өмірге бейімделген, мәдени білімі жоғары, кәсіби білім беру бағдарламаларын саналы таңдауға және дамытуға дайын интеллектуалды тұлғаны қалыптастыру;

13) неғұрлым қабілетті және дайын студенттердің жалпы орта білім берудің жалпы білім беру бағдарламаларын сапалы игеруі үшін оңтайлы жағдайлар жасау;

3) кәсіптік білім беруге бағытталған пәндер бойынша студенттерді даярлау;

мемлекеттік мекеме негізінде ғылыми-әдістемелік ұсынымдардың, жаңа типтегі білім беру ұйымдарының модельдерінің, құрылымын, мазмұнын және білім беру қызметін ұйымдастыру формаларын эксперименттік сынақтан өткізу жүзеге асырылады;

Қазақстан Республикасының заңнамасына және осы жарғыға сәйкес келесі ақылы білім беру қызметтерін ұсыну:

1) қосымша білім беру бағдарламалары бойынша оқыту;

2) арнайы курстар мен пәндер циклдерін қосымша оқыту үшін;

3) жеке оқушылармен жеке негізде оқу жоспарына сәйкес сағат санынан артық пәндер бойынша қосымша сабақтар өткізу;

4) студенттермен пәндерді қосымша тереңдетіп оқыту үшін (мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттардың тиісті білім беру бағдарламалары шеңберінен тыс);

5) ақысыз білім беру қызметтерінің кепілдендірілген көлеміне кірмейтін басқа білім беру қызметтері;

негізгі қызметтің орнына ақылы қызметтерді көрсету мүмкін емес.

Мемлекеттік мекеменің ақылы қызметтеріне бағалар Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен бекітілуге ​​жатады;

мекеме оқытуды дамытудың жаңа мазмұнын, оны енгізу бойынша формалар мен әдістерді іздестіруді, әзірлеуді, эксперименттік оқу жоспарларын, бағдарламалар мен факультативтік курстарды байқаудан өткізуді ұйымдастыратын білім беру ұйымы болып табылады. Оқу процесін ұйымдастыру және басқару осы Жарғыға сәйкес жүзеге асырылады;

оқу-тәрбие қызметі жалпыға міндетті білім беру мемлекеттік стандарттары негізінде әзірленген және жалпыға міндетті негізгі және қосымша бағдарламаларды меңгеруді іске асыратын оқу жоспарлары мен бағдарламаларына сәйкес жүзеге асырылады. Мекеме бағдарламалары мемлекеттік жалпы білім беретін мектептердің үлгілік бағдарламаларына сүйенеді;

мектеп Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңының аясында белгіленген оқытудың формалары мен әдіс-тәсілдерін өз еркімен таңдай алады. Білім беру үдерісін  жүзеге асыру  үшін  мектеп жылдық  оқу жұмыс жоспарын және сабақ кестесін әзірлейді және бекітеді, оны мекеме басшысы бекітеді;

гимназия компоненті:

1) оқыту профилінің әр гимназияінің жеке таңдауы, жеке даму бағдарламасы, оқытудың инновациялық әдістері мен технологияларын қолдану;

2) гимназиядің мақсаттары мен міндеттеріне сәйкес келетін қосымша білім беру бағдарламаларын іске асыруға арналған жаңа оқу жоспарларын, мамандандырылған пәндерді енгізу;

мемлекеттік мекемеге факультативтерге және студенттердің таңдауы бойынша қосымша курстарды ұйымдастыруға әр сынып үшін 4 сағат есебінен, сондай-ақ үйірмелер, студиялар, ғылыми қоғамдар және басқаларын ұйымдастыруға, сондай-ақ жеке курстарға ақы төлеуге әр сынып үшін 0,25 мұғалімнің ставкасы бойынша қаражат бөлінуі мүмкін. және жоғары білікті мамандармен келісімшарт негізінде бір мектепке жылына 1500 сағаттан дәрістер оқылады. Сыныптан тыс жұмыстар және элективті курстар топтары кемінде 10 адамнан тұрады;

оқыту тілі қазақ, орыс, ағылшын тілдері;

оқу жұмыс жоспарының вариативті бөлігі қамтамасыз етіледі:

1) жеке таңдау, жеке даму бағдарламасы, инновациялық және оқыту технологияларын қолдану;

2) мекеменің мақсаттары мен міндеттеріне жауап беретін қосымша білім беру бағдарламаларын іске асыру үшін жаңа оқу бағдарламаларын енгізу;

3) тұлғаның жалпы мәдени дамуына ықпал ететін, дүниетаным мен гуманистік сананы қалыптастыратын, шындықты танудың әмбебап тәсілдерін меңгеруге, білім алушылардың ойлау қызметін дамытуға бағытталған пәндер мен курстарды енгізу;

мекеме құрылымы:

1) әкімшілік (директор және оның орынбасарлары);

2)әдістемелік кеңес, педагогикалық кеңес, педагогикалық әдеп жөніндегі кеңес, Қамқоршылық кеңесі, жалпымектептік ата-аналар комитеті, сыныптық ата-аналар комитеттері, пәндік әдістемелік бірлестіктер;

3) сынып – мекеменің негізгі құрылымдық бірлігі;

білім деңгейлері:

1) бастауыш білім беру (1-4-сыныптар) негізгі стратегиялық бағыт бастауыш мектеп оқушысының жеке қабілеттерін ашуға, оқытудың оң уәждемесі негізінде қызметтің негізгі салаларында бастапқы бағдарлауды және шығармашылықтың бастапқы дағдыларын қалыптастыруға, балалардың психодене, зияткерлік және музыкалық дамуы үшін жағдай жасауға мүмкіндік беретін дамытушылық оқыту болып табылады. Оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі – 4 жыл;

2) негізгі орта білім беру (5-9 сыныптар) білім беру мазмұнын жаңартуға бағытталған жан-жақты базалық білім беруді қамтамасыз етеді, неғұрлым күрделі танымдық үдерістерге көшу үшін арнайы дағды мен іскерлікті қалыптастырады; жалпы дамыту және арнайы курстарды таңдауды қамтамасыз етеді, оқушылардың жеке оқыту жүйесін құруға мүмкіндік жасайды. Азаматтыққа және патриотизмге, өз Отаны – Қазақстан Республикасына деген сүйіспеншілікке, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халықтың салт-дәстүрлерін қастерлеуге, Конституцияға қайшы және қоғамға   қарсы  кез   келген   көріністерге   төзбеуге  тәрбиелеу. Білім   алушыларды кәсіптік бағдарлаумен қамтамасыз ету. Негізгі орта білім жалпы орта білім алу үшін негіз болып табылады. Әрбір пәннің мазмұнын зерделеу негізгі орта білім беру деңгейінде аяқталады. Негізгі орта білімнің жалпы білім беретін оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі – 5 жыл;

3) жалпы орта білім беру (10-11 сыныптар) білім алушының танымға деген қызығушылығы мен шығармашылық қабілеттерін дамытуды, оқытуды саралау негізінде өз бетінше оқу іс-әрекеті дағдыларын қалыптастыруды қамтамасыз етеді. Міндетті пәндерге қосымша жеке тұлғаның қызығушылықтарын, қабілеттері мен мүмкіндіктерін іске асыру мақсатында білім алушылардың өздерінің таңдауы бойынша пәндер, яғни гуманитарлық немесе математикалық- жаратылыстану бағыттары бойынша бейіндік оқыту енгізіледі. Жалпы орта білім бастауыш кәсіптік, орта кәсіптік (қысқартылған, жеделдетілген бағдарламалар бойынша) және жоғары кәсіптік білім алу үшін негіз болып табылады. Жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламасын игеру мерзімі – 2 жыл;

«Көркем еңбек» пәнін оқыту, сондай-ақ вариативті компонент сағаттары Мектепаралық оқу-өндірістік комбинат базасында жүзеге асырылуы мүмкін. Қосымша білім беруді дамыту шеңберінде Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі басшысының бұйрығына сәйкес мектептің оқу жұмыс жоспарының вариативтік бөлігінің сағаттары қосымша білім беру ұйымдарына берілуі мүмкін;

сағаттар мен сыныптарды беру, сондай-ақ үйірмелерді оқытуға байланысты барлық мәселелерді реттеу Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесімен жүзеге асырылады. Мекеме мектептен тыс оқу жоспарының вариативті компонентінің сағаттарын өткізуге құқылы (мәдениет мекемелері, спорт ғимараттары, әскери нысандар, зерттеу зертханалары, өнеркәсіптік кәсіпорындар, қосымша білім беру ұйымдары және т. б);

тиісті контингентті көрсете отырып, сыныптар жиынтығы Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің басшысымен келісіледі. Сыныптар жиынтығын қалыптастыруға мекеме басшысы өзі жауапты болады. Сыныптардағы оқушылар саны осы білім беру ұйымына тікелей бөлінетін бюджет қаражаты ескеріле отырып, санитарлық нормативтер сақталған жағдайда қолданыстағы «Білім беру объектілеріне қойылатын санитарлық-эпидемиологиялық талаптар» санитарлық қағидаларына сәйкес белгіленеді;

сыныптар тізбесі мемлекеттік білім беру стандартында айқындалған пәндерді оқыту кезінде кемінде 24 оқушымен 2 шағын топқа бөлінуі мүмкін. Егер оқу жылы ішінде оқушылар саны 24 оқушыдан кем болса, онда сыныпты 2 шағын топқа бөлу сол оқу жылының келесі тоқсанынан бастап тоқтатылады. Жарғының осы тармағы мекеме орналасқан тиісті әкімшілік-аумақтық бірлік бюджетінің мүмкіндіктерін ескереді;

мекеменің мектепке дейінгі шағын орталық құру мүмкіндігі жоқ;

мекеме денсаулық жағдайы туралы медициналық қорытындыға сәйкес оқушылармен  үйде  сабақ  өткізуді қамтамасыз етеді. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің нұсқаулықтарына сәйкес аптасына оқу сағаттарының саны бөлінеді, кесте жасалады, бұйрықпен педагогтардың дербес құрамы айқындалады, өткізілген сабақтар журналы жүргізіледі. Ата-аналар (заңды өкілдер) үйде сабақ өткізу үшін жағдай жасауға міндетті;

оқу сабақтары Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен басталады және аяқталады. Оқу жылының ұзақтығы, оның ішінде оқу аптасы мен каникул саны білім беру саласындағы мемлекеттік стандарттың талаптарына және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік актілеріне сәйкес анықталады;

мекемеде төмендегі жұмыс режимі мен сабақтар белгіленуі мүмкін: сабақтың бірінші ауысымда басталуы – сағат 08:00-де, екінші ауысымда – сағат 14:00-де. Сабақ кестесін мекеме басшысы, не оны алмастыратын адам бекітеді. Сабақ кестесінде оқу сабақтарының күнделікті саны, ұзақтығы мен реттілігі, сондай-ақ сабақтар арасындағы үзілістердің ұзақтығы көрсетіледі. Мектептегі сабақ кестесінің мәселелері қолданыстағы «Білім беру объектілеріне қойылатын санитарлық-эпидемиологиялық талаптар» санитарлық қағидаларымен реттеледі. Сабақ кестесі уәкілетті органдар және (немесе) лауазымды адамдар белгілеген шектеу шараларына негізделген эпидемиологиялық жағдайға сәйкес өзгеруі мүмкін;

сабақ арасындағы үзіліс кезінде мекеме Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес ата-аналар мен жалпыға міндетті оқу қорының қаражаты есебінен білім алушыларды тамақтандыруды ұйымдастырады;

мекемедегі тәртіп білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, педагогтардың адамгершілік қасиетін құрметтеу негізінде сақталады. Білім алушыларға күш көрсетуге және психикалық зорлық-зомбылық әдістерін қолдануға жол берілмейді. Оқушыларға дәрігерге дейінгі медициналық қызмет көрсетуді мейірбике қамтамасыз етеді, ол әкімшілікпен және педагогикалық қызметкерлермен қатар білім алушылардың денсаулығы мен дене дамуына, емдеу іс-шараларын жүргізуге және санитарлық-гигиеналық нормаларды сақтауға жауапты болады. Дәрігерлік медициналық қызмет көрсетуді жергілікті деңгейдегі денсаулық сақтау органдары (емхана) жүзеге асырады. Оқушылар кесте бойынша медициналық тексеруден өтеді;

Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңының талаптарына сәйкес мектеп формасы міндетті. Оны кию тәртібі мен стилі ата-аналар комитетімен немесе Камқоршылық кеңеспен келісім бойынша мекеме басшысының бұйрығымен бекітіледі;

мекемеде саяси партиялардың, қоғамдық-саяси және діни қозғалыстар мен ұйымдардың ұйымдық құрылымдарын құруға және олардың қызметіне жол берілмейді. Мекеме зайырлы және діни білімнің даралық қағидатын сақтауға міндетті. Діни тәрбиенің кез келген түріне жол берілмейді;

инклюзивтік білім беру мақсаттарын жүзеге асыра отырып, мекеме білім берудің барлық деңгейлерінде ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларға білім алуға, дамудың бұзылуын түзетуге, әлеуметтік бейімделуге жағдай жасайды. Білім алушылардың ата-аналарының немесе өзге де заңды өкілдерінің мүдделерін ескере отырып, мекемеде инклюзивті сыныптар ашылуы мүмкін. Инклюзивті сыныптарда білім    алатын   ерекше   білім   беру  қажеттіліктері   бар  балалар  психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияның қорытындысы мен ұсынымдары бойынша жалпы білім беретін оқу бағдарламасы немесе жеке бағдарлама бойынша білім ала алады. Инклюзивті сыныптарда оқитын ерекше білім беру қажеттілігі бар балалар үшін арнайы педагогтар (дефектолог, логопед, психолог) түзету сабақтарын өткізеді. Мекемеде тұрақты түрде логопункт жұмысы жүзеге асырылады Логопункттің ашылуы Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласы білім бөлімі»мемлекеттік мекемесі басшысының бұйрығымен рәсімделді;

мекемеге қабылдау бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің білім беретін оқу бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарына оқуға қабылдаудың үлгілік қағидалары негізінде жүргізіледі. Балаларды қабылдауға арналған құжаттардың тізбесі бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білімнің білім беретін оқу бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарына оқуға қабылдау қағидаларында және мемлекеттік қызметтер көрсетудің тиісті мемлекеттік стандартында айқындалады. Бірінші сыныпқа қабылдау кезінде ата-аналардың немесе заңды өкілдердің мұғалімді таңдауға құқығы жоқ. Сыныптан сыныпқа ауыстыру үлгерім нәтижелері бойынша педагогикалық кеңестің шешімімен жүзеге асырылады;

гимназия сыныптарына қабылдау және ауыстыру мекеме басшысы бекіткен Қарағанды облысы білім басқармасының Қарағанды қаласы білім бөлімінің «Әл-Фараби атындағы мектеп-гимназия» коммуналдық мемлекеттік мекемесі оқушыларын гимназиялық білім беру сыныптарына қабылдау ережелері негізінде жүргізіледі;

шағын жинақталған мектептерді қоспағанда, 0-11 сыныптарда білім алушылардың саны 12 адамнан кем болмауы тиіс;

білім алушылардың үлгерімін ағымдағы бақылау, аралық және қорытынды аттестаттау бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын іске асыратын білім алушылардың үлгерімін ағымдағы бақылаудың, аралық және қорытынды аттестаттаудың үлгілік қағидаларына сәйкес жүргізіледі;

білім беру ұйымының жарғысын өрескел және бірнеше рет бұзған, сондай-ақ құқыққа қайшы әрекеттер жасаған ерекше жағдайлар үшін кәмелетке толмаған білім алушылар білім беру ұйымын мемлекеттік басқару органының шешімі бойынша мектептен шығарылады. Жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды шығару туралы шешім қорғаншы және қамқоршы органдардың келісімімен қабылданады. Білім беру ұйымының жарғысын, сондай-ақ оқу үлгерімін өрескел және бірнеше рет бұзған, құқыққа қайшы әрекеттер жасаған кәмелетке толған білім алушылар педагогикалық кеңестің шешімі бойынша мектептен шығарылады;

жалпы білім беру процесінің қатысушылары: білім алушылар, педагог қызметкерлер, білім алушылардың ата-аналары (оларды алмастыратын адамдар) болып табылады;

оқушылар құқылы:

1) тегін жалпы орта білім алуға;

2) қызметтің әр түріндегі ерекше жетістіктері үшін көтермелеуге;

3) медициналық қызметтің көрсетілуіне;

4) кітапхана қорын тегін пайдалануға;

5) қосымша білім беру қызметтерін алуға;

6) мекемені басқаруға қатысуға;

7) адамның адамгершілігін құрметтеуге, ар-ождан мен ақпарат бостандығына, өз пікірлері мен сенімдерін еркін білдіруге.  

мекеме зайырлы және діни білімнің даралық қағидатын сақтауға міндетті. Діни тәрбиенің кез келген түріне жол берілмейді;

қорытынды аттестаттаудан сәтті өткен түлектерге мекеменің мөрімен расталған тиісті білімі туралы мемлекеттік үлгідегі құжат беріледі;

білім алушылар міндетті:

1) мекеменің жарғысын және ішкі тәртіп ережелерін орындауға;

2) жақсы оқуға және мекеме мүлкіне ұқыпты қарауға, білімалушының тарапынан мектеп мүлкіне зиян келтірілген жағдайда ата-анасымен бірге оның құнын қалпына келтіруге және өтеуге;

3) мекемедегі басқа білім алушылар мен қызметкерлердің ар-намысын құрметтеуге;

4) мекеме бекіткен мектеп формасын киюге;

кәмелетке толмаған балалардың ата-аналары мен өзге де заңды өкілдері құқылы:

1) баланың қалауын, жеке бейімділігі мен ерекшеліктерін ескере отырып мекеме ұсынған мүмкіндіктер шеңберінде оқыту нысанын таңдауға;

2) Қамқоршылық кеңесі немесе ата-аналар комитеті арқылы мекемені басқару органдарының жұмысына қатысуға;

3) балаларының үлгерімі, мінез-құлқы және оқу жағдайы туралы ақпарат алуға;

4) балаларын оқыту және тәрбиелеу мәселелері бойынша консультациялық көмек алуға;

ата-аналар мен өзге де заңды өкілдер міндетті:

1) балалардың өмірі мен оқуы үшін салауатты және қауіпсіз жағдай жасауға, олардың зияткерлік және дене күштерінің дамуын, өнегелі қалыптасуын қамтамасыз етуге;

2) балалардың мектепалды дайындығын қамтамасыз етуге;

3) мекемемен ынтымақтасуға;

4) балалардың мекемеге келуін қамтамасыз етуге;

5) балаларды оқулықтармен, мектеп керек-жарақтарымен, мектеп формасымен қамтамасыз етуге;

6) сабақтан тыс уақытта, сонымен қатар каникул кезінде өз балаларының бос уақытын, жұмыспен қамтылуын және тәрбиесін ұйымдастыру үшін ата-аналар толық жауапты болады;

7) мекеменің педагогикалық және басқа да қызметкерлерінің ар-намысын құрметтеуге;

ата-аналар (оларды алмастыратын адамдар) мекеменің жарғысы мен ішкі тәртіп ережелерін орындауға және өз балаларын тәрбиелеу мен оқытуға, сондай-ақ мемлекеттік меншікке ұқыпты қарауға жауапты болуға міндетті;

мекемені басқару Қазақстан Республикасының заңнамасына, осы Жарғыға сәйкес жүзеге асырылады. Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен Алқалық басқару нысаны педагогикалық кеңес болып табылады;

директор мекемені тікелей басқаруды жүзеге асырады;

директор жауап береді:

1) мекеме қызметкерлерінің біліктілік деңгейіне, оқу жоспары мен оқу үдерісінің кестесіне сәйкес білім беру бағдарламаларын іске асыруға, білім алушылардың білім сапасына, өмірі мен денсаулығына, білім беру үдерісі кезінде білім алушылар мен мекеме қызметкерлерінің құқықтары мен бостандықтарын Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен сақтауға.

2) нормативтік актілерді себепсіз орындамағаны немесе тиісті деңгейде орындамағаны үшін, облыстық және қалалық/аудандық маңызы бар білім беру органдарының бұйрықтары, лауазымдық міндеттері, лауазымдық нұсқаулықпен белгіленген, оның ішінде берілген құқықтарды пайдаланбағаны үшін.

3) білім алушының жеке басына тән және (немесе) психикалық зорлық-зомбылықпен байланысты тәрбиелеу әдістерін қолданғаны, бір мәрте қолданғаны, сондай-ақ өзге де өнегесіз теріс қылық жасағаны үшін директор еңбек заңнамасына сәйкес атқаратын лауазымынан босатылуы мүмкін.

4) өрт қауіпсіздігі, еңбекті қорғау қағидаларын, оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастырудың санитарлық-гигиеналық қағидаларын бұзғаны үшін директор Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген жауаптылыққа тартылады;

педагогикалық қызметпен айналысуға тиісті бейін бойынша арнайы педагогикалық немесе кәсіптік білімі бар тұлғалар жіберіледі;

жұмысқа жіберілмейді:

1) медициналық қарсы көрсетілімдері бар;

2) психиатриялық және (немесе) наркологиялық диспансерде есепте тұрғандар. Жылына бір рет, оқу жылының басында педагог өзінің психиатриялық және (немесе) наркологиялық диспансерде есепте тұрмайтындығын кез келген заңды тәсілмен растайды;

3) Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінде көзделген шектеулер негізінде;

жұмысқа қабылдау кезінде директор азаматтық қызметкердің тиісті бос лауазымдарына орналасуға қойылатын біліктілік талаптарын басшылыққа алуға міндетті. Тиісті білімсіз педагогикалық қызметпен айналысуға жол берілмейді. Педагогикалық лауазымдар бойынша азаматтарды қабылдау тәртібін бұзғаны үшін директор жауапты болады. Мекеме қызметкерлерінің құқықтары мен міндеттері тиісті лауазым немесе қызмет түрі үшін Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерімен белгіленеді;

мектепті басқару формаларының бірі – педагогикалық кеңес. Педагогикалық кеңестің құрамына: білім беру ұйымының басшысы (төраға), оның орынбасарлары, педагогтар, тәрбиешілер, психолог, әлеуметтік   педагог кіреді. Білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінің отырысына ата-аналар комитетінің немесе қамқоршылық кеңесінің мүшелері шақырылады. Педагогикалық кеңестің құрамы оқу жылына арналған білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен бекітіледі. Педагогикалық кеңес өз құрамынан бір жыл мерзімге хатшы сайлайды;

педагогикалық кеңес қарастырады:

1) білім беру ұйымдарында құқықтық актілерді орындау жөніндегі іс-шаралар;

2) оқу-тәрбие және әдістемелік жұмыстың жай-күйі, оқытудың барлық нысандары бойынша оқыту әдістерін жетілдіру мәселелері, оқытудың жаңа технологияларын енгізу;

3) оқу-тәрбие жұмысын жоспарлау мәселелері;

4) қорытынды аттестаттауды өткізу, білім алушыларды емтихандарға жіберу, ұсынылған құжаттар негізінде білім алушыларды емтихандардан босату, білім алушыларды келесі сыныпқа ауыстыру немесе оларды қайта курсқа қалдыру, білім алушыларды грамоталармен, мақтау қағаздарымен марапаттау, негізгі орта білімді үздік бітіргені туралы куәлік, негізгі орта білімді бітіргені туралы куәлік, Үздік аттестат, жалпы орта білім туралы аттестат, белгіленген үлгідегі анықтама беру мәселелері;

5) педагогтардың оқу жүктемесін бөлу, алдын ала тарифтеу, аттестаттауға дайындау, марапаттау және көтермелеу мәселелері;

педагогикалық кеңестің жұмысы оқу жылына әзірленген, педагогикалық кеңестің отырысында қаралатын және білім беру ұйымының басшысы бекітетін жоспарға сәйкес жүргізіледі. Педагогикалық кеңеске жылына кем дегенде бес рет жиналады;

15. Мемлекеттік мекеменің осы Жарғыда бекітілген өз қызметінің мәні мен мақсаттарына сай келмейтін қызметті жүзеге асыруға, сондай-ақ мәмілелерді жасауға құқығы жоқ,

16. Мемлекеттік мекеменің Қазақстан Республикасының заңдарында немесе құрылтай құжаттарында белгілі бір шек қойылған қызмет мақсаттарына қайшы не оның басшысының жарғылық құзыретін бұза отырып жасаған мәмілесі: құрылтайшының, тиісті саланың уәкілетті органының, сондай-ақ оған қатысты осы Жарғыда көрсетілген мүлікке қатысты құқық субъектісінің, мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органның функцияларын жүзеге асыратын органның талап қоюы бойынша жарамсыз деп танылуы мүмкін.

 

4 тарау. Мемлекеттік мекемені басқару

 

 17. Мемлекеттік мекемені жалпы басқаруды Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі жүзеге асырады.

18. Қарағанды ​​облысының әкімдігі мемлекеттік мекемені қайта құру және тарату туралы шешім қабылдайды.

Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі заңнамада белгіленген тәртіппен мынадай функцияларды іске асырады:

1) мемлекеттік мекеме басшысын тағайындайды;

2) мемлекеттік мекеменің қаржыландыру жоспарын бекітеді;

3) мемлекеттік мекеме мүлкінің сақталуын бақылауды жүзеге асырады;

4) мемлекеттік мекеменің басқару органдарының құрылымын, қалыптастыру тәртібін және өкілеттіктерінің мерзімін, мемлекеттік мекеменің шешімдер қабылдау тәртібін анықтайды;

5) мемлекеттік мекеме басшысының құқықтарын, міндеттерін және жауапкершілігін, оны атқаратын қызметінен босатудың негіздерін белгілейді;

6) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік мекеменің штат санын, тарификациялық тізімдерін және өзге де қаржы-шаруашылық құжаттамаларын үйлестіреді;

7) мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органға мемлекеттік мекемеге берілген немесе өзінің шаруашылық қызметінің нәтижесінде сатып алған мүлікті алып қоюға немесе қайта бөлуге жазбаша келісім береді;

8) мемлекеттік мекеменің құрылтайшысына мемлекеттік мекемені қайта ұйымдастыру және тарату туралы ұсыныстар енгізеді;

9) осы жарғымен және Қазақстан Республикасының өзге де заңнамасымен өзіне жүктелген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

19. Мемлекеттік мекеменің басшысы білім беру саласындағы уәкілетті орган бекіткен тағайындау қағидаларына сәйкес Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің басшысы қызметке тағайындайды және қызметтен босатады.

20. Мемлекеттік мекеменің басшысы мемлекеттік мекеменің жұмысын ұйымдастырады және оған басшылық жасайды, Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесіне тікелей бағынады және мемлекеттік мекемеге жүктелген міндеттердің орындалуы мен оның функцияларын жүзеге асыру үшін дербес жауапты болады.

21. Мемлекеттік мекеменің басшысы дара басшылық қағидаттарында әрекет етеді және мемлекеттік мекеме қызметінің мәселелерін Қазақстан Республикасының заңнамасымен және осы Жарғымен айқындалатын өз құзыретіне сәйкес дербес шешеді.

22. Мемлекеттік мекеме басшысының мемлекеттік мекеменің жарғыдан тыс қызметті жүзеге асыруына бағытталған іс-әрекеттері Еңбек міндеттерін бұзу болып табылады және тәртіптік, сондай-ақ материалдық жауаптылық шараларын қолдануға әкеп соғады.

23. Мемлекеттік мекеменің басшысы Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

1) мемлекеттік мекеме атынан сенімхатсыз әрекет етеді;

2) мемлекеттік органдарда, өзге де ұйымдарда мемлекеттік мекеменің мүдделерін білдіреді;

3) келісім шарттар жасайды;

4) сенімхаттар береді;

5) мемлекеттік мекеменің іссапарлар, тағылымдамалар, қызметкерлерді қазақстандық және шетелдік оқу орталықтарында оқыту және қызметкерлердің біліктілігін арттырудың өзге де түрлері жөніндегі жоспарларын бекітеді;

6) банк шоттарын ашады;

7) барлық қызметкерлер үшін міндетті бұйрықтар шығарады және нұсқаулар береді;

8) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік мекеменің қызметкерлерін жұмысқа қабылдайды және жұмыстан босатады;

9) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен мемлекеттік мекеме қызметкерлеріне көтермелеу шараларын қолданады және тәртіптік жазаға тартады;

10) өз орынбасарларының және мемлекеттік мекеменің өзге де басшы қызметкерлерінің міндеттері мен өкілеттік шеңберін белгілейді;

11) білім беру ұйымында сыбайлас жемқорлықтың алдын алу және алдын алу бойынша шаралар қабылдауды қоса алғанда, сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманы сақтау бойынша жұмысты ұйымдастырады;

12) Қазақстан Республикасының заңнамасымен, осы жарғымен және Қарағанды облысы білім басқармасының «Қарағанды қаласы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесімен оған жүктелген өзге де функцияларды жүзеге асырады.

 

5 тарау. Мемлекеттік мекеменің мүлкін құру тәртібі

 

 24. Мемлекеттік мекеменің мүлкін заңды тұлғаның активтері құрайды, оның құны оның теңгерімінде көрсетіледі. Мемлекеттік мекеменің мүлкі мыналардың есебінен қалыптастырылады:

1) құрылтайшының өзіне берген мүлкі;

2) өз қызметі нәтижесінде сатып алынған мүлік (ақшалай кірістерді қоса алғанда);

3) Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған өзге де көздер есебінен.

25. Мемлекеттік мекеменің өзіне бекітілген мүлікті және өзіне смета бойынша бөлінген қаражат есебінен сатып алынған мүлікті өз бетімен иеліктен шығаруға немесе оған өзгедей тәсілмен билік етуге құқығы жоқ.

26. Мемлекеттік мекеменің қызметі Қарағанды облысының бюджетінен қаржыландырылады.

27. Мемлекеттік мекеме Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес бухгалтерлік есеп жүргізеді және есеп-қисап ұсынады.

28. Мемлекеттік мекеменің қаржы-шаруашылық қызметін тексеру және тексеріс Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жүзеге асырылады.

 

6 тарау. Мемлекеттік мекемедегі жұмыс тәртібі

 

29. Мемлекеттік мекеменің жұмыс тәртібі ішкі еңбек тәртібі қағидаларымен белгіленеді және ол Қазақстан Республикасы Еңбек заңнамасының нормаларымен қайшы келмеуі тиіс.

 

7 тарау. Құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу тәртібі

 

30. Мемлекеттік мекеменің құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу қолданылып жүрген заңдарда белгіленген өкілеттіктерге сәйкес осы шешімді қабылдаған құрылтайшының немесе органның шешімі бойынша жүргізіледі.  Құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу «Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркеу және филиалдар мен өкілдіктерді есептік тіркеу туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес аумақтық әділет органдарында мемлекеттік тіркеу рәсімінен өтеді.

 

8 тарау. Мемлекеттік мекемені қайта ұйымдастыру және тарату шарттары

 

31. Коммуналдық мемлекеттік мекемені қайта құру және тарату Қарағанды ​​облысы әкімдігінің шешімімен жүзеге асырылады.

32. Мемлекеттік мекеме сонымен қатар заңнамалық актілерде көзделген басқа негіздер бойынша таратылады.

33. Мемлекеттік мекемені қайта құруды және таратуды «Қарағанды ​​облысының білім басқармасы» мемлекеттік мекемесімен келісім бойынша Қарағанды ​​облысының әкімдігі жүзеге асырады.

34. Таратылған мемлекеттік мекеменің кредиторлардың талаптары қанағаттандырылғаннан кейін қалған мүлкін «Қарағанды ​​облысының экономика басқармасы» мемлекеттік мекемесі қайта бөледі.

35. Таратылған мемлекеттік мекеменің ақшасы, оның ішінде кредиторлардың талаптары қанағаттандырылғаннан кейін қалған осы заңды тұлғаның мүлкін сату нәтижесінде алынған қаражат тиісті бюджеттің кірісіне есептеледі.