Қарағанды қаласы әкімдігінің "Қарағанды қаласының…
"№48 ЖББМ" КММ

Қазақ тілін үйренеміз

Ас, тағам, тамақ, дәм
еда, пища.
Сұрақ-жауап
Барлық жауаптар: 92
Жаңа сұрақтар: 4

Жолдауды оқимыз

Қазір бізге Тәуелсіздіктің жетістіктерін еселеп, елімізді дамудың жаңа сапалы кезеңіне шығару мүмкіндігі беріліп отыр.

I. ЗАМАН ТАЛАБЫНА САЙ ТИІМДІ МЕМЛЕКЕТ. Еліміздің қоғамдық-саяси өмірін жаңғыртпай, табысты экономикалық реформаларды іске асыру мүмкін емес. Бұл – біздің ұстанатын басты қағидатымыз. «Күшті Президент – ықпалды Парламент – есеп беретін Үкімет». Саяси жүйенің бұл формуласы мемлекет тұрақтылығының негізі саналады. Бірінші. Партия құрылысы үдерісін жалғастыру. Мемлекет басшысы ретінде елімізде көппартиялықты, саяси бәсекелестікті және ой-пікірдің сан алуандығын дамытуға ықпал етуді өз міндетім деп санаймын. Екінші. Халықпен тиімді кері байланыс орнату. Қоғамдық диалог, ашықтық, адамдардың мұң-мұқтажына жедел назар аудару мемлекеттік органдар қызметінің негізгі басымдықтары саналады. ҮшіншіМитингтер туралы заңнаманы жетілдіру. Конституцияға сәйкес азаматтарымыздың өз ойын еркін айтуға құқығы бар. Алайда, заңға қайшы және бұзақылық әрекеттерге шақыратын үндеулерге заң шеңберінде тосқауыл қойылады. Төртінші. Қоғамдық келісімді нығайту. Әлеуметтік және этникалық топтар арасындағы келісім – бүкіл қоғамның бірлескен еңбегінің нәтижесі. Біздің ұстанымымыз: «Ел бірлігі – оның әралуандығында!». Жақын арада Азаматтық қоғамды дамытудың 2025 жылға дейінгі тұжырымдамасын әзірлеп, қабылдауымыз керек.

II. АЗАМАТТАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ МЕН ҚАУІПСІЗДІГІН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ. Сот және құқық қорғау жүйесіндегі күрделі реформалар – азаматтарымыздың құқықтарын қорғаудың және олардың қауіпсіздігін күшейтудің негізгі факторы.

III. ҚАРҚЫНДЫ ДАМЫҒАН ЖӘНЕ ИНКЛЮЗИВТІ ЭКОНОМИКА. Қазақстан экономикасы жаһандық сипаттағы қиындықтарға қарамастан алға ілгерілеп келеді. Жыл басынан бері оның өсімі орташа әлемдік көрсеткіштен жоғары болды.   Елбасы ұсынған 2050 жылға дейінгі ұзақ мерзімді даму стратегиясына және Ұлт Жоспарына сәйкес бірқатар құрылымдық міндеттерді іске асыруымыз керек. Бірінші. Шикізатқа байланған менталитеттен бас тартып, экономиканы әртараптандыру.   Екінші. Квазимемлекеттік сектордың қайтарымын арттыру. Мемлекеттік компаниялардың санын қысқартуға болады және солай ету керек. Үшінші. Тиімді шағын және орта бизнес – қала мен ауылды дамытудың берік негізі. Төртінші. Ұлттық бизнеске халықаралық нарықтарда қолдау көрсету.  БесіншіДамыған агроөнеркәсіп кешені. Алтыншы. Әділетті салық салу жүйесі және тиімді қаржылық реттеу. Жетінші. Ұлттық қорды тиімді пайдалану мәселесі. Сегізінші. Еңбекақы төлеу деңгейін арттыру. ІV. ӘЛЕУМЕТТІК ЖАҢҒЫРУДЫҢ ЖАҢА КЕЗЕҢІ. Әлеуметтік салада мынадай бағыттарға баса мән беру керек. Бірінші. Білім беру сапасын жақсарту. Екінші. Отбасы және бала институтын қолдау, инклюзивті қоғам құру. Бала құқығын қорғау және тұрмыстық зорлық-зомбылыққа қарсы іс-қимыл мәселесіне басымдық беруіміз қажет. Жасөспірімдер арасында көбейіп кеткен суицид мәселесімен мақсатты түрде айналысу керек. 2020 жыл «Волонтер жылы» деп жарияланды. Еріктілер қызметіне азаматтардың, әсіресе жастардың, студенттер мен оқушылардың қатысу аясын кеңейту, олардың бойында белсенді өмірлік ұстанымдарға қатысты дағды қалыптастыру – маңызды міндет. Үшінші. Медициналық қызмет көрсетудің сапасы мен қолжетімділігін қамтамасыз ету. 2020 жылғы 1 қаңтардан бастап Қазақстанда міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру жүйесі іске қосылады. ТөртіншіМәдениет қызметкерлерін қолдау. Келесі жылдан бастап Үкімет мәдениет қызметкерлерінің еңбекақысын көбейтуі тиіс. Сондай-ақ, білім беру және денсаулық сақтау салаларындағы міндетті әлеуметтік жеңілдіктер мәдениет саласының өкілдеріне де берілуі керек. Бесінші. Әлеуметтік көмек көрсету жүйесін одан әрі дамыту. Бұл жүйе ашық әрі әділетті болып, адамдарды бейқамдыққа емес, еңбек етуге ынталандыруы тиіс. Көмек, негізінен, жұмыс істейтіндерге берілуі тиіс. Үкімет оны бөлу тәртібін реттеуі керек. АлтыншыЕліміздің зейнетақы жүйесін дамыту. Жұмыс істейтін азаматтар өздерінің зейнетақы жинағының бір бөлігін белгілі бір мақсатқа, соның ішінде баспана сатып алуға немесе білім алу үшін пайдалану мәселесін жыл соңына дейін пысықтауды Үкіметке тапсырамын.

V.  ҚУАТТЫ ӨҢІРЛЕР – ҚУАТТЫ ЕЛ. Бұл бағытта мынадай міндеттерге баса мән беру керек. Бірінші. Жергілікті билік органдары жұмысының тиімділігін арттыру. Жергілікті билік тұрғындар үшін әрдайым ашық болуы тиіс. Бұл аксиома әлі де бүгінгі күннің шындығына айналмай отыр. Пилоттық жоба ретінде тұрғындар тарапынан жергілікті билік жұмысының тиімділігін бағалау жүйесін енгізу қажет деп санаймын. Екінші. Бюджетаралық қатынастар жүйесін реформалау. Аудандық, қалалық және ауылдық деңгейдегі билік жергілікті маңызы бар міндеттерді шешу барысында экономикалық тұрғыдан мейлінше дербес болуы тиіс. Олардың құқықтары, міндеттері мен жауапкершілігі заңнамалық актілерде нақты белгіленуі керек. Үшінші. Басқарылатын урбанизация және бірыңғай тұрғын үй саясаты. Үкімет жүйесіз бағдарламалар қабылдау тәжірибесін тоқтатып, тұрғын үй саясатын жетілдірудің бірыңғай моделін әзірлеуі қажет. Төртінші. Инфрақұрылымды дамыту. Үкімет экологияны жақсарту, жаңартылатын энергия көздерін пайдалануды кеңейту, қоршаған ортаны сақтау ісін дәріптеу жұмыстарын жандандыруы керек. Құрметті отандастар! Біз елімізді реформалаудың жаңа кезеңіне қадам бастық. Осы маңызды міндеттерді сапалы орындауымыз керек. Еліміздің әрбір тұрғыны оң өзгерісті сезінуі тиіс.  Үкіметтің әлеуметтік және экономикалық саясатқа жауапты құрылымдары қоғамның қажеттіліктеріне сәйкес алдын-ала нақты жұмыс жүргізуі қажет. Бұл үшін бақылау, талдау және болжау жүйесін неғұрлым  күшейту керек. Қадірлі қазақстандықтар! Қазақстан – ортақ шаңырағымыз! Мен бәріңізді мерейлі мекенімізді өркендетуге үлес қосуға шақырамын! Сындарлы қоғамдық диалог – татулық пен тұрақтылық негізі. Ұлы Абай өзінің алтыншы қара сөзінде «Бірлік – ақылға бірлік» дегенін білесіздер. Береке мен бірлік, ақыл мен парасат халқымызды үнемі алға бастап келеді. Сейчас нам представлена возможность приумножить достижения Независимости, вывести страну на качественно новый уровень развития. І. СОВРЕМЕННОЕ ЭФФЕКТИВНОЕ ГОСУДАРСТВО. Успешные экономические реформы уже невозможны без модернизации общественно-политической жизни страны. «Сильный Президент – влиятельный Парламент – подотчетное Правительство». Эта формула политической системы является основой стабильности государства. Первое. Продолжить процесс партийного строительства. Как Глава государства, вижу свою задачу в том, чтобы содействовать развитию многопартийности, политической конкуренции и плюрализма мнений в стране. Второе. Эффективная обратная связь с населением. Общественный диалог, открытость, оперативное реагирование на нужды людей являются главными приоритетами в деятельности государственных органов. Третье. Совершенствование законодательства о митингах. Согласно Конституции наши граждане обладают правом свободного волеизъявления. Но любые призывы к неконституционным действиям, хулиганские акции будут пресекаться в рамках закона.  Четвертое. Укрепление общественного согласия. Согласие между различными социальными и этническими группами – это результат усилий всего общества. Наша позиция: «Единство нации – в ее многообразии»! В ближайшее время следует разработать и принять Концепцию развития гражданского общества до 2025 года.  II. ОБЕСПЕЧЕНИЕ ПРАВ И БЕЗОПАСНОСТЬ ГРАЖДАН. Ключевым фактором усиления защиты прав граждан и их безопасности являются глубокие реформы судебной и правоохранительной систем. III. РАЗВИТАЯ И ИНКЛЮЗИВНАЯ ЭКОНОМИКА. Экономика Казахстана поступательно развивается, несмотря на трудности, имеющие глобальную природу. С начала года показатели экономического роста превышают среднемировые значения. Нам нужно реализовать ряд структурных задач в рамках предложенной Елбасы долгосрочной стратегии развития до 2050 года и Плана нации. Первое. Отказ от ресурсного менталитета и диверсификация экономики. Второе. Повышение отдачи от квазигосударственного сектора. Количество государственных компаний можно и нужно сократить. Третье. Эффективный малый и средний бизнес – прочная основа развития города и села. Четвертое. Поддержка национального бизнеса на международных рынках. Пятое. Развитый агропромышленный комплекс. Шестое. Справедливое налогообложение и разумное финансовое регулирование. Седьмое. Вопрос эффективного использования Национального фонда. Восьмое. Повышение уровня заработной платы.

 ІV. НОВЫЙ ЭТАП СОЦИАЛЬНОЙ МОДЕРНИЗАЦИИ. В социальной сфере особое внимание следует уделить следующим направлениям. Первое. Повышение качества образования. Второе. Поддержка института семьи и детства, создание инклюзивного общества. Вопросы защиты прав ребенка и противодействия бытовому насилию должны быть нашим приоритетом. Следует целенаправленно заняться проблемой высокой суицидальности среди подростков. 2020 год объявлен «Годом волонтера». Актуальная задача – расширить участие граждан, особенно молодежи, студентов и учащихся в добровольческой деятельности, привить им навыки активной жизненной позиции. Третье. Обеспечение качества и доступности медицинских услуг. С 1 января 2020 года в Казахстане запускается система обязательного социального медицинского страхования. Четвертое. Поддержка работников культуры. Правительство должно со следующего года увеличить зарплату работников культуры. Кроме того, социальные льготы, которые действуют в сферах образования и здравоохранения, должны быть предоставлены и работникам культуры. Пятое. Дальнейшее развитие системы социальной поддержки. Правительству следует скорректировать механизм выделения адресной социальной помощи, чтобы она стала прозрачной, справедливой, мотивировала к труду, а не к праздному образу жизни. Шестое. Развитие отечественной пенсионной системы, в которой накопились серьезные проблемы. Поручаю Правительству до конца года проработать вопрос целевого использования работающими гражданами части своих пенсионных накоплений, например, для покупки жилья или получения образования. V. СИЛЬНЫЕ РЕГИОНЫ – СИЛЬНАЯ СТРАНА. В этом направлении нужно сосредоточиться на следующих задачах. Первое. Повышение эффективности работы местных органов власти. У людей всегда должен быть доступ к местным властям. Считаю возможным в качестве пилотного проекта внедрить систему оценки населением эффективности работы местной власти. Второе. Реформа системы межбюджетных отношений. Районный, городской и сельский уровни власти должны стать экономически более самостоятельными в решении задач местного значения. Их права, обязанности и ответственность следует четко урегулировать в законодательных актах. Третье. Управляемая урбанизация и единая жилищная политика. Правительству необходимо разработать единую модель жилищного развития в стране, отойти от практики принятия разрозненных между собой программ. Четвертое. Развитие инфраструктуры. Правительству необходимо активизировать работу по улучшению экологии, расширению использования возобновляемых источников энергии, культивированию бережного отношения к природе.  Дорогие соотечественники! Мы вступили в новый этап реформирования страны. Мы должны качественно выполнить поставленные задачи. Каждый житель нашей страны должен почувствовать позитивные изменения. Правительственные структуры, ответственные за социальную и экономическую политику, должны вести конкретную предварительную работу, учитывающую потребности общества. Для этого надо значительно усилить систему контроля, анализа и прогнозирования.  Дорогие казахстанцы! Казахстан – наш общий дом! Я призываю каждого из нас внести свой личный вклад в процветание нашей Родины! Конструктивный общественный диалог – основа согласия и стабильности. Как вы знаете, в шестом слове назидания великий Абай писал: «Единство должно быть в умах». Согласие и единство, мудрость и взаимопонимание способствуют нашему движению вперед.

Наша цель ясна, путь наш открыт.