Әдістемелік кабинет

2017-2018 оқу жылындағы әдістемелік кабинетінің жұмысына талдау

 
Білім беру бөлімінің әдістемелік жұмысы төрт бағыт бойынша-оқу-әдістемелік, ақпараттық-диагностикалық,сараптамалық-аналитикалық және ұйымдастыру-әдістемелікке сәйкес, «Білім беру ұйымдарының жаңа білімге көшу кезеңінде педагогикалық және білім беру қызметінің сапасын қамтамасыз ететін ортаны құруға әдістемелік қолдау көрсету» тақырыбы бойынша жүзеге асырылады. 
Білім беруді дамытудың Мемлекеттік бағдарламасын іске асыру жөніндегі  іс-шаралар жоспарына сәйкес 2016 жылғы 1 қыркүйектен Республиканың барлық 1-ші сыныптары 100% білім берудің жаңартылған мазмұнына НЗМ- нің тәжірибесіне негізделген. 2017 жылдың 2 қыркүйегінен бастап 2, 5 және 7- сыныптар өтті. Бүгінгі күні қалада 1-11- сынып бойынша 61180 оқушы бар. Олардың ішінде жаңартылған білім беру бағдарламалары бойынша 26 724 оқушы оқиды, бұл қала оқушыларының жалпы санының 43,7% -ын құрайды. Келесі жылы 3, 6, 8 - сынып оқушылары жаңа форматқа көшеді. 2018 жылдың ақпан айынан бастап ПШО және «Өрлеу» БАҰО» АҚ филиалы Қарағанды облысы бойынша педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру институтының базасында мұғалімдерді жаңартылған білім мазмұны бойынша қайта даярлау жалғасуда. 848 мұғалім дайындықтан өтті. Жазда 140 мұғалім курстардан өтеді. 2016 жылдан бастап үштілділік бойынша жұмыс басталды және өткен оқу жылында іске асырылды. 
2016-2019 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламаға сәйкес 2019 жылдан бастап 10-11- сыныптарда ЖМБ бойынша 4 пәннен (физика, химия, информатика, биология) ағылшын тілінде  оқыту басталады. Төрт пән бойынша мұғалімдер базасы жасалды, олардың ағылшын тілін меңгеру деңгейі анықталды. 2016 жылдың қыркүйек айынан бастап 8, 9, 10 айлық ағылшын тілінен әртүрлі курстардан оқытуды бастады,өндірістен бөлек және бөлінбестен. 2018 жылдың мамыр айының соңында ЖМБ пәндерінің 490 мұғалімінің 216 мұғалімі қазірдің өзінде дайындықтан өткен немесе дайындалған, бұл шамамен 44% құрайды. 2017-2018 жылдар аралығында пилоттық тәртіптегі 43 ұйымда оқу бағдарламасының айнымалы бөлігінде және 93-ші гимназияда республикалық экспериментке сәйкес инвариантты, яғни сертификатталған оқытушылармен жүргізілетін негізгі пән ретінде курстар өткізіледі: 54 - қазақ тілінде оқытылатын сабақтарда, ал 43 - орыс тілінде.Барлығы 97 педагог. Осылайша, биыл 3 740 оқушы үш тілде білім алады (5-6 сынып - 3 663 оқушы, 10-11 сынып - 75 студент). Мамыр айында қала әкімдігі мен Білім басқармасымен бірлесіп қалалық білім ұйымдарында 2018-2021 жылдарға арналған ағылшын тілінде пәндерді енгізу картасы мен кестесі бекітілді және мақұлданды.
2017-2018 оқу жылында латын әліпбиіне көшу бойынша жұмыс басталды. Бұл жұмыс үшін үйлестіруші (қазақ тіліндегі әдіскер) тағайындалды. Жыл бойы университеттер мен қоғамдық ұйымдар өкілдерінің қатысуымен латын әліпбиіне ауысу үшін барлық білім беру ұйымдарымен түсіндірме жұмыстар мен ісшаралар («дөңгелек үстелдер», саптық жиын, ата-аналар жиналыстары, мини-конференциялар және т.б.) өткізілді. 2017-2018 оқу жылында 35-тен астамы өтті, олардың көпшілігі бұқаралық ақпарат құралдарында көрініс тапты.
