Гимназиямыздың жоғары санатты бастауыш сынып мұғалімі Бейсембекова Тұрсын Мұстафақызы 1"Ә" сынып оқушыларымен "Юю дыбысы мен әрпі" атты ашық сабақ өткізді.
Сабақтың тақырыбы: Юю дыбысы мен әрпі.
Сабақтың мақсаты:
1.Оқушыларды Юю дыбысы және ерпімен таныстыру. Юю дыбысының артикуляциясының дұрыс қолданып, Ю дыбысын дұрыс айтуға үйрету. Дыбыстың бас әрпі және кіші әріптерін көрсету және таныстыру.
2. Әріптердің дыбысталу ерекшелігіне қарай отырып, ішіндегі орнын анықтау дағдыларын дамыту. Юю дысының й және у дыбыстары түрінде естіліп жазуда Юю әрпімімен таңбалану ерекшелігін сөздерге дыбыстық талдау жасай отырып, оқушылардың өздеріне аңғарту. Дауысты дыбыстың шартты белгісін қолдана отырып, Юю дыбысының буындағы орнын анықтату. Мәтінді мәнерлеп оқуға, түсінгендерін айтуға үйрету.
3.Аңдардың тіршілігі, олардың пайдасы туралы әңгімелесе отырып, оларды қорғау, Қызыл кітап туралы әңгімелеу, аңдарға қамқорлық жасауға тәрбиелеу.
Көрнекілік: А – дан Я- ға дейін кестесі әліппе бет, әріп үлгісі жазылған кесте, дауысты дыбыстар үйшігі, «Құстар әліппесі» суретті кітапшасы «Аңдар альбомы», аю, қоян, тиін, түлкі суреттері.
Сабақтың түрі: жаңа сабақ
Әдістері:сұрақ-жауап, түсіндіру , ертегіге негізделген түсіндірме сабақ, ойын сабақ.
Сабақтың барысы: І Ұйымдастыру кезеңі
- Амансың ба, Алтын күн,
- Амансың ба, Көк аспан,
- Амансың ба, достарым,
- Амансыздар ма , қонақтар,
Сабағымызды бастайық,
Жамандықты тастайық
- Жарайсыңдар, балалар, көңіл-күйіміз жасқы, қазір сабағымызды бастаймыз.
ІІ Үй тапсырмасы бойынша жүргізілетін жұмыстар:
1. «Сыйлық» мәтінді тізбектеп оқу.
2. Оқыған мәтіндер бойынша сұрақ қою, жауап алу.
ІІ Жаңа тақырып бойынша жүргізілетін жұмыстар:
1. Жұмбақ шешу.
Балпаң-балпаң басады,
Қыр-жотадан асады.
Паналайды үңгірді,
Іздемейді тасаны.
(АЮ)
«Аю»сөзіне дыбыстық талдау жасалды. Өздеріне таныс емес дыбыс аталып, оның дауысты екендігін анықтап, дыбыстың орнына ю әрпінің таңбасын қойып, ю әрпінің жазылу емлесімен таныстыру. Бас әрпі, кіші әрпі ,баспа түрі, жазба түрімен таныстырып, қызыл сандыққа салу. Ю дыбысының орнына й және у дыбыстарының естілетінін аңғарту. Жазуда й және у дыбыстарының орнына ю әрпі жазылатынын түсіндіру.
Ю дыбысының артикуляциясына сай дыбыстатып, бірнеше рет қайталату керек.
- Ю қандай дыбыс?- Ю дауысты дыбыс.
- Оны қалай ажыраттыңдар? – Созылып айтылады. Өз алдына буын жасай алады.
ІІІ Оқулықпен жұмыс. Оқулықтағы сөздерді тұтас оқу.
Аю, ою, ию, ұю, үю
Тақтамен жұмыс: Юю –ды жазудың жазба үлгісін көрсетіп , Ю- дың бас және кіші әрпінің жазылуын көрсету. 3, 4 оқушыға жазғызу.
Дәптермен жұмыс: Ережені еске түсіру.
1,2,3 Бойға жинап күш,
Қолға қалам аламыз,
Сауатты етіп жазамыз.
Юю –ды жазудың жазба үлгісін көрсетіп , Ю- дың бас және кіші әрпінің элементтерімен таныстыру. Ауада жаздыру. Дәптердегі үлгіні басшылыққа алады. Суреттерге сәйкес ю әрпін жазады. Қай жерде келетінін айтады.
Әдемі жазған оқушылардың жұмысын мадақтап, үлгі ету.
Сергіту сәті: Ормандағы аюдың,
Құлпынайы көп екен
Теріп-теріп алайық,
Себеттерге салайық
ІV Оқулықпен жұмыс.
«Таңқурай мен қорбаңбай» өлеңін мұғалімнің мәнерлеп оқуы.
Сөздік жұмыс жүргізу: ию – майыстыру сөздерімен алмастырып түсіндіру.
Ұю – сүттің ұюы сөзімен алмастырып түсіндіру.
б) Тақырыппен жұмыс:
1. Іштей оқу
2. Хормен оқу
3. Тізбектеп оқу.
в) оқыған өлеңдер бойынша сұрақтарға жауап алу.
- Не қызарып пісті? – Таңқурай қызарып пісті.
- Не теріп жүр қалдырмай? - Теріп жүр аю қалдырмай.
- Нені өзім егіп ем? - Көшетін өзім егіп ем.
- Немен суды сеуіп ем? - Шелекпен суды сеуіп ем.
V Дәптермен жұмыс.
аю, ұю, оюсөздерін жалғастырып жазу.
Тіл дамыту жұмыстары.(аң-аңдар, аю-аюлар, тиін-тиіндер, түлкі-түлкілер)
Қорытынды: - Не үйрендік? Не білдік? - Ю- қандай дыбыс? Сөздің қай жерінде келеді? Оюдың қандай түрлерін білесіңдер, ою не үшін қажет? Оюға байланысты не білесіңдер?
Үйге тапсырма: «Таңқурай мен қорбаңбай» өлеңін мәнерлеп оқып келу.
Мадақтау.
Контакты