Бағдарламалық құжаттарға сәйкес, техникалық білім берудің өзектілігі бойынша ДО «СУОК»-ны робототехника, цифрлық өндіріс зертханалары, астрономиялық кешен, медиа-технологиялар орталығы, қолөнер шеберханалары және т.б. кіретін Технопарктің құрылуы басталды. Сонымен қатар, № 101 мектеп - лицейі оқушыларға кәсіптік бағдар беру жүйесін құрды, кәсіпқой мамандарға арналған кабинеттер, робототехника кабинеттері, авиациялық модельдеу, әртүрлі шеберханалар ашты. Бұл идеяны жүзеге асыру үшін лицей жалпы білім беру бағдарламаларын ғана емес, сондай-ақ қосымша білім беру жүйесін, соның ішінде STEM білім беру жүйесін де пайдаланады. Мамыр айының соңында қаланың басқа Ресурстық орталықтарында (5, 13, 100) STEAM-білім бағытында қайта профильдеу. Олар сондай-ақ өз моделін әзірледі және қорғады. Бұдан басқа, маусым айының басында 23 мұғалімнің мектептің mini-STEAM-лабораториясын ұйымдастыру бойынша ЖМБ бағыттары басталды. Маусымның екінші онкүндігінде барлық STEAM зертханаларының үлгілері ұсынылды. Осы бағытта жұмыс жалғасатын болады. Әдістемелік көмек көрсету барысында, оның ішінде жаңартылған білім беру мазмұнын жүзеге асыру үшін әдіскерлер пән мұғалімдерінің, психологтердің, дефектологтердің және логопедтердің жиырма бір әдістемелік бірлестіктерінің, мектепке дейінгі мекемелердің мұғалімдерінің қызметін үйлестіреді. «Бір айдан кейін» схемасы бойынша әдістемелік ісшараларды өткізудің қабылданған режимін ескере отырып, олардың жалпы саны 215-ге жетті, ол өткен жылғы деңгейде, семинарлар, ЖММ, әдістемелік семинарлар,шеберлік - сыныптар, қалалық конференциялар, XX Аймақтық ғылыми-практикалық конференция, «Ұлттық руханият және Қазыбек би мұрасы» IV гуманитарлық-ағартушылық конференциясы және басқалар өткізілді. 2017-2018 оқу жылындағы әдіскерлердің барлық жоспарлары 96% деңгейінде жүзеге асырылды, жетіспеген пайыздар жоспарланбаған ісшараларға байланысты сабақтарға  100% қатыса алмайды. 
Қыркүйек айынан бастап әдіскерлер көктем-жаз мезгілінде жаңартылған білім мазмұнын қайта даярлаудан өтпеген 1, 5 және 7- сынып мұғалімдеріне арналған семинарлар ұйымдастырып  өткізді. Барлығы 1176 мұғалім, олардың 563-і қазақ тілінде, 613-і орыс тілінде оқытылды. Жұмыстың негізгі бағыты қаланың мұғалімдерінің іс-әрекеттеріне бағытталған: КТЖ-ны дайындауда әдістемелік көмек көрсету, жаңартылған білім мазмұны бойынша сабақты жоспарлау, критериалдык бағалау және т.б. БКК шеңберінде ӘК шеңберінде және жоспарға сәйкес жас оқытушыларға кеңес берілді. Нәтижесінде бір жыл бойы әдіскер-мамандар психологтердің, дефектологтердің және логопедтердің 159 сабағы мен сабақтарына барып қатысты, бұл биылғы  күндерін қысқартуға байланысты өткен жылмен салыстырғанда әлдеқайда аз. Біртұтас білім беру идеялары іс жүзінде белсенді болып келеді, мұғалімдер АКТ және БҚК-ны пайдаланған. Сондай-ақ осы жылы екінші рет өткізілген ЦБР қалалық байқауының өткізілуіне ықпал етті. Оқу үдерісінде ЦБР-ды қолданудың жиілігі қандай, сапасы мен тиімділігі - бұл мәселе жаңа оқу жылында өзекті болып қалады.
Мұғалімнің кәсіби беделін көтеру мақсатында, сондай-ақ әдістемелік кабинеті педагогтар үшін әр түрлі сайыстарды ұйымдастырды. 2017- 2018 оқу жылында 40- тан  аса көлемді іс- шаралар ұйымдастырылды.Атап айтсақ: «Қарағанды қаласының жыл мұғалімі-2017», «Жыл оқушысы-2018», «Aлғырлар», «Абай oқулары», «Жыл командасы», «Жыл сыныбы», ағылшын тілінде видео жобалар байқауы, Дебат турнирлері, «Жаңашыл идеялар» байқауы», «Педагогикалық идеялар фестивалі, «Барлығымыз бірге оқимыз», «Рухани жаңғыру» бағдарламасы аясында «Қaрағандым-туған жерім» байқауы өтті. Екінші жыл технология және АӘД пәндерінен олимпиада  өтті, сондай-ақ 2 және 3-сыныптарға арналған олимпиада өткізілді.
«Орта білім берудің үздік ұйымы» республикалық байқауына бес мектеп қатысты - №2 лицей, № 51, № 58, №17 ЖББОМ.
2017 жылдың қараша айында Қарағанды қаласының барлық мектептерінде жалпы пәндер бойынша оқушылардың Республикалық олимпиадасының бірінші (мектепшілік) кезеңі өтті. Мектеп оқушыларының ғылыми жұмыстарға қызығушылығы, жеке пәндерді тереңдетіп зерттеу үшін олимпиадаға қатысушылардың саны жыл сайын артып келеді. Биылғы жылы 1715 жеңімпаздары өздерінің интеллектуалды қабілеттерін көрсету және өздерінің білімдерін Қарағанды қаласында өткен II (қала) кезеңінде көрсету мүмкіндігіне ие болды. Ең танымал олимпиадалық сабақтар: ағылшын, қазақ, Қазақстан тарихы, география, орыс тілі және математика. Пәндік олимпиадалар Қарағанды қаласында (№ № 3, 23, 39, 57, 58, 59, 63, 93) сегіз білім беру ұйымдарында өтті. Сондай-ақ қалалық тур өтті, жеңімпаздар облыстық және халықаралық деңгейлерге қатысты.
Робототехника бойынша көптеген жұмыстар жүргізілуде. 2018 жылдың наурыз айынан бастап  қалада  роботтехника кабинеті екеу болды, оның ішінде:
2015-2016 - 5 (МБ)
2016-2017-2 (демеушілік көмек)
2017-2018 - 16 (ОБ және МБ)
«Магниттік» бекітілу қағидаты бойынша қала оқушылары осы бөлмелерде оқып, жарыстарға қатыса алады. Бұл жұмыстың тиімділігі робототехника бойынша жарыстарға оқушылардың қатысуы кезінде байқалады. 2018 жылдың ақпан айында білім беру ұйымдарының оқушылары арасында ғылыми-техникалық шығармашылық және инженерлік мамандықтарды танымал ету мақсатында Қарағанды қаласындағы мектептердің 1-11- сынып оқушыларының арасында робототехника бойынша ІІІ қалалық конкурс өткізілді. Байқауға қаланың 49 оқу ұйымдарынан 140 команда қатысты. Айта кету керек, өткен жылмен салыстырғанда қатысушылар саны 3 есеге артты. Биылғы жылы біздің ақпараттық технологиялар және ақпараттық-талдау бөлімінің басшылығымен біздің мектебіміз 2018 жылдың наурыз айында Қарағанды қаласында «Жастар» спорт кешенінде 4-ші «Роболанд-2018» робототехникалық фестивалін ұйымдастыруға және өткізуге белсене қатысты. Фестивальдің мақсаты жастар мен оқушылардың шығармашылық белсенділігін дамыту, робототехниканы танымал ету, робототехника және білім беру саласында қоғамдастықты дамыту және біріктіру болды. Фестивальге 800-ге жуық командалар мен 2 мыңнан астам бала қатысып, робототехникамен айналысады, Қазақстанның барлық өңірлерінен, сондай-ақ Ресей, Қырғызстан және Польшадан келген командалар қатысты. Фестивальге қатысушылар «Роболанд-2018» фестиваліне жиналған қаланың 5 мектебінің (38, 57, 92, 93, 101) базасында фестивальдің спикерлері мен қонақтары қаланың мұғалімдерімен шеберлік сабақтарын өткізді және инновациялық білім беру нысандарын енгізу бойынша тәжірибелерімен бөлісті. Бұл мектептер тәжірибе алмасуға мүмкіндік берді, бұл қаланың 400 тәрбиешісіне Ресей мен Грециядан келген әріптестерімен сөйлесуге мүмкіндік берді. Фестиваль «CLASSIK», «PREMIUM», «Creative PROJECT», «CHALLENGE», «KIDS номинация бойынша 32 атаумен  өтті.
Жарыста  футбол үшін, квадкоцоптерді бақылау, 3D прототипі, су роботтарының лабиринті, виртуалды шындық, би роботтары секілді санаттар бар. 
Робототехника бағытына қосымша ақпараттық-аналитикалық бөлімі мұғалімдердің ақпараттық құзыреттілігінің деңгейін жоғарылату бойынша жұмысын жалғастырды: мектеп алаңдары жүйелі түрде қолдау тапты; қалалық білім беру бөлімінің сайтына кіріп, оған қашықтықтан оқыту курстары ұйымдастырылды, сайтқа білім беру жүйесінің барлық өзгерістер туралы ақпарат орналастырылды.Онлайн сабақтар мен семинарлар өткізілді. Қаланың мұғалімдерін жаңғыртуға, оқыту сапасына, оқыту деңгейіне жүйелі түрде жаңартылған дерекқорлар. НБТЖ-ны толтыруға мониторинг жүргізу жұмыстары жүргізілуде. 
«Дарынды балалар» бағдарламасы әдістемелік кітапхананың әлеуметтік-психологиялық қызметі арқылы жүзеге асырылуда. Психологтер өзіне-өзі қол жұмсаудың алдын алу бойынша республикалық жобаны жүзеге асыруды жалғастырды. 2017-2018 оқу жылында әлеуметтік-психологиялық қызметтің басымдылығы өзін-өзі өлтірудің алдын-алу бойынша жұмыстар болды, қалалық білім беру ұйымдарына әдістемелік қызмет көрсету сапасы бойынша зерттеу жүргізілді. 
Мерзімінен бұрын және жоспарланған аттестаттауға ұсынылған педагогтердің портфолиосы қарастырылды.
Әдіскерлердің  ай сайын болатын (айдың соңғы дүйсенбісі) кеңесі өткізілді, онда қалалық мұғалімдер әзірлеген және құрастырған әдістемелік материалдар қарастырылды. 2017-2018 оқу жылында Әдістемелік кеңестер білім беру ұйымдарын дамыту стратегиясын жүзеге асыру туралы мектепке дейінгі білім беру ұйымдары мен мектептердің тыңдауларын өткізді. Сондай-ақ мектептерде және мектепке дейінгі ұйымдарда пилоттық жобалар бойынша жұмыс жалғасады. 
2016-2018 оқу жылына арналған «Рухани жаңғыру» бағдарламасы бойынша қаланың 76 (97,5%) мектептерінде (№21НМ және №102 МГ мектептерден басқа) болашақ түлектер мен олардың ата-аналарын хабардар ету үшін кәсіптік бағдар жұмыстарына (аралас / тәуелсіз) кабинеттер ашылды. Сондай-ақ, 2017-2018 оқу жылына арналған «Қазақстан тарихы»,  «Қазақ әдебиеті» (5-7 сыныптар) пәндері бойынша мұражайларға бару туралы айтылған және әдістемелік нұсқаулық хаттарға сәйкес «Қазақ тілі мен әдебиеті» (5, 7 сыныптар), «География» (6, 7 сыныптар), мектептердің 50% -дан астамы  мектеп мұражайларын ашты. Бұл жұмыс жаңа оқу жылында жалғасатын болады. 
Жалпы, мұғалімдерді әдістемелік көмекпен қамтамасыз ету жыл бойы әртүрлі формада жүргізілді, бұл мұғалімдердің кәсіби беделін нығайтуға және олардың кәсіби дамуын ынталандыруға мүмкіндік берді. 2018-2019 оқу жылында білім берудің жаңартылған мазмұнын енгізу бойынша жұмыс жалғасады